Jump to content
Sign in to follow this  
Dr Dank

Hvor dan maksimere yield

Recommended Posts

Dr Dank

Kom over denne karen i hvit frakk prate om økt utbytte i gro-rommet. Verdt en liten titt :)

• Thanks 1

luuring
2 timer siden, Dr Dank skrev:

Kom over denne karen i hvit frakk prate om økt utbytte i gro-rommet. Verdt en liten titt :)

Før jeg ser denne, er det noe om organisk dyrking i den ? er ikke så intresert i hydro    :whistle:

Dr Dank

Du kan like godt se deler av den litt om litt, eventuelt spole over det som ikke er intr for deg ;) Det er en del som omfatter andre viktige ting, lys-spektrum, gro- miljø, plante- biologi, fotosyntese etc... Så det er nok ikke kun om hydroponi...(selv om jeg la det under den kategorien.) Jeg har sett ca 20 min og fått en del nytting info om hvordan ting fungerer i praksis og hvorfor det er nyttig. Så vet du hva man skal rette på om man ønsker mer yield. 

Edited by Dr Dank

luuring
57 minutter siden, Dr Dank skrev:

Du kan like godt se deler av den litt om litt, eventuelt spole over det som ikke er intr for deg ;) Det er en del som omfatter andre viktige ting, lys-spektrum, gro- miljø, plante- biologi, fotosyntese etc... Så det er nok ikke kun om hydroponi...(selv om jeg la det under den kategorien.) Jeg har sett ca 20 min og fått en del nytting info om hvordan ting fungerer i praksis og hvorfor det er nyttig. Så vet du hva man skal rette på om man ønsker mer yield. 

skal sjekke ut,, takker for tips ! har vist meldt meg inn på den siden nå... skal få meg en diplom :whistle: tror dere man får en diplom ? jeg vil ha en diplom hehehe

Edited by luuring
  • Haha 1

Dr Dank
18 timer siden, luuring skrev:

skal sjekke ut,, takker for tips !

Råder deg til å se faktisk. Det var ikke noe om hydroponi den første timen, men masse nyttig lærdom om groing. Mr Sideburn går nøye igjennom hva og hvorfor ting henge sammen. Noe av det er kunnskap man "kan" fra før, men forklart på en måte som gir en bredere forståelse for plante-biologi, næring og tilsetningstoffer, lysforhold etc etc... Bruk heller tid på å se litt om gangen hvis du ikke har ork eller det blir kjedelig ;) Tror jeg ska se alt han fyren her har lagt ut av videoer. 

luuring
3 timer siden, Dr Dank skrev:

Råder deg til å se faktisk. Det var ikke noe om hydroponi den første timen, men masse nyttig lærdom om groing. Mr Sideburn går nøye igjennom hva og hvorfor ting henge sammen. Noe av det er kunnskap man "kan" fra før, men forklart på en måte som gir en bredere forståelse for plante-biologi, næring og tilsetningstoffer, lysforhold etc etc... Bruk heller tid på å se litt om gangen hvis du ikke har ork eller det blir kjedelig ;) Tror jeg ska se alt han fyren her har lagt ut av videoer. 

hmm så den var så bra ? :P 

Dr Dank

Bra... joda! Alt er relativt. Men jeg liker å få ting forklart i stedet for å lese side opp og side ned selv. Og han her vet hva han snakker om til forskjell fra alle de som er "flinke" med å poste flotte vids av greiene sine hjemme på YouTube. Man lærer ikke mye av dem etterhvert, for å si det sånn. Annet enn hvilke lampe de har brukt, så nevner de noen sponsorer og litt snikksnakk om div næring og lett overfladisk jibbjabb om vanning og strains. Men alle kan ikke ha samme tilnærming til groing som meg, jeg liker å gå i dypet mht kunnskap. Så dette var vitenskapelig forklart. Leksjonene han er postet i 2015, men tviler på at det har skjedd noen revolusjonerende på forskningsfronten siden da, men unntak av LED-lys. 

Edited by Dr Dank

luuring

Jeg liker også å få ting inn med t-skje hehe.. Få ting godt forklart.. Så det sitter der inne :whistle:  Skal ta meg tiden å se filmen, kan kanskje lære noen triks :D Er så fantastisk fascinert av Marijuana-planten.. Blir bare mer og mer, det kribler i kroppen med bare og tenke på at jeg skal innen 1 år få meg telt og få dyrket mine egne planter  :D :D  Kanskje tilogmed få egne strains.... Kultivere ikke sant  hehe... Jeg ser på dette som en hobby, ikke bare rus.. 

Men fram til nå er jeg helt imot hydro opplegg... jeg blir nok å kun bruke organisk, det er den naturelle veien og gå..

Skal ikke si aldri at jeg ikke kommer til å prøve hydro.. Føler det er å jukse med naturen, så det blir litt for industrielt... Skjønner tanken min ? :)

Dr Dank

Du burde se den videoen, masse nyttig! 

Jeg skjønner tanken din, men er ikke helt enig at det er å jukse sånn sett.

Med den filosofien, er det jo kun utendørs som er "ekte" ;) Da er det er like "juks" å bruke soilless, coco, ebb & flow, leca, rockwool, kjemiske næringstoffer, telt og lampe, vifter, Co2, vorm-casting, bat guana, mycorrhiza, booster, Ph +/- osv osv... 

Personlig har jeg virkelig tenkt til å hive meg på hydroponi når jeg får større plass. Tenker 4 bøtter med reservoir, og 2"-3" dimensjon på rør, for å unngå at røtter tetter igjen osv. Kanskje tower-grow også! Og når jeg får meg egen tomt har jeg drømt om aquaponi (egne fisk i tank, som mater plantene med filtrert og behandlet fiskeavføring) men skal ikke slutte med soilless heller, med det første. 

Men jeg sier ikke at det er no galt i tankegangen din. Hehe...

Edited by Dr Dank
  • Thanks 1

tomdebong
På 22.12.2019 at 2.36, Dr Dank skrev:

Du burde se den videoen, masse nyttig! 

Jeg skjønner tanken din, men er ikke helt enig at det er å jukse sånn sett.

Med den filosofien, er det jo kun utendørs som er "ekte" ;) Da er det er like "juks" å bruke soilless, coco, ebb & flow, leca, rockwool, kjemiske næringstoffer, telt og lampe, vifter, Co2, vorm-casting, bat guana, mycorrhiza, booster, Ph +/- osv osv... 

Personlig har jeg virkelig tenkt til å hive meg på hydroponi når jeg får større plass. Tenker 4 bøtter med reservoir, og 2"-3" dimensjon på rør, for å unngå at røtter tetter igjen osv. Kanskje tower-grow også! Og når jeg får meg egen tomt har jeg drømt om aquaponi (egne fisk i tank, som mater plantene med filtrert og behandlet fiskeavføring) men skal ikke slutte med soilless heller, med det første. 

Men jeg sier ikke at det er no galt i tankegangen din. Hehe...

Liker virkelig den tankegangen, som om jeg skulle skrevet det selv :)