Jump to content
Danny123

Tips til utendørs grow?

Recommended Posts

Danny123
Posted (edited)

Jeg og en kompis vil komme meg inn i dyrking, vi er rookies og har aldri dyrket noe som helst. Målet vårt nå er å skaffe så mye informasjon som mulig om dette. Planen vårer å få til en utendørs grow dette året, da vi ikke har muligheten til å dyrke det inne. Eller oppbevare det inne, vi bor begge i hybel.

Har sett litt rundt etter tips til å dyrke i Norge på youtube osv, men fant ikke mye der. Det jeg tenker så langt er å bruke en Autoflower strain, siden med tanke på klimaet føler jeg kanskje at det er det beste alternativet.

Hva tenker dere er de beste strains å bruke? Er det best med Autoflower? Hvor mange planter burde jeg starte med? Vi er villig til å investere en god del, og investere mye tid inn i dette. Vi tenkte vi skulle starte med 20 planter, og hvis vi får tid til en 2 harvest så tenkte vi å øke tallet. Er dette for ambisiøst tenker dere? Vi bor i telemark. Forrige sommer var ganske varm og lang, så jeg ville trodd det ikke var for vanskelig å få til 2 harvest? Vi planlegger å gjøre det et stykke unna byen, ved et åpent sted ute ved skogene. 

Uansett, all slags råd og tips vil settes utrolig stor pris på! 

Edited by Danny123

OGrow

Ville gått for autoflower, evt. danske utendørssorter. Dere får ikke 2 runder med autos utendørs, kun 1. De bruker lengre tid ute enn inne, mine white widow auto brukte 4.5mnd fra spiring (kald sommer). Og nettene er ofte fuktige i september, da får de fort mugg.

Går greit med 20 planter, men det kommer an på hvor mye jord og vann dere er villige til å bære. Hvor har dere tenkt å tørke avlingen? For å få god røykings bør den også cures med daglig lufting noen uker, men den kan alltids røykes rett fra tørk.

White Widow funket veldig bra utendørs for meg. Ellers må dere bare lete rundt etter strains som tåler fukt og kjølig klima.

Danny123
2 timer siden, OGrow skrev:

Ville gått for autoflower, evt. danske utendørssorter. Dere får ikke 2 runder med autos utendørs, kun 1. De bruker lengre tid ute enn inne, mine white widow auto brukte 4.5mnd fra spiring (kald sommer). Og nettene er ofte fuktige i september, da får de fort mugg.

Går greit med 20 planter, men det kommer an på hvor mye jord og vann dere er villige til å bære. Hvor har dere tenkt å tørke avlingen? For å få god røykings bør den også cures med daglig lufting noen uker, men den kan alltids røykes rett fra tørk.

White Widow funket veldig bra utendørs for meg. Ellers må dere bare lete rundt etter strains som tåler fukt og kjølig klima.

Tusen takk!!

Er det noe vi kan gjøre for å forhindre mugg ute? Og er det mulighet for å tørke det ute? eller må vi ha et sted inne for å gjøre det.

Vi vurderer denne strain: https://www.seedsman.com/en/auto-white-widow-feminised-seeds-pyramid-seedspyr-ww-afem

Vi er usikre på om vi skal ha de i potter eller bare ha de rett i jorden, hva tror du fungerer best?

hvor mange G fikk du fra avlingen din? Vet ikke helt hva vi skal forvente av yield ;P

Danny123
3 timer siden, Dr Dank skrev:

Det finnes strains som er spesielt mugg-resistente.

https://www.leafly.com/brands/mold-resistant-strains

https://moldresistantstrains.com/8-resiliant-cannabis-strains-wet-climates/

Tørking kan gjøres ute ja, såfremt temperaturen ikke er helt på trynet. Optimalt sett så bør vel temp ligge på 21 grader og fukt på 50%-60% når man tørker. 

Tusen takk! Vi kommer hundre prosent til å bruke en av disse.

Danny123

Noen som vet hva som funker best ute? Potter eller bare rett i jorden?

Dr Dank

Potter er i mine øyne best, du kan da velge et gro-medium som tilrettelegger for optimal rot-utvikling i stedet for å ta til takke med det som er i en grøft ett sted. 

Salmotrutta

Gode bedd er best. Tilsett kvalitetsjord, hønsegjødsel, kugjødsel, kansje litt kalk/aske, blåleire

Potter er bare dumt 

Screenshot_20200111-210358_Samsung Internet.jpg

Edited by Salmotrutta
  • Thanks 1

Danny123
24 minutter siden, Dr Dank skrev:

Potter er i mine øyne best, du kan da velge et gro-medium som tilrettelegger for optimal rot-utvikling i stedet for å ta til takke med det som er i en grøft ett sted. 

takk for svar :)

Danny123
28 minutter siden, Salmotrutta skrev:

Gode bedd er best. Tilsett kvalitetsjord, hønsegjødsel, kugjødsel, kansje litt kalk/aske, blåleire

Potter er bare dumt 

Screenshot_20200111-210358_Samsung Internet.jpg

Tusen takk :) Veldig mye nyttig informasjon her

• Thanks 2

Salmotrutta

Først nå, jeg så dere holdt på i Telemark. Hvis dere er såpass langt nede i fylket at dere er ved kysten, prøv danske utendørs strains. Purple thyphoon, royal dane, leb27, Nepal, royal Nepal, thyphoon er strains som er testa og anbefales.

Uttover på øyene er det bra, hvis dere har tilgang på båt. Da får man i tillegg brukt havet som reflektor 

Edited by Salmotrutta
  • Like 1
  • Thumbs up 1

Danny123
44 minutter siden, Salmotrutta skrev:

Først nå, jeg så dere holdt på i Telemark. Hvis dere er såpass langt nede i fylket at dere er ved kysten, prøv danske utendørs strains. Purple thyphoon, royal dane, leb27, Nepal, royal Nepal, thyphoon er strains som er testa og anbefales.

Uttover på øyene er det bra, hvis dere har tilgang på båt. Da får man i tillegg brukt havet som reflektor 

Vi holder til ved skien/porsgrunn området. Eneste mulighet vi har er langt ute i skogen;P

Er dette strains som funker bra med Auto?

Salmotrutta

Det er ikke auto's. Dette blir store planter med store buds på mange gram, i oktober. Største jeg har hatt ute, havna vel på 400g tørrvekt. Det var en royal dane krysning 

Pass deg for turgåerene i Porsgrunn, de vet tydeligvis hva de skal se etter  

• Haha 1

Danny123
22 timer siden, Salmotrutta skrev:

Det er ikke auto's. Dette blir store planter med store buds på mange gram, i oktober. Største jeg har hatt ute, havna vel på 400g tørrvekt. Det var en royal dane krysning 

Pass deg for turgåerene i Porsgrunn, de vet tydeligvis hva de skal se etter  

Hvor er det du kjøper disse frøene? Finner ikke Royal dane eller Purple thyphoon noensteder

5ern

Cannaseeds.dk solgte de før, men de har vært stengt noen måneder nå og virker ikke som de kommer opp igjen.

• Thumbs up 1

OGrow

Hybrids From Hell har earlys som bør passe østpå. Har grodd Wild White og Leb27 her vest, vokste seg store og fine, men måtte tas noen uker for tidlig pga den fuktige høsten. Ble allikevel ok sosial røykings. Dette er regulære frø, ikke feminiserte.

https://gnomesgarden.ie/en/hybrids-from-hell-esbe-seeds/wild-white-regular-hybrids-from-hell-esbe-seeds

https://nordicgenetics.net/en/produkt-kategori/avlere/hybridsfromhell/

Soviet Finland Seeds hos seedheaven.net.

Leb27 øverst, Wild White nederst

VaVqIzH.jpg8n3shEj.jpg

Edited by OGrow
  • Thanks 1