Jump to content
Musj

Tips til første grow

Recommended Posts

Musj

Hei!

Trenger tips til min første grow. har allerede fått 65 frø fra sverige. Har fått Gorilla glue. critical auto, 420 blueberry og ak-47. Jeg har et 2.38x2.38x2m telt og har bestilt 60 potter.

Jeg har store problemer med og skaffe riktig jord på denne årstiden, kan jeg bruke grønnsaksjord og såjord? Jeg tenkte og flushe halvparten og blande alt med perlitt. Er dette noe som kan funke?

Novice

Hei. Kan jeg spørre om det var på sensimilla du handlet frø? Jeg har litt problem med og ordne meg frøtilgang.

rk
5 timer siden, teddym skrev:

Hei!

Trenger tips til min første grow. har allerede fått 65 frø fra sverige. Har fått Gorilla glue. critical auto, 420 blueberry og ak-47. Jeg har et 2.38x2.38x2m telt og har bestilt 60 potter.

Jeg har store problemer med og skaffe riktig jord på denne årstiden, kan jeg bruke grønnsaksjord og såjord? Jeg tenkte og flushe halvparten og blande alt med perlitt. Er dette noe som kan funke?

Ja du kan bruke denne jorden. Selv vet jeg ikke om jeg ville flushet den, men det er opp til deg. Det er veldig bra å blande i perlitt. Ha i bakhodet også at plantene vil bruke opp næringen i jorden i løpet av et par mnd, så når den tid kommer kan det være greit å ha noe å supplere med.

Musj
7 timer siden, Novice skrev:

Hei. Kan jeg spørre om det var på sensimilla du handlet frø? Jeg har litt problem med og ordne meg frøtilgang.

Sweseeds. Kan bestille til postombud i sverige og hente over grensa.

Edited by Musj
  • Like 1
  • Thanks 1

Musj
23 timer siden, rk skrev:

Ja du kan bruke denne jorden. Selv vet jeg ikke om jeg ville flushet den, men det er opp til deg. Det er veldig bra å blande i perlitt. Ha i bakhodet også at plantene vil bruke opp næringen i jorden i løpet av et par mnd, så når den tid kommer kan det være greit å ha noe å supplere med.

Takk for tilbakemeldingen, men vil ikke grønnsaksjord ha for høyt næringsinnhold for planten? 

jiffemann
1 time siden, Musj skrev:

Takk for tilbakemeldingen, men vil ikke grønnsaksjord ha for høyt næringsinnhold for planten? 

Uhm, er få planter som liker mer næring enn cannabis

Musj
På 16.1.2020 at 13.31, jiffemann skrev:

Uhm, er få planter som liker mer næring enn cannabis

Takk for tilbakemeldingen. Litt mer info angående growen, jeg har nå satt frøene til spiring og satt opp lys og telt.

Bruker setup:

Telt: Secret Jardin hydro shoot 238x238x200cm

Lys: x4 Viparspectra Grow Light 450W

Potter: Gronest 19L

Næring: Canna terra flores/vega

Co2 booster fra gartnerbutkken

UFO kanalvifte 150/160

Og litt annet som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg kjører kun autoflower seeds, men tenkte jeg skulle starte noen fotoplanter i et annet telt, så fort dette ser ut til og gå bra. Jeg mikset grønnsaksjord og såjord med perlit. Jeg setter pris på innspill og korreksjoner underveis.