Jump to content
microape

Vil prøve for første gang ;)

Recommended Posts

microape

Hei! :D

Jeg er 16 år og kunne tenkt meg å prøve hasj for første gang. Er relativt flink på skolen osv. Har foreldre som er glad i meg.

Hva syns dere om at jeg prøver hasj?

Hvilken side anbefaler å bestille frø fra, og hvor skal jeg sende dem? Vil ikke at foreldrene mine oppdager det...

Alle tips og råd tar jeg godt imot.

Takk

microape 8)

code-

Vil anbefale deg å vente til du flytter for deg selv før du starter noe grow iallefall... Det kan sette foreldrene dine i en vanskelig situasjon...

Potteplante

Les mye mer på forumet her, deretter kan du prøve å gjøre deg opp en mer utdannet mening om saken selv. Synes du selv at du er voksen nok til å benytte rusmidler? Trenger du rusmidler? Hvilke grunner gir du deg selv for å ville prøve dette? Det er til slutt opp til hvert enkelt menneske om hvordan de skal leve livet sitt. Min personlige mening er at du er for ung, det er så mye en har å lære om livet når en er seksten og å forsøke rusmidler er nok en del av den naturlige utforskertrangen i den alderen. Bare husk at det er lettere å ta gale avgjørelser når en ikke har opparbeidd seg en tilstrekkelig livserfaring.

Cannabis er et rusmiddel som er veldig lett å like, lett å bli glad i og lett for å bruke for mye av. Det kan fort gå ut over skolearbeid og hobbyer om en ikke klarer å skille mellom bruk og misbruk.

Men som jeg begynte med; les MYE mer her på norcan, og deretter tar du en avgjørelse som DU føler er riktig for deg :D

Vennlig Hilsen Potteplante.

Marrakesh

anbefaler egentlig at du fortsetter å være flink på skolen til du er godt over myndig alder og har en utdannelse.

når du har en utdannelse og er 20+ go ahead og fest livet av deg :-j

før det og ting kan altfor lett gå galt, dessverre :D

kort og greit her er rekkefølgen: utdannelse PARTY! hus kjerring bikkje unger og volvo stasjonsvogn.

men seriøst, vent med røykinga så lenge du kan.

''peace''

Anniii

Jeg fikk også noia :ph34r:

Stoner når du er 16 er dyrt og egentlig ganske unødvendig. (Snakker av veldigveldigveldig god erfaring.)

Les: Jeg er selv 16.

Edited by Anniii

bing

om du er 16 så kan du heller finne deg en kjærest så har du rus å ting å utforske hvertfall en stund fremover ;)

Bob

Helt enig med den eldre garden her, Marrakesh, Potteplante, Bing, føler meg litt som den selv...;) Finn deg kjærest og sånt først.. det i seg selv er en mye bedre rus enn alt anna. Hadde jeg kunnet gjort noe om hadde jeg gjort meg ferdig med alt annet før jeg prøvde hasj.

Siste året på VGS var min jomfrutur...18år gammel.. det tok litt overhånd etter det.. Men de unge nå omdagen er jo så mye mer opplyste og "voksne". *sigh*

;) klarer ikke la være å være spydig :)

Edited by BobOlsen

CyRius

Er enig i det folk sier her om at du er for ung. Utdaning og et liv som er stabilt er ting som burde komme i første runde (plass å bo uten mor og far, osv). Så når du er voksen nok til å ta den avgjørelsen. Så trenger du ikke spøre her om hva vi synes, men da vet du det selv ;)

Cy

møkk

Jeg er da ikke mer en 17, men jeg røyka vel første gang som 15åring?

Sålenge det er en blås av å til i helga eller noe så ser jeg ikke noe galt i det når det kommer til alderen. Men vent heller med kjøp av frø til du bor alene. Om du vil prøve hasj så kan det skaffes fra drugiser som driver gatelangs evt andre suspekte folk.

Anbefaler dog ikke til bruk av noe rusmidler, da jeg ville brutt norsk lov ved å oppfordre deg til et lovbrudd.

THC

Du skal vite at hvis du blir tatt for å røyke hasj, så vil dette komme på rullebladet dit og dette kan få konsekvenser for deg senere i livet.

microape

Jeg er da voksen nok til å oppsøke et forum i det minste :lol:

Grunnen til at jeg vil prøve cannabis, er fordi jeg hater alkoholrusen. Jeg har spydd flere ganger av det og sprit smaker jo pyton. Hater å være fyllesjuk. Kameratene mine og de fleste i klassen min drikker omtrent hver helg. Jeg er lei av det livet, er ikke noe for meg.

Har lest litt rundt og synes cannabis høres interesant ut. Jeg har kontroll over megselv og ville aldri gått for langt. Vil bare dyrke frem en liten plante selv og prøve ut. Tenkte kanskje i en liten skog ved gården til besteforeldra mine? Ikke kjøpe av en nærkis på gata. Det blir for dumt, og passer ikke meg.

Hva sier dere?

NorwegianBlue

Vettu hva. Det hørtes faktisk helt greit ut. Jeg blei åsså lei av alkohol og foretrekker absolutt cannabis. Riktig nok er jeg over 40, men vi har jo vaffal noe tilfelles. hasj finner du om du prater med de som bruker det. som regel de som står i gjenger utafor skolen. Frikete kledd er vist ett annet tegn. Bag/Veske/pin etc med cannabis logo på indikerer vel kanskje litt...

Rullebladet ditt veit jeg ikke om du trenger. skal du bli politi trenger du det. innen IT driter dem i hva du har gjort. (og i reklamebransjen er det nesten ett krav at du har en eller 2 narkodommer på deg) MEN husk at du kommer alltid til å ha den NARKODOMMEN på deg.

Bruker du hasj som andre bruker alkohol(kun i helga f.eks.) går det helt sikkert greit.

CyRius

microape

Jeg tror du heller burde prøve å få kjøpt det å prøve å røyke det først for å se om du i det hele tatt liker det, før du skal begynne å dyrke noe selv. Å så vidt jeg vet er det ikke no serlig med folk som har klart å få frem noe serlig hasj ute i naturen i norge.

Ja det er bra at du er voksen nok til å spøre folk med litt erfaring innen det før du tester å det er bra.. Jeg var nok litt ung når jeg gjorde det første gangen å jeg var 13 eller 14år husker ikke helt :D hehe

Cy

Edited by CyRius

microape

Bare jeg visste hvor jeg fikk tak i det så. Vet ikke om noen som røyker hasj her jeg bor. Er ikke akkurat den største byen (Førde, SoF) :D

CyRius
Bare jeg visste hvor jeg fikk tak i det så. Vet ikke om noen som røyker hasj her jeg bor. Er ikke akkurat den største byen (Førde, SoF) :D

snakk med noen skatere eller noen som kjører snowbord, som er på ca 18år sikkert noen som vet noe der.

CyRius

Lukke til uansett hva du gjør, men jeg anbefaller ikke å gjøre det. Jeg vil ikke at du skal brytte loven på noen som helst måtte! :D 1 dag på glatt sella er ikke noe gøy....

shanti

snakk med noen skatere eller noen som kjører snowbord, som er på ca 18år sikkert noen som vet noe der.

Fy søren. Det er en super teit fordom. Det er ingen hasjplanke da vettu. Spør heller noen med stygge tenner og langt pistrete hår :)

Mvh

møkk

Jeg vil nesten tippe at hasj kan oppdrives OVERALT, det er så utbrett at en burde kunne oppdrive det mesten uavhengig hvor du bor.

Men som nevnt tidligere, er det smartere for din skyld å få kjøpt litt hasj av noen for å teste det. Om du liker det kan du prøve å gro litt selv, og da vil nok valget falle på Lowryder som såvidt jeg kan forstå etter masse lesing er den planten som er mest egnet til utendørsbruk her i Norge :)

CyRius

Fy søren. Det er en super teit fordom. Det er ingen hasjplanke da vettu. Spør heller noen med stygge tenner og langt pistrete hår :) 

Hehe det var ikke sånn jeg mente det, men det er jo en kjent faktor at folk som går i stor bukkser osv (er en sånn selv) har eller veit om no. Derfor jeg brukte det som eks ;)

Edited by CyRius

KOCMOHABT

microape:

Hvis du synes det er for skummelt eller ubehagelig å spørre rundt omkring etter

å få kjøpt litt hasj, så kan du gjøre et dyrkeforsøk med sorten lowryder som ble

anbefalt for utendørsdyrking tidligere i tråden. Hvis du skal begynne å dyrke må

du lese en god del om dyrking og innstille deg på at det vil ta ei stund før du får

tatt et trekk.

Det går mye kjappere å bare spørre folk. Etter hvert vil du oppdage at det er

utrolig mange flere som røyker enn du kunne forestille deg noen sinne.

Utrolig morsomt å bo i store hybelhus og oppdage at en tredjedel av de som

bor der røyker. Har hørt at man garantert får tak i noe på folkehøyskoler hehe.

Du vil helt garantert like å røyke. Det gjør de fleste. Det er derfor man røyker mye.

Så hvis du skulle velge å prøve, vær måteholden. Iallfall til du er gammel nok til å

betale for røykinga selv eller til du har egen kåk til å dyrke i. I følge loven har du

fremdeles ikke lov å nyte verken alkohol eller tobakk, og heller ikke cannabis på

coffeeshop i amsterdam. Imidlertid er cannabis mindre skadelig enn alkohol så

det er positivt at du i så måte søker noe mildere når du først har bestemt deg

for å bruke rusmidler.

Du kan jo evt. skille deg ut fra resten av gjengen og være nykter og

edru et par år til. Lillebroren min er på din alder, og for å være ærlig ville jeg

foretrukket om han røkte littegrann i helgene enn å drikke seg dritings. Nå er det

slik at det gjerne blir begge deler og så blir det villere enn man trodde, så hvorfor

ikke bare forhindre det med å la være? La hjernen utvikle seg ferdig før du

begynner å dope den ned :)

shanti

Hehe det var ikke sånn jeg mente det, men det er jo en kjent faktor at folk som går i stor bukkser osv (er en sånn selv) har eller veit om no. Derfor jeg brukte det som eks ;)

Jeg er en sånn selv også, det var derfor jeg reagerte ;) Er bare litt lei av å høre det, selv om det kan være noe i det :-j