Jump to content
microape

Vil prøve for første gang ;)

Recommended Posts

muncher

Hehe, tror ikke det skal være det helt store problemet å få tak i noe i førde du, er en del folk som røyker der :)

Men som de andre sier her, du er kanskje litt i yngste laget, men du virker nå som en rimelig oppegående fyr. Så lenge du er påpasselig med hvor mye og hvor ofte du røyker så bør det egentlig ikke by på noen store problemer med mindre du blir tatt. Det vil du nok ikke. Ikke at jeg skal oppfordre deg til noe som helst da :)

Herr Ur

Skal du dyrke selv så gjør det gjennomført.

Og da trenger du å bo for deg selv, eller sammen med gode venner.

Det er vanskelig nok å skjule dyrkestedet/lukt fra omverdenen, om du ikke må tenke på foreldre i tillegg.

Jeg har fullført videregående skole, førstegangstjeneste og 3årig høyskole som regelmessig røyker,

men jeg vil anbefale deg å vente prøve hasj, og ihvertfall dyrking, til du har fullført videregående og evt studier. Jeg får vel ikke så mange protester på at folk som har oppnådd suksess her i verden, ikke nødvendigvis har brukt store deler av sin tid og økonomi på hasj og pot...

Alt med måte.

Line

De opplevelsene jeg hadde i cannabisrus som tenåring tok det meg flere år å fordøye.

Som 15åring hadde jeg noen svært sterke og skremmende rusopplevelser som jeg ikke forstod bæret av før mange år senere. Slike opplevelser kan påvirke deg kraftig og gi drastiske personlighetsendringer...

Jeg sier som flere andre her at du har best utbytte av å vente. En såkallt "bad-trip" kan lett skje når du røyker, og som 16-åring tror jeg ikke det er lett å forstå hva planten ønsker å si deg ved å oppføre seg på den måten. Du risikerer å ikke sitte igjen med noe annet enn en ekkel opplevelse og mer slunken lommebok.

...men om du venter noen år kan du motta verdifull visdom gjennom en "bad" opplevelse.

Dyrk fram din egen plante heller enn å kjøpe hasj, og gjør det til en spesiell begivenhet:

ute i parken eller nede ved sjøen.

...og i mellomtiden kan du jo studere litt marihuana-stoff, og lese om opplevelser andre har hatt?

EDIT: Oj, jeg var visst litt sent ute med den. Trodde først at hele tråden var postet i dag..

Hvorfor har vi ikke en sånn klaske-seg-i-panna:"Åh, så dum jeg er!"-smiley?

Edited by Line

taedium

Begynte når jeg var 16, anbefaler alle å røyke ganja isteden for å drikke hjembrent/alkohol!

Syns 16 er en fin alder viss man er relativt klar i hodet og bor på hybel!

Line

Begynte når jeg var 16, anbefaler alle å røyke ganja isteden for å drikke hjembrent/alkohol!

Syns 16 er en fin alder viss man er relativt klar i hodet og bor på hybel!

Det synes ikke jeg. Ikke uten at ansvarsfulle voksne som har en viss styring på sitt eget liv er med.

Det er for det første grunner til at det er 20års aldersgrense på sprit (den kunne godt ha vært litt høyere), så en skal ikke røyke istedet for å drikke når en er 16. En skal vente. (hvorfor politiet og barnevernet ikke bruker ressurser på ungdomsfylla, det stiller jeg meg svært undrende og kritisk til)

Og hvorfor skal det at en bor på hybel være et fortrinn? Lite behagelig å sitte innestengt på en knøttliten hybel og røyke hasj da!

Jeg mistenker dessuten at jeg er eldre enn deg, og derfor en besserwisser. ..men om du ikke vil høre på velmenende råd fra meg, så får du bare kjøre på.

Tør jeg spørre hvorfor du røyker hasj/marihuana?

Det må jo være en spesiell grunn til at du sitter inne på hybelen og røyker cannabis istedet for å være ute i skogen og grille sammen med den kristne, antirus-speiderforeningen....

(kanskje fordi speiderlauget til NorCan er litt treigt med å komme på beina?)

Er du forresten en bruker eller misbruker, Taedium? Og hvor gammel er du? Vil du fortelle om bruksmønsteret ditt her, helt ærlig?

Edited by Line