Jump to content
Sign in to follow this  
Frølaus

sog

Recommended Posts

Frølaus

Har et spørsmål jeg har lurt litt på,

Hvor mange kloner man egentlig kan ha under en 400w HPS i en sea of green setup?

:-j

Eirik

Maksimum 100.

Dvs 100 stk avleggere i 10x10cm potter på én kvadratmeter.

Pottene bør være firkantede og dypere enn vanlig.

E

THC

Trenger de ikke mer en 10x10cm potte i sog?

Hvor høye er de isåfall da når de settes til blomst?

Frølaus

Hvor høye kan de da være når du introduserer blomstring, og hva kan man forventet i gram per klone (tørket) hvis du blomstrer i 8 til 10 uker?

:-j

Eirik

10x10cm er best egnet om du setter dem til blomstring ganske umiddelbart (vi snakker om avleggere her). Gi dem evt en uke i veg. Men jeg må gjenta: Pottene må være ekstra dype. Og jeg vet ikke hvor man får tak i slike potter (si fra om du finner). Hvor mye du får avhenger av hvor erfaren du er, men dyktige dyrkere kan sikkert dra i land +400g/kvm på dette. Ihvertfall med en 600W. ScrOG regnes for å være enda litt mer effektivt(5-600g/kvm)

Men ikke la dere blinde av g/kvm. Det er mye som skal klaffe for å nå disse tallene. Ha i bakhodet at 100 planter ser styggere ut på papiret enn én plante. Sånn i tilfelle onkel finner dem.

Og tenk nøye over om du har kapasitet til å lage 100 avleggere som skal være klare samtidig. Det blir fort en logistisk utfordring av slikt. :)

E

eRk

Eirik, mener du potter som er avlange, altså ikke så brede som lange i høyden?

I så fall kan du snakke me hagesentrer ol. En bruker slike potter til roser(også),

da røttene vokser mer nedover, enn utover.

eRk.

Eirik

Okidok. Da er det rosepotter i størrelse 10x10 du skal se etter. Evt større i bredden om du vil vegge de litt lenger.

Takk for innspill, eRk!

E