Gå til innhold
Ghostface

Reisende i Cannabis

Recommended Posts

Ghostface

Har du vært på en skikkelig røyketur ? Har du noe steder å anbefale?

Har enda til gode å dra til store A, men Christiania er jo en klassiker det og, selv om man merker presset fra onkel politi. Selv fikk jeg en gang beskjed om at jeg ble kasta ut av Danmark hvis jeg ble sett røykende en gang til, men det var stort sett chill.

Dit jeg har lyst til å dra er Sentral-Asia, der vår hellige plante en gang beruset mennesker for første gang. Vokser jo vilt over store deler av regionen, så utgiftene blir ikke så store :D Blant annet i Pakistan er jo så og si hele landet overgrodd, og man kan bare gå og gni seg hasj overalt. Nepal med sine Temple Balls må jo være det nærmeste man kommer paradis på jord.

Sørøst-Asia er stedet for "spicy sativas" og Laos, Thailand og Vietnam byr på noen utrolige opplevelser. Bortsett fra at man får 10 års fengsel for å røyke en joint (i Thailand) så er det vel et herlig røykereisemål.

Selv har jeg vært på noen turer rundt omkring, og vil fortelle mer etterhvert

Fortell om deres røyketurer, enten de er foretatt eller du bare drømmer !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Superhaze

Skal en tur til Portugal i påsken, og både de og brødrene og søstrene i Brasil har nå uhyggelig fine marijuana lover. Kardemommeloven? Nei, kanskje ikke så bra, men dekriminalisert og overflod er det... og nærmere afrika kommer du nesten ikke, så maroc er faktisk gudd maroc. :red:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Daggadigger

"Bortsett fra at man får 10 års fengsel for å røyke en joint (i Thailand) så er det vel et herlig røykereisemål."

En kompis av meg kom nettopp hjem fra thailand, han sa at siden det var fullt i fengslene hadde kongen beordret henrettelse av alle narkotikaforbrytere. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Ghostface

man kan bli dømt til døden i thailand for besittelse av litt sterkere ting som heroin og kokain, men ikke for "kanchaa"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest Prof. Baltazar

Jeg kan varmt anbefale Nepal, Nord-India og grensen til Pakistan. Nepal er et vennlig land bortsett fra at det er litt uroligheter der av og til med streiker og småkriger. Drar du i turistsesongene er det trygt. Ute i provinsen kan du få kjøpt god hasj til null og ingenting. nede i Kathmandu er det mye høyere priser, men de er latterlige i forhold til Europa. I juli utenfor turistsesongen, kjøpte vi 35 kg hardpressa buds / småbrunt for ca 50 dollar ferdig tilkjørt. I huset vi hadde leid var det et lukket ildsted hvor vi dyttet alt inn etter å ha delt det opp. Deretter ble spjeldet steng slik at røyken fylte hele stua. Digg :red:

Amsterdam er også et jævlig OK sted. Jeg var der en uke som dommer på Cannabis Cup og fikk av den grunn en løsløype med bra coffeeshopper å besøke. Det er utrolig mange OK kafeer å røyke på der og prisene ligger fra 20 - 30 kr grammet og oppover. De fleste verdenskvaliter av hasj er tilgjengelig, og det er noen soppsjapper også. Uansett hvilken rustype man handler, kan man få en godt beskrivende virkning av det man kjøper. Cannabis Cup anbefales, men ikke røyk alt hva du kommer over. Man kan kjøpe et Judge Pass til 200 dollar og røyke smaksprøvene fra de forskjellige deltakerne i cupen. De lønner seg å ikke røyke når man går og samler inn fordi man blir så ufattelig fjern og opplever lite. Fyr heller alt samtidig på kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kharon

har egentlig kun vært i christiania, men drømmer om en lazy tur opp himalayas lilletå fjern som fy. har ingen snøring hvordan cannaforholdene er i tibet, men nord-india er nært nok. kunne tenkt meg å fyrt en fet en i base camp på mount everest. eller ved foten av K2.

hmf... vel - hadde jeg vært i base campen på mt. everest eller sitti på skjørtekanten av K2 hadde jeg ikke trengt canna - opplevelsen av fjellene ville vært mer enn enormt nok i edru tilstand.

for meg er det like ekstatisk å være høyt oppe i fjellene som å være høy, om ikke mer.

også får jeg kanskje breutstyr til 25-årsdagen min i år!!!! dritfett! men jeg finner ikke helt nøyaktig den typen av stegjern jeg helst vil ha.... nedtur. hvorfor skal det være så vanskelig å finne stegjern utelukkende med snørefeste og med over middels egenskaper på alle terrengtyper? har sett i black diamonds katalog og akkurat det stegjernet som har alle de bra egenskapene er egentlig for myke og er step-in eller clip-on. føkkings irriteiting. kanskje noen litt mindre hype-merker har noe som passer meg bedre..... var inne på CANNA-forum nå ja, ikke mountaineer-forum. *kremt* sorry.

ok - back to business:

ellers kunne jeg tenkt meg å sett goa i india. og amster, selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Superhaze

Goa er de fleste av oss desverre 30 år for seine til å oppleve i sin fulle glans.. fremdeles utrolig lyst til å ta den obligatoriske india-nepal-tibet pilgrimsreisen som alle burde ta en gang i livet.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hokusai
Skal en tur til Portugal i påsken, og både de og brødrene og søstrene i Brasil har nå uhyggelig fine marijuana lover. Kardemommeloven? Nei, kanskje ikke så bra, men dekriminalisert og overflod er det... og nærmere afrika kommer du nesten ikke, så maroc er faktisk gudd maroc

Du har ikke avlagt rapport fra turen, åssen gikk det?

Ghostface: Pot fra Laos?

forresten anbefaler jeg allesom ikke har gjort det fra før av skjekke ut Gateavisa's "Røyk og reis-artikkler"

Selv kunne jeg tenkt meg å reise til spania, der koster ei 100plate med god marrokansk sjokolade 160-200€, så det hadde vært kult å kjøpe ei slik, leie et lite skur nært havet og lært meg å surfe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mazar

Jeg vil anbefale Amsterdam og andre byer i Nederland. Nederland er ganske lite og det tar ikke lang tid med tog eller buss til forskjellige byer.

Og Jamaica er selvfølgelig bra. Montego Bay og Negril kan anbefales.

:-j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
laffen
er tilgjengelig, og det er noen soppsjapper også. Uansett hvilken rustype man handler, kan man få en godt beskrivende virkning av det man kjøper.

har du navnet på en av de sjappene som selger sopp? skal snart ned og det hadde vært gøy og prøve. :-j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Loke_905

JAMAICA er ivertfall både min og min fars drømm :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hicksville

Ja, Jamaica og Trinidad & Tobago er to land jeg gjerne besøker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mazar

Jeg kan fortelle litt om da jeg var på Jamaica :-j

Vi landet i Montego Bay, Jamaicas nest største by. Hovedstaden Kingston besøkte vi ikke, men neste gang.................

Ordnet hotel 50 meter fra byens fineste strand for ca. 400 kroner pr.natt/pr.rom midt i "turist-sentrum". Hotel finnes i alle prisklasser og det bør ikke være noe problem å finne billigere enn det vi gjorde. Men en oppfordring: IKKE kjøp "all-inclusive hoteller", som er eid av utenlandske selskaper og som i svært liten grad bidrar til at lokalsamfunnet får inntekter. Det er stor fattigdom på Jamaica og vi bør hjelpe som vi kan.I tillegg er disse hotellene egne "byer", hvor gjestene ikke trenger å møte vanlige lokale mennesker, omkranset av høye gjerder som de er.

Ganja er det heller ingen problemer å finne. Du vil helt sikkert bli spurt om du skal kjøpe av flere "hustlers". De fleste vil prøve å selge den vanlige "turistganjaen" til turistene, men hvis du er kritisk vil du etterhvert få tilbud om langt bedre saker . Ca. 10 gram for mellom 10 og 30 dollars, avhengig av kvalitet og prute-egenskaper.

Montego Bay ble litt for stor og bråkete for oss etter noen dager og vi dro videre med en lokal minibuss til Negril. Turen tok vel en time eller to, uten noen veisperringer som politiet stadig bruker for å finne ganja. Frakt aldri ganja mellom byer! Du får allikevel kjøpt der du ankommer. Negril var mer behagelig og avslappende enn Montego Bay og vi skaffet oss rom på et flott hotel i strandkanten på den 5 km lange sandstranden. Her ble vi en hel uke før vi bestemte oss for å dra videre til Treasure Beach. Det er en liten landsby hvor tempoet er enda mer bedagelig og avslappende, men stranden kan ikke måle seg med Negril sin.

Jamaica kan varmt anbefales til alle som liker sol, ganja og flotte strender.

Ps.Bare spør hvis du lurer på noe.

:-j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
paffel

anbefaler Tyrkia. Skal dit for 7 gang til sommeren. Har vært rundt hele landet, men liker meg best i Marmaris. Denne byen har mange digge strender, er passe stor og har et heftig uteliv. Ikke noe problem å kjøpe noe å røyke på heller, er bare å spørre litt rundt. Går mest i brunt der, men ikke noe problem å kjøpe pot der heller. Kjenner mange folk der nede så jeg har alltid røyka gratis, men tror ikke prisene er særlig høye. Kan jo nevne at en pils på restaurant koster fra 11 kroner og en pakke sigg koster fra 7 kroner.¨

anbefaler alle på det sterkeste å reise en tur til Tyrkia. Er selv veldig bereist, men synes ikke noe er bedre en ett par uker der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Powerbeyond

hva med nederland? ingenting er vel som å røyke cannabis lovlig? :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

Amsterdam er en utrolig opplevelse.

Jeg var der for første gang for 1,5mnd siden, og kan jo fortelle litt kort om turen.. :huh:

MorningsPatruljen on tour: Amsterdam 2006 - Dag 1, Torsdag.

Vi var en gjeng som dro nedover i februar, 6stk av oss delte en leilighet på Nieuwmarkt, veldig sentralt i Amsterdam. Flyet vårt landet Onsdag morgen, og det var fortsatt mange timer til vi fikk sjekka inn i leiligheten, så vi rota oss ned til hotellet vi leide den fra, fikk stalba fra oss bagasjen der. På veien ned til Hotellet, var vi selvfølgelig innom en coffeeshop for å handle en joint, kunne jo ikke la det gå for lenge fra vi entret byen til vi var fjerne.. :P

Vi traska mucho rundt i byen, hadde fått litt tips av en bror som har vært der noen ganger før.. Blandt annet hadde han bedt meg om å stikke innom en bitteliten frokost-sjappe, umulig å finne, uten noe navn i en trang bakgate. Men, etter en liten stunds leting, fant vi den, og vi angret ikke et lite sekund en gang på tiden vi brukte på å finne det. Vi var sultne som bjørner etter et par timer med gåing, og baguettene de gamle damene serverte var HERLIGE!

Resten av formiddagen fikk med til mere vandring, litt bilder, og en hel del coffeeshop-visits. Jeg var så heldig å finne min favoritt i coffeeshop-jungelen allerede første dagen. Husker ikke adressen, men den ligger 5-10min gange nedover langs kanalen fra Waag Castle/Niuwmarkt, og heter Basjoe. Prøv Early-Pearl om den er in stock!

Klokka 2 fikk vi sjekka inn på hotellrommet, og jeg fant senga rimli kjapt. Iom at vi måtte være på flyplassen klokka 6 den morgenen, hadde vi valgt å sitte hjemme å drikke istedenfor å sove natta før.. det begynte virkelig å merkes. Etter 3 timers søvn, hadde en del til av gjengen kommet nedover, og det var igjen fullt liv i leiligheten. Nye turer ut for å skaffe weed & munchies, og uttrykket "Jeg stikker bare ned på Narvesen & kjøper litt mornings" blei født. Gud, jeg skulle ønske at jeg kunne bruke det her i Norge... ;)

Kvelden gikk stort sett med på røyking rundt. Vi hadde ikke satt oss noen mål for Torsdagen, og det viste seg å være veldig smart. Jeg har ALDRI vært så lost som jeg var der nede, og i en periode på en time eller to utpå kvelden, måtte jeg bare stå over alt som het canna. Kroppen hadde fått nok.. Men, det gikk da over etterhvert, og jeg opplevde det ikke mer i løpet av turen.. ;)

Nå innså jeg hvor forbanna mye jeg har skrivi, men om dere er hypp på å høre fra de fire andre dagene også, kan jeg jo se om jeg får tatt en dag av gangen, og underholdt med litt reisestoff ;)

EDIT: Kosmetisk, Overskrift og greier... :P

Endret av norsmurf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CannaBisken

norsmurf, morsom lesning ;) ihvertfall for alle som planlegger turer ;)

Jeg ser gjerne mer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Powerbeyond

"Jeg stikker bare ned på Narvesen & kjøper litt mornings"

*drømmer*

hører gjerne litt mer fra turen ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

Da får jeg vel takke for komplimentene, og se om jeg får skrevet del 2 utover kvelden da:) Får bruke litt tid, og se om jeg får inn noen nyttige anbefalinger osv.. ;) Reisebrev fra "kjentfolk" er alltid de morsomste.. B)

MorningsPatruljen on tour: Amsterdam 2006 - Dag 2, Fredag.

Fredagen startet etter hva jeg kan huske ganske sent.. Vi ble sittende oppe med piper og jointer til ganske tidlig på morgenen torsdag.. Jeg våknet en gang rundt 5-tiden tror jeg, av at de to siste gutta i gjengen entret leiligheten. Vi var fulltallige, klare til å utforske Amster!

Vi kom oss ut av leiligheten, skulle møte en veninne som var med nedover, med som bodde med sin nederlandske kjærste litt utafor byen. Bonde som han var, og lite kjent, valgte han coffeeshop "La Canna" som møtested. Stedet er forsåvidt greit, flere etasjer, biljardbord, og servitører i korte skjørt. Men, hva hjelper vel det når man må kjøpe drittgress til minimum 20€? Mitt tips, hold dere unna La Canna, Bulldog kjeden & Grasshopper. De kan ha noe godt, men det er alltid dyrt, og somregel får du bedre saker til bedre pris i de mindre coffeeshopsa. Sjekk ut "Basjoe" som jeg skrev om i går:) Vi var forsåvidt en tur innom der etter at vi (endelig) kom oss vekk fra la canna, med en sur nederlender på slep. Han likte visst stedet skikkelig, ikke spør meg hvorfor. Uansett, innom Basjoe igjen, for å slå av en prat, og kjøpe litt av det beste gresset så langt (og på resten av turen også, skulle det vise seg..), og slå av en prat med "James", en av to eiere på stedet. Mannen hadde det sykeste håret ever. Over 3 meter dreads.. helt sykt. En av gutta satt å prata med James, og kom inn på hvor vi kom fra, som man alltid gjør når man slår av en prat i baren.. ;) Det viste seg at han visste om Scorpius, og visstnok kjente en av de som hadde starta det eller noe... morro å høre.. :)

Turen bar videre for å kjøpe sprit til fredagskvelden, vi fant jo ut at vi måtte stikke en tur på byen når vi først var der. På polet for å kjøpe sprit. Litt sjokka over at de ikke solgte sprit i butikken, bare vin osv, men men.. vi hadde ikke kommi for å forgifte oss med alkohol i fem dager, hadde vi vel? :D Opp på rommet bar det ihvertfall, en flaske rom, en haug med 1liters colaflasker (i glass! GENIALE!), og et par rusmidler senere bar det ut på byen. Eller, noen stakk på coffeeshop for å røyke mer, noen skulle traske ned til Liedseplein for å stikke ut en tur. Vi gikk og gikk. Også gikk vi litt til. Og når vi etter hva som virket som tre timer, men i virkeligheten kan ha vært 20 minutter kommer frem til Liedseplein, vandrer vi litt i gatene, Ser at på de aktuelle utestedene er det ransaking av alle, og vi var usikre på om de ville tatt poten vår, iom at vi hadde en del over 5g på oss alle sammen.. Når vi står der å glaner dumt ut i lufta, ringer telefonen. De som hadde stikki på coffeeshop skulle opp på rommet, og vi hadde nøkkelen.. Trasking tilbake fra Liedseplein opp til Damplein, for så å sitte å vente der i et kvarter, før vi finner ut at de andre sitter på andre sia av plassen.. :P Tilbake til Leilighen en tur, før vi igjen trasker ut, et par coffeeshops, litt munchies og en tur rundt i redlight for å glane litt, og ikke minst bli plaga av Pusherne. "xtc, cocaine, cocaine xtc, charlie charlie, xtc, yayo, xtc. Ikke la dem plage deg, de er over alt. De er faen så irriterende, men bare overse dem, så lar de deg være ifred. Så fort du svarer, følger de etter deg som klegg. Bare overse dem..

Redlight er et kapittel for seg selv. Trange gater med vindu på vindu med damer i hotpants & bikini. Helt lovlig, de betaler skatt. Sexshops over alt, live sexshows, kinoer, bordeller, u name it. Helt sykt. Også sykt mange stygge horer. SYKT mange!

Denne kvelden tror jeg endte ganske småfull og superfjern en gang utpå morgenen. Minnene er vage, men jeg vet at de involverte mørk hasj, et lum, mange gram gress, flere jointer, og antakeligvis også et lum med det også. Jeg sovner ihvertfall i senga mi ved siden av en kompis mens lumet fortsatt røyk.

Dette var Fredagen.. :) Neste dag er innholdsrik.. Jeg var på Tranceparty! Minnene er ganske vage, men skal se om jeg får skribla ned noen ord om dere ikke er lei enda.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Azizel

Høres ut som en fet tur da... jeg skal dit isommer tror jeg :red:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:-j :-j Kom til Spania. Her nede paa kysten har vi 5-7 forskellige typer som vi koser oss med. For tiden ryker jeg god gul pollen fra Marocco som koster 1,70 euros per gram hvis du vet hvem som seller dem. Norsken min blir bare verre og verre, smoken blir bare bedre og bedre. Uansett, sola skinner hele dagen og jeg blir skikkelig stein paa morra kvisten. Jobber litt om dagen, men faller tilbake til boksen med god-sakene rundt elvetiden. hoo, hoo, ingen grunn til aa dra til Himalaya. Ha det bra alle sammen, jeg skal dra ut og fiske, havet er blikk stille :-j :-j :-j :-j Dette var bare noen ord fra "POLLEN"

:red: :red: :red: Ha det bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Marble

Fikk skikkelig lyst til å reise etter å ha lest ett par av disse inleggene her, hørtes utrolig moro ut. Har tenkt å reise med et par kamerater uti jul en gang, hadde vært fett med div. tips om hvor man bør bo og enkelte områder man bør holde seg vekke fra(?:s) og sånt.

hei forresten :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Marble

forresten, hvordan er det om vinteren? bare sånn at alle "coffe shops'a" ikke har stengt når vi kommer der om vinteren. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MrBlue
Har du vært på en skikkelig røyketur ? Har du noe steder å anbefale?

Har enda til gode å dra til store A, men Christiania er jo en klassiker det og, selv om man merker presset fra onkel politi. Selv fikk jeg en gang beskjed om at jeg ble kasta ut av Danmark hvis jeg ble sett røykende en gang til, men det var stort sett chill.

Dit jeg har lyst til å dra er Sentral-Asia, der vår hellige plante en gang beruset mennesker for første gang. Vokser jo vilt over store deler av regionen, så utgiftene blir ikke så store :) Blant annet i Pakistan er jo så og si hele landet overgrodd, og man kan bare gå og gni seg hasj overalt. Nepal med sine Temple Balls må jo være det nærmeste man kommer paradis på jord.

Sørøst-Asia er stedet for "spicy sativas" og Laos, Thailand og Vietnam byr på noen utrolige opplevelser. Bortsett fra at man får 10 års fengsel for å røyke en joint (i Thailand) så er det vel et herlig røykereisemål.

Selv har jeg vært på noen turer rundt omkring, og vil fortelle mer etterhvert

Fortell om deres røyketurer, enten de er foretatt eller du bare drømmer !

Vil anbefale alle å dra til sør-øst asias perle kambodsja! Der trenger du ikke bekymre deg over Thailands strenge lover, ugresset koster også ikke i nærheten så mye(selv om thailand er billig det å)!

Landet har kun 1 kyststripe, og det er her det hele foregår. Anbefaler Sihanoukville, Kambodsjas eneste havneby, her for du gratis ugress i mange barer langs stranden så lenge du handler drikke og/eller mat i baren(de har søpplesekker stående)! Ellers ligger prisen per "bag" på ca 7$ innholdet varierer fra dealer til dealer,men ligger på ca 10-20g per bag! Husk å tipse taxisjåføren som henter dette for deg:)

Ellers har Sihanoukville 100vis av ubedodde øyer rett utenfor havet, som du lett kan få noen til å kjøre deg over til med båt, fantastisk fealing å ligge på en øde strand(på linje med thailands strender), helt alene og nyte en god en! Skulle det være en "low budget" tur, og du ikke stiller for høye krav til standard, finnes det mange av disse strandbarene som tilbyr fri overnatting! fri weed og fri overnatting, kan det bli bedre? Drar selv ned om 28 dager, blir borte 2mnd! ANBEFALES!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå