Gå til innhold
Ghostface

Reisende i Cannabis

Recommended Posts

JensenSmith
Hadde en herlig rundreise i Australia for en del år siden. Masse god røyk der, meste utendørs dyrket men meget god røyk. Innendørs finnes også nokk av. Spesielt likte eg Nimbin/Byron Bay og Melbourne god når det kom til røyk. Stort sett lave straffer , 28 g eller mindre er vel bot i de fleste stater tror jeg. noen stater er nesten avkriminalisert. meget sosialt akseptert blandt "yngre" dvs under 40-50...

hoi. lurte bare på om du vet om en plass i australia som er et fri sted. (Christiania lixom). skal ligge en plass i ødemarka har jeg blitt fortalt. Jeg vet ikke no navn eller no. vet du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Tony

Det er vel Nimbin du tenker på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JensenSmith

jepp det er det. Fantastisk!. Har lurt på dette lenge.Takk så meget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
TriKom420

Bodde i Brisbane i ca 4 mnd, jobbet for kost og losji, så for å få penger til å ha det gøy.....

Dro til Nimbin 12 ganger tror eg,leide bil og dro på dagsturer med div kompiser som kjørte samme opplegg.

Nimbin er en liten landsby ( 300-400 inb tror eg), stor sett alle har vel en finger med i "gamet" virker det som.

Er vel egentlig bare en liten gate som deler seg som en Y. Stort sett hippier men desverre en del "narkiser" som også seller der. Fikk altid mye bedre priser og kvalitet av hippiene så vi handle kun med dem.

et unse ( 28 G) gikk for mellom 120-200 australske dollar. handlet som oftest en del så vi fikk ganske god røyk til 130-150. litt "sesong" avhengig også.

Meget gode "brownies" å få tak i der til meget god pris. Mye bedre enn det jeg har spist i amster.

I brisbane ble 1/8 unse solgt for ca 50 dollar...

Har hørt fra en kopis som var i Nimbin i fjor, og hørtes ikkje mye bra ut. Dvs oversvømt av turister... mange busslaster med backpackere om dagen, kansje en om dagen når eg var der..

er noen år siden eg var der, 7 eller noe sånt. men då var det et herligt sted og reiser gjerne tilbake. mange fine chille steder i nærområdet som er supre steder å fyre på.

små fossefall, kulper å bade i, omgitt av nydelig skog...

Så stort sett aldri noe til snut i nimbin men det av vist to stk der, så folk romte etter oss på gaten om vi ville ha...

"wanne buy some schmoko? " ofte hørt

kunne fint røyke inne på div kaffe'er og ene hadde utlån av div piper. kunne røyke arabisk vannis der inne , hadde også webcam så mange turister gladelig betalte for å bruke.

Byron bay kan også annbefales, hadde "good times" der, men mye mer turisme og større sted. Men gode vibber.

Håper dette kan innspirere noen til å ta seg en tur :)

Nattings tid no...

Har noen vært der i nyere tid så er eg ganske inntresert i å nøre "nytt"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BcK

Jeg stikker til Jamaica i september, 3 hele uker. Midt i hurricane season og lavsesongen så er billig, men seff fare for storm selv om sjansene faktisk for det er ganske små (lavsesong passer meg perfekt, drar mest for å få en pause fra en ellers monoton og arbeidsfylt hverdag). Og eneste forskjellen fra høysesongen er at det er noe varmere og litt mer regnfall (kommer en regnskyll om dagen normalt sett). Stikker til Ocho Rios som utifra hva jeg har hørt er veldig chill når det kommer til ganja. Blant annet skal jeg opp til Nine Miles og besøke Bob Marley's hvilested. Skal mase meg til å ha Captain Crazy som guide (youtube-søk hvis man ikke vet hvem det er). Og der er det helt legalt å fyre grunnet rasta-troen. Så gjett om jeg skal blaze ved steinputa til Bob :D

Kan vel trygt si jeg gleder meg! Hvis noen har kjennskap til det området av øya så tar jeg gladelig imot all slags tips.

Endret av BcK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Father Time
Jeg stikker til Jamaica i september, 3 hele uker. Midt i hurricane season og lavsesongen så er billig, men seff fare for storm selv om sjansene faktisk for det er ganske små (lavsesong passer meg perfekt, drar mest for å få en pause fra en ellers monoton og arbeidsfylt hverdag). Og eneste forskjellen fra høysesongen er at det er noe varmere og litt mer regnfall (kommer en regnskyll om dagen normalt sett). Stikker til Ocho Rios som utifra hva jeg har hørt er veldig chill når det kommer til ganja. Blant annet skal jeg opp til Nine Miles og besøke Bob Marley's hvilested. Skal mase meg til å ha Captain Crazy som guide (youtube-søk hvis man ikke vet hvem det er). Og der er det helt legalt å fyre grunnet rasta-troen. Så gjett om jeg skal blaze ved steinputa til Bob :wacko:

Kan vel trygt si jeg gleder meg! Hvis noen har kjennskap til det området av øya så tar jeg gladelig imot all slags tips.

Hørtes utrolig herlig ut. Hvordan kommer du deg til Jamaica (flyselskap ol.) og hva ble prisen, om jeg tør spørre?

Jamaica er en plass jeg må ta meg tid til å besøke før jeg dauer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BcK

Man finner ganske greit reiser ditt fra Oslo gjennom steder som Ticket.no, men jeg fant fort ut at disse stedene gjorde noen merkelige mellomstopp (oftest innom USA) som dramatisk økte reisetiden (tenk rundt 30 timer, noe som er galskap). Etter litt om og men så fant jeg heldigvis en kortere reise og det er flyselskapet Condor. De flyr en gang i uka til Montego Bay og prisen ble rundt 10 tusen for en tur retur bilett, noe som ikke er så ille. De flyr fra Oslo via Frankfurt og så direkte til Montego Bay. Reisetid på totalt ca. 15 timer inkludert en liten stopp i Frankfurt.

Hotellprisene der borte var absolutt ikke for ille hvis man bare leter litt, tror hotellet jeg valgte i Ocho Rios var ca. 600 NOK per natt, men var hoteller rundt om som var billigere enn det også :wacko:

Endret av BcK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
alfahunn

kan forsikre om at goa i india fortsatt funker!;)) og kvaliteten sørover der igjen er ingenting å klage på. 10 spenn uten å prute. vi snakker svart afghan, og ingen mekkeproblemer i varmen m den heller akkurat.

vietnam er bra, men befolkningen utenfor de store byene er redd for å selge til turister.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vanish

Når det gjelder Kambodsja, fikk vi den beste shitn i Phnom Phen. Eiern av guesthouset vi bodde på solgte oss 3 tjukke bagger med gode buds til noen få dollar ;) Dårligere piff i Laos, men i Vang Vieng får du også kjøpt sopp ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
alfahunn

har tenkt å reise laaangt i jula, men har ikke reisefølge for tida;) hvis du tror du er det perfekte reisefølge, så ta kontakt på post;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
buska
har tenkt å reise laaangt i jula, men har ikke reisefølge for tida;) hvis du tror du er det perfekte reisefølge, så ta kontakt på post;)

Ja spanderer du! :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
alfahunn

hehe, nei! -ekke lett å finne noen som har råd og kan&vil reise i jula nei;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Revenka

2 desember reiser jeg ned til huset mitt på en av øyene på Kapp Verde. Blir der bare i to uker denne gangen, bare for å ordne noen praktiske ting med huset. Inne i mellom det praktiske ligger jeg i hengekøyen og hører havet - ser på stjernene - høy på det lokale gresset - dyrket i nesten 1000 meter høyde på naboøya. Skal etterhvert også plante i hagen min, men det blir når jeg bor der i lengre perioder.

Jeg spurte en politimann sist gang om hvordan lovene er for røyking. Hva folk gjør i sine egne hjem har vi ingenting med, svarte han :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
PrescriptionMedicine

Hørtes utrolig herlig ut, Enka. Du er heldig som har et slikt sted å trekke seg tilbake til, det er ikke mange forunt.

Kapp Verde er satt opp på lista over reisemål som må besøkes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
wellaintthatabitch

Jeg får meg kanskje jobb i Kaunas i Litauen, så jeg vurderer å flytte dit.

Er det noen som har noe kjennskap til byen og landet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hazy
Jeg får meg kanskje jobb i Kaunas i Litauen, så jeg vurderer å flytte dit.

Er det noen som har noe kjennskap til byen og landet?

Heisan! Jeg vet det produseres mye der,profesjonellt.Gjerne på gårder rundt omkring. Ifølge de jeg kjenner der, blir mye smugla ut. Er visstnok ikke vanlig med åpenlyst salg.Må nok bli kjent med noen for og få tak i. Ellers er Kaunas en kul nok by det. Lykke til :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Lars

Hei,

Er det noen her som kan anbefale sted i verden hvor man kan oppleve vildtvoksende cannabis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hazed

Kan anbefale Odda, eller rettere sagt Skjeggedal. Et evig slit opp denne, men som å komme til himmelen på toppen!

Første gangen var vi bare jeg og en kompis, og lovte oss selv å aldri gå opp denne igjen! 2 år etter reiste vi opp igjen :P

Første gangen plukket vi faktisk opp et par haikere, en mann og en dame. Det så ut som de hadde hatt en blås før og jeg fikk mot til å spørre :) NULL problem og 30 min senere satt vi med et par gram sorting som takk for turen.

Dette var virkelig potente saker og vi så Donald og flere andre disneyfigurer i snøflekkene på fjellet ;)

Virkelig en flott tur, og med panorama utsikt over til folgefonna :)

Ble anbefalt denne turen av de som haiket og har bare gode minner selv om det var et slit :P

Stikk også innom her! Helt fantastisk og samtidig veldig skummelt :D

Andre gangen ble bare chill med masse fisking og røk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reguler
Bodde i Brisbane i ca 4 mnd, jobbet for kost og losji, så for å få penger til å ha det gøy.....

Dro til Nimbin 12 ganger tror eg,leide bil og dro på dagsturer med div kompiser som kjørte samme opplegg.

Nimbin er en liten landsby ( 300-400 inb tror eg), stor sett alle har vel en finger med i "gamet" virker det som.

Er vel egentlig bare en liten gate som deler seg som en Y. Stort sett hippier men desverre en del "narkiser" som også seller der. Fikk altid mye bedre priser og kvalitet av hippiene så vi handle kun med dem.

et unse ( 28 G) gikk for mellom 120-200 australske dollar. handlet som oftest en del så vi fikk ganske god røyk til 130-150. litt "sesong" avhengig også.

Meget gode "brownies" å få tak i der til meget god pris. Mye bedre enn det jeg har spist i amster.

I brisbane ble 1/8 unse solgt for ca 50 dollar...

Har hørt fra en kopis som var i Nimbin i fjor, og hørtes ikkje mye bra ut. Dvs oversvømt av turister... mange busslaster med backpackere om dagen, kansje en om dagen når eg var der..

er noen år siden eg var der, 7 eller noe sånt. men då var det et herligt sted og reiser gjerne tilbake. mange fine chille steder i nærområdet som er supre steder å fyre på.

små fossefall, kulper å bade i, omgitt av nydelig skog...

Så stort sett aldri noe til snut i nimbin men det av vist to stk der, så folk romte etter oss på gaten om vi ville ha...

"wanne buy some schmoko? " ofte hørt

kunne fint røyke inne på div kaffe'er og ene hadde utlån av div piper. kunne røyke arabisk vannis der inne , hadde også webcam så mange turister gladelig betalte for å bruke.

Byron bay kan også annbefales, hadde "good times" der, men mye mer turisme og større sted. Men gode vibber.

Håper dette kan innspirere noen til å ta seg en tur :smokey:

Nattings tid no...

Har noen vært der i nyere tid så er eg ganske inntresert i å nøre "nytt"...

Vi var i Nimbin september 2009, og det var fett, men jævli "shabby" :/ hehe..satt lenge i en sofa ute i en "bakgård" og venta på stæsjet mens vi så på gamle tannløse Aboriginere som røyka halvlitersflaskebong (ei gammel dame og 2 gamle menn) og frika over noe høner og en hane som slost uten at noen av de kunne reise seg for å gjøre noe ;) "daaaaave, daaaaaave, their going mad, come help us!" hehe.. etter mye venting og en fin historie om at han ene hadde sovet hos en nyanskaffet venn som hadde elektrisitet, og at det var vel og bra, bortsett fra om det skulle komme til å eksplodere, siden det var såpass skummelt(i mellomtiden sniker jeg iphonen forsiktig tilbake i lomma) , så kommer det en ung dame gravid i 7måned med en sneip i munnviken og en pils i hånden og gir oss noe hasj og weed (meget gode greier). Gamla selv hadde noen nydelige cookies med 1g i hver, og det ble en fnisefull aften på verandaen når vi var vel tilbake i Brisbane den kvelden :pinch: Veiene dit er syyyke, anbefaler den som ikke skal kjøre (om dere reiser flere) å være dritskakk :) Ellers i Nimbin har det nå blitt vanlig med daglige besøk av onkel blå, og de er også mer obs på landeveien som fører til og fra Nimbin. Var innom en koslig, dog litt udatert cafè, og hemp-museum, i tillegg til noen butikker og det bør absolutt oppleves om man er i nærheten :) Koslig utflukt og mye fin natur på veien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Rvn

Regner med en tur til Zanzibar nå i vinterferien. Hørt mye om drit bra pot, hvit sand, blått vann, og palmer. Gleder meg godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Smurf

Er det noen som har vart i Marocco har noe gøy og fortelle om plassen ?

Har sitt litt på plassen "Chefchaouen"

Endret av Smuf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
mikkelrev1

zanzibar er chill men kan være "for" varmt , selv i det indiske hav er temperaturen som i badekaret ditt, varmeste stedet jeg har badet før du må lenger ut og svømme til bunns for og finne noe svalt vann. weeden der var helt grei, tror det er stor forskjell på weeden der, er den vanlige afrika sativaen som er billig og bra hvis du røyker mye av den. ble også tilbudt maroc der nede men prisen for det var ikke så veldig mye billigere en prisen her men kvaliteten er sikkert bedre. (jeg så ikke på piecen pga venner rundt meg)

skal du leie motorsykkel der så burde du ha alle papirene i orden. kompis leide og vi bytta på og kjøre osv, men han ble stoppe en dag av snuten som sa at de hadde sett han kjørt med noen bakpå uten hjelm som overhodet ikke stemte. endte med at kompisen min (livredd for fengslet i zanzibar) betalte cirka 1000kr for å slippe fri.

skal nord eller sør i zanzibar? vi bodde på den billige sør sia. i nord er alle luksushotelene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
python

Vell jeg er i Marokko nå, nærmere bestemt marrakech, alle kryddersjappene på markedet selger under bordet + at dealere konstant hvisker hashis når du går forbi dem, veldig god standard de fleste steder og priser ned mot 10 kr g :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå