Gå til innhold
Ghostface

Reisende i Cannabis

Recommended Posts

Smurf

Det hørres lovendes ut.. Men egentligt betyr ikke prisen så mye, reiser ikke til marokko for billig røyk. Er vel på jakt etter det beste som er og oppdrive der nede... Har lyst og ta meg tur i riff fjellene og prøve få til noe form for guide eller noe for og besøke farmer.

Alt ska vel være muligt.. Altså den ultimate røyke tur med kamerater.. noe tips og råd ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
python

Riff kan anbefales, turister blir i utgangspunktet holdt vekk fra "farmene" men det er selvfølgelig mulig å betale seg til å kikke på disse alikevell :)

Essouira kan også anbefales, surfeparadis med utrolig lett tilgang på veldig god vare ( jimi hendrix bodde her en periode btw :) )

Et godt tips i Marokko generelt er uansett hva du kjøper så bli enig om prisen før du får varen, gjelder alt fra mat og taxi til cannabis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Smokad

Det hørres lovendes ut.. Men egentligt betyr ikke prisen så mye, reiser ikke til marokko for billig røyk. Er vel på jakt etter det beste som er og oppdrive der nede... Har lyst og ta meg tur i riff fjellene og prøve få til noe form for guide eller noe for og besøke farmer.

Alt ska vel være muligt.. Altså den ultimate røyke tur med kamerater.. noe tips og råd ?

Vær forsiktg og pass på at du ikke blir lurt, de fleste steder sier man bør holde seg unna Ketama, men jeg har lest om folk som har fått tur opp tur til Asilaahdi via ketama, men generelt er det ikke politi her og derfor kan det være farlig og dra hit. Jeg vil heller anbefalle deg og dra til Chefchaouen som skal være en trygg by (ref Loneleyplanet), her får man tak i premium vare, men du får nok ikke se produksjon, man kan selfølgelig betale for og få guidet tur videre, men jeg ville vært forsiktig med og stole på ukjente folk..

http://www.hiptravelguides.com/morocco/rif.htm

http://www.hiptravelguide.com/morocco/chaouen.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Powerbeyond

Riff kan anbefales, turister blir i utgangspunktet holdt vekk fra "farmene" men det er selvfølgelig mulig å betale seg til å kikke på disse alikevell :)

Essouira kan også anbefales, surfeparadis med utrolig lett tilgang på veldig god vare ( jimi hendrix bodde her en periode btw :) )

Et godt tips i Marokko generelt er uansett hva du kjøper så bli enig om prisen før du får varen, gjelder alt fra mat og taxi til cannabis.

Har nettopp bestemt oss for å ta turen til Marokko i sommer. Kommer da til å tilbringe litt tid i Marrakech og mesteparten av tiden i Essouira.

Kunne du utdypet litt mer hvordan man går fram for å skaffe seg noe å røyke på? Er det noe man må unngå og noe man bør se etter? Altså om noe er bøff og noe er bra osv.

Er det mulig å få tak på noe annet et hasj? Tenker da budds, kif(eller hva det var) og slikt no.

Blir litt surfing i Essouira og chilling med noe røyk. :)

Håper at det går an å få tak på noe annet enn knockout hasj som slår deg såpass ut at man ikke får gjort noe. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lastemperor

Sør Afrika er helt klart det beste landet for røyking jeg har vært i. Spesielt området Transkei. Man kan få tak i alt fra innendørs dyrka "moderne" strains som Cheese o.l. til afghansk hasj til Swazi weed og mye annet fint sativa weed, Prisene varierer mildt sagt mye jeg betalte fra 120 rand (cheese i Cape Town) pr gram til 10 rand for 5-6 gr grei utendørsdyrka sativa i Transkei.Mest "bang for buck" synes jeg Swazi potten var, prisen ligger på rundt 120-150 rand for mellom 5 og 10 gram ikke godt cura weed, ikke fint å se på men veldig sterk sativa rus på noe av det. Man kan røyke på stort sett alle backpacker gjestehus vil jeg påstå. Jeg var på backpacker gjestehus der man åpenlyst kunne både røyke og kjøpe, noen plasser måtte man være litt mer diskret (type gå 2 meter unna hovedinngangen utenfor). Sør Afrikanere er generellt utrolig hyggelige og veldig hjelpsomme, det er mye vakre damer der, naturen er helt sinnsyk, det er ett land det er veldig lett å reise rundt i, klimaet er veldig godt og prisnivået er bra (selv om det er dyrere enn man kanskje tror).

Ikke la det dårlige ryktet i forhold til høy kriminalitet og sikkerhet stoppe deg. Det er ett veldig trygt land å reise i, alle reisende du treffer på veien vil si det samme.

Ett helt fantastisk land med fantastiske mennesker overalt. Dette landet har mye å by på, her det det så mye å se og gjøre at du aldri vil kjede deg(om du ikke vil det da) :)

Endret av lastemperor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh

Tenker litt pa a vaere et halvt ar i Spania. Noen som vet om man kan ha registrert adresse et sted der og vaere medlem i klubber over hele lendet? Ma det vaere i samme provins?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Jeg har forstått det slik at reglene varierer avhengig av hvilken provins du befinner deg i, men vet ikke hvordan det fungerer akkurat på dette området. Jeg har kun erfaring fra Barcelona, der oppga vi bare adressen til leiligheten vi bodde i, og det var åpenbart at de som registrerte oss skjønte at vi var turister. De sjekket det altså ikke opp mot noe, og de poengterte at det aldri ville bli sendt noe post til adressen du oppga.

Jeg tror det er bare å kjøre på, og ender du opp i en provins hvor du ikke kan få medlemskap uten lokal adresse er det bare å oppgi adressen til hotellet eller kåken du bor i.

Spania har gått langt forbi Nederland når det kommer til kvalitet og utvalg på det som selges. Det er litt mere hassle med klubber sammenlignet med en coffeeshop hvor du bare trenger å gå inn døra for å handle, men når du først er innafor er det bare å kose seg. Jeg anbefaler deg virkelig å ta turen til La Kalada i Barcelona. Her er utvalget i ekstrakter på nivå med det du ville forventet i California eller Colorado, med BHO i diverse former, vannhasj, tørrsikt, rosin og importhasj. De har også godt utvalg innen buds, de tilbyr utstyr til dabbing samt varmepresse for å lage rosin av buds du kjøper. Det er masse drittklubber i Barcelona, men finner du en god klubb har du kommet til himmelen.

Det er flott å se at det fortsatt er liv i gamle medlemmer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh

Ja henger mye pa Norcan i det siste. Nyktrer etter en uheldig kontrovers med helsevesenet sa jeg trosteleser Norcan 😂

Har lyst a vaere mest i Andalucia, men det virker som klubbene rundt Barcelona er mest spennende sa det der hores bra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pellepirat

Var i Zanzibar i påska og det var ikkje værst! Var varmt med høg luftfuktighet men der var som regel en fin bris ved sjøen. Lite turister på øst sida av øya, nord det skjer. Var en dag på en typ restaurang/bar som di lokale gjikk til, møtte faktisk en danske som underviste i engelsk der.. der møtte jeg også en lokal og en masai fra innlandet som sto og koste seg, hehe kult å røyke med di!!

visstnok en kjent plass, di fleste på øya tror jeg er greie med det, såg en slags butikk langs veiene der det sto bob marley på .. som di sier

Var der bare en uke så har lyst tilbake og se mer en gang, men lurer på å fare enda lenger sør i afrika i sommer, sør-afrika, mosambigue, kansje swaziland? 3 uker tenkte jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Oreokongen

Amsterdam og Kristiania er to flotte plasser en stoner bare er nødt til og oppleve.

Har ikke vært på så utrolig mange cannabis relaterte turer - men var en tur i Indonesia ifjor, der de faktisk praktiserer dødstraff for besittelse og bruk. Hadde ikke baller til og prøve noe grønt der nede, men vi reiste ut til Gili Trawangan som er en drøye 2 timers båttur noen timer øst for Bali, og jeg må bare si; den soppen de har der nede sparker virkelig ifra! Kan absolutt anbefales om du er en psykadeliker som liker varme, hvite strender og bungalows! 

Gili T er foressten en av 3 øyer hvor all bruk av motoriserte kjøretøy er borte - hele atmosfæren er bare utrolig behaglig, kan også nevnes at politiets ressursbruk på øya er relativt laber. Noe vi nøt godt av de 5 dagene vi tilbrakte der nede.

Endret av Oreokongen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hazeydream

Noen som har vært i Hindu Kush regionen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OGrow

Det sto mellom Amsterdam, Barcelona og Helmand for meg i sommer..

Har en kompis som sa det var skikkelig kult. Han var på jobb der i fjor. Skikkelig chill..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå