Jump to content
Sign in to follow this  
Thomas...

Liker blomstrende jenter litt regnvær ?

Recommended Posts

GanjaMan

For oss som ikke bor så langt unna,kunne det vært morsomt å "dra på utflukt" til disse skogene å bli insperert insperert...

Det er godt å se at det finnes mange lyse hoder som fremdeles finner veien til norcan.

De bildene du har vist oss viser hvor bra jentene har det i den norske naturen.

Jeg ser frem til å høre hva du får ut av denne gartnervirksomheten i de norske skoger.

Ser også frem til å høre om oppveksten til jentene,og hvordan du har tatt vare på dem.

Her Thomas! Kan du lese om en danske som driver i hagen sin med planter som er rund 3m nå. Det er godt med bilder i tråden og masse inspirasjon.

Lykke til videre!

GanjaMan

Thomas...

Takk takk GanjaMan for linken til dansken,han hadde en flott hage!

Jeg har ikke vært på skogstur i dag,men jeg har vært en tur med båten på sjøen..

Så på min lille båttur så kjørte jeg innom noen jenter jeg har satt ut som stikklinger(fra frøkna i potta) i slutten av Juli.

Det første stedet så det slik ut desverre....

IMG_0050.jpg

-De to som sto her har blitt rådyr mat desverre...

IMG_0024.jpg

-Denne lille frøken har også blitt rådyrmat,men hun vokser fortsatt,men ingen buds...

IMG_0026.jpg

-Denne her har også blitt spist opp av dyr for noen uker siden,men hun har klart seg helt ok.

IMG_0032.jpg

-Sjekk utsikten som frøkna har over fjorden..Hun kan se når han far kommer med båten.

IMG_0020.jpg

-Planter ved sjøen koser seg.(tror jeg da..)

IMG_0047.jpg

-Buds og utsikt over fjorden.

IMG_0028.jpg

-Frøkna sett fra oven..Har blomstret i ca 20 dager nå,hun går nok en kald skjebne i møte.Står for lyst...

IMG_0018.jpg

-Fine høstfarger dette vel,er tydelig å se at det går mot høst.

Ok dette var dagens bilder men flere bilder av andre buskvekster vil komme.

Snakkes..

GanjaMan

Jeg må jo si at det er flott å se plantene utfolde seg fritt under himmelen.

Synd sommeren er over,men det bringer jo inspirasjon til neste vår dette her.

GanjaMan

Eirik

Flotte greier! Ikke noe trøbbel med saltvannspåvirkning der ute?

Fått sjekket dem i helga?

E

Thomas...

God morgen!

Koslig at dere fortsatt følger med på denne tråden!

Har høstet 9 store jenter denne uka,+ at jeg fant 3 stk planter i skogen som var ødelaggt planter av vinden,de hadde kneggt og laggt seg på bakken desverre..Men slik svinn må man pent regne med bare.

Så nå har jeg bare 2 planter igjen der ute.

Min terrasse plante er også høstet,men den funker heller dårlig.Men jentene fra skogen er i en helt annen klasse,disse vet jeg vil funke særs bra..

Jeg forventer å få minst et par kilo med tørka vare av jentene fra skogen.

Men her har dere noen flere bilder av frøkna ute ved fjorden,disse er tatt i går formiddag.De er ikke stort å skryte av,men dere får ta en kikk.Den lukter meget godt kan jeg forsikre.

IMG_0061.jpg

Et snart ferdig budds.

IMG_0067.jpg

Ser at planta legger seg grunnet vekten på buddsa...

IMG_0065.jpg

Frøkna sett fra oven.

IMG_0063.jpg

Sett litt fra siden..

Er meldt frost neste helg så denne damen får stå frem til det.

Trøbbel med saltvannspåvirkning der ute??

Nei det har jeg ikke,bruker medbrakt jord og fjorden er vel mere brakkvann enn saltvann..Vannet begynner å bli salt ved 8 meters dybde.Så det går lungt.

Skal lage en skikkelig tråd her til våren,så kan dere følge med noen titals jenter helt fra starten av.Fra frø om våren til ferdig vare om høsten,bilde for bilde..Så kan dere følge hele dyrke prossesen der ute i den norske flotte naturen vår.

Ok ha en flott dag folkens !

Even Ganja

Som alltid; lekre bilder, Thomas...

Den siste madamen så ut som en skjønnhet, hennes parfyme var nesten til å ane gjennom skjermen.

Jeg håper du inspirerer flere enn meg til å satse utendørs neste år.

Noen som kan legge inn en bestilling på godt vær til neste sommer også?

-ganja+

Thomas...

Takk takk Even!

Har du en e-mail addresse Even som kan motta noen store bilder?Kan du sende meg den på en p.m.?

Så kan jeg sende deg et noen bilder du kan bruke til Overgrow-06 aksjonen deres...Oki?

Til neste år så skal jeg plante et par jenter kun med tanke på deg Even,da skal jeg planta hamp på noen meget offentlige steder,og sende deg noen rare bilder du kan bruke til hva du ønsker.

Her er et par bilder til fra fjorden.

IMG_0062.jpg

Beklager dårlig fokus på bildet,men det skal være et toppskudd.

IMG_0068.jpg

Synes det tøfft med hamp planter i den norske gran skogen,spesielt om høsten.

IMG_0064-1.jpg

Ser ikke ut som hun lider i den kalde høst luften ennå?

IMG_0066.jpg

Et siste bilde fra oven igjen.

Desverre så må jeg ta med denne lille frøken hjem innen neste helg,da kommer kulden.Alle andre planter fikk stå i 7-8 uker før jeg høstet dem,men denne lille frøken begynnte å blomstre litt seint og derfor så får hun en uke til i skogen.

Vanligvis så begynner de å blomstre den første uken ca i august,men denne står litt lysere til og har derfor begynnt å blomstre seint.Men jeg kommer helt sikkert til å sette en jente her til neste år også,selv om den vil blomstre sent.Jeg har en dragning mot dette stedet bare...

Men kom dere ut i skogen nå i høst folkens og finn dere noen lure steder som virker egnet til dyrking,slik at allt er klart til våren og mai måned.

Jeg fant meg et nytt sted til i dag,et stort hoggstfelt med en liten bekk(kjekt med tilgang på vann i nærheten).På dette stedet skal jeg grave groper ferdig nå i høst slik at det blir et lett jobb til våren.

Snakkes!

Lazerface

Hei Thomas..

fytti ..... , så fine jeg misunner deg som får til dette ute og jeg sikler etter info fra deg fra såing og alt som hører med til og få til blomstring her i norges land og spør derfor vennlig om du kunne lagt et innlegg som beskriver om hvordan step by step og kanskje slått huet i sammen med Eirik og lagt en liten håndbok på utedyrking i Norge.... åå så fint det hadde vært.... :)

Thomas...

Takk for den Lazerface !

Men har ikke Eirik sin egen lille dyrkebok om utendørsdyrking da,eller er det bare innendørsdyrking?

Men jeg vil mere en gjerne samarbeide Eirik med en slik dyrkebok her på dette forumet,hvis det er greit for Eirik da?

Jeg kom litt sent inn på dette forumet i år,og har derfor ikke kunnet bidra med noe særlig enn å legge ut diverse planter i blomst.

Men til våren så skal jeg lage en egen tråd hvor jeg skal legge ut masse bilder fra frøstadiet om våren og frem til høsting av ferdige planter om høsten.Så i denne kommende tråden så skal jeg prøve å gi dere et lite innblikk i hvordan jeg tenker når jeg setter ut mine frøkner i skogen,dvs egna dyrkesteder,lysforhold,jordforhold,triks som holder dyr borte,hvordan man graver høler og blander jord osv osv.

Så kan dere få se en masse bilder og få være med i prossesen helt fra starten av.

Jeg er ingen ekspert på dette feltet men jeg har noen passe gode grønne fingrer bare,samt at jeg har lært meg en del nyttig etter mange år med dyrking ute i norge.

En annen ting er at jeg ikke forstår helt hvorfor ingen andre her på dette forumet lykkes med å dyrke ute i den norske skogen.Skjønner ikke helt hvorfor dere er så overrasket over at det går å dyrke ute i marka slik som jeg gjør..?

Har flere venner og bekjente som også bare dyrker ute i naturen og de lykkes minst like bra som meg vet jeg.

Koster vel ca 500 kr i jordprodukter bare + litt jobb og svette,og hvis man er heldig så sitter man tilbake med 1 til 2 kilo ferdig vare til høsten.

Skal på høste tur i morgen tenker jeg og hente de siste 2 plantene der ute,så da legger jeg sikkert ut noen flere bilder.Må høste resten nå før kulda tar dem...

Snakkes!

Lazerface

Gleder meg!

:) Har hatt lyst til og prøve ute men det er mye som kan gå galt og jeg er enig med deg om at det er jo egentlig bare og prøve men har ikke hatt så lyst til og slite og svette når jeg ikke vet for sikkert at jeg vil få ferdi blomstrende damer, men når jeg ser dette så klarer jeg nesten ikke å vente til våren kommer igjen, og blir enklere når man har tips fra sånne som deg som har turt og prøve ute og lykkes! vil suge i meg all informasjon...

p.s. ha en fin tur i morra og skulle gjerne vært der og hjulpet deg. :)

bizzi

Jeg har fulgt med på denne tråden, og kan ikke si annet enn at jeg er svært imponert over hva du har fått til i vanlig norsk natur, Thomas. Det jeg har av groerfaring har funnet sted innendørs, men jeg ble veldig inspirert til å gro ute til neste år da jeg så denne tråden.

Jeg håper du vil dele dine kunnskaper med oss andre "dødelige" med tanke på neste års sesong. Du er helten min.

Stå på!

Grønn hilsen fra b.

Eirik

Jeg har ingen bok om utendørsdyrking, og dette skyldes i hovedsak min standhaftige tro på at det ikke var mulig å få til noe duganes. Det har du behørlig motbevist, og da blir selvfølgelig saken en helt annen.

Vi kan godt snakke sammen om en trykksak, Thomas!

Det viktigste pr nå er isåfall fotodokumentasjon av god kvalitet. Jeg snakker om høyoppløselige(4MP) bilder av alt fra graving til vanning, eksempler på dårlige og gode lokaliteter +++. Dessuten budshots som du allerede har mye fint av.

Selv kan jeg ta bilder av jordprofiler (podsol vs. god matjord) så folk skal bli i stand til å finne gode jordsmonn. Sistnevnte er selvfølgelig mindre viktig om man bærer all jord selv.

Annen viktig info er god dokumentasjon på eksakte tider for såing, utsetting, høsting++. Dessuten hvilke strains som fungerer. Om du klarer å sniffe opp hva som er det genetiske grunnlaget for den "Norske" cannabistypen så hadde dette også vært supert.

Om medlemmer kunne testet flere strains uavhengig i norsk natur til sommeren og dokumentert bilder av lokalitet samt utbytte så kunne vi dannet oss et bilde av hvilke strains som fungerer i norsk natur, samt hvor sære de er på lokalitet generelt.

Men for å se realiteten i øynene så er dette uansett et prosjekt som ikke kommer på trykk før om ca et år. Bilder skal taes, tekst skal forfattes, og da er det greit å ha vært gjennom en sesong.

Om det skal gjøres til en del av dyrkehåndboken eller om det skal lages en egen utebok kan vi jo snakke nærmere om. Det kommer jo også an på hvor mye av det skriftlige og tekniske du vil gjøre selv, Thomas. Jeg stiller uansett InDesign/Photoshop-kunnskaper og teoretisk cannabiskunnskap til disposisjon.

E

Thomas...

Takk takk for skryt og ros!

Eirik vi får ta en prat om det til vinteren eller våren.Men det hørtes litt morsomt ut da,spørs bare om jeg er rett mann for et slikt arbeid.

Men jeg skal være flink til å ta en masse bilder hele neste sesong,så får vi se hva det kan bli til da.Men jeg skal ut i skogen senere i høst får å lete opp,og kikke på noen nye steder som er egnet til min lille hobby..Så da skal jeg ta noen bilder av stedene..For litt av sjarmen med dette for meg er å prøve ut nye steder,så derfor liker jeg å rote litt rundt i skogen å titte.

Var en tur på fjorden i dag og hentet hjem en liten frøken dere har sett bilder av noen ganger nå.Og siden dere gir uttrykk for at dere liker bilder av frøkner i blomst,så kommer herved en liten bilde serie til.

IMG_0077.jpg

Denne frøken er egentlig ikke klar for høsting,hun kunne sikkert stått 2 uker til.Hun begynnte å blomstre i midten av august ca.Uka etter så fant jeg henne og en søster oppspist av rådyr,så hun har egentlig kommet seg bra.Men jeg har valgt å dra henne hjem i hus nå i dag pga av dårlig vær og kulde som kommer.

IMG_0078.jpg

Som dere ser så er hun sånn passe bløt pga dagens regnvær

IMG_0079.jpg

Bruker blizts for å fremme budsa.

IMG_0080.jpg

Ser helt ok ut og lukter godt.

IMG_0081.jpg

IMG_0082.jpg

Her er vel et av de beste toppskudda på denne plante?

IMG_0083.jpg

Hun er grønn og fin,virker ikke plaget av det kalde sure været som har vært nå.

IMG_0084.jpg

Fram med mekkesaksa og min gode venn Laplander.Et meget kjekt redskap å ha.Dere ser at jeg er flink til å ta bilder med camera under haken eller??

IMG_0085.jpg

Der var frøkna ferdig.

Kanskje det var dumt?

Mulig hun ville klart noen uker til??

IMG_0086.jpg

Her er den andre søsteren som ble spist opp helt av rådyr,hun har nettopp begynnt å blomstre stakkar.Skal bli spennede å se hvor lenge hun overlever.Skal holde dere oppdatert...Hehe.

Jeg har en søt frøken til på en annen plass,og det stedet skal jeg avlegge et besøk i morgen.Der står det en helt lik søster plante av denne som jeg nettopp høsta.

Så da blir sikkert flere bilder her i denne tråden av en annen frøken i morgen kveld?

Ha en flott aften!

T...

Andersen

Hva med å opprette et underforum hvor vi kan gjøre ting samtidig i og med at den norske naturen oppfører seg slik og sånn. En slags virtuell skole hvor man drar på "ekskursjon" forskjellige steder i landet, i dag skal alle gå og finne et egnet område som bør se sånn og sånn ut, i stiklinger bør være i orden, i morgen skal man ta med jord etc...

Rett og slett et prosjekt hvor vi kan dyrke samtidig og høste omtrent samtidig, hvor proffene lærer oss amatører ved å gjøre det samme som dere dag for dag...

Thomas...

Det var en morsom ide.

Kan vi ikke se på saken til våren da,da de unge frøknene skal ut i skogen og vokse seg store og fete?

Er dere flere brukere her som likte denne ideen ?

T.

WuT

kjempeide, flott hvis du hadde laget ett emne om det når du begynner å forberede deg til sommeren.

HighGrow

Har akkurat lest hele tråden,og kan bare si WOW. Har lenge tengt å prøve grow i det fri,men til mai skal det bli en realitet.

Det jeg enda ikke vet er akkurat hvor det kommer til bli,eller hvordan strain det blir.

Mange takk til Thomas for at han delte bilder og info..jeg er imponert.

Dette var virkelig en god ide :smokey:

Bonden

Ja helt imponerende!..Bare å ta av seg hatten. Den rødfargen i stilkene kan være mangel på fosfor. Regner med den kom da plantene gikk over i blomstring. De suger masse fosfor da, og relultatet er ofte røde stilker som brer seg ut i "årene" bladene. Du kunne kanskje fått mer ut av de hvis du gjødslet de litt med gjødsel høy fosfor verdi (NKP) P= fosfor.

Au de Bong

Jeg kjenner flere i østfold og har bodd der selv noen år. Jeg har lenge trodd at det var pga radioaktivitet eller inavl at man ofte kunne finne åpenbart mentalsyke rådyr som ellers så helt fysisk friske ut rundt omkring. Nå skjønner jeg... Tenk selv 300g buds på 50kg rådyr.

Ellers en utrolig vakker tråd. Jeg likte trærne svært godt. Skogen er stor den, heldigvis. Selv om det å sette ut små jenter i skogen er grusomt, trodde det var noe man gjorde i middelalderen eller i Kina, så har de jo hatt det veldig bra. Mye bedre enn inne. Respekt thomas, gleder meg til å få følgt med på neste gang.

Thomas...

Takk takk.

Nå er det snart tomt i glasset mitt så det er godt den varme tiden nærmer seg.

Det er snart tid for en ny tråd med bilder nå,det nærmer seg jo våren.

Skal starte tråden med bilder det samma det spirer i vinduet,ca rundt påske.

Skal bruke samma frø som i fjor sommer da de liker seg her på berget,men har også noen nye frø som skal prøves for morro skyld bare.Afrikanske og mexicanske frø skal i jorda i år sammen med mine faste sorter.Har ikke noe tru på dem nye frøene men det er morsomt å se noen nye planter og hvordan de trives,eller ikke trives..

Frøene og hver plante skal merkes med navn slik at dere kan følge dem videre helt til høsten..

Jeg har brukt vinteren lurt og har funnet meg noen nye dyrkesteder som skal brukes.

Hepp hepp folkens!

Guest 70s

når regner du med å sette plantene ut?

gror du dem ute fra frø, eller vegger du dem først?

Blix

Dette er vel noe av det råeste jeg har sett og revurderer nå å bli skogs-mosjonist i stedet for bare mosjonist.

Ligger det noe i vinduskarmen din snart Thomas?