Jump to content
Sign in to follow this  
Guest SlemPrest420

Ribbing av blader?

Recommended Posts

Guest SlemPrest420

Hvor smart er det å nærmest ribbe en plante for blader 2-3 uker ut i blomstringa? Bare blader igjen på budsene. Planetene har ikke vist noen tegn til stress. Alle strutter og ser veldig fine og friske ut. Budsene ser også til å komme seg. Stammene er veldig tykke, og plantene har hatt en veldig god vekst. Er en annen person som ribbet de, da han har hatt gode erfaringer med dette. Blir bare veldig skeptisk når jeg ser at de fleste dyrkere lar mesteparten av bladene være igjen på planten. Neste crop skal det trimmes på halvparten. Det ble ikke trimmet noe under vekst.

Eirik

Det er generelt en grunn til at plantene har blader, også under blomstringen. Tidligere i blomstringen er det her sukkerproduksjonen er. I sen blomstring brukes også mange av dem som opplagsnæring når man sulter planta på slutten.

Jeg synes det er OK å ta store blader som dekker til fine buds lenger nede og hindrer dem i å vokse skikkelig. Full barbering har jeg lite til overs for. Det er imidlertid mange meninger om dette, så det beste er kanskje å lese alt som sies på OG (har vært noen lange diskusjoner) og gjøre seg opp en egen mening. Alternativt kan man gjøre et forsøk. Kutt bladene av to planter og la de være på to andre. Alle må være avleggere fra samme morplante. Derettter er det bare å veie utbyttet. Det bør tale for seg selv. :P

E

Guest SlemPrest420

Takker for feedback. :-j

Det ble dessverre tatt en noe forhastet avgjørelse av de andre i "gruppa" og plantene ble strippet til det perverse - småfrekt... Det blir uansett spennende å se hvordan det går framover. Nakenbilder kommer i en nær framtid!

S. Måke
Takker for feedback. :-j

Det ble dessverre tatt en noe forhastet avgjørelse av de andre i "gruppa" og plantene ble strippet til det perverse - småfrekt... Det blir uansett spennende å se hvordan det går framover. Nakenbilder kommer i en nær framtid!

var det noen i "gruppa" som trengte blader til røykings? blir som å pisse i buksa..

Guest SlemPrest420

Nei, men han mente planta sparer energi når man fjerner bladene. Buds, småblader og stilk tar imot tilstrekkelig lys.

S. Måke
Nei, men han mente planta sparer energi når man fjerner bladene. Buds, småblader og stilk tar imot tilstrekkelig lys.

hehe.. du kan si han har misforstått. Har selv gjort det samme og resultatet ble at planta daua. Håper det går bra med deres, så slipper dere å lære den harde veien. Har sagt det før, men sier det igjen: Vi dumme lærer av egne feil, smarte av andres... :-j :P :-j

Guest SlemPrest420

Vel, det er over en uke siden strippinga nå og de ser veldig fine og livlige ut. De små bladene i og rundt budsa har vokst seg større, budsa likeså. Hadde jeg kunnet bestemme hadde det aldri skjedd, men nå som det har skjedd får jeg se på det som et eksperiment. Det er heldigvis ikke mange ukene igjen av blomstring og nye bilder kommer snart! :P