Jump to content
Sign in to follow this  
Legaliser

Konstant rus pga cannabis?

Recommended Posts

Tias

Tung i kroppen og hodet er stort sett det samme som en cannabishangover ;). I alle fall for min del.

• Like 1

kharon

har ikke hadd hangover av cannabis etter år 2000... snodig nok. og jeg har røkt lite, røkt mye, røkt ofte, røkt skjeldent, kombinert med alkohol, kaffe, te, mat, ikke-mat, sex, datura, eter, joint, pipe, bøtte, halvbøtte, hodebong, bong, grønt, brunt, svart, kombo.... ja, jeg vil si at bortsett fra en 10,6 g joint har jeg røkt på de aller aller fleste måter de siste 7 åra.

KOCMOHABT
Tung i kroppen og hodet er stort sett det samme som en cannabishangover :). I alle fall for min del.

begynte i ny jobb for en tid tilbake, røyker mårnings før jeg drar på jobb og

jeg røyker hele kvelden når jeg kommer hjem etter jobb

er nykter hele dagen på jobb

"hangover"???? wtf?

er det virkelig sånn at noen får en slags "hangover"følelse etter å ha røyka?

har hørt andre si de føler seg litt sløv dagen etter, men det har jeg enda tilgode å oppleve selv

har kanskje mest bare tenkt at det er generell syting, fordi man ikke har fått seg "medisin" :P

når jeg er nykter føler jeg meg energisk og konsentrert.. jobben min krever litt

bruk av kognitive evner og er aldri kjedelig/ensformig, derfor tenker jeg ikke

engang på røykings mens jeg er på jobb.. så snart jeg forlater jobben kommer

joint-suget.. man bør da få lov å "gire ned" hjernen når man har fritid og vil slappe av!

Tias

Jeg har fått cannabis hangover ved et par anledninger, ja. Kommer som oftest hvis jeg har røykt svært mye i løpet av en kveld.

Superhaze

Har bare hangover hvis du mener at jeg satt oppe for lenge å fyrte dagen før jeg skulle opp tidlig..

..nei, vent.. det var å være trøtt ja.. bare glem det.

Tobb
Hvor lenge metabolittene blir værende i kroppen, finnes det mange svar på. Jeg for min del har hørt alt mulig fra et par uker til tre måneder eller et halvt år. Tre måneder er imidlertid den vanligste påstanden. Det kan være at noen av de andre svarene kommer av mer og mindre sofistikerte målemetoder.

Metabolitter er heller ikke alene om å lagre seg i fettvevet. Kroppen skiller mange stoffer ut gjennom denne kanalen, som den vil bli kvitt. Riktig er det også at metabolittene ikke gir noen cannabisrus, men om de ellers har noe med "hangoveren" dagen derpå vet jeg ikke. Det virker ikke sannsynlig ut fra det jeg vet om temaet.

I den grad det ligger noe i "stein i 4 dager"-tesen, er det nok "hangoveren" det refereres til og ikke selve cannabisrusen (men hangoveren er som regel langt kortere enn det for andre enn mer kroniske brukere. Kan godt tenke meg at enkelte blander begrepene enten for å skremme eller fordi de misforstår noe. Men det ér jo en effekt som kommer av cannabisinntaket.

Hvor lenge de sitter i kroppen avhenger av hvor ofte du røyker, og i hvor lange perioder du har røyket. Kom over et sted hvor dette var uttrykt som en formel, men har ikke kommet over dette fra andre kilder. En grei huskeregel er at hvis du ikke har noe THC-metabolitter i fettvevet, og du røyker en gang, så er det borte etter 2-4 dager. Røyker du daglig i mer enn 10 dager vil det ta ca. 40 dager, men dette er også maksimalt.

Ragnarok

Jeg skal innrømme, at når jeg har hatt tilgang på mye bra fyrings så har jeg røyket mange gram om dagen i mange dager i strekk. Gjerne med forskjellige typer fyrings. Da har jeg gått rundt helt blid og fornøyd, med solbriller og et bredt smil, og røde øyne mens jeg har vært fjern hele dagen.

Men kan ikke si jeg merket noe den dagen det ble tørke, annet enn at jeg kjedet livet av meg fordi maten er ikke så god som vanlig, filmene er ikke så bra lenger, sofaen er ikke så god lenger, dere kjenner til resten...

Men så går det over igjen, og man blir kjempeglad neste gang man får noe å fyre på! :)

• Like 1

Demonslayer
Det er murlig å trippe over på hasj, skjedde med en kamerat.. men dette er ikke vanlig, men om du røyker på en regelmessig basis, vil du selvførgerlig bli sløv. hasj lammer jærneseller. men om du tar en pause, vil alt bli normalt igjen...

Cannabis er et hallusinogen og du kan oppleve å få en tripp hvis du er disponert for disse virkningene. Jeg har trippet mange ganger på hasj når jeg har røyka LITT for mye. At man ikke er forbredt på en tripp og får helt noia, kan gi deg så mye angst at du kan slite med dette en stund etterpå. Ingen "tripper over" hvis de ikke er disponert for psykiske problemer fra før (dette er ikke vit. bevist, det er kun min observasjon).

En tripp er ikke farlig, men den kan bringe opp ting du helst ville latt ligge igjen der nede i underbevisstheten. Hvis du ikke er klar til å "deale" med sånne "issues" bør du heller være litt forsiktig. Men på den annen side, det er mange som aldri opplever en cannatripp, det er vel litt individuellt. Jeg synes cannatripper er litt heavy og ofte irriterende banale (lite lærerike, kjedelige halliser, mongo barne-TV melodier som varer evig) , foretrekker heller en LSD-tur.

Sløvheten og tiltaksløsheten ved for mye hasjrøyking har jeg selv opplevd. Det er ikke naturlig å gå konstant rusa og vår kjære ganja vil sette foten ned og minne deg på dette hvis du skulle strekke strikken for langt. Hasj lammer ikke hjerneceller, dette er gammel skremselspropaganda. Hasj vil forandre på dine prioriteringer, mange ganger er dette positivt, men for enkelte vil det føre til tiltaksløshet.

Edited by Demonslayer

Potrick

Hei! Her er ett spørsmål.. Passer delvis inn her vil jeg tro...! Først vil jeg bare si at selve THC'n sitter ikke lenge.. Den sitter bare i så lenge man er ruset.... Skjønner? Det er derfor man ikke er ruset lenger. Hva den eksakte halveringstiden er, vil jo kanskje variere fra person til person, og selvfølgelig av inntak...

Men her kom den nye vrien: er det slik at man kan spise mye syrer, c-vitamin spesielt, og at disse vil løse opp metabolittene, slik a man tester negativ på urinprøver? Eller sørger bare c-vitamin inntak for at det blir skjult på urinprøver? For jeg har benyttet meg av denne metoden, og den fungerer.

Yusuf
Hei!

I en debatt hvor jeg forsvarte legaliseringen av cannabis så godt jeg kunne, kom det plutselig fra motdebattanten et sitat fra rusmiddeldirektoratet som sier at THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt.

Jeg kom ikke på noe lurt å si, og fant ingen kilder som avkreftet det. Vet noen her noe om det?

Det høres jo på en måte logisk ut at THC-nivåene hoper seg opp i kroppen med tanke på at det ligger igjen rester i opptil 2-4 uker etter..?

Har hatt rettsak på dette emnet og rettstoknologisk innstitutt sier att man er ruset på cannabis så lenge den kan påvises i blodet i følge samme innstitutt er cannabis halvert etter 4 timer og ikke målbart etter 8 timer i blodet.

Så konklusjonen til proffesor Jørg Mørland rettstoknologisk innstitutt norges fremste ekspert på området sier att man ikke er ruset på cannabis 8 timer etter siste inntak.Yusuf Dk

• Like 1

Detective Bargain
Men her kom den nye vrien: er det slik at man kan spise mye syrer, c-vitamin spesielt, og at disse vil løse opp metabolittene, slik a man tester negativ på urinprøver? Eller sørger bare c-vitamin inntak for at det blir skjult på urinprøver? For jeg har benyttet meg av denne metoden, og den fungerer.

Det jeg har hørt er at appelsiner og appelsinjuice renser fettet og fjerner slaggstoffer, og at metabolittene lagres i fettvevet. Derfor er kombinasjonen appelsiner og intensiv trening perfekt hvis man skal teste negativt på pisseprøve.

En kamerat av meg røyka stort sett en eller to ganger i uka, men klarte allikevel å teste negativt på sine ukentlige prøver. Han måtte riktignok skulke en og annen uke hvis han hadde overdrevet litt ei helg....

sheebas
Jeg skal innrømme, at når jeg har hatt tilgang på mye bra fyrings så har jeg røyket mange gram om dagen i mange dager i strekk. Gjerne med forskjellige typer fyrings. Da har jeg gått rundt helt blid og fornøyd, med solbriller og et bredt smil, og røde øyne mens jeg har vært fjern hele dagen.

Men kan ikke si jeg merket noe den dagen det ble tørke, annet enn at jeg kjedet livet av meg fordi maten er ikke så god som vanlig, filmene er ikke så bra lenger, sofaen er ikke så god lenger, dere kjenner til resten...

Men så går det over igjen, og man blir kjempeglad neste gang man får noe å fyre på! :)

sjæææl ass :lol: tror vi for ganske lik form for rusopplevelse.. Jeg hadde en 50 plate forje uke.. Jeg svevde meg igjennom dagene og hadde det helt topp. verste av alt var at jeg ikke har følt meg så aktiv på 3år (før jeg ble stoner).. mens nå sitter jeg her nedstemt og tenker på morgendagen.. har ikke fått meg en blås på 2 dager

Edited by sheebas

Kuriosa
hehehehe Nå vet du virkelig ikke hva du prater om, hva? Tror du det er slik at kronisk bruk=kronisk "hangover"?

Min erfaring er at jeg kan ha en slags hangover når jeg røyker sjelden, ikke når jeg røyker ofte.

Men det har mer med å forholde seg til det rearrangerte hodet mitt å gjøre, tror jeg...

Når det gjelder metabolittene så er det nok de som bedriver "rustesting" som er mest rusa på dem - tenk at en liten joint kan avsløres i dagesvis etter, mens heroin er ute så godt som med en gang.

easypwn

Kan det være no i at siden det setter seg i fettet, at når du f.eks får morsjon og kroppen begynner å bruke/forbrenne fettet så gir det en rus..? =s

hakke my peil. på detta jeg ass, men leste no i den dur tidligere og d hang seg fast lixm, hørtes riktig ut =p dno tho.

Guest oaax

dette er nok mer oppspinn fra tomas lundquists syke sinn

Bark

"THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt."

Det er sant at man er kronisk fjern om man røyker daglig, eller 1-2 ganger i uka. Kroppen har en unik måte å tilvennes på, derfor vil man føle at man er nykter når man ikke har røykt, etter hverdagsrøyking. Dersom man nettopp begynner å røyke, kjenner man at man er bakfjern dagen derpå. Røyker man hele tiden, vil man alltid være bakfjern, og kroppen er vant til å få sin daglige dose THC, og man blir derfor stresset om man ikke røyker seg fjern. Når man så har røykt, blir kroppen rolig.

Ved å være kronisk fjern, mener man ikke at man er fjern. Man har bare dårligere korttidshukommelse, er mer innesluttet, mindre aktiv, har dårligere konsentrasjon osv. De som ikke tror meg kan jo selv prøve å holde seg nykter i 6 til 8 uker. For det er faktisk sånn, at om man har røykt i lengre tid, tar det ikke to uker før man er nykter igjen, men opptil fire, før man begynner å føle seg mer normal, og roer seg ned igjen.

Jeg har selv vært på avvenning, etter tre års røyking. De to første ukene, var jeg konstant rastløs, og måtte hele tiden ha noe å gjøre. Jeg kaldsvettet hver natt, og måtte daglig bytte sengetøy. Jeg begynte å drømme igjen. Jeg ble også lett irritert. Dette er kraftige fysiske abstinenser, så de som tror at man kun blir psykisk avhengig kan bare gå å legge seg. Ettersom ukene gikk, begynte jeg å fungere mer "normalt".

Fortsatt så røyker jeg. Ja jeg sprakk, hehe, men prøver å holde meg til kanskje en gang i mnd. Da er jeg bakfjern dagen derpå, men fungerer ellers relativt normalt.

Vær oppmerksom på at alle har forskjellige toleransegrenser. Jeg har anlegg for avhengighet av hasj. Andre blir lett avhengig av alkohol. Hvor din grense er, vet du selv, innerst inne. Man kan klare seg greit om man røyker daglig. Jeg har selv studert på universitet og fått gode karakterer, samtidig hatt en deltidsjobb og holdt på mine hobbyer. Etter å ha begrenset mitt forbruk, har jeg allikevel klart å mestre ting bedre, og har bedre samvittighet.

alfahunn
Det er murlig å trippe over på hasj, skjedde med en kamerat.. men dette er ikke vanlig, men om du røyker på en regelmessig basis, vil du selvførgerlig bli sløv. hasj lammer jærneseller. men om du tar en pause, vil alt bli normalt igjen...

det er noen som ikke tåler cannabis. mennesker med psykiske lidelser i familien bør være forsiktige. alle kropper virker ikke likt. noen har lettere for å få noia enn andre. dette dette dreier seg nesten alltid på tilleggslidelser. da skal man selvsagt holde seg unna. noen liker også å spille litt. andre har og positive effekter av cannabis og bruker det bevisst (og ubevisst) som selvmedisinering som virker. dette må kanskje være ok? sjelelig friske menneske skal nok vanskelig få noen slik effekt av cannabis.

Kirby

Kan også få flashbacks av weed.. Hvis det ligger i blodet, så kan du plutselig bli rusa et år senere for eks av rester i blodet hvis du får et skikkelig adrenalin kick... for eksempel å kjøre snowboard, haha funny scenario i bakken da ^ ^

Modern som fortalte meg dette:)

Edited by Kirby

Detective Bargain
"THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt."

Det er sant at man er kronisk fjern om man røyker daglig, eller 1-2 ganger i uka. Kroppen har en unik måte å tilvennes på, derfor vil man føle at man er nykter når man ikke har røykt, etter hverdagsrøyking. Dersom man nettopp begynner å røyke, kjenner man at man er bakfjern dagen derpå. Røyker man hele tiden, vil man alltid være bakfjern, og kroppen er vant til å få sin daglige dose THC, og man blir derfor stresset om man ikke røyker seg fjern. Når man så har røykt, blir kroppen rolig.

Ved å være kronisk fjern, mener man ikke at man er fjern. Man har bare dårligere korttidshukommelse, er mer innesluttet, mindre aktiv, har dårligere konsentrasjon osv. De som ikke tror meg kan jo selv prøve å holde seg nykter i 6 til 8 uker. For det er faktisk sånn, at om man har røykt i lengre tid, tar det ikke to uker før man er nykter igjen, men opptil fire, før man begynner å føle seg mer normal, og roer seg ned igjen.

Jeg har selv vært på avvenning, etter tre års røyking. De to første ukene, var jeg konstant rastløs, og måtte hele tiden ha noe å gjøre. Jeg kaldsvettet hver natt, og måtte daglig bytte sengetøy. Jeg begynte å drømme igjen. Jeg ble også lett irritert. Dette er kraftige fysiske abstinenser, så de som tror at man kun blir psykisk avhengig kan bare gå å legge seg. Ettersom ukene gikk, begynte jeg å fungere mer "normalt".

Fortsatt så røyker jeg. Ja jeg sprakk, hehe, men prøver å holde meg til kanskje en gang i mnd. Da er jeg bakfjern dagen derpå, men fungerer ellers relativt normalt.

Vær oppmerksom på at alle har forskjellige toleransegrenser. Jeg har anlegg for avhengighet av hasj. Andre blir lett avhengig av alkohol. Hvor din grense er, vet du selv, innerst inne. Man kan klare seg greit om man røyker daglig. Jeg har selv studert på universitet og fått gode karakterer, samtidig hatt en deltidsjobb og holdt på mine hobbyer. Etter å ha begrenset mitt forbruk, har jeg allikevel klart å mestre ting bedre, og har bedre samvittighet.

Dette strider mot alt av erfaring jeg har gjort meg. Jeg kan være sløv dagen etter hvis jeg kun røyker en gang iblant, men når jeg røyker hver dag i lengre perioder og så slutter, føler jeg meg helt normal igjen neste dag, som om ingenting har skjedd de siste ukene.

Men det er nå meg, da.

Klara
Dersom noen får tak i cannabis man er ruset i to uker av hadde jeg sikkert prøvd et trekk eller to da. ;)

Jeg er med!

Haha, morsom lesing :(

kharon
Jeg er med!

Haha, morsom lesing :P

"weed is getting stronger every two weeks [...]"

sticky

kroppen produserer selv endocannabinoler, det er hvis du får for lite av disse at du skal bli bekymret.

og forklar meg hvem er ikke i konstant rus. de må være steindaue!

mmm
Hei!

I en debatt hvor jeg forsvarte legaliseringen av cannabis så godt jeg kunne, kom det plutselig fra motdebattanten et sitat fra rusmiddeldirektoratet som sier at THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt.

Jeg kom ikke på noe lurt å si, og fant ingen kilder som avkreftet det. Vet noen her noe om det?

Det høres jo på en måte logisk ut at THC-nivåene hoper seg opp i kroppen med tanke på at det ligger igjen rester i opptil 2-4 uker etter..?

blei nylig dømt for dette,så det det de mener svada fra begynnelse til slutt

Demonslayer

Host...Bullshit...host host!

Hva er en "periode"?

Jeg røyka fire ganger om dagen, hver dag, i tre år.....................(i min grønne ungdom to årtier tilbake).

Ble "normal" igjen iløpet av få dager, det er slik nesten alle opplever det. Svettet litt mer enn vanlig i henda i to uker, men det blir for banalt å kalle no sånt for abstinenser.

Søvnproblemer, uro? Kaller du det abstinenser? Det får du jo av å slutte med kaffe.

Du kanke kalle enhver liten bagatell for abstinenser.

Dårlig korttidshukommelse hadde jeg fra før, men den ble ikke noe verre. Røyker litt hver uke mens jeg driver med det siste året av et ingeniørstudie og har mye bedre karrakterer nå enn når jeg var nykter. Til og med eksamen går bedre når jeg er fjern. Det er mange som bruker cannabis mot konsentrasjonsvansker.

Det er klart at man får en annen, mer avslappet instilling til livet etter at man har røyka en stund, men det betyr ikke at man er blitt kronisk fjern. Det betyr bare at man har insett at det ække alt som er no vits å stresse med. Jeg har vært nykter i perioder mer enn et år, så grunnen til at jeg ikke svelger dette er fordi jeg vet bedre.

Sånn helt ærlig, så virker dette som ren propagandaoppgulp fra UMN. Er du undercover eller? :huh:

Vi har hørt alt dette før, og vi biter ikke på det.

Edited by Demonslayer