Gå til innhold
Legaliser

Konstant rus pga cannabis?

Recommended Posts

Demonslayer
Kan også få flashbacks av weed.. Hvis det ligger i blodet, så kan du plutselig bli rusa et år senere for eks av rester i blodet hvis du får et skikkelig adrenalin kick... for eksempel å kjøre snowboard, haha funny scenario i bakken da ^ ^

Modern som fortalte meg dette:)

Hmm, THC som er motstandsdyktig mot kroppens nedbrytningsmekanismer, som kan ligge på lur i fettvevet i opptil et år og så slå deg overende med en real hasjrus hvis du får adrenalinkick.

Du, jeg har 5 studiepoeng i toksikologi og 30 studiepoeng i organisk kjemi/biokjemi/bioteknologi.

Få mora di til å hoste opp no dokumentasjon, så skal jeg vurdere å ta deg alvorlig.

http://www.druglibrary.org/Schaffer/LIBRAR...nc/nc1d_109.htm

http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/medical/ch4.htm

Ja, du kan få flashbacks av weed, men DET har ingenting med at det er THC i blodet ditt! Det er rett og slett teoretisk umulig for THC å gjemme seg i fettvevet ditt i et år.

Vi har blitt løyet for så lenge og så grundig, at vi er veldig opphengt på at slike påstander MÅ kunne dokumenteres.

Endret av Demonslayer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kirby

Som hun skreiv i den andre tråden, vi er i utlandet og papirene ligger i Norge.. Må få henne til å lage sin egen profil ass :huh:

Peace

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Demonslayer
Som hun skreiv i den andre tråden, vi er i utlandet og papirene ligger i Norge.. Må få henne til å lage sin egen profil ass :huh:

Peace

Få mora di til å lese de linkene jeg la ved, hvis hun har utdanning innen kjemi, skjønner hun vel ganske godt hva de sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
northernlights
Hei!

I en debatt hvor jeg forsvarte legaliseringen av cannabis så godt jeg kunne, kom det plutselig fra motdebattanten et sitat fra rusmiddeldirektoratet som sier at THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt.

Jeg kom ikke på noe lurt å si, og fant ingen kilder som avkreftet det. Vet noen her noe om det?

Det høres jo på en måte logisk ut at THC-nivåene hoper seg opp i kroppen med tanke på at det ligger igjen rester i opptil 2-4 uker etter..?

Dette er på en måte "sant", Men er forskjellige fra person til person. Dette som er sagt her av denne personen du snakket med er godkjent av mangen røykere, ikke av voksne, men av unge brukere. Unge brukere som har droppet ut fra skolen, sliter med å få damer, sjenerte mennesker hovedsaklig.

Unge brukere som har brukt hasj over lengre tid føler at de er nødt til å røyke for å klare å snakke og argumentere like bra som de gjorde før de begynte med hasj.

Dette er en klar bivirkning, men registreres mest på "svake" personer enn folk som for eks har ellers av livet på stell, som venner, damer og mer populære folk vil ikke legge merke til dette.

Ikke det at jeg sitter på noe fast informasjon, men etter så lang tid i miljøet vet jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reynolds
Dette er på en måte "sant", Men er forskjellige fra person til person. Dette som er sagt her av denne personen du snakket med er godkjent av mangen røykere, ikke av voksne, men av unge brukere. Unge brukere som har droppet ut fra skolen, sliter med å få damer, sjenerte mennesker hovedsaklig.

Unge brukere som har brukt hasj over lengre tid føler at de er nødt til å røyke for å klare å snakke og argumentere like bra som de gjorde før de begynte med hasj.

Dette er en klar bivirkning, men registreres mest på "svake" personer enn folk som for eks har ellers av livet på stell, som venner, damer og mer populære folk vil ikke legge merke til dette.

Ikke det at jeg sitter på noe fast informasjon, men etter så lang tid i miljøet vet jeg!

"Unge brukere som har brukt hasj over lengre tid føler at.." Er du seriøs?

Tar man høyde for inidivduelle reaksjoner er jo dette bare vås. Observasjoner som dette har ingen forskningsverdi.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Even Ganja

Hmmm.

Hva mener du, Reynolds?

(Ref. ..."mer populære folk vil ikke merke dette"...)

Umerkelig merkelig.

-ganja+

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bob

Et hvert misbruk av et rusmiddel har konsekvenser som kan oppfattes ulikt fra person til person. Det blir for dumt å påstå noe annet.

Endret av Bob
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Even Ganja

Sant det, Bobbie. Individualitet må anerkjennes i begreper som påkrever misbrukende statistikk.

Til eksempel er ikke Jens Stoltenbergs heroinbruk identisk med Siv Jensens. Vi er alle forskjellige, uansett hva barnereglene sier.

(..., men inni er vi like. Bah!)

-ganja+

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
GanjaTerje
(..., men inni er vi like. Bah!)

-ganja+

Haha :)

Så sant så sant. Foresten trodde jeg du bare var en svært aktiv fyr på forumet Even Ganja, men så skjønte jeg plutselig at du er han kule fyren

i Stavanger som har baller nok til å plante ganja i offentlighet, og i tillegg søke om å starte Coffeeshop der!

Stå på! Starter du coffeeshop kommer jeg LETT nedover en tur! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reynolds
Hmmm.

Hva mener du, Reynolds?

(Ref. ..."mer populære folk vil ikke merke dette"...)

Umerkelig merkelig.

-ganja+

Vanskelig ref. du brukte.. ikke mitt sitat. Popularitet er like feilfokusert :)

Det jeg mente var at synsing om "hva misbrukere tenker" o.l er meningsløst i den store sammenhengen :P Bob sa det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bjørnasj

Det handler jo ikke om at de røyker hasj.Er man sjenert før man begynner med hasj,så vil man og være sjenert etter at man har røykt hasj.Og hvis man sliter med å få dame,så har man jo behov for litt trøst(hasj).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nottech

At cannabis forblir i kroppen i lang tid, er jo ikke noe ukjent. alle daglig røykere som har vært borti urinprøver vet dette meget godt :)

de flest av oss som har røykt daglig i noen år, merker også fort at det stemmer at det tar fra en til 2 uker etter man slutter før "tåken letter".

Det er ikke dermed sagt at man går rundt ruset, men at man er betydelig sløvere enn man hadde vært uten disse stoffene i fettlageret sitt er hevet over enhver tvil :)

Det er så små mengder som blir utløst under fettforbrenningen at det er for lite til å snakke om noen rus iallefall :)

På den annen side oppleves det nesten som en rus i seg selv å gå nyktern etter å ha vært canna påvirket et år eller 2 i strekk :)

Nesten som å være fjern på virkeligheten :)

Men er nå det så ille egentlig? Når de ukene er over, er kroppen ren, tåken lettet og energien tilbake på topp. Permanente skadevirkninger? uhyre sjeldne! :)

fortsatt god jul :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Even Ganja

@Reynoldburt; Joah, jeg spøkte mer med humoren i "mer populære folk merker ikke."

Fant dette umerkelig merkbart morsomt. Det er også mulig jeg ikke har egenskaper til å helt begripe meningen.

@GanjaTerje; Ugress er overalt, vettu. Vi avventer fremdeles svar på søknaden, men kom gjerne nedover. Her har vi både kaffe og tilbehør. Samt litt personlig frihet, men ikke si det til noen.

-ganja+

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
demigod

Her var det mye underholdning å lese for en søndagskveld, det skal være helt sikkert - for ikke å nevne mange forskjellige meninger og teorier. Jeg velger å se litt bort fra de andre kommentarene her, og prøver å få med noen andre på en tragisk situasjon som har irritert meg i en lengre periode som offshore-arbeider. Jeg velger først å hente et utdrag fra websiden til vårt rederi.

The use and possession of drugs other than those strictly prescribed by a medical practitioner by both employees and sub contractors employees is prohibited and will lead to dismissal from employment as well as reporting to the relevant authorities. It must be remembered that traces of drug use remains in the blood for several months after having been taken.

Her treffer vi selvsagt på "svart, hvitt propaganda", hvor de informerer om at inntak av for eksempel cannabis vil kunne spores i flere måneder etter - uten å nevne noen form for mengde og tidsforbruk. Det som derimot irriterer meg er at jeg som arbeider blir pålagt og ikke bruke noen form for cannabis når jeg er på fri, og om jeg eventuelt en dag skulle bli testet så vil jeg faktisk få sparken på dagen. Jeg er enig at man burde holde seg unna cannabis når man er på jobb i en måned på havet, men at myndigheter, Statoil-Hydro og alt annet som er relatert, pålegger seg rettigheter til å bedømme om hva en arbeider skal gjøre på fritid, er for meg helt ufattelig.

Jeg er selv en tidligere hyppig hverdagsbruker, men har de siste årene holdt meg til bruk kun når jeg har fritur. Når det gjelder testing ombord så har jeg dessverre gitt opp dette for lenge siden, og tar gjerne for mange sjanser når det gjelder yrket mitt. Jeg har derimot aldri inntatt THC når jeg er ute på feltet og på jobb - altså den måneden når jeg ikke har fritur.

Poenget i denne posten vil da uansett være om man faktisk har nok forskning på området at man kan påstå at man da er ruset (som i mitt tilfelle), når man kommer på jobb? Det er greit av vi kan føles som slaver til tider, og må holde oss til alle normer og regler for og ikke miste en eventuell kontrakt - men når man da begynner å lage krav om hvordan du skal leve livet ditt utenfor jobbsammenheng... Ja, da blir jeg irritert!

Noen andre som har noen formeninger om dette? Forhåpentligvis lager jeg ny aktivitet i denne tråden, som forøvrig etter all formening burde fortsette sitt livsbrød! ;)

Endret av demigod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
NoobGrower
Det handler jo ikke om at de røyker hasj.Er man sjenert før man begynner med hasj,så vil man og være sjenert etter at man har røykt hasj.Og hvis man sliter med å få dame,så har man jo behov for litt trøst(hasj).

Skal ikke påstå at du har feil , men vil bare få frem min "teori"..

Jeg begynte å røyke hasj mange ganger i uken i 15 års alderen , og har røkt hasj siden med noen lengre opphold..

Og dette er min oppfatning av hasisj problemet ..

Når man er i alderen 15-21 er hjernen i en modus for å utvikle sosiale ferdigheter og diverse andre ting.. Men når man sitter i et isolert miljø pga lovene i norge , så får ikke hjernen mulighet til å utvikle seg normalt etter dagens samfunn.. Og derfor mener jeg mange hasisjer sliter med å fungere normalt i samfunnet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SperoMarabunta
Hei!

I en debatt hvor jeg forsvarte legaliseringen av cannabis så godt jeg kunne, kom det plutselig fra motdebattanten et sitat fra rusmiddeldirektoratet som sier at THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt.

Jeg kom ikke på noe lurt å si, og fant ingen kilder som avkreftet det. Vet noen her noe om det?

Det høres jo på en måte logisk ut at THC-nivåene hoper seg opp i kroppen med tanke på at det ligger igjen rester i opptil 2-4 uker etter..?

THC endrer måten informasjon vanligvis behandles av

hippocampus (en del av hjerne som er ansvarlig for

ormasjon av hukommelse ). THC lammer hjernecellene

en viss stund. Og ja THC kan påvises i kroppen alt for

lenge, det setter seg i håret og der kan stoffet påvises

i mange månder etterpå, men dette med hvor lenge

det er i kroppen kommer ann på person til person!

Og det kommer ann på inntaket av stoffet.

Når kroppen har stoffskifte så vil THC være ute av

systemet, men avfall kan ligge igjen i håret.

det som gjør at du blir sølvet ned er at THC endrer

virkemåten til cellene og lammer dem. men en celle

kan være fri igjen etter 2 dager, det som gjelder

korttidshukommelsen kan ofte sitte lengre av en

eller annen grunn. Men rusen forsvinner ganske

fort bort.

Så det er tull å si at du f.eks er dopet

2-4 uker etter å ha tatt en joint.

da ville det væt enda dyrere pr. gram

i såfall :smokey:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Revenka

Dopet? Ruset? Hva vil det si å kjenne rus? :blink:

Det er helt individuelt.

Noen er så forurenset i kropp og sinn at de ikke kjenner noe før couch-locken har satt inn og at man ser lilla elefanter.

Andre kan være så skjerpet at sjokolade setter en ut, for ikke å snakke om kaffe. Om man da er tunet inn på cannarusen, kan jeg personlig skrive under på at man kan kjenne rusen i flere dager etter at man har kost seg.

Det er spesielt når jeg har hatt et stort inntak samt spist canna, at jeg kjenner at det vedvarer i flere dager. Sløv? Nei, virkelig ikke, men det blir jeg ikke uansett. Derimot kan jeg kjenne denne "utenforkroppen-opplevelsen" i blaff i flere dager. Det er helt klart en langtidseffekt av cannabis. batmanmask.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LegalizeMarijuana

Jeg bruker faktisk dette bevisst. Jeg sliter med depresjoner og ADHD og jeg røyker masse i helger nettopp for å være rolig i uka. Etter at jeg har røyket cannabis så merker jeg ikke hyperaktiviteten min på mange dager, og jeg setter følelsene mine i sjakk, og jeg blir en helt vanlig person. Jeg har fortsatt konsentrasjonsvansker, men det er mye lettere å fokusere på ting når man ikke har spasmer av hyperaktivitet.

Har kuttet ut både ritalin og antidepressa til fordel for cannabis, cannabis hjelper meg mye mer enn ritalin og den antideppa shiten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Anderszorz

Doesn't marijuana stay in your fat cells and keep you high for months?

No. The part of marijuana that gets you high is called `Delta-9-tetrahydrocannabinol.' Most people just call this THC, but this is confusing: your body will change Delta-9-THC into more inert molecules known as `metabolites,' which don't get you high. Unfortunately, these chemicals also have the word `tetrahydrocannabinol' in them and they are also called THC -- so many people think that the metabolites get you high. Anti-drug pamphlets say that THC gets stored in your fat cells and then leaks out later like one of those `time release capsules' advertised on television. They say it can keep you high all day or even longer. This is not true, marijuana only keeps you high for a few hours, and it is not right to think that a person who fails a drug test is always high on drugs, either.

Two of these metabolites are called `11-hydroxy-tetrahydrocannabinol' and `11-nor-9-carboxy-delta-9-tetrahydrocannabinol' but we will call them 11-OH-THC and 11-nor instead. These are the chemicals which stay in your fatty cells. There is almost no Delta-9-THC left over a few hours after smoking marijuana, and scientific studies which measure the effects of marijuana agree with this fact.

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_faq1.shtml#3-1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
smoka

Hei!

De har et poeng der. Hvis man bruker cannabis regelmessig (flere ganger i uken over lang tid) vil (THC og) cannabiodene hope seg opp i kroppen, og kan faktisk bli i kroppen opptil 2 måneder (sjeldent) etter siste inntak. Den "kroniske rusen" av cannabis kan bli ganske sterk avhengig av bruken.

Røyker man sporadisk vil (thc og) cannabiodene sitte i kroppen rundt ei uke. Dog, den vil ikke være merkbar lengre enn en dag eller to.

Motargument: det er ikke forbudt å kjøre i bakrus av alkohol. Medisinsk: mange andre medikamenter har bivirkninger.

Anderszorz: Blir ikke THC metabolisert til andre cannaboider? Idag vet vi at disse gir rus (det er de som gir de forskjellige cannabis-variantene/produktene så ulik rus). Det spekuleres i om mange av cannaboidene er mer potent enn THC.

Endret av smoka
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Blomdido BadDegrass

De har et poeng der. Hvis man bruker cannabis regelmessig (flere ganger i uken over lang tid) vil cannabis hope seg opp i kroppen, og kan faktisk bli i kroppen opptil 2 måneder (sjeldent) etter siste inntak. Den "kroniske rusen" av cannabis kan bli ganske sterk avhengig av bruken.

Røyker man sporadisk vil THC og cannabiodene sitte i kroppen rundt ei uke. Dog, den vil ikke være merkbar lengre enn en dag eller to.

Motargument: det er ikke forbudt å kjøre i bakrus av alkohol.

THC brytes ned til inaktive metabolitter (avfallsstoffer) iløpet av få timer etter inntak, og de avfallsstoffene som fester seg i fettvevet er på ingen måte psykoaktive og er totalt ufarlig. At cannabis gir en vedvarende "kronisk" ruseffekt i etterkant pga "opphoping i kroppen", er så og si kjemisk umulig og en myte. Sorry.... :)

Dette står det mer om i tråden, og jeg kan rote frem flere kilder som bekrefter det. Men jeg gidder ikke akkurat nå, med mindre jeg er nødt til det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
R. Felgen

Idag vet vi at disse gir rus (det er de som gir de forskjellige cannabis-variantene/produktene så ulik rus).

Du er så utrolig langt på jordet.

Det spekuleres i om mange av cannaboidene er mer potent enn THC.

Nei, det spekuleres ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
smoka

THC brytes ned til inaktive metabolitter (avfallsstoffer) iløpet av få timer etter inntak, og de avfallsstoffene som fester seg i fettvevet er på ingen måte psykoaktive og er totalt ufarlig. At cannabis gir en vedvarende "kronisk" ruseffekt i etterkant pga "opphoping i kroppen", er så og si kjemisk umulig og en myte. Sorry.... :)

Dette står det mer om i tråden, og jeg kan rote frem flere kilder som bekrefter det. Men jeg gidder ikke akkurat nå, med mindre jeg er nødt til det :P

Ok, synes dette høres rart ut, men det er isåfall flott. Har opplevd "kronisk rus" selv - vet ikke om det er pga. aktivt thc eller restitueringprosesser i hjernen. Opplevde den som ganske kraftig når jeg røyket mye.

Blir de andre cannabiodene metabolisert på avfallsstoffer uten virkning også? CB1 og CB2 er eksempeler på to cannaboider som finnes i hjernen fra før?

Endret av smoka
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:clown: :clown: Smoka, fyr deg en fet en , og slutt aa bekymre deg over bolittene,,,, he, he, jadda, saa er det Tirsdag igjen,,,, :clown: :clown:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå