Legaliser

Konstant rus pga cannabis?

107 innlegg i emnet

Jeg har ikke blitt ruset mer enn inntil 4 timer etter inntak, men jeg har derimot merket ettervirkninger lang tid i etterkant. Jeg har respekt for cannabis og røyker sjeldent og det er kanskje derfor jeg meker det i etterkant, men alle reagerer jo forskjellig. Har jeg røyket mye kan jeg bli ganske slapp dagen derpå, ellers ingen særlige virkninger. Når det derimot har gått et par uker uten så er det perioder jeg kan oppleve dårligere kortiddshukommelse og av og til kan jeg kan føle noen av de samme symptomene som når jeg er stein, men i veldig mild grad. Det er godt mulig at dette er noe jeg innbiller meg. Jeg merker også at det påvirker balansenervene mine i lang tid i etterkant når jeg skal gjøre noe utfordrende. Snurrer jeg for eksempel rundt noen ganger merker jeg at jeg bruker lengre tid på å stabilisere balansen enn når jeg har vært helt cannabis fri i lang tid (flere måneder).

Da jeg først prøvde Cannabis røyket jeg det 3 ganger i uken og gikk det mer enn en uke uten, så begynte jeg å bli kvalm og uvel. Dette skremte meg, men opplever det heldigvis ikke lengre. Jeg dømmer ingen, men dere som røyker daglig bør prøve å legge den vekk en periode med mindre dere trenger det av medisinske årsaker. Se hvordan kroppen og hjernen fungerer uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi snakker om ren medisin rett ifra moder jord, dog mikset og trikset med av mennesker i etterkant men så lenge Monsanto ikke får for stor innflytelse så går nok dette bra. Overvinn avhengighet og lyst så kan du få enda mer utav denne planten. Glem alt du har hørt av byråkratiet og de ignorante bedre vitere. Studer og research/prøv ut selv å finn din individuelle balanse og ingenting kan stoppe deg fra å ha en god opplevelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette er en gjenganger som blir brukt av legaliseringsmotstandere. Noen påstår at man kan finne enkelte thc-metabolitter som fortsatt er aktive, selv dager etter bruk av cannabis. Har prøvd å finne kilder som avkrefter dette, men de kildene som avkrefter dette er pro-cannabis og vil framstå som lite troverdige blant motstandere. Er det noen som vet om kilder som kan bekrefte med 100% sikkerhet at ingen av thc-metabolittene er aktive i dagene etter cannabis-bruk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kan kjenne meg igjen til det trådstarter sier. Det er ofte at om jeg røyker i f.eks 2 uker i strekk at jeg føler meg høy i 2 uker etterpå også, ikke oppfatter alt som skjer osv. Vi kan ikke komme her å påstå at weed er det sunneste som finnes og at det ikke finnes negative sider ved det. Men det handler egentlig mest om å ikke misbruke det og røyke med måte.

EDIT: Ser at dette er en gammel tråd. Beklager

Endret av TheBlueHaze

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Der hvor jeg kommer fra kaller vi det for bakfjern. Litt som å være bakfull - bare annerledes. Jeg blir kun bakfjern hvis jeg røyker mye over lengre tid. Det er også veldig avhengig av hvilken variant jeg røyker på.

Nå røyker jeg bare av og til, og merker ikke denne effekten i det hele tatt. Alt med måte.

Endret av sondresondre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eller "bakis" hvis du vil ha gateslang. Hehehe...

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Angående denne akkumuleringseffekten som professor bl.a. Jørg Mørland har "gnålet" om i mange år, og som Staten har brukt for det den er verdt til å frata folk sertifikat på tynt grunnlag.

Dette har relativt nylig vært behandlet i retten. Og for å sitere en Twitter-melding fra jussprofessor i Bergen, Hans F. Marthinussen: «Prof. Mørland ribbet for troverdighet». (Merk: Dette er en vel sterk påstand som ikke jeg finner helt støtte for i dommen).

https://drive.google.com/file/d/0BwAQhUjJLJt2UHA0cHVYLU9KY3c/view

«Mørlands vurderinger om mulig økt risiko er basert på noen få undersøkelser som det er svakheter ved, og han visste også til at det er store individuelle forskjeller. Heller ikke Mørland - 4 - 16-158958TVI-OTIR/07 kunne konkludere med at en eventuell opphopning/akkumulering av THC.»

«Tingretten viste også til seniorforsker Jørg Mørlands redegjørelse for lagmannsretten i LH-2014-39253 om akkumuleringseffekten ved hyppig bruk som kan medføre «lengre perioder av påvirkning utover den mer kortvarige ruseffekt som sporadiske brukere vil oppleve».

«I retten ble den mulige akkumuleringseffekten redegjort for ved en muntlig forklaring av Mørland, med henvisning til flere undersøkelser. Mørlands syn på den mulige akkumuleringseffekten ble altså trukket i tvil av Røgeberg. Basert på bevisføringen under hovedforhandlingen finner retten det vanskelig å konkludere med at det er sannsynliggjort at det generelt er en akkumuleringseffekt for personer som bruker hasj jevnlig og hvorvidt - 19 - 16-158958TVI-OTIR/07 og hvor lenge en slik eventuell akkumuleringseffekt i så fall påvirker kjøreevnen og / eller tidsperioden man er påvirket av THC.»

- - -

Men ja, man kan bli temmelig satt ut dagen der på. Ønsker ikke å undergrave dét!

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå