Jump to content
Ren Hoek

Bli med inn å hils på mine K2. (Dyrkelogg m/bilder)

Recommended Posts

vixx
Kan ikke prate for de andre her, men kan si at jeg gjerne vil ha så mange bilder som mulig, i hvert fall så lenge det skjer noe. Og det gjør det jo! 8)

Edit: Fine bilder, forresten! :)

Snakk for meg og... Iallefall denne gangen 8)

Jeg vil å ha MASSE bilder!! Scroller så gjerne, så gjerne når det er vakre bilder og med nydelige modeller må man yte full rettferdighet! He he

Sitter jo nesten med tårer i øynene jeg da... ;) 8)

dissi

Growen min er slående lik din, både når det gjelder strain, næring og utstyr. Skal oppdatere den om noen dager så får du se. Eneste forskjellen er at jeg kun har 1 rom, og DWC istedet for ebb & flow. Er også min jomfrutur 8)

Startet du med stiklinger eller frø? (Edit: Ser det står frø i overskriften)

Er det feil innstilt hvitbalanse som er årsaken til at noen av bladene ser gule ut, eller får de for mye næring? 8) Om det bare er hvitbalansen så ser plantene veldig, veldig sunne ut. Bladene står jo nesten rett opp! Hva ligger EC på nå?

Litt spesielle blandingsforhold du bruker på næringen i vekstskapet - er det noen spesiell grunn til at du ikke følger oppskriften på pakningen? På mine flasker står det 6/6/6 ml/10l i vekstfasen. Er ikke helt sikker på hvor mange ml jeg ga dem, men det er i alle fall 1:1:1 ratio med EC på 0.7-0.8 mS/cm siden røttene kom ut av potta for noen dager siden. Tipper det er rundt 4-5 ml/10l, og det ser ut som de trives godt med det. Legger meg litt under anbefalingene i begynnelsen, så får jeg øke litt etter litt og se hvordan planten reagerer. Venter ennå på MH-lampe, da de vokser litt tregt under 200W Enviro. Når MH blir satt i drift skyter de vel fart tipper jeg.

Edited by dissident

Ren Hoek

At bladene ser gule ut må nok skyldes på fotografen mer enn plantene gitt. Der er det så absolutt grønt og etter hva jeg kan se sunt og friskt.

At bladene står litt i alle veier er fordi planten vil ikke stoppe å vokse i høyden, så den blir utsatt for stadig mer fantasifull nedbinding 8)

Ang. næringen startet jeg ut fra den oppskriften som står i hydro forumet, og har tatt det på måfå derfra. Nå tas det meste på øyemål og nøye målinger..

Har selv stusset på at alle sier man skal bruke 1/4 blandingsforhold fra pakken, mens den oppskriften i hydro forumet ligger langt over fra start til høst enn hva GHE selv annbefaler på flaskene sine.

Uansett har mine planter sett ut til å trives med den, så da får heller GHE si hva dem vil. lol

Tror EC sist jeg målte var 1.2 mS i blomsterskapet;)

dissi

1/4 virker litt tynt ja. Jeg ligger 20% under anbefalingene på pakningen, og det ser ut som at det akkurat er på grensen. Tuppene på bladene bøyer seg littegrann oppover. Tror jeg går ned til 0.7 mS imorgen. Hva ligger EC på i vekstskapet?

Ren Hoek

Mener vel jeg begynte på 0,3 og jobbet meg opp til rundt 1.0 i vekstskapet.

Dobermann
Det var vel noe i den duren der ja, men jeg vil ikke annbefale noen uten kjennskap til sterkstrøm om å prøve på det samme. hehe

Hyggelig du ville følge tråden videre Bizzi, det gir meg lyst til å fortsette;)

Hvor ofte vil folket ha bildeoppdateringer da? Har følelsen av å ha bombet tråden med mer eller mindre givende bilder allerede :lol:

Hei!

Har en sånn lyktestolpe lampe selv med 125 w lampe. Det er ikke koblet ledning inn i lampa, så dette må jeg gjøre selv. Har noia for at hele lampa plutselig tar fyr eller noe... Er den mere farlig enn en annen vanlig lampe?

:smokey:

Ren Hoek

Hei D.

Om du mener at det ikke går ledning fra sokkel til ballast, og det er dette du skal ordne?

Dette vil riktig koblet ikke utgjøre noen større brannfare i seg selv enn andre lamper. Renhold, og støvtørking ved ballasten i ny og ned er sikkert ikke dumt.

Var vel en tråd et sted her på forumet for ikke lenge siden hvor de viste bilder av hvordan man koblet, selv om kun en ting er riktig, og da lyser lampa di;)

Ren.

HenningH

Nydelig dyrkeskap. Gleder meg til videre oppdateringer:) Btw, hvilken strain?

elmo

Slike tråder som dette som gir meg lyst til å prøve å dyrke selv. Men tviler på at jeg får det så bra til i starten. Tror jeg blir nødt til å gå for et oppsett som er litt billigere i begynnelsen.

Sånn ca. hva betalte du for alt utstyret uten om frøene? Og hvordan blir "avkastningen" på en gjennomsnitts avling med en K2 plante?

Ren Hoek
Slike tråder som dette som gir meg lyst til å prøve å dyrke selv. Men tviler på at jeg får det så bra til i starten. Tror jeg blir nødt til å gå for et oppsett som er litt billigere i begynnelsen.

Sånn ca. hva betalte du for alt utstyret uten om frøene? Og hvordan blir "avkastningen" på en gjennomsnitts avling med en K2 plante?

Takker for hyggelig tilbakemelding elmo, du burde absolutt dyrke!

På mitt oppsett har jeg nok tilsammen brukt 10-15 000, men da må du innberegne skapene også.

Jeg valgte å ikke spare på ventilsajon, og rensing. Så 2x kanalvifte fra Kaare Rustad med 1.0amp turallsregulator ble på ingen måte billig;)

Fordelen er at de er vedlikeholdsfrie og har livstidsgaranti! Har hørt på en av disse kanalviftene til CO og de bråker mer enn mine.

Du kan helt klart komme deg langt under mitt budsjett og fortsatt få like godt resultat, kanskje med litt mere pirk underveis.

Ang gjennomsnitts avling har jeg null peiling. Dette er mitt første grow;)

Jeg har hørt 2 gram pr watt, men jeg har sagt til meg selv jeg er fornøyd med 100. Alt over er bonus, alt under blir tatt til etteretning.

Kommer snart litt flere bilder folkens :)

Ren Hoek

*redigert*

Godt nyttår alle sammen!

Ren :)

Edited by Ren Hoek

bing

Der var det trangt, gitt :)

Lite spørsmål Ren..

Disse festene du har til cool shaden. hvor kan jeg gå til anskaffelse av slike? Ser veldig hendige ut.

dissi

Du finner dem hos Head Nature.

PS: Ren, plantene ser flotte ut :)

Edited by dissident

Ren Hoek
Der var det trangt, gitt :)

Lite spørsmål Ren..

Disse festene du har til cool shaden. hvor kan jeg gå til anskaffelse av slike? Ser veldig hendige ut.

Jeg kjøpte mine på Rygegrej.dk, men om du ikke har veldig god tid ville jeg sjekket ut det andre alternativet som er kommet.

Dissident: Det er bare en plante, men synes også den er rett så flott selv;)

dissi

Beklager, jeg er litt døsig :)

bing

Sorry at jeg er litt off topic her nå, men noen som vet om noe andre steder? hvor kjøpte du dine Ren? Litt kjipt med så mye frakt bare for to slike.. :)

Ren Hoek

Går bra det begge to;)

Om du bestiller fra Rygegrej kommer du godt under tollgrensa for de i hvertfall.

Igjen ikke forvent rask levering..

Edited by Ren Hoek

Half-pint

Ikke noe kommentar til tråden din, men hvordan legger jeg inn bilde her...? (Forsøker å starte en ny tråd, men finner ikke ut hvordan jeg legger inn bilde (av mitt nye blomstringsrom...)

bing
Ikke noe kommentar til tråden din, men hvordan legger jeg inn bilde her...? (Forsøker å starte en ny tråd, men finner ikke ut hvordan jeg legger inn bilde (av mitt nye blomstringsrom...)

pm sendt til half-pint med forklaring :)

Ren Hoek

*redigert*

Et lite spørsmål til noen som vet, nå som det nærmer seg slutten og det står planten har en normal blomstringstid på 8-9 uker.

Når burde jeg gå over til kun vann og ripen? ca 10 dager før uke 8 og la den få dette til den virker ferdig, eller begynne med dette fra uke 8?

Edit:Svar til Bing under: 17 dager igjen til uke 8

Edited by Ren Hoek

bing

Hvor langt har du kommet nå?

Johnnyh

ville kjørt ripen fra når det er 15 dager igjen. så 10 dager med ripen først så flusher du i 5 dager eventulet...

har noen blueberreies som står og flusher seg.. den enne er enorm, og den overlede en ec på 3.6 + med ripen.

btw fine bilder. ser ut til og bli masse god røyk av det der.

Edited by Johnnyh

Ren Hoek

Takker Johnnyh, da begynner jeg med ripen fra mandagen av.