Jump to content
Ren Hoek

Bli med inn å hils på mine K2. (Dyrkelogg m/bilder)

Recommended Posts

Andy

fine bilder :lol:

Ren Hoek

Takker Andy, dine tråder ga meg god inspirasjon;)

Sitter her og leser på Ripen flaska, og GHE sier at man skal bruke 40-50ml pr.10L vann.

Hørtes veldig mye ut, og lurte på om dette kunne være riktig?

Og bare så jeg er sikker på at dettte blir riktig. Jeg fortsetter i samme vannings syklus, og gir vann/ripen i hver vanning?

Det er kun i jord det skal gis ved annenhver?

Edited by Ren Hoek

Potteplante

Jepp, bare erstatt næring med ripen. dosene stemmer for hydro. 40-50 ml/10l er samme mengde som når en legger sammen dosene på GHE 3parts. Og kanskje bare flusje med rent vann de siste dagene...

Potte

Ren Hoek
Jepp, bare erstatt næring med ripen. dosene stemmer for hydro. 40-50 ml/10l er samme mengde som når en legger sammen dosene på GHE 3parts. Og kanskje bare flusje med rent vann de siste dagene...

Potte

Takker, endte opp med ca 50ml pr.10l og ec var da på 2.1ms.

Tydelig at Ripen funker bra, for bare etter 2 dager med dette viser blomstene kraftig vekst :)

Har endel store blader som dekker litt for de blomstene lenger ned. Er det verdt å la de være, eller kan jeg ta de bort?

Har lest litt rundt om fordeler/ulemper uten helt å finne noe godt svar.

Guest 70s
Tydelig at Ripen funker bra, for bare etter 2 dager med dette viser blomstene kraftig vekst :)

hehe, skulle bare mangle.

Du tilfører planten stoffer som gjør at den avslutter blomstringsfasen og kjører på med all kraft i et siste forsøk på å bli pollenisert.

Ripen er et bra medium.,

dissi

Ahh, ser nais ut. Anbefaler deg forøvrig å korte ned lysmengden til 8 timer de to siste ukene :)

Du burde ikke kutte bort overflødige blad, dette hemmer veksten. Prøv å binde dem bort/ned/opp kanskje?

Edited by dissident

Ren Hoek
Ahh, ser nais ut. Anbefaler deg forøvrig å korte ned lysmengden til 8 timer de to siste ukene :P

Hva med kun siste uka sånn ca? noen effekt?

Er dette vanlig å la den få kortere lystid, og hva er egentlig forskjellen?

dissi

Skaperen bak White Widow - Arjan hos Green House - anbefaler dette. Og K2 er jo i WW-familien. Du kan faktisk slå lysene helt av de to siste ukene, eller bare 8 timer lys om du vil. Det hindrer at blomstrene revegger, og stresser planta til å produsere siste dosen av trikomer for å beskytte blomstrene. Vil tro du får god effekt av å bare gjøre det siste uka også :)

Edited by dissident

bing

Nå er det på tide med mere bilder her! :smokey:

Ren Hoek

Skal ta noen bilder når jeg høster. Ikke mange dagene igjen nå:huh:

Ren Hoek

*redigert*

MinloggK2-blomstx410.jpg

Hva sier folket, bør jeg høste snart? ;)

Edited by Ren Hoek

Ganjalf

Hvis snart ikke er på minimum noen dager ennå...

Ren Hoek

Nei da, regner med å ta den mot slutten av uka;)

Ren Hoek

Driver å stresser litt med hvordan jeg skal tørke best mulig før de blir lagt på glass.

Fungerer det greit å henge de på hyssing i en pappeske med luftehull i vanlig romtemp og mørkt?

Andre ting og tips å gi meg nå som jeg skal høste? 24timer mørke før høsting, har det noe for seg?

Ren Hoek

Ok, det var mange gode tips dere hadde folkens :smokey:

Planten er nå til tørk, og tråden kan vel anses som avsluttet.

dissi

Gratulerer! Tråden er vel ikke helt ferdig ennå, vi venter i spenning på saftige budshots, røykerapport og vekt :smokey:

Edit: Når det gjelder tørking burde du vel vente med å legge dem i papirposer i begynnelsen. Det blir fort litt for fuktig tror jeg.

Edited by dissident

Ren Hoek

Hvor fant du papirposer hen diss? hehe

Hengte de fra taket i skapet og regner med det skal gjøre susen. 21c og 45%?

AuntMable

La de henge i taket og hold temp på ca 18. fuktigheten under 50 så er de røykbare på ca 2 uker. Kommer litt ann på når du sist gav de vann før du kuttet de. Mine NL fikk 2 uker i taket, så har de vært 4 uker på glass med lufting hver dag. Nå er de perfekte. Sitter igjen med ca 300 tørket fra 6 planter.

dissi
Hvor fant du papirposer hen diss? hehe

Shit, jeg aner ikke.

Som AuntMable sier, 18grader er en bedre temperatur, ellers høres det jo bra ut! De kan vel henge en uke eller to før de plasseres i glass, det ser du an.

Ren Hoek

Takker, sank tempen litt så nå ligger det rundt 18/19c og 35%.

Fikk desverre ikke veid da jeg mangler egnet vekt, så får vente i spenning litt på ferdig tørket vare;)

Edited by Ren Hoek

Eirik

Nice! 350g?

Den vifta du bruker til å blåse bør du roe ned når det verste av vannet er borte. Ellers går prosessen for fort. Kjør for eksempel luftstrømmen langs gulvet, ikke direkte på varene.

E

Edited by Eirik

dissi

Tipper du er rimelig fornøyd nå ja! :P Gleder meg til å høre hva det veier. Det ser ut som en herlig mengde god pot.

Ren Hoek
Nice! 350g?

Den vifta du bruker til å blåse bør du roe ned når det verste av vannet er borte. Ellers går prosessen for fort. Kjør for eksempel luftstrømmen langs gulvet, ikke direkte på varene.

E

Får jeg så mye som 350 skal jeg være meget fornøyd, men tør ikke spå før jeg får tørket det. Ettersom det er første grow har jeg egentlig sagt jeg skal være godt fornøyd med 100gr. Alt over er bonus, og alt under tas til etteretning;)

Vifta på bildet er ikke på, den bare stod der i hjørnet fra tidligere, og kun avtrekk/kullfilter som bytter ut luft i skapet.

Er en ganske happy mann, selv om det var en voldsom jobb å klippe alt alene her i går :P