Jump to content
Pål Bong Hansen

Cannabisdyrking for dummies

Recommended Posts

Pål Bong Hansen

Takk for skryt!

1: jo det vil bli mer lys på den ene siden av planten, men hvis du har hvitt/reflekterende farge på innsiden av skapet vil alikevel lyset fordele seg bra. Så kan du snu litt på etterhvert slik at den får ca like mye lys på alle sider.

2: Hvor lenge du vegger planten er egentlig opp til deg, men du bør hvertfall ikke blomstre den FØR den viser tegn til modenhet. Om det er noe å tjene på det avhenger igrunn av din motivasjon og metode.. kanskje man får mer pot på ei plante, men det tar lenger tid å gro per plante.. for eksempel. Angitt blomstringstid er høyst veiledende, jeg vil råde folk til å la være å bry seg med det og heller se på tegnene planten gir til når den er klar for å blomstres og høstes.

Pål Bong

Pål Bong Hansen

Har fikset endel ting nå.. (0,6)

Pål Bong Hansen

Mye nytt, 0.7..

Det begynner å nærme seg tid for en sluttstrek, føler jeg..

Et par ting:

- Noen som kan finne flere ting som bør endres, utvides, forkortes e.l.? Feilaktigheter, forvirringer, stavefeil, grammatikk, whatever..

- Eirik: Hvordan kan vi fikse å få de bildene inn i selve guiden? Skal jeg bare linke til dem der de ligger nå?

- Noen "designere" som føler seg kallet til å lage en versjon i PDF som egner seg til å printes ut?

Bong

AMG

Bare en ting jeg lurer på. Hvordan skal du klare å få ett oppsett inkl. frø til 500kr? Har sett litt gjennom div internett siden som selger frø og det koster jo 500 kr for 10 frø jo. Er det evt. en plass der de selger frø i mindre enn 10frø pr. pakke?

:)

bazookatooth

Nirvana selger frøa sine for rundt 100 kr posen,god genetikk mye billigere.

Eirik
Mye nytt, 0.7..

Det begynner å nærme seg tid for en sluttstrek, føler jeg..

Et par ting:

- Noen som kan finne flere ting som bør endres, utvides, forkortes e.l.? Feilaktigheter, forvirringer, stavefeil, grammatikk, whatever..

- Eirik: Hvordan kan vi fikse å få de bildene inn i selve guiden? Skal jeg bare linke til dem der de ligger nå?

- Noen "designere" som føler seg kallet til å lage en versjon i PDF som egner seg til å printes ut?

Bong

Om du skal ha bildene i en PDF av guiden så er det bare å legge det inn i word der du vil ha det, ordne alt slik det skal være og deretter sende det som .DOC på mail til meg. PDF i retur til deg.

Skal kikke igjennom siste versjonen i løpet av dagen og se om det er noe å flisespikke på. :)

E

Spitshine

Takk for en lærerik guide pål.

jeg holder på med skapet nå. maler det matt hvit inni.

det er ca 60cm langt og litt over 90cm høyt, bredden er jeg ikke sikker på (30-40 cm)

Jeg har planer om å borre en god del hull i baksiden og ha en 8" pc vifte inni.

Kom med råd og tips hvis det er noe med skapet jeg bør forandre på.

håper på ca 10-20g.. jeg har 3 frø men kan sikkert skaffe mer.

ppp
Nirvana selger frøa sine for rundt 100 kr posen,god genetikk mye billigere.

Sist gang jeg var hos Nirvana, kostet frøposene 50, 60 og 70 euro per pose. Tror prisen på PPP, var 70 euro.

Hokusai
Sist gang jeg var hos Nirvana, kostet frøposene 50, 60 og 70 euro per pose. Tror prisen på PPP, var 70 euro.

Sist gang jeg var hos Dr.Chronic kostet Nirvanas frøposer £9.99.

laffen

tenkte eg skulle kjøpe lupe hos optiker slik Erik har anbefalt 30 X men de hadde bare 2,5 x så eg kjøpte ikkje. 40 % av trikomene er blitt brune nå. skal eg vente en uke til? er grådig kin på å høste nå. Skal eg bare putte budsa i brøposer eller noe og legge dem i boden en ukes tid for tørk? gi gjerne raskt svar da eg står klar med kniven for å høgge planta.

Pål Bong Hansen

Kult, høsting :D

Du kan putte dem i (papir)poser eller henge dem opp-ned. Bare det ikke er høy luftfuktighet eller temp på boden så blir nok det bra. De er ferdig tørket når grenene knekker som kvister.

God apetitt ;)

laffen

blad og slikt som eg skal lage smør av er det noe poeng å tørke disse først eller skal eg bare hive de i panna og koke?

Winters

Hei, kjempe flott guide Eirik!

Men jeg lurer på ang. denne kassen, har forstått det slik att den bør være hvit inni? correct me if im wrong, men hvor stor bør den optimalt sett være? hvordan fungerer vifte muligheter ogsånn? hvordan åpne den? bør den være åpen osv...

Mvh,

Winters

Forconin

Hehe, ser du tok turen hit Winters. :lol:

Velkommen

Ja, kassen burde være hvit inni. Når det gjelder størrelse varierer det etter antall planter, lampestørrelse osv.

Sikker på at noen andre her på forumet kan hjelpe deg nærmere når det gjelder størrelse. :)

Winters
Hehe, ser du tok turen hit Winters. :)

Velkommen

Ja, kassen burde være hvit inni. Når det gjelder størrelse varierer det etter antall planter, lampestørrelse osv.

Sikker på at noen andre her på forumet kan hjelpe deg nærmere når det gjelder størrelse. :lol:

Hey Forconin, hyggelig å høre att man er velkommen :)

Men hvilken lamper bør man ha? de er jo så store disse HID sakene, viss man skal ha 2 planter, hvor stor bør den være?

Mvh,

Winters :)

Forconin

400W HPS er fine greier. Rundt 1500,- på hemphouse og cropshop. :)

Winters

Takk for svar Foro boy!

Jeg sjekket på hemphouse, men det sto ikke noe om hvor stor viften er, hadde tenkt å lage en litt stor box jeg, så jeg kunne forklede som noe å sitte på viss mama kommer inn, finns det noe som fjerner lukten eller skal jeg si det er røkelse?

Mvh,

WInters :red:

Forconin

Kullfilter fjerner lukten.

Men plantene blir høye, så du kan nok ikke forkle det som noe å sitte på. Heller som et skap. Eller hvis du har et lite rom til overs bruk det og lås døren. :)

Winters

Jeg har faktisk ett lite rom til overs, burde jeg få ventilasjon der inne og kullfilter? og malt det hvitt? hadde ikke trengt noe kasse da kanskje, hvor mange gram kan jeg få ut av, la si 6 northeren light planter?

Konge svar F-O-R-O mann :lol:

Mvh,

Winters :)

Forconin

Det kan godt være en god ide. Bare vær sikker på at uttrekket (Der kullfilteret er) har større kapasitet enn inntrekket. Det forhindrer at overskuddsluft siver ut utenfor kullfilteret. Dvs. Mere stealth. Men jeg anbefaler deg å ta en titt på et par dyrkefilmer. Er vel noen her på forumet som kan tipse om noen bra noen. Eller bare bruk søk-funksjonen og finn noen, blitt omtalt her mer enn en gang. :P

Winters
Det kan godt være en god ide. Bare vær sikker på at uttrekket (Der kullfilteret er) har større kapasitet enn inntrekket. Det forhindrer at overskuddsluft siver ut utenfor kullfilteret. Dvs. Mere stealth. Men jeg anbefaler deg å ta en titt på et par dyrkefilmer. Er vel noen her på forumet som kan tipse om noen bra noen. Eller bare bruk søk-funksjonen og finn noen, blitt omtalt her mer enn en gang. :P

Fett det, men hvis jeg skal ha en sånn ventilasjon sak, hvordan funker det, tar jeg bare en sånn f.eks Fan K 160XL og lager hull i veggen?

Mvh,

The rookie,

Winters ;)

Guest ^Duffy^

Takk for en helt fantastisk guide =)

Ble selvfølgelig veldig tent på å prøve :)

Når det gjelder lukta, kullfilter? Noen som kan fortelle litt mer? Hvor får jeg tak i kullfilter (billig), hvor/hvordan skal det monteres?

mvh..

En liten takknemmelig jævel..

tHeHerb
Takk for en helt fantastisk guide =)

Ble selvfølgelig veldig tent på å prøve :)

Når det gjelder lukta, kullfilter? Noen som kan fortelle litt mer? Hvor får jeg tak i kullfilter (billig), hvor/hvordan skal det monteres?

mvh..

En liten takknemmelig jævel..

Har sett på litt forskjellige butikker i Norge ang. Kullfilter og ser at dette har en start fra rundt 1000kr til 3500kr.. Det er vel litt i det dyreste laget??

...Så jeg laget en direkte link til en dansk side hvor de selger kullfiltre/ventilasjon billigere enn i norge. Akkurat her

De har også kullfilter på Clas Ohlson

ventilasjon finner du litt mer om HER

Lykke til :-j