Jump to content
Pål Bong Hansen

Cannabisdyrking for dummies

Recommended Posts

Cosmo
Lurer på om noen av disse pærene kan brukes?

http://www.eurolight.no/show.asp?page=znet_lyspaerer.htm

:smokey:

Pærene kan fint brukes, men ikke til dyrking. Du kan til nød bruke lysrør til vegg, men skaff deg heller en HPS eller i verste fall en KRAFTIG sparepære ala envirolite eller megaman. Avkastning blir selvsagt langt fra like bra som med skikkelig belysning, men bedre enn ingenting. Kan jo dessuten hende at du får tenning og ønsker å dyrke mer, så jeg sier go for it! :)

Lykke til!

SuperStar
Pærene kan fint brukes, men ikke til dyrking. Du kan til nød bruke lysrør til vegg, men skaff deg heller en HPS eller i verste fall en KRAFTIG sparepære ala envirolite eller megaman. Avkastning blir selvsagt langt fra like bra som med skikkelig belysning, men bedre enn ingenting. Kan jo dessuten hende at du får tenning og ønsker å dyrke mer, så jeg sier go for it! :smokey:

Lykke til!

TAkk for ekstremt rask respons :) Jeg skal nok bare dyrke til eget behov og siden det er første gangen så vil jeg heller ikke legge så veldig mye penger i det om det går helt på trynet. Dessuten er en stundent lommebok veldig tynn ;) Men skal se hva jeg finner av Kraftige pærer.

mvh SuperStar ;)

Tror jeg bestiller dette:

http://plantagrow.com/product_info.php?products_id=33

http://plantagrow.com/product_info.php?products_id=36

Muligens 2 av hver.

Edited by SuperStar

stinkyunderwear

hvis du er innpå her ennå pål.......

TAKK!!!!!! :redeyes:

tom green

Åååå, tenkt på å dyrke i skap en stund nå. Nå fikk jeg virkelig lyst:)

Problemet har vel stort sett vært å sette igang, skaffe frø, penger og bo-situasjon. Skal se hva jeg kan få til likevel:)

saddamsmurfen

Takk til Pål Bong og alle de andre geniene. Knall guide, velskreven og informativ. Gleder meg til å prøve :rolleyes:

Jokke

Tusen Takk for easy kjapp og digg info om cannabisdyrking.

Jeg har en plante fra noen som flyttet da den enda var ung, og har hatt den en måneds tid nå.

Det er vistok en blueberry plante.

Hvor lenge burde den vokse før jeg i det hele tatt kan begynne å tenke på blomstring?

og en ting til , jeg har nå lyset ganske nært planten.. eller veldig, hvor mange cm burde jeg distansere lyset fra planten for å gjør det perfekt som mulig.

Jeg skulle lagt ut noe bilder men litt noia :X

Edited by Filijokkus

Onkel

Heisann. :D

Alt kommer an på oppsettet ditt. Hvilket lys har du? Alder/høyde kommer også an på om det er fra cut eller frø? hvor stor potte har du? Er ikke mere nåja å legge ut et bilde av planten, enn at du forteller om den? den er jo trossalt ikke din. :)

-Onkel

teori
Tusen Takk for easy kjapp og digg info om cannabisdyrking.

Jeg har en plante fra noen som flyttet da den enda var ung, og har hatt den en måneds tid nå.

Det er vistok en blueberry plante.

Hvor lenge burde den vokse før jeg i det hele tatt kan begynne å tenke på blomstring?

og en ting til , jeg har nå lyset ganske nært planten.. eller veldig, hvor mange cm burde jeg distansere lyset fra planten for å gjør det perfekt som mulig.

Jeg skulle lagt ut noe bilder men litt noia :X

Lyset bør stå så nært som mulig. Jeg vet at dette blir et intetsigende utsagn, men du sier ikke noe om hvilken type lys du har i denne posten. F.eks så burde en 400W hps være minst 45cm unna om du ikke har en sånn cooltoobe, men er plantene dine små så kan du med fordel overholde 50cm tommelfingregelen.

Jokke

Jeg har anskaffet meg 75W pære å 2x 36W pærer som står å lyser på Blueberryn , Tempreaturen ligger på en 27-28C. Er blitt virkelig lyst der inne nå å planten er 41 CM. Tror jeg setter i blomstring:p edit: potten er ca 20 cm.

Edited by Filijokkus

Noah

Veldig bra førstegangs guide du har skrevet. Jeg har vurdert å dyrke siden jeg begynte å røyke, og jeg har hatt problemer med å finne noen som er tilpasset førstegangsprosjekt som dette. :smokey:

Det eneste jeg er usikker på nå er problemer med lukt under blomstringen. Jeg kan regne med at jeg vil få besøk av familie/venner som ikke kan få vite noe om plantene. Vil det lukte kraftig med mindre enn 5 planter? Kan jeg f.eks ha skapet innerst i en låst innebod uten at lukten kommer kraftig ut av rommet?

tag129
Veldig bra førstegangs guide du har skrevet. Jeg har vurdert å dyrke siden jeg begynte å røyke, og jeg har hatt problemer med å finne noen som er tilpasset førstegangsprosjekt som dette. ;)

Det eneste jeg er usikker på nå er problemer med lukt under blomstringen. Jeg kan regne med at jeg vil få besøk av familie/venner som ikke kan få vite noe om plantene. Vil det lukte kraftig med mindre enn 5 planter? Kan jeg f.eks ha skapet innerst i en låst innebod uten at lukten kommer kraftig ut av rommet?

,

Få tak i et karbonfilter..Vet ikke hvor mange planter du har.satt i blomst-/vekstfase--

Type/merke..Er mange forskjellige...

JEg har blueberry african queen og thai..

og de produserer mye lukt,men har et filter på plass..

Anonym

Frøene livnet til litt raskere enn jeg hadde forventet.. hvor avhengige er disse små av lys?

dissi

Veldig! Sett de under en sparepære, eller et lysrør om du har. Så nært som overhodet mulig, slik at de ikke strekker seg.

Frantic

Er en 600W HPS litt overkill for ett skap? Er det muligheter for å dempe styrken på en 600W Lampe

DubBud

Det kommer an på hvor stort skapet er ;) Men 600W-pærer utvikler mye mer varme enn 400W, så 400W eller 250W er nok et bedre valg sånn sett, hvis det er snakk om et garderobeskap elns.

Det finnes visstnok ballaster som kan "dimmes", men jeg vet ikke åssen de funker eller hvor man får tak i dem.

Frantic

Ok fordi jeg kan få kjøpt en 600W HPS lampe med pære for rundt 800 kr, men jeg finner ingen 250W HPS for under/rundt 1000kr med pære. Og jeg må gro i et skap fordi jeg må holde det så stealthy som mulig

Frantic

Noen som vet hvor jeg bør gå for å få kjøpt et vanlig skap til en billig penge? Har sett etter et skap som jeg kan gro i lenge, men de vanligvis for dyre...

Edit: Bor i Oslo

Edited by Frantic

DubBud

www.finn.no :lol: Ellers har Ikea et godt utvalg av skap, sjekk Pax-serien.

Frantic

Hvorfor skal det være så jævlig vanskelig å få itak i frø???

godfot
Hvorfor skal det være så jævlig vanskelig å få itak i frø???

er det vanskelig da? er jo flere tusen frøbanker omkring på nettet?

det vanskelige er å velge strain, spør du meg ;)

RiffSki

er vel ikke no skumlere og bestille på nettet enn og snakke om dyrkeopplegg på nettet, unngå visa. finn noen som godtar brev.

bing
er vel ikke no skumlere og bestille på nettet enn og snakke om dyrkeopplegg på nettet, unngå visa. finn noen som godtar brev.

njeai.. Om du bestiller noe på nett, må du oppgi en adresse, å et navn.

Det må du ikke om du snakker om grow på nett.

Å hva folk sier på nett er litt som i se og hør... :)

RiffSki
njeai.. Om du bestiller noe på nett, må du oppgi en adresse, å et navn.

Det må du ikke om du snakker om grow på nett.

Å hva folk sier på nett er litt som i se og hør... :)

Joa, dog skulle det mot all formodning bli stoppa og visa ikke er brukt funker somregel blånekting, iallefall så lenge man ikke lar snuten lure deg med teknikkene sine slik at du røper deg selv