Jump to content
Grimreefer

Startpakke :)

Recommended Posts

Grimreefer

hei :P

Er ny på formet her og håper noen kan gi meg noen tips på en grei startpakke til dyrking til en pris på ca 1500-2000 kroner....har sett mange steder men vet ikke hvor jeg skal bestille fra eller hvor jeg får mest for pengene :blink: ...håper på svar :smokey:

Takk:)

kotton_mouth

Hei,grattis med post nr 1 :blink:

Et par gode råd,lær deg og bruke forumet(hvor du skal legge postene dine osv.) akkurat det du spør etter er det sikkert 20-30stk som har gjort før deg!Les litt gamle innlegg og gjør deg kjent...Finner UTROLI mye med og leite litt!

Håper du finner det du leter etter :smokey:

Grimreefer
hei :smokey:

Er ny på formet her og håper noen kan gi meg noen tips på en grei startpakke til dyrking til en pris på ca 1500-2000 kroner....har sett mange steder men vet ikke hvor jeg skal bestille fra eller hvor jeg får mest for pengene :P ...håper på svar :blink:

Takk:)

takk for det :P har sett masse her....men er så utrolig mange løsninger :wacko: og trenger en enkel en siden det er første gang....hva er det jeg må ha for og få fram noen bra planter??.lamper næring osv..har bestillt meg lowrider f1 frø og en skunk mix...men mangler som sagt utstyret :angry:

Simen

Velkommen til forumet!

Det står et eller annet sted her på en sånn guide at du trenger bare 500lappen. Men 1000 - 1500 er da bedre enn 500 selvsagt;P

puss puss

:smokey:

bing

Min mening er at 1500-2000 er i minste laget.

Om du alt har skap, så trenger du vifte®, kullfilter, lampe, næring, potter, jord, luftfukter (en fordel) og leca, her er du nok alt oppe i nesten 5k om du skal kjøpe i norge, skal du ha hps (noe du burde) så må du kanskje også legge på en tusing i cooltube.

Priser er som sagt ved kjøp i Norge.

Grimreefer

hei igjen ;)

er dette her en grei løsning på lampe?? hva mer MÅ jeg ha da?? ;)

400 W Cool Tube - Flowering - Ø125mm

Light Bulb Philips HPI-T 400 W

Cord / Wire Set for Complete Kits

Easy Rolls - Double Pack

takk til dere som jeg alerede har fått tilbakemeldinger av :blink:

Edited by Grimreefer

Grimreefer
Min mening er at 1500-2000 er i minste laget.

Om du alt har skap, så trenger du vifte®, kullfilter, lampe, næring, potter, jord, luftfukter (en fordel) og leca, her er du nok alt oppe i nesten 5k om du skal kjøpe i norge, skal du ha hps (noe du burde) så må du kanskje også legge på en tusing i cooltube.

Priser er som sagt ved kjøp i Norge.

Hei du :blink:

MÅ jeg ha alt dette for og få resultat?? næring potter og jord er ett selfølge...skal bare ha noen få planter til eget bruk ;)

bing

plantene skal vel stå et sted? Har du sted?

Hva med ventilasjon? du trenger noe til å flytte varm luft ut..

Damer i blomstring lukter.. kullfilter fjerner lukt så naboene dine ikke lukter det..

bordvifte for sirkulasjon er viktig

lampe (hps) koster fort opp mot 2000

Grimreefer
plantene skal vel stå et sted? Har du sted?

Hva med ventilasjon? du trenger noe til å flytte varm luft ut..

Damer i blomstring lukter.. kullfilter fjerner lukt så naboene dine ikke lukter det..

bordvifte for sirkulasjon er viktig

lampe (hps) koster fort opp mot 2000

tenkte jeg skulle kjøpe ett skap på ikea eller noe...har fått leid meg ett hus:)har ikke flyttet inn enda da men, og der tenkte jeg kunne få til noe da8) og det er en 50 m til nermeste nabo ;) skal da alltids få mekka til noe lufting med noen eltriske badromsvifter:) kanskje?? er det lys opsettet jeg har funnet bra??...en link til handlekurven :blink: http://www.head-nature.com/warenkorb?id=4j...&mv_pc=3844

bing

en veeeldig fin liste for lampe, ja

Edited by bing

Grimreefer

trengs det reflektor rundt cooltuben?? maser fælt nå men :blink: er ikke så greit og vite!! og hvor får jeg kjøpt sånn folie til og dekke skapet invendig med?

Grimreefer

ok=) er det forresten trygt og bestille fra senseeds?? har alt gjor det da men :blink:

Bob

senseeds? mener du sensiseeds? sensi vil jeg tro er trygge... uten å ha bestilt derfra. bruker seedboutique.com jeg...

Grimreefer

zenseeds mente jeg :blink:

Edited by Grimreefer

stikling

Du kan ha en grow for under 500... Jeg satte to små planter til blomstring i dag i et pc-kabinett utstyrt med to lysrør og sparepærer. Skal bygge et nytt i helgen tenker jeg, da visse oppgraderinger har blitt tenkt gjennom siden prøveskapet ble satt sammen:) Skal se å få tatt bilder underveis, så kan vi lage en liten DIY :blink:

De jeg har satt til blomstring i dag er litt spesiell, den ene er en 1 mnd gammel stikling (klipt for 4 uker siden), den andre klipt i dag av ei jente 24 dager ut i blomst. Må jo utforske grensene ;)

Ston3r

Selv har jeg

*Skap

*Lyskilde

*Næring

*Temp måler

*pH Indikator

*Vifte for sirkulasjon

Med tanke på luftfuktighet har jeg gjort det så enkelt som å bruke en skål med klut og vann under veg og fjernet dette når jeg satte dem i blomst.

Allikevel, jeg kommer ikke til å starte noe nytt grow før jeg har anskaffet meg kullfilter og vifte.

Regner med du vil gå for jord så sørg for å kjøpe av riktig sort. Se NPK verdi og pH. Tomatjord generelt skal være ganske nært vårt behov.

Grimreefer

tusen takk for alle svar :lol:...helt topp og få noen tips!! er en del og sette seg inn i!!hehe :lol: men sånn ca hvor jævlig lukter det uten kullfilter med en 5-10 planter da??får jo besøk og da er det greit att det ikke lukter mary jane i hele kjelleren :lol:

seini

Det lukter noe så inni haMpen, hadde noen stående inne på et rom inni en komode uten noe filter.. lukta ut i gangen.. og det var bare litt ut i første uka med blomst. Så fikk ordnet meg kulfilter, fort som julenissen-på-julafta.

Så om du har tenkt at folk skal være i nærheten av område du skal dyrke i (som ikke skal vite hva det er :lol: ) så vil jeg anbefalle å gå i anskaffelse av kullfilter

-seini med sin stoooore nese

Grimreefer

ok ;) finnes det en billig løsning på det?eller må man ha ett stort system for og få det til og fungere? har akkuratt investert i lampe og litt forskjellig stæsj :D ser litt mistenksomt ut en en masse rør som kommer ut av skapet <_<

seini

Du kan vell egentlig ha alt "inni" skapet der det kommer ut av et hull bak.

Det beste er jo de "store" kulfilterene som div growshops fører,

men det er vell muligheter for å kjøre en clas ohlson løsning, men da må en skifte filter ofte etter som jeg forstår.

Så i det lange løp så vil det nok lønne seg med skikkelige greier. f'eks noe av det de har Her!

-seini

Grimreefer

takk for det,men tror jeg har funnet en løsning på det :D men lufting da?har du noen tips ang vifter,plassering,og sted jeg får kjøpt det? <_<

seini

http://www.vifter.no kansje? eller clas ohlson? eller ei anna el sjappe ;)

Som regel vil det være fornuftig å ha et utsug oppe i skapet

og inn nede, så lenge utsuget er kraftigere en innsuget og utsuget er filtrert så skal det gå greit.

Og kansje ha en en vifte som lager litt VIND i skapet :smokey: menneh dyrkehåndboken og Cannabisdyrking for dummies er en fin plass å få svar på sånne spørsmål

-seini

Edited by seini