Gå til innhold
El

Lag butanolje selv!

Recommended Posts

El

Disclaimer: Butangass er BRANNFARLIG, så all ekstraksjon/utrensking av butan bør foregå utendørs, gjerne i frisk bris.....

Ulykker kan skje, så vernebriller og hansker er et must.....

IKKE røyk, lek med fyrstikker eller lignende under ekstraksjonen/utrenskingen......

I tillegg er det svært viktig å forsikre seg om at gassen er uten tilsettingsstoffer. Se lenke lenger ned.

Oljen er også ekstremt potent i forhold til vanlig cannabis, og bør doseres i mengder på størrelse med et fyrstikkhode. Vis forsiktighet til du finner ut hvor sterkt det er.

NorCan eller trådforfatter tar ikke ansvar for de skader som måtte oppstå ved uvettig bruk av gass eller butanolje.

Et lite overblikk over hva du trenger.....

s_1AltDuTrng.jpg

Råmateriale...her bruker jeg noen fluffy buds, trim funker også.....

Rør...her bruker jeg noe rørleggerplast....rustfritt stål er det beste/tryggeste....bare sørg for at det er tett i toppen der gassen skal igjennom....

Gass....jeg bruker Sarome. Prøv å bruk en av merkene fra herfra for å forsikre deg om at det ikke er forurensinger i gassen: http://www.keen-newport.com/ourBenchmark.htm

Kaffefilter....vel, øh....brukes som filter.....

Tøystykke.....igjen, filter....

Strips...for å feste filtrene....slangeklemmer eller strikker funker også fett....

Ildfast form....for å samle godsakene.....

Røret fylles med råmaterialet....

s_FyllerRret.jpg

Fester kaffefilter og tøy filter....

s_KaffefilterStrap.jpg

s_TapaOgKlar.jpg

Da er vi klar for action - spray butangassen igjennom røret....

s_KlarForEksraksjon.jpg

s_RennendeButan.jpg

Når all butangassen har rent igjennom røret, er vi klar for første del av utrenskingen....

Fyll en langpanne e.l med varmt vann (ikke kokende) og plasser den ildfaste formen med den flytende gassen i vannbad.

s_VarmtVann.jpg

s_ButanRensking.jpg

La all flytende butan fordampe før du tar med forma inn for siste utrensking......

s_NestenFerdigUtrensket.jpg

Sett forma i et nytt vannbad innendørs, og popp små bobler med en lighter eller propanbrenner.....

VIKTIG: Forsikre deg om at all gass har fordampet!!

s_BobblePopping.jpg

Da er det bare å skrape opp gullet....

s_Skraping.jpg

Produkt....

s_IMG_2098_edited.jpg

Nytes best rent i pipe.....en bit på størrelse med et fyrstikkhode er et passende trekk.....

This post has been promoted to an article

Endret av El
  • Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Noen stash shots....

s_Scrape.jpgs_ClearOil_edited.jpgs_AlmostBudder.jpg

Et alternativt rør:

s_BacheTube.jpg

Her er resultatet fra glassrøret....

Ferdig utrensket olje....første runden til høyre, andre runden på venstre side....

s_Glass.jpg

Og den samme olja "budder"-pisket.....

s_BudderedUp.jpg

• Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
contentious

må prøves :angry: mente du forresten "butter" og ikke "budder"? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
taedium

Han mente budder, som er det mest konsentrerte cannabisproduktet som fins.

Bilde nr 2 til høyre ligner mistenkelig mye på budder, hvordan er effekten i forhold?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
Bilde nr 2 til høyre ligner mistenkelig mye på budder, hvordan er effekten i forhold?

I forhold til den samme oljen upisket mener du...?

Olja blir mer aromatisk etter pisking, men tviler på at den er noe mer potent...ikke som jeg legger merke til vaffal, lol.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
tHeHerb

De greiene der så helt rått ut..! Wow.. Props ElAhrJi!!

Men ville uansett ikke "sløst" bort så mye god pott så å lage noe slikt.. Da skulle jeg vært dritt lei pott (noe jeg ikke blir tenker jeg)

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
Men ville uansett ikke \"sløst\" bort så mye god pott så å lage noe slikt.. Da skulle jeg vært dritt lei pott (noe jeg ikke blir tenker jeg)

Ække sløs vøttø....så og si alt av kjertelhår blir utvinnet, og det blir omtrent like mange effektive brukerdoser.....

Jeg er drittlei pot.....:smokey:

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
tHeHerb

Har ikke smakt noe slikt før, så jeg vet ikke ang. bruker doser, men jeg er :smokey: with Mary Jane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
wickedworm

Hvor lang tid tar det før gassen har fordampet? Timer? Vil denne metoden funke på trimmede blader?

Veldig bra guide :lol:

Endret av wickedworm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Alt det flytende butanet(det du lar fordampe ute :lol: ), blir borte på få minutter....

Etter du har gjort ferdig den andre utrenskingen, med bobble popping og det hele, kan du la forma stå en liten stund(10min) i det varme vannbadet for å være sikker på at absolutt all butan er utrensket.....

Trim funker finfint...helst så frosty som mulig da, lol.....

Takk for skryt.... :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Kan jo legge til at det er helt greit å hurtigtørke råmaterialet......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lord flashheart

Takker for en bra diy.

Kan jo legge til at det er helt greit å hurtigtørke råmaterialet......

Skulle til å spørre om dette.

Lurer på hvor mye gass du bruker på dette. Er det nok med en boks?

Snaisne bilder :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Her brukte jeg en boks pr. ekstraksjon....

En boks er greit for rundt 10-15 gram bud/trim....

Hakk opp budsa, og kjør igjennom en boks til for å utvinne resten.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reynolds

Elahhrji: Kan du evt gi meg et regnestykke på hvor mye(vekt) olje man utvinne av gode buds(vekt)?

Kun av nysgjerrighet, så ikke tenk på nøyaktigheten.

Lurer litt på konsentrasjonen/forskjell mellom trimmings eller buds, altså resteutvinning eller fritidshobby -_-

Er jeg for sær, så fuckit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Ække sært å lure litt.....:P

Med skikkelige frosty buds kan man få rundt 20% fordelt over to runder.....først en runde med hele buds, så en runde med oppknuste.....

Kan nok regne med endel mindre hvis en bruker trim, men det avhenger av kvaliteten på trimmet egentlig.....

Det må være synlige kjertelhår på råmaterialet for å kunne utvinne noe med butangass....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
rev

butan olje er helt konge! har laget akkurat likt som deg med samma gassen... men det er IKKE greit å hurtigtørke råmaterialet, hvis du tenker på kvalitet da... riktignok påvirker det ikke smak på samme kjipe måte som ellers å hurtigtørke, men potensen går mye ned ved hurtig, i forhold til optimal tørking....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
potensen går mye ned ved hurtig, i forhold til optimal tørking....

Hvordan begrunner du dette...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
wickedworm

Råmaterialet må være tørt såvidt jeg forstår? Eller har det ikke noe å si kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Her er en liten bit som er lagd på trim.....

s_IMG_2729_edited.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Yusuf

Nam nam vil smake.Yusuf Dk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lord flashheart

Lurer på en ting. Har sett noen guider på nettet hvor oljen ser ut som gammelt lagerfett, mens den du lager er helt klar. Kommer dette av kvaliteten på råvarene?

Vurderer å gjøre dette selv når avlinga er klar siden Jeg ikke er så kin på å røyke masse plantematerial. Kan du si noe om dosering ved bruk?

EDIT: Det stod vist lenger fremme... på størrelse med et fyrstikkhode.

Endret av lord flashheart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå