Gå til innhold
El

Lag butanolje selv!

Recommended Posts

El
Lurer på en ting. Har sett noen guider på nettet hvor oljen ser ut som gammelt lagerfett, mens den du lager er helt klar. Kommer dette av kvaliteten på råvarene?

Yup...helt riktig.....

Vurderer å gjøre dette selv når avlinga er klar siden Jeg ikke er så kin på å røyke masse plantematerial.

Gjør det...!

Plantemateriale suger.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
steinh
Plantemateriale suger.....

I gamle dager, da det av og til gikk an å få tak i olje fra Pakistan/Afghanistan, ble olje gjerne røyka ved at man dyppet ei knappenål (ikke med plasthode, nei) i olje. Så stakk man nåla inn forfra i en sigarett og røyka denne til nåla falt ut. Men skal du unngå plantemateriale er vel ikke tobakk særlig til erstatning for cannabis, så oljen din er kanskje tiltenkt å blandes inn i mat- eller drikkevarer?

Det finnes i så fall en artikkel i et halvgammelt nummer av På Høy Tid (pdf-fil et sted på normal.no) som forteller en del om hvordan cannabis, også olje, må varmeforbehandles for å omdanne maksimalt av cannabinoidene til THC. Ved røyking skjer denne omdannelsen av THC-syre til aktiv THC "av seg selv", men ellers må dette enten gjøres i en separat operasjon eller regnes inn i baking eller whatever. Dette er spesielt viktig om fersk pot er brukt som råmateriale for oljen.

Tror det finnes spesialutstyr til Volcano som gjør det mulig å fordampe ("vappe"?) olje.

Om farge på olje: i gamle dager, den gangen jeg var ung og alt var mye bedre, ble den beste oljen i USA gjerne omtalt som "honey oil", og man kan godt tenke seg hvorfor.

Og undervurdér nå ikke hva slags virkning det kan ha å spise seg god og mett på sjokoladekake med masse olje i. Man kan jo fort gi inntrykk av å være kav dau, og da kommer bare Dagsavisen og skriver stygt om oss. :)

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest 70s

Gratulerer El med oppslag i dagsavisen:

en annen beskriver i tekst og med en rekke bilder hvordan cannabisolje kan utvinnes fra tørkede planter ved hjelp av butangass. Oljen regnes av eksperter for å være ti ganger sterkere enn en såkalt joint.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article292137.ece

ti ganger sterkere enn en såkalt "joint" :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
Men skal du unngå plantemateriale er vel ikke tobakk særlig til erstatning for cannabis, så oljen din er kanskje tiltenkt å blandes inn i mat- eller drikkevarer?

Jeg røyker olja rein, i pipe....tobakk er fyfy.......

Olja har jo mange bruksområder ja.....går fint å bruke den til matlaging og tinkturer.....den beste olja bør røykes tho, det smaker jo så godt...:angry:

Og undervurdér nå ikke hva slags virkning det kan ha å spise seg god og mett på sjokoladekake med masse olje i. Man kan jo fort gi inntrykk av å være kav dau, og da kommer bare Dagsavisen og skriver stygt om oss.

:angry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Eirik

Jonter er jo alltid like sterke, må vite. :smokey:

Men for å følge opp det de skriver i artikkelen; det ER grunn til å være på vakt generelt for hva vi lærer bort til rookies. Kan kanskje derfor legge til følgende disclaimer: Anbefalt dosering med butanolje er en bit på størrelse med et fyrstikkhode. Oljen er SVÆRT potent, og større doser enn dette kan gi ubehagelige og potensielt skadelige fysiske og psykiske virkninger. Så er dét sagt.

Og når dét er sagt, så har Nature (et av verdens mest anerkjente vitenskapelige tidsskrift) nettopp skrevet om hvordan vaporizer er en "trygg og effektiv måte å innta marihuana på". Vaporizer i kombinasjon med butanolje må jo være en gavepakke for de som vil unngå skadevirkninger av cannabis. Ta den, Dagsavisen. :)

E

• Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
Men for å følge opp det de skriver i artikkelen; det ER grunn til å være på vakt generelt for hva vi lærer bort til rookies. Kan kanskje derfor legge til følgende disclaimer: Anbefalt dosering med butanolje er en bit på størrelse med et fyrstikkhode. Oljen er SVÆRT potent, og større doser enn dette kan gi ubehagelige og potensielt skadelige fysiske og psykiske virkninger. Så er dét sagt.

Joa, overkonsumering av butanolje kan være veldig ubehagelig, så vær varsom helt klart.....

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest 70s
Joa, overkonsumering av butanolje kan være veldig ubehagelig, så vær varsom helt klart.....

Føyer til at: selv om du spiste ett gram eller fem med butanolje, så ville resultatet være overfjern i et godt døgn, men sjeldent lenger. Og man kan ikke ta "overdose" og dø av det, man får heller ikke varige mén - men rusen er "ubehagelig" og alt man vil gjøre er å sove, spise og sove.

Og trust me - alle lærer av sine "feil".

Selv om man har hatt ei skikkelig fyllekule en gang i livet, betyr ikke det at man vil tilbake dit.

Dagsavisen: Dere må bare slutte å tenke på cannabis som et "narkotika" - det er bare en urt. tenk på det som en urt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud

Apropos overdose, minner meg om en gang jeg så et program om dyrepoliti på Animal Planet. Der de fikk en hund som tydelig

var forgiftet av et eller annet, de fant bare ikke ut hva, helt til de satte et matfat foran den liggende, noget døsige

bikkja og han spiste som en tulling. Ikke typisk symptom på forgiftning, men heller et velkjent fenomen ved inntak av cannabis - MUNCHIES! :)

Og nogenlunde back on topic:

Trimmings er vel og bra til ekstraksjon, men hva gjør man med alle fan leaves?

Enkelt og greit:

001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lord flashheart
Jeg røyker olja rein, i pipe....tobakk er fyfy.......

Hva slags pipe anbefales til dette? Og skal det være metalrist?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Jeg bruker en liten vannpipe.....hvis pipe er for stor blir ikke fyrtstikkhodetrekkene konsentrerte nok....

Metallrist ja, men ha aske på toppen av den, ellers renner den beste olja tvers igjennom rista......:)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud

Hvordan i all verden pisker du oljen til budder, egentlig? Har lett litt på nett, men ikke funnet en spesifikk framgangsmåte ennå (jmf Wikipedia: budder)

Det ser jo unektelig fristende ut! :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Du pisker olja di i et varmt vannbad til du har oppnådd ønsket konsistens...that's it...:ninja:

Artiklen på wiki er så full av pisspreik at det gjør helt vondt å lese det.....wikipedia er skumle greier, altfor mye feilinformasjon......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Johnnyh

da har vi gjort en runde her opp i nord også. har noen spørsmål hvordan skal jeg oppbevare klisjet egentlig. fikk og en rimmelig god dunge også da. slenger opp noen bilder av det vi fikk til.

brukte rundt 150g med tørket trim

IMG_0017.jpg

IMG_0014.jpg

IMG_0015.jpg

IMG_0018.jpg

IMG_0020.jpg

Endret av Johnnyh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cosmo

Oh maaaaan..... Kan jeg få komme på besøk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Loke Bong
Oh maaaaan..... Kan jeg få komme på besøk?

ja i hælvette, æ å!! :lol:

edit: er jeg unormal som blir en smule seksuellt opphisset av slike bilder??

Endret av Loke Bong

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Potteplante

150 GRAM med tørka TRIM ?

Få smake BUDSA !

Potte, nyskerrig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Raisin Valley Land Trust

Jeg fikk en god ide. Husker ikke hvor jeg fikk den fra da. Hadde det ikke vært kult å pensle rullepapir med litt olje og selge papirene for 20 kroner hver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Grabbis Jhonny....ser fint ut....:lol:

For lettere handtering, gjoer en budderpisking pa det...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bob

eep...eep.. prøvde meg jeg og ;-)

DSC_0006.jpg

Fyrstikkhode? :D

DSC_0007.jpg

Endret av BobOlsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Johnnyh

det va mye det ja. kor mye brukte du egentlig før og få den lille dæsjen der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Søtt Bob...!

Fin farge....smaker godt kan jeg tenke meg...:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bob

yupp.. den smakte og svingte godt den der :D brukte litt lite trim første runden ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå