Jump to content
El

Lag butanolje selv!

Recommended Posts

bing
Jeg fikk en god ide. Husker ikke hvor jeg fikk den fra da. Hadde det ikke vært kult å pensle rullepapir med litt olje og selge papirene for 20 kroner hver?

Dette er ikke motorolje, denne er fast å vanskelig å få av fingrene ;)

Cosmo

Er alt av butan ute av olja til slutt da, eller er det lurt å piske olja i varmt vannbad for å være sikker?

edit: skriveleif.

Edited by Cosmo

El
Er alt av butan er ute av olja til slutt da, eller er det lurt å piske olja i varmt vannbad for å være sikker?

Hvis man har vært nøye under utrenskingen skal alt være ute ja, men det koster jo ingenting å piske det opp da...:)

Er jo litt festlig og se hvordan oljen forandrer seg etter en pisking også...

Cannabizalism
Hvordan begrunner du dette...?

det har med varme og gjøre.

tror det er 3 ting som bryter ned thc, varme, luft og lys. og jo mer man tilsetter av en av disse faktorene jo fortere vil thc innholdet synke.

er vel derfor vi oppbevarer potten vår i luftette kjølige og mørke omgivelser

Edited by Cannabizalism

El

Noen dager fra eller til med litt for varme, luft og lysfulle dager vil ikke degenere produktet nevnverdig...

En annen ting kan være at THC'en ikke er aktivisert enda og er i syreform, men dette vil gå seg til hvis olja får en liten cure...:)

DubBud

Så det er dette som er grunnen til at curing faktisk kan lede til et mer potent produkt?

Har aldri helt skjønt hvordan/hvorfor curing øker styrken, men dette er jo en kurant forklaring. Thanks! :)

El
Så det er dette som er grunnen til at curing faktisk kan lede til et mer potent produkt?

I all hovedsak ja...

Det kan jo være at terpenene, som også skal ha en innvirkning på rusen, blir mer "raffinerte" etter en cure, og dermed spiller inn i ligningen...spekulerer her tho...:)

Onkel

ElAhrJi: Først må jeg si at oljen din ser knall ut :lol: *sikle* men jeg vil gjerne vite hvordan den extractoren din ser ut på toppen der du fyller inn butan. har du en ventil av noe slag? om du kunne beskrevet den del for del? dette er en risiko sport som sagt og jeg er ikke så sugen på sprenge fingrene av meg...

Og i en tråd på ICMAG står det "Avoid ALL Plastics, brass, steel and galvanized steel pipe, these all can contaminate your oil and make you sick." Link

-Onkel

Edited by Onkel

Reynolds

Onkel: Om du f.eks får bunnen av en cognacflaske e.l og satt et filter på plass, skal visst den toppen være ganske fin B)

Loke Bong

en tom butanboks blir med letthet en "extractor".

B)

Onkel
Onkel: Om du f.eks får bunnen av en cognacflaske e.l og satt et filter på plass, skal visst den toppen være ganske fin ;)

Joda, men hvor du sprayer inn butan, kan jo umulig være et digert hull der?

takk for svar!

:redeyes:

Ps! er kvass på cognac'en så har vel en god del flasker der... B)

Edited by Onkel

Reynolds

Ok, akkurat der venter jeg til El tar ordet, redd for å si noe feil B) XO ftw

El
Joda, men hvor du sprayer inn butan, kan jo umulig være et digert hull der?

Du tar bare den mest passende dysen som følger med sarome-boksene, og trøkker'n ned i korken på cognacflaska...lag et lite hull med syl først, så blir det lettere...;)

Den plasten jeg brukte i det gamle røret skal klare både en og flere ekstraksjoner, husker ikke hva den heter, men hvis noen har Greg Greens MJ growers bible så står det der...har rota bort mitt eksemplar...:P

Jeg bruker bare glassrøret nå tho, man vet jo aldri...

KOCMOHABT

hvordan skal man oppbevare gullet?

synes olja virker snasen, meget enkelt å lage, nettop begynt å eksperimentere

Onkel

Javisst. Takker for svar. :)

har den, :)

Torrenten jeg la ut for lenge siden og var i live enda, så om du vil ha boka igjen ElAhrJi, så finner du den her. :D

-Onkel

Edited by Onkel
  • Like 1

El
hvordan skal man oppbevare gullet?

Jeg bruker et lite norgesglass, men enhver beholder med lokk er egnet...puttes i fryseren for langtidslagring...

Takker for torrent link Onkel...:)

KOCMOHABT

er utslipp av butangass skadelig for miljøet?

dissi

Nja, gassen har lav økotoksisitet og blir fort brutt ned, utslipp i så små mengder utgjør ikke noen særlig fare for miljøet. Men man burde ikke pøse på med litervis da... :D

Edited by dissident

KOCMOHABT

vel.. det er jo det som skjer hvis mange skal lage butanolje

El
Men man burde ikke pøse på med litervis da... :P

Prøver du å gi meg dårlig samvittighet Dissi...? :P

jiffemann

Ingen må gi El dårlig samvittighet, han må fortsette med det han gjør, for det er noe å se opp til <3

• Like 2

KOCMOHABT

har spørsmål ang. den sagnomsuste budderpiskingen...

hvor mye har temperaturen å si under piskingen? et sted leste jeg 60 grader, mens

andre har varmet over telys:

Etter å først å ha hiva ballen jeg fikk med olje i frysern, tok jeg den ut og varma den for å være sikker på at alt av butan var ute slik at jeg kunne prøve en liten en... Varminga skjedde over et telys mens jeg piska det med ei nål. Endte opp med denne sære konsistensen. Familiar anyone?

img_4659.jpg

nå sitter jeg litt fast etter å ha prøvd på div. måter

ble veldig bra ved en tilfeldighet forrige gang jeg lagde olje, ble helt myk tørr konsistens, som smør, som ikke trengte å varmes for å gnis ut i tobakken.. dette skjedde etter at jeg varmet litt på glasset med olje på komfyren og rørte oppi, deretter satte jeg det oppå lysrøret på badet, hvor det er passe varmt (36 grader ca.) Farge og konsistens og alt forandret seg, sånn som budder beskrives

siste runder med olje har jeg kanskje varmet for mye, skjønner ikke hva det kan være, men den blir bare helt flytende hvis jeg varmer mer på den, og det later ikke til at den lar seg påvirke av noen form for pisking, eller varming over lysrøret.. når jeg varmer på den nå, så verken bobler det eller noe sånt, bare blir helt flytende og gjennomsiktig og ingenting skjer av pisking

kanskje det er "pisking" jeg gjør feil, jeg bare rører oppi liksom, har ikke mixmasteren oppi der :P for små mengder til det

må nevne at det er butanekstrahert av prima buds, ikke noe med råmateriale som var gærnt, ganske knusktørt

det er kun for å få den gode konsistensen jeg ønsker å gjennomføre etterbehandlingen, oljen er noe jævla klin

El

Det er rett og slett strainavhengig om olja di blir til "budder" eller ikke...olje av noen strains tykner ikke som andre kan man si...

Hvis olja er prima, og du er flink/heldig med utrenskingen skal du få steinhard olje som er lett å håndterere...

Piska olje ser ut til å miste aromaen sin raskere en "glass" olje, men jeg synes den smaker litt bedre så lenge den er fersk...

The Dude

noen som har brukt labbsprit noen gang??

Edit: får vel svare meg selv da.. :smokey: jah! funka ikke så bra som jeg hadde forventa meg. men veeeldig søøøt krydder smak! blei stein for å si det sånn.

DSC00399.jpg

sorry, dårlig mob bilde.

Edited by The Dude