Jump to content
El

Lag butanolje selv!

Recommended Posts

IndicaSundt

Hei.. El :D

Hvor bestiller du sarome gassen fra? Jeg har litt trim og noen buds jeg vil lage litt olje av skjønner du...

Indica

El

Du får kjøpt sarome på Clas Ohlson dude... :D

Lykke til...!

Hazy
Du pisker olja di i et varmt vannbad til du har oppnådd ønsket konsistens...that's it...:D

Artiklen på wiki er så full av pisspreik at det gjør helt vondt å lese det.....wikipedia er skumle greier, altfor mye feilinformasjon......

Gammel post men hvor finner du slik info.eller har du bare natur tallent for slikt :smokey:

Newbie

For oppbevaring er det mulig å blande oljen ut i isopropanol, slik at den blir flytende, for deretter å helle den over på en passende flaske med pippett eller pensel.Etter dette er det naturligvis ikke noe problem å smøre oljen på rullepapir, sigaretter, e.l.

Flasken kan oppbevares som cannabis for øvrig: mørkt og kaldt.

Isopropanolen fordamper fullstendig når den eksponeres i luft, slik at ingen rester vil være igjen på det du smører "blandingen" på, kun ren olje.

Isopropanol finnes lettest som kondensfjerner på bensinstasjoner.

Man kan komme til å oppleve å få for mye blanding i forhold til flasken man skal bruke, dette kan løses ved å la beholderen med blandingen stå til tilstrekkelig mengde isopropanol er fordampet, og volumet man har passer overens med volumet til flasken man ønsker å bruke.

Videre kan det være lurt å vite at isopropanol er meget lett antennelig, så følg samme anvisninger som for butan; Ingen åpne flammer eller eksponering for varme kilder under behandling. Dette gjelder også under påføring.

Kan virke unødvendig å si det; men, man må altså se at isopropanolen har fordampet fra f.eks. sigaretten før man fyrer opp denne, ellers vil man risikere å brenne i stykker hele "spliffen", og i tillegg kanskje inhalere isopropanolgass.

Statens forurensningstilsyn har ingen bemerkninger på at innånding av isopropanol er helseskadelig, mens den norske importøren av isopropanol, Arcus, merker sine produkter med fare for innånding. Uansett er det klart at innånding av stoffet har samme virkning som innånding av alkohol generelt; Man blir beruset.

Uansett, for å være på den sikre siden, ikke fyr på en slik sigarett før du er sikker på at det kun er olje på den.

I forhold til dosering kan det være viktig å huske blandingsforholdet mellom isopropanolen og oljen, slik at man verken overdoserer eller sløser. Er man usikker på forholdet kan man jo alltids begynne i det små.

:lol:

Edited by Newbie

gekko

da har jeg prøvd meg også ... brukte en cola flaske med Ice-O-Lator 185 pose som filter

tror kansje 185 blir litt stort, ble noe grønnish

DSC00930.jpg

DSC00931.jpg

DSC00919.jpg

DSC00920.jpg

ble sinnsykt bra .. ca en halv ert er passe trekk

El

Nice gekko dude....

Tasty eh...? :D

gekko

oy yeah :D

brukte 12-15 g med buds , prøvde å putte varmt vann i formen og piske den , men sticka seg til skrutrekkeren som jeg hadde for hånda ... funken er god som gull ... ble super sticky , neste gang skal jeg ikke røre med uten hansker :D

klarte å blande litt med det som kom ut av 38 posen... det ble bare sinnsykt!!

Edited by gekko

SixIxIx
Du får kjøpt sarome på Clas Ohlson dude... :lol:

Lykke til...!

Finner ikke Sarome,men jeg fant denne?

Hvis Claserns gass ikke funker, har noen tips på andre webshops i norge som selger gass som duger, så ren som mulig?

bing

Hehehe.

Det er mange som har lagt merke til det i det siste.

Det er akkurat det samme, spurte en med blå skjorte, boksen har samme artikkelnummer, bare utseende som er forandret. :lol:

SixIxIx
Hehehe.

Det er mange som har lagt merke til det i det siste.

Det er akkurat det samme, spurte en med blå skjorte, boksen har samme artikkelnummer, bare utseende som er forandret. :)

Takk for kjapt og bra svar! Da er det bare å bestille! :) Bilder kommer når produktet er klart :lol:

Espen
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Undergrow

Herlig innsats folkens! :) Masse flotte resultater her ! :lol:

supersteeeiin

det skrapet der må jo vare utrolig lenge? hvor lenge kan man ha dette hvis man har ca en 2-3 gram i bunnen av en slik form?

Name

Prøvde på å lage butanolje tidligere i dag, ble så lite at jeg ikke fikk røykt det engang, men brukte bare 2.5g så skulle vel hatt mer i. Men det jeg lurte på var om det går fint å røyke det grønne som er igjen, tenkte å bruke den som mekketobbak til hasjen. Eller er det skadelig å røke på noen måte?

X_31487

isopropanolen som selges på bensinstasjon inneholder vistnok smøremidler, og har lagt merke til att det ikke er samme produkt som jeg er vant til heller, det har en vond bi lukt som aldrig går å få bort.

om man skal bruke isopropanol til olje produkter eller produkter som skal inntaes ved røyking eller spising i hele tatt er det best å sørge for att det er medisinsk kvalitet.

mvh

Klitzo

Blue Cheese Wax

220520101153.jpg

Heisenberg
Prøvde på å lage butanolje tidligere i dag, ble så lite at jeg ikke fikk røykt det engang, men brukte bare 2.5g så skulle vel hatt mer i. Men det jeg lurte på var om det går fint å røyke det grønne som er igjen, tenkte å bruke den som mekketobbak til hasjen. Eller er det skadelig å røke på noen måte?

Lurer på det samme selv

Bobby Peru

Storstilet med propanflaske på hode osv.

Noen erfaringer? Tanker?

Mr Green

Kan man røyke pot'en etter gassen er blitt kjørt gjennom den?

Lex
Kan man røyke pot'en etter gassen er blitt kjørt gjennom den?

Man ekstraherer (spelling?) jo virkestoffene, så det er vel ikke mye funk i det.

Somerled
Man ekstraherer (spelling?) jo virkestoffene, så det er vel ikke mye funk i det.

Er vel noe funk i selve plantematerialet som blir igjen vil jeg tro? Man rensker det jo for krystaller, men det skulle vel være litt funk hvertfall, kanskje til en omgang cannasmør.

Zlow

Ser veldig deilig ut. Takk for mange gode tips.

Men hvordan får dere av bunnen på flaskene deres?

Kjell T. Ring

Bruk en tom butanboks. Sørg for at boksen er tom og etter på bruk boksåpner på bunnen.

etter det slå ut dysa av boksen og erstatt den med en passende dyse fra toppa til boksen.