Jump to content
El

Lag butanolje selv!

Recommended Posts

Zlow
Bruk en tom butanboks. Sørg for at boksen er tom og etter på bruk boksåpner på bunnen.

etter det slå ut dysa av boksen og erstatt den med en passende dyse fra toppa til boksen.

Godt tips, men iflg Onkel kan man ikke bruke stål:

Og i en tråd på ICMAG står det "Avoid ALL Plastics, brass, steel and galvanized steel pipe, these all can contaminate your oil and make you sick." Link

lastboss
Godt tips, men iflg Onkel kan man ikke bruke stål:

Les linken du henviser til..

The extraction tube

This might be the more difficult but essential piece of equipment to obtain. I personally use the okief x-tractor tube which is stainless and free standing. If you are the DIY type BY ALL MEANS you can always make your own. The extraction tube should be no wider than 1.5”, I find 7/8-1" to be the best. The tube should be made of Stainless steel or Thick glass Only, You can use a copper tube if you cannot find stainless or glass, but only if you clean the tube well before each extraction. Copper tarnishes and the tarnish can potentially be extracted by the butane, it also has that nasty copper smell which can be carried to your oil. You can also use aluminum but that would occasionally need to be cleaned as it oxidizes in high humidity.

Avoid ALL Plastics, brass, steel and galvanized steel pipe, these all can contaminate your oil and make you sick.

Hvis butanboksen hadde vært laget av et materiale som reagerte med butan og kontaminerte olja, så kunne du jo ikke brukt butanen til å lage olje med.

• Like 1

Reynolds

Zlow:

edit:

Edited by Reynolds

Zlow

Kult :D

Kan tenke meg at det stinker på det kjøkkenet. Tror jeg skal teste det ute

angelcom
Dette er ikke motorolje, denne er fast å vanskelig å få av fingrene :)

Dette løser man på følgende måte:

Putt oljen i passende container ( liten glasscontainer, kamerafilmplastboks etc..)

Tilsett isopropanol e.l. til man har passe flytende konsistens.

Denne "løsningen" pensles eller dryppes på rullepapir eller sigarett.

Om man bruker sigaretter er det fordelaktig å "bytte ut" filteret med en roach.

NB!!: la all isopropanol fordampe før man fyrer, man vil hverken ha brannskade eller innhalere isopropanolen..

Mvh. Angelcom ;)

kpax

Den metoden som de bruker i videoen over for og kutte glasset gir jo veldig ujavne kanter.

Denne gir et bedre resultat. tviler på jeg hadde gidde og kasta bort $40 på den glasskutteren han hadde der men.. Kan tross alt lages selv om man har litt håndlag.

ps: hopp frem til 3min og 40sek for og slippe alt tompratet i begynnelsen...

Edited by kpax

sticky

Bruk denne butangassen folkens!! Det er den beste gassen på markedet, IKKE kjøp butangass fra hvorsomhelst og lag BHO av.

http://www.vectorkgm.com/catalog/template....e=stove/gas.cfm

Hvis det er hvite avleiringer i skåla du bruker når du fordamper av gassen så er gassen urein. Ikke bruk gass som er mindre enn 4 ganger raffinert!! Vær nøye når dere lager BHO folkens, bruk ordentlig gass og en trygg tube, for mange koker dårlig BHO og det er ikke bra for helsa til folk. Bruk også god tid på å dampe all gassen skikkelig ut av oljen.

Lykke til og vær skikkelig nøye når dere koker BHO så blir det jævlig god røyk.

DubBud

Hvor får du kjøpt den fra?

sticky

Jeg finner den ikke i Norge, amazon.uk og amazon.com bruker å ha den. Det er generelt sett vanskelig tydeligvis å finne god butangass i Norge, derfor bruker jeg ofte å anbefale folk å la være å prøve å lage BHO.

Til alles informasjon, den butangassen som selges på Claes Ohlsson i Norge er IKKE egnet til å lage BHO med.

Moose

Bruker Ronson eller Extra+ og har ikke sett noe avleiringer i min skål.

Dette er vel de vanligste merkene i norge.

Bruker stort sett Extra+ for den koster halvparten av Ronson.

• Like 1

frimann

ronson er vel på lista av de aller verste man kan bruke .. skal se om jeg finner igjen lista her men mener det var slik det var .. vet ikke hvordan clas ohlson sin er .. står .. Almost ZERO på den .. hehe

men spør dere meg .. invister i en bubbleator .. med 35mc pose .. helt knall!

Edited by frimann

9022
Jeg finner den ikke i Norge, amazon.uk og amazon.com bruker å ha den. Det er generelt sett vanskelig tydeligvis å finne god butangass i Norge, derfor bruker jeg ofte å anbefale folk å la være å prøve å lage BHO.

Til alles informasjon, den butangassen som selges på Claes Ohlsson i Norge er IKKE egnet til å lage BHO med.

Hvorfor?

Kilde?

sticky

Hey 9022,

Jeg av erfaring at Claes Ohlsson gassen ikke er bra da jeg har laget en ganske stor mengde BHO med denne gassen som rett og slett ikke ble god, oljen smakte ikke godt og det ble ganske mye avleiringer av et hvitt stoff i skåla.

Etter masse søking og roting på nett klarer jeg fortsatt ikke å finne noen som sender Vector quintoplus til Norge for øyeblikket. Noe som jo er jævlig irriterende. Det jeg finner ut er at mange lighter entusiaster på nett sier XIKAR er en bra lightergass uten urenheter som tetter dysa på lighteren. Det går ofte igjen på de sidene jeg har lest på at Vector og Xikar er de beste. Jeg tar ingen sjanser med dette lenger så jeg kommer til å bestille den absolutt beste gassen tilgjengelig fra nå av, uansett om jeg må få den fra utlandet.

Jeg klarte til slutt å rote frem en liste over internasjonale forhandlere av Xikar butangass som visstnok skal ha mindre enn 30 ppm urenheter.

http://www.xikar.com/retailers_international.asp

Norway

Sol Cigar

Cigar Accessories Distributor Contact: Mrs. Bjorg Svenoe

Phone: 47-22-441347

Email: svenoe@solcigar.no

Jeg må påpeke at jeg ikke har prøvd denne gassen selv, men jeg føler meg relativt trygg på at det er et bedre alternativ enn det meste andre man finner på det Norske markedet. Jeg kommer selv til å kontakte fru Svennoe snart for å se om de har produktet tilgjengelig.

Jeg vil igjen gjenta min oppfordring til alle som leser denne tråden og er litt i tvil om den gassen de har tilgjengelig er bra eller ikke at dere heller lager iceolator eller dry sieve av det matrialet dere har slik at dere ikke ødelegger masse god røyk med dårlig gass. Husk at dette er løsemidler og kjemikalier du bløter cannabisen din i. Hær må man være særs nøye med hva man gjør.

• Like 1

Onkel
Jeg av erfaring at Claes Ohlsson gassen ikke er bra da jeg har laget en ganske stor mengde BHO med denne gassen som rett og slett ikke ble god, oljen smakte ikke godt og det ble ganske mye avleiringer av et hvitt stoff i skåla.

Jeg har ikke sett noen avleiringer av gassen til clas og heller ikke noe dårlig smak, og jeg har gjort mine runder med den.

-Onkel

• Like 1

DubBud

Clas har solgt flere typer butan. Kanskje dere snakker om ulike produkt?

• Like 1

sticky

Sprayet ca 5-10 ml multiflame (near zero impurities) butangass kjøpt på claes ohlsson på et grytelokk som hadde en liten nedsenkning i midten slik at gassen ikke rant av. Lot gassen fordampe under kjøkkenvifta med vifta på max guffe og tok disse bildene 5 minutter etter all gassen hadde fordampet.

49810.JPG

2645.JPG

.

Viser til denne tråden på icmag hvor det er en som demonstrerer avleiringer etter å ha sprayet butangass på et speil. https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=31950

Jeg opplever at når jeg kjører større mengder bho, dvs 10 bokser gass eller mer i slengen så samler det seg opp et hvitt stoff langs kanten av skåla etter jeg har fordampet bort vesken som blir til pulver når jeg skraper det av og tilsynelatende brenner bort eller fordamper når jeg brenner det med lighteren.

Skal prøve å tømme en hel boks i en skål og la det fordampe og se om det samler seg mer, litt travelt nå rett før jul så fikk ikke tid nå, prøv gjerne selv hvis dere har anledning. Jeg har ihvertfall blitt jævlig skeptisk til claes ohlsson gassen.

Onkel

Heisann :P

Er du sikker på at de "avleiringene" dine ikke er såpe eller andre rester?(faen du får meg bekymret med slikt :)) Også var det nevnt at man ikke skal bruke butan på hvilken som helst type metall, er den potta di laga kun av rustfritt stål?

DSC03699.jpg

Jeg kan ikke se noen avleiringer på glassforma mi (det hvite er riper i glasset).

-Onkel

• Like 1

korkekoppen

hvordan er holdbarheten på ferdig produkt ?

funker det og lage mat med oljen ?

T-Roll

Altså du kan cure olje, men ha den gjærne i en lukket boks i kjøleskapet for lagring.

Javipps!, lag alt det du vil og kos deg :)

R. Felgen
Bruk denne butangassen folkens!! Det er den beste gassen på markedet, IKKE kjøp butangass fra hvorsomhelst og lag BHO av.

http://www.vectorkgm.com/catalog/template....e=stove/gas.cfm

Det er bare så sykt merkelig å anbefale et produkt man selv ikke har erfaring med. I tillegg rakker du ned på et produkt du virker til å ha lite erfaring med.

Jeg opplever at når jeg kjører større mengder bho, dvs 10 bokser gass eller mer i slengen så samler det seg opp et hvitt stoff langs kanten av skåla etter jeg har fordampet bort vesken som blir til pulver når jeg skraper det av og tilsynelatende brenner bort eller fordamper når jeg brenner det med lighteren.

Tipper det er et lag med olje. Prøv å renske ut gassen på lavere temp.

Så lenge flasken er merket med "near zero impurities" bør man være ganske sikker. Hvis du vil være helt sikker, lag noe annet enn BHO.

• Like 1

suppegjøk

Jeg har altid antatt at der er voks som de tilsetter, for at gassen lettere skal ta fyr. kanskje litt naivt, men har heller ikke vert bortig noe som tyder på noe annet.

marlon_murray

Mener du voks tar lettere fyr enn butan?

• Like 2

sticky
Heisann :clown:

Er du sikker på at de "avleiringene" dine ikke er såpe eller andre rester?(faen du får meg bekymret med slikt :o) Også var det nevnt at man ikke skal bruke butan på hvilken som helst type metall, er den potta di laga kun av rustfritt stål?

DSC03699.jpg

Jeg kan ikke se noen avleiringer på glassforma mi (det hvite er riper i glasset).

-Onkel

Jeg er kjempebekymret for slikt, ønsker ikke heller at noen skal ta skade av det jeg lager, jeg begynte jo å lage sjøl for å unngå den ureine dritten som ellers er på markedet.

Ser ikke ut som det er noen avleiringer av den gassen du har brukt nei, jeg skal ta å teste årntlig når jeg får tid til å leke med sånt over nyåret og legge ut noen bilder av greiene. Du har tydeligvis ikke helt samme flaska som jeg har, disse avleiringene kan selvfølgelig være noe annet som du sier, potta er rustfritt stål såvidt jeg vet men man vet aldri kan være noe anna dritt man ikke ser, såpe osv.

Kansje C.O. gassen ikke er den samme i hele landet?

Det er bare så sykt merkelig å anbefale et produkt man selv ikke har erfaring med. I tillegg rakker du ned på et produkt du virker til å ha lite erfaring med.

Hær er en av de første ladningene vi laga med CO gassen,

73283.JPG

Har siden laga mange som ble lysere i farge, denna ladninga knuste vi opp for mye, jeg bruker å lage BHO av trimmings så det er vanskelig å få den helt hvit som El får den. Jeg er på ingen måte noen super ekspert men jeg har da kokt litt med disse greiene, jeg er ikke helt fjern.

Tipper det er et lag med olje. Prøv å renske ut gassen på lavere temp.

Så lenge flasken er merket med "near zero impurities" bør man være ganske sikker. Hvis du vil være helt sikker, lag noe annet enn BHO.

Selv om det står near zero impurities på flaska så synes jeg at det er lukt av gassen og lukt av oljen, kan være jeg har noia, men jeg har kjørt sikkert 5 runder med denna gassen. Kan være andre ureinheter som nevnt og det kan være at gassen ikke er den samme i hele landet. Nord Norge får mye gass levert fra lager i nord Finland så vidt jeg vet.