Jump to content
El

Lag butanolje selv!

Recommended Posts

Onkel

Heisann ;)

Jeg vil også legge til det ene bildet fra "galleriet" som er BHO laget på CO-gassen. Desverre har jeg ikke nyere bilder å legge ut.

CheeseBHO.jpg

Olja ser fint ut til meg ellers og, men det er også viktig å skille ut forskjellige runs (altså ikke kjør for mange runder på samme weeden) 1ste run og 2dre run etc... Ser også at du brukte en annen type ildfastform( ser den er skadet, sprakk den under utvinning?), er det mulig at gassen kan fortære "glasseringen" på forma di? Isåfall ville jeg brukt rent pyrexglass til å fange opp olja med.

-Onkel

• Like 1

suppegjøk
Mener du voks tar lettere fyr enn butan?

Nei! men en blanding av voks og butan tar lettere fyr enn ren butan.

marlon_murray

Hmm.. news to me.. Mulig jeg virker uvitende, men kan du forklare hvordan det har seg?

Furax

Heyy, vill bare legge til de som spørr hvordan man kan kutte glass, sverger på jeg så bestefaren min engang i tiden dyppet hyssing i rødsprit å bindte rundt bunnen på en flaske, hvor han så tente på. Det ble ett helt jevnt fint kutt der hyssingen hadde brent.

Har ikke testet selv og ville gjort påtenningen ute.

LosModDos

Enormt bra guide, men tviler jeg forsøker dette med det første!

caolila

Svært spennende foredlingsprosess. Denne butanoljen må jo være ideell som ingrediens under matlaging med cannabis?

Onkel

hvordan er holdbarheten på ferdig produkt ?

funker det og lage mat med oljen ?

Altså du kan cure olje, men ha den gjærne i en lukket boks i kjøleskapet for lagring.

Javipps!, lag alt det du vil og kos deg smile.gif

-Onkel

SixIxIx

Hvor lenge pisker dere for å få oljen til å bli budder? Jeg lagde olje av en kjip auto jeg høstet for et par mnd siden, og vispet ganske lenge. Oljen ble fastere i konsistensen, og ble lysere i fargen/mindre gjennomsiktig. Jeg fikk liksom aldri den budder-konsistensen jeg ser på så mange fristende bilder rundt om. Jeg tror jeg kunne fått det til med litt mere jobbing, men jeg sparer heller håndleddet til jeg skal lage olje av bedre buds :)

20tgj9c.jpg

R. Felgen
Jeg lagde olje av en kjip auto jeg høstet for et par mnd siden, og vispet ganske lenge.

Dårlig olje tykner ikke slik som god olje. Noen strains tykner raskere enn andre også. Drit i hele piskeopplegget, olja mister endel av aromaen når man pisker over varmt vannbad.

suppegjøk

da jeg prøvde og vispe litt jack #1 bho uten varme, gjentatte ganger over flere dager, fik jeg til slutt en meget fin konsistens. fast, men ikke hard som bøddder, også kunne man klemme på den, så gikk den i oppløsning og ble til pulver. veldig enkel og mekke.

jeg måtte røre den flere ganger om dagen, rørte til den ble fast, og så smeltet den sakte. men plutselig etter noen dager var den fast.

tror jeg skal teste det igjenn med noe DMT olje snart.

noen andre som har erfaring med kald-visp?

layzie

tror jeg skal teste det igjenn med noe DMT olje snart.

WAT? DMT olje?

layzie

Dutchman's trap

ahh, trodde du snakket om dimeltyltryptamine

• Like 2

SixIxIx

I forhold til den samme oljen upisket mener du...?

Olja blir mer aromatisk etter pisking, men tviler på at den er noe mer potent...ikke som jeg legger merke til vaffal, lol.....

Dårlig olje tykner ikke slik som god olje. Noen strains tykner raskere enn andre også. Drit i hele piskeopplegget, olja mister endel av aromaen når man pisker over varmt vannbad.

Jeg er i første omgang interessert i å piske oljen til budder for å gjøre den enklere å håndtere/lagre. Om dette går på bekostning av aroma er det ikke et alternativ lengre.

R. Felgen

Ja, olja virker til å lukte sterkere den første tida etter den har blitt piska opp, men det virker som aromabildet blir mindre komplekst. Piska olje mister fortere smak og lukt over tid også.

benzen

Kjempe bra guide, kjekt med bilder som viser hvordan det skal gjøres :) skal prøves ut :P

• Like 1

Onkel

Heisann :)

Usikker på hvilke typer Jernia har, men hvorfor ikke bare dra til clas ohlson?

-Onkel

cannabisfrend

Lurte på hva slags butangass man skal bruke etter å ha lest hele denne tråden. Så spør jeg meg selv om er den første gassen ren? Det er jo noen som sier det motsatte? :huh:

skytouch

Hvordan kan du egentlig lure på hvilken gass du skal bruke etter å ha lest gjennom hele tråden? Det er nevnt flere ganger nå, inkludert i posten rett over din at butangassen fra Clas Ohlson fungerer utmerket. Jeg har selv brukt den med gode resultater.

Kong1

Litt off, men vil man kunne se forskjell på olje utvinnet ved hjelp av aceton / butangass?

Har selv prøvd hasj og aceton, men funken er vel en gjennspeiling av råmaterialet?

I mitt tilfellet var dette dårlig, tørr hasj og oljen ble helt svart og fast.