Jump to content
Sign in to follow this  
laffen

Hvilket politiske parti?

Recommended Posts

laffen

Har fått intrykk av at venstre er det mest liberale partiet med tanke på relegalisering. Er dette feil?

Uansett er de svært forsiktige :blink:

Burde vi ikke umiddelbart starte et liberalanarkistisk politisk parti som tar over anders langes gode gamle om å kjempe mot all offentlig inngripen i det private rom? FrP har jo bare blitt en kopi av USA sine dobbelmoralske verdier og synspunkter :o

Admin: Skru av caps lock neste gang

bøtteknott

Jeg kommer til å stemme SV. Ikke fordi de har en god politikk på cannabis, men fordi jeg mener det finnes viktigere ting å ordne opp i her i verden enn å relegalisere cannabis...

Even Ganja

Med tanke på en relegalisering er det samma faen hvem du stemmer på.

Det finnes ikke et Cannabis-vennlig parti.

Hehe, herlige ord da. Liberal anarkistisk.

Bittelitt dobbelmoralisme, men jeg skjønner poenget.

Dessverre så er et parti med Cannabis som fanesak ikke særlig appelerende for Ola Dunk...

Idéen er ikke dum, men den trenger et større område.

Kan hende en videreutvikling av De Grønne ville kunne stått sterkt?

Venstre er, som du bemerker, langt på vei mer liberale i partipolitikken, men fremdeles er det ganske langt igjen før noe fornuftig narkotikapolitikk blir aktuelt.

Sv er gode for tiden, men politikk er hyklerisk.

Om jeg stemmer, er det ofte på outsidere. Det Politiske Parti var et glimrende alternativ.

Antonsen og Golden, håper dere stiller igjen.

-ganja+

laffen
Sv er gode for tiden, men politikk er hyklerisk.

Om jeg stemmer, er det ofte på outsidere. Det Politiske Parti var et glimrende alternativ.

Antonsen og Golden, håper dere stiller igjen.

-ganja+

Sv er aldrig gode på noko :o Det er i allefall mitt synspunkt. kva er deira politikk om canabis då??

Enig i at Antonsen var bra.

generelt slit eg kraftig med å finne et parti som apelerer til meg.

Eg er for krf sin familiepolitikk

eg er for sv sin miljøpolitikk

eg er for høgre/ frp sin skattepolitikk

eg er for sv / krf sin bistand politikk

og enig og uenig med sv og frp i invandringsspørsmål ;)

eg er mot alt som kommer fra Ap

eg er mot alle partier sin trafikk politikk ruspolitikk kriminalpolitikk :blink:

Med andre ord det er vanskelig å velge

Så i mitt liberal anarkistiske parti får følgende slagord

1 fritt liv- frie valg

2 legaliser og liberaliser alle former for rus.

3 gi alle med rusproblem et verdig tilbud i helsevesen

4 slett ulandsgjelda/ fri import

5 nei til eu

6 styrk ulandsbistand

8 frie fartsgrenser ( nesten)

9 flat lav skatt + 25 % mva på alle varer

10 legg ned forsvaret.

rekkefølgen er tillfeldig

noen synspunkt :-j

bøtteknott
frie fartsgrenser ( nesten)

Hva er nesten frie fartsgrenser? 250? :blink:

Even Ganja

Hm.

Partipolitikken din vil nok møte noe motstand.

Allikevel, det er lov å prøve.

Sjekk om Antonsen og Golden trenger partiprogram?

-ganja+

Forconin

Kan vi ikke ganske enkelt starte et parti som er FOR legalisering av cannabis o.l?

Med en frivillig eller 5 som står på valglista...

Kunne sikkert sanka en del stemmer. Og GARANTERT fått masse oppmerksomhet for saken. :blink:

Når Atle Antonsen kan starte et politisk parti burde vi og kunne fått det til..

Menmen. Blir nok til at jeg stemmer SV hvis ikke noe slikt parti skulle dukke opp. :o

Peace

Captain_Evil

iom. at en kompis av meg har fyrt sammen med ledern deres vil jeg anta Miljøpartiet de grønne er et trygt valg. Tror ikke de har så dum politikk ellers heller...

laffen
iom. at en kompis av meg har fyrt sammen med ledern deres vil jeg anta Miljøpartiet de grønne er et trygt valg. Tror ikke de har så dum politikk ellers heller...

ja da kan det vel sjå ut som at det blir de grønne ved dette valget. er litt i seinaste laget å starte noko nytt parti så nær valget eller???

frie farsgrense betyr at det er fri fart utenom i tettbygd strøk og på skoleveger og liknende. selvsagt er det også frivillig om man ønsker å bruke bilbelte, hjelm o.l. når det gjelder rus og trafikk er den amrikanske modellen god, man må ha balanse og reaksjon i orden dersom man skal ut i trafikken.

Eg er bare dritalei av å leve i en politistat med aktivt flertalsdiktatur bygget på janteloven.

ellers har eg rykte for å være en handlingens mann som står for mine meninger og gjerne kan lede et politisk parti. men siden eg er i Soningskø på 3 året uten informasjon om når eg kan få gjøre opp min sure borgerplikt, risikerer eg at ting blir Amputert :blink:

Forconin

Hadde jo kanskje vært en ide å starte et parti med tanke på det neste valget? Eller kommunevalget om 2 år.. :o

Men da trenger man noen skikkelige ildsjeler også..

Og er vel kanskje litt VEL mye styr.. Men artig hadde det vært. Og vi hadde garantert fått oppmerksomhet for saken.. :blink:

laffen
Hadde jo kanskje vært en ide å starte et parti med tanke på det neste valget? Eller kommunevalget om 2 år.. :o

Har liten tro på at kommunepolitikerene har makt til relegalisere cannabis :blink:

Hokusai
eg er mot alle partier sin trafikk politikk ruspolitikk kriminalpolitikk :D

hvorfor er du i mot trafikkpolitikk som tar sikte på å få ned antall drepte i trafikken per år til 0?

amadeus
HAR FÅTT INTRYKK AV AT VENSTRE ER DET MEST LIBERALE PARTIET MED TANKE PÅ RELEGALISERING. ER DETTE FEIL? UANSETT ER DE SVÆRT FORSIKTIG :D BURDE VI IKKE UMIDDELBART STARTE ET LIBERAL ANARKISTISK POLITISK PARTI SOM TAR OVER ANDERS LANGES GODE GAMLE OM Å KJEMPE MOT ALL OFFENTLIG INNGRIPEN I DET PRIVATE ROM? FRP HAR JO BAR BLITT EN KOPI AV USA SINE DOBBELMORALSKE VERDIER OG SYNSPUNKTER :P

JEG ER IKKE HELT SIKKER, MEN ANDERS LANGE HOLDER JEG MEG LANGT VEKKE FRA.

KOMMER TIL Å STEMME MILJØPARTIET DE GRØNNE.

laffen

hvorfor er du i mot trafikkpolitikk som tar sikte på å få ned antall drepte i trafikken per år til 0?

Vi skal alle dø. ser vel ikke det som det mest tragiske i livet å bli drept i en trafikkulykke :D Men for å svare litt mer seriøst. poenget er frihet. frihet har en pris prisen er desvere større risiko for å dø. alle demokrati som er i krig lar soldater dø for friheten. foreksempel døde vel + - 20.000.000 soldater i andre verdenskrig for friheten. Norge har i dag liten frihet. politi og byråkrater skal blande seg inn i alt. eg er for trafikkregler og den som påfører tap av liv og matriell skal stilles til ansvar. men det skal være et eget valg hvor fort du ønsker å kjøre og hvilken teknisk stand du har på kjøretøyet ditt. i Phillippinene har de det omtrent slik. og det medfører vel kanskje en dobling i alvorlige trafikkulykker. Det er det verd!! :P tror eg :P

Captain_Evil
*quote*

Hva er frihet? Jeg stoler faenmeg ikke såpass mye på den gjevne kjøttisen i gata her i Norge til at jeg kan være enig i at det burde være lov å kjøre så fort man vil med bil :D

Ok, det er gøy å kjøre fort men det er sjeldent verken nødvedig eller forsvarlig. Det med ansvar og oppreisning har lite å si når du er lenket til rullestolen resten av livet med brannskader over 90% av kroppen fordi en eller annen tulling mente han hadde kontroll.

Er en halvering i antall timer vi pendler til/fra jobb verdt en fordobbling i antallet som ikke kommer frem i det hele tatt?

Hokusai

^^^^^What he said.

å sammenlikne retten til å kjøre villmann med å sloss mot hitler er vel litt søkt, eller?

Captain_Evil
^^^^^What he said.

å sammenlikne retten til å kjøre villmann med å sloss mot hitler er vel litt søkt, eller?

Hvis jeg ofra kamerater blod svette og tårer for å knuse hitler ville jeg blitt lettere irritert om min innsats ble brukt som argument for å kjøre fort med bil :D

Even Ganja

Cpt. Evil:

Er en halvering i antall timer vi pendler til/fra jobb verdt en fordobbling i antallet som ikke kommer frem i det hele tatt?

Daaamn, mann. Dette er noe av det beste som er sagt i enhver trafikksammenheng de siste femten år. Liker instillingen din.

Forconin: Karma til deg. Spennende å se hva og om de svarer.

Stå på!

-ganja+

Forconin
Cpt. Evil:

Daaamn, mann. Dette er noe av det beste som er sagt i enhver trafikksammenheng de siste femten år. Liker instillingen din.

Forconin: Karma til deg. Spennende å se hva og om de svarer.

Stå på!

-ganja+

Takk Even. Godt å vite at det blir satt pris på. :D

Skal i tillegg høre med en av "bigshots'a" i Hedmark SU..

God venn av meg. :P

Update kommer når jeg har hørt mer fra den kanten. :P

Superhaze

Det blir nok Miljøpartiet de grønne. Et sikkert valg, en outsider, og ikke minst et

miljø parti. Krf, Frp, Venstre, Høyre og alle i midten til utpå venstresia kan glemme å få stemmer av meg uansett hva cannabis politikken deres er.

laffen
Cpt. Evil:

Mine meninger om trafikk er bygd på en kombinasjon av lykkefølelse ved å kjøre fort, iritasjon på et detaljeregulert samfunn og en instilling om å være konsekvent. respekterer forøvrig et godt motargument som det du sa der. Mitt hoved poeng om trafikk er en liberalisering og en slutt på dyre bøter som ikke hjelper likevell.

men over til et mer interesant tema relegalisering og venstre og de grønne. kan nokon med litt kontakter sende en forespørsel også til de grønne? kan være fint med litt klar positiv politikk på området. som kanskje tilogmed har det i programet sitt.

amadeus

Et av liberalismens hovedslagord er jo at du ikke skal ta friheten fra folk.. er det ikke det du gjør når du plasserer de i rullestol etter å ha kjørt over de?

Pål Bong Hansen

En av grunnene til at det har blitt relegalisert i canada var jo at det ble startet et cannabisparti, hvorfor ikke gjøre det samme her?

Det er tross alt fler som sitter hjemme hvert valg enn det er som stemmer på noe parti, jeg har en viss tro på at mange av dem hadde tatt turen hvis de kunne stemt på noe de virkelig trodde på..

Enkelt partiprogram:

- hasj/marijuana må bli legalt å produsere, inneha, omsette og bruke

- eventuell regulering av produksjon, innehav, omsetning og bruk må være relevant og rettferdig (mengder? skatt? aldersgrense? monopol? osv)

- ruspolitikken og relevant lovverk må revurderes grundig