Jump to content
Cosmo

Ebb & Flow 1200w (Cinderella 99, White Widow, Blueberry x Haze, Sage x Haze, Blueberry x BigBud)

Recommended Posts

Eivind

Nydelige bilder og oppsett :rolleyes: Og ikke minst, nydelige planter!

Gleder meg til å se de høsteklare..

Johnnyh

Begynner å se virkelig bra ut det der da....

LuckyStrike

Denne tråden skal følges med på! Stå på Cosmo!

Cosmo

Herregud som det gror her nå! Jeg ble lurt med på en lengre reise, og har derfor måttet forlate plantene for nesten to uker. Når jeg kommer tilbake ser alt supert ut, bortsett fra at luftfuktigheten var 80% og noen små som ser ut til å ha magnesium-mangel. Trolig har dem lite av alt akkurat nå, men jeg skal fikse det i morra, og legge ut en skikkelig update så snart alt har roa seg litt. Men i mellomtiden kan dere få en liten peak på growen min som forøvrig nå har fått et navn.

Skogen

2007_06260097.jpg

edit: Den syke planten i bakgrunnen til høyre er en morplante som ble "glemt" i slaktinga. De andre ser ok ut, ihvertfall ved første øyekast! :D

Edited by Cosmo

Andy

ups... de har strekt seg bra... har du begynt å blomstre?

bob

Cosmo

Nei. Hehe! B) Jeg vet hvor sykt det er, og derav at det kanskje blir noen dager før neste update til ting har roa seg inni der. Må binde ned og greier. Settes i blomst i dag faktisk. :D Det er virkelig som en skog der inne. De har nok vokst ca 1/3 av høyden jeg har å gå på, kanskje litt mer. Bekymrer meg litt...

Andy

ups.

Edited by Andy

Bob

ta fram en hekksaks wink.gif kapp de på midten. for deretter og svitsje lyset etter at de har fått "kommet" seg...7dager ellerno. Kanskje? binder du ned når de er så høy kan det fort bli sykt kompakt tipper jeg..

bob ville trolig prøvd no sånt..

Ganjalf

*Bump*

Nå venter vi i spenning :wacko:

Cosmo

Jess, jeg skal prøve å få tatt meg noen nye bilder. Plantene er kuttet ned på grunn av for stor høyde, og satt i blomst 5.juli etter noen dager restitusjon fra klippingen. Dette har dem taklet meget bra. Jeg har dessverre fått noen små nute burns på noen få blader fordi vannet ble stående i nesten to uker uten etterfylling. Det er riktignok serdeles lite, og plantene ser ut til å ha det veldig fint nå. Har også montert i den andre HPS pæra slik at jeg nå kjører 2x HPS og ikke MH. Får prøve å få tatt noen flotte bilder og legge ut i løpet av morgendagen.

- Cosmo

Cosmo

Dag 41 (2. uke blomst)

Her kommer en liten oppdatering. Etter å ha vært ute å reist noen uker har plantene måtte klare seg litt alene. Dette har forsåvidt gått helt supert. Noe sykdomstegn viser dem, men ikke noe som bekymrer meg spesielt. De plantene som er mest sensitive må nok være Cinderella 99. Disse viser klare tegn til nuteburns flere steder etter at de har drukket MASSIVT med vann i denne perioden uten etterfylling. De har det likevel bra nå, og jeg ser at de bladene som var dårlige(faktisk veldig få av bladene som viser sykdomstegn merkelig nok) er begynt å falle av, så rommet er på vei til å bli HELT grønt igjen! :angry:

De tykkeste stammene er nå en plass mellom 1 og 2 centimeter i diameter. Cinderella 99 og den Sage x Haze som ble satt inn sist er litt mindre, men begynner å bli temmelig kraftige de også. Ellers er det foretatt en liten omorganisering med reservoarene, slik at begge Sage x Haze plantene deler reservoar, BigBud x Haze og Blueberry x Haze deler, og Cinderella 99 deler. Jeg måtte forøvrig også klippe plantene ganske kraftig ned når jeg kom hjem fra min reise. De var allrede da blitt helt sinnsykt høye og var nesten vokst helt opp i lampene. Jeg lot dem få komme seg igjen i 2 dager før jeg satte dem i blomst, og de har nå stått i blomst i 10 dager. Jeg sliter for øyeblikket litt med at jeg ikke kan justere ph overhode. Hanna ph/ec-meteret mitt lar seg ikke kalibrere, så jeg må bestille meg ny sensor for ph men er dessverre helt blakk for øyeblikket. Finner nok en løsning likevel, men de ser ikke ut til å lide noe nød annet enn at det kan se ut som de fleste lider av magnesium-mangel. Har bytta vann på plantene 3 ganger siden jeg startet(første vannskift tok 4 timer, nå sist tok det 50-60min).

Temperaturen er nede på 20 grader rett før lysene slår seg på, og ender på like over 27 grader rett før de slår seg av igjen. Luftfuktigheten er særdeles stabil, trolig på grunn av den overdimensjonerte vifta. Ligger på ca 45% RH.

Oversiktsbilde. Du ser ganske tydelig hvor høye de har blitt (ca 50-60cm nå, men SxH er noe høyere enn de andre).

Nærmest kamera ser du 2x Cinderella 99 til venstre og White Widow til høyre.

DSC_3652.jpg

DSC_3655.jpg

Cinderella 99 (Potte 1)

DSC_3626.jpg

DSC_3636.jpg

Blueberry x Haze (Potte 3)

Du begynner å se antydninger til at blomstringen slår inn her ja.

DSC_3638.jpg

Stammen til Blueberry x Haze.

DSC_3647.jpg

Sage x Haze (Potte 4 med potte 6 i bakgrunn)

DSC_3644.jpg

Stammen til den største i potte 4.

DSC_3651.jpg

Her blir det nok smaksprøver etterhvert som plantene blir ferdige! Smokeout med C99 eller hva? :(

Forøvrig får jeg bare beklage de noe dårlige bildene med feil hvitbalanse. Skylder på et kamera som ikke ville godta det hvite arket mitt, samt vanvittig mye cannabis som gjør det vanskelig å i det hele tatt klare å STÅ inne på rommet.

- Cosmo

Edit: skriveleifer.

Edited by Cosmo

Espen

Ser for meg cramer står og skjelver og stresser over plantene med kamera hehe.

Dritbra cosmo, stå på.

Forresten, den som ser ut som den kan være superpotent, åssen ser det ut der?

Cosmo

Bladene glinser med det jeg antar må være små trichromer. Ingen av de andre plantene mine gjør dette på samme måte og i samme grad. Første grow, så dette kan jo være helt normalt. Skal prøve å få bilde av de glinsende bladene så dere får se dette med egne øyne... :angry:

Reynolds

Det ser.. herlig ut! Great success!! Keep it up

Cosmo

Liten update: Den ene HPS-ballasten tok kvelden i går kveld. Jeg kjører nå derfor med kun halv belysning i noen dager frem til jeg finner en erstatning. Passer svært dårlig med økonomien for øyeblikket, men jeg lever under mottoet "alt ordner seg til slutt", så dette er nok heller ikke noe unntak. Skal få ordning på dette mandag og bestilt meg ny. Tar jo noen dager med posten også... Tragiske greier uansett! :smokey:

edit: Leste gjennom comments nå. Takk for fin feedback allesammen. Ser jeg ikke har svart alle, men jeg har ikke helt lyst til å fylle tråden med svar heller. Mye kulere å se en skikkelig ryddig og ordentlig tråd i ettertid om det ikke er 40 sider som i hovedsak består av småprat! :) Men positive comments er ALLTID velkommen, så tusen takk! :P

Edited by Cosmo
  • Like 1

dissi

Du kan låne en HPS av meg, jeg har en 600W liggende vet du. :smokey:

Cosmo

Da var alle lys på plass igjen. Ble vel ca 15 timer mindre lys på de innerste plantene. Får håpe dette ikke har noen katastrofale følger. Takker så meget for lånet! Du redda meg der. :P

dissi

Gode greier! Men det har jo ingenting å si. Blir som en dag med overskyet vær.

Cosmo

Dag 48 (3. uke blomst)

Her kommer en liten update med budshots.

Plantene har nå stått i blomst i 16 dager, og har allerede begynt å danne små buds. Veksten skjøt i været for ca 1 uke side, og jeg har allerede opplevd at White Widow klarte å vokse inn i lampa over natta og ble svidd på tuppen av et fanleaf. Det er helt sprøtt. Kjører næring for blomst i henhold til oppskrifta som står på næringa fra GHE med litt over halv styrke. EC ligger på 1,2, men jeg skulle egentlig etterfylt vann i dag. Siden jeg mangler en plugg til vannkrana blir det ikke før i morra, men plantene ser ut til å ha det supert. Har også prøvd å få tatt bilde av C99-bladene som jeg ser glinser mer enn hos de andre plantene. Forøvrig har jeg også merket meg at bladene rundt budsene på C99 er FULLE av trichromer(se bilde). Begynner sånn smått å tenke på når jeg skal tilføre ripen. Tenkte å kjøre lite til å begynne med, for så å øke på til normal dose når man faktisk egentlig skal begynne med ripen. Har dette noe for seg?

White Widow (Potte 2)

Budshot.

IMG_4487.jpg

Cinderella 99 (Potte 1)

Budshot.

IMG_4488.jpg

Blad til C99. Litt vanskelig å få skikkelig bilde, men du ser antydninger til trichromene på bladet. Enkelte av bladene glinser i lyset. Kun C99 jeg har sett dette på.

IMG_4490.jpg

Enda et budshot. Legg merke til at det allerede nå er begynt å bli "frosty" rundt budden.

IMG_4500.jpg

Budshot.

IMG_4491.jpg

Sage x Haze (Potte 4)

Budshot. Enda er det lite bud-dannelse her. De begynte å danne buds i går, men det går litt sakte i starten.

IMG_4494.jpg

Blueberry x BigBud (Potte 5)

Budshot. Litt lite buds på denne også enda.

IMG_4495.jpg

Kommer med en litt mer omfattende update om ikke så alt for lenge når budsa begynner å bli ok på alle plantene. Da skal jeg også ta for meg høyden på plantene og legge ut litt mer utfyllende informasjon om hver enkelt plante.

- Cosmo

Edited by Cosmo

dissi

Dette blir sabla lekkert. Bare rundt en måned til Cindyen skal høstes! :)

Edited by dissident

Cosmo

En liten miniupdate med noen små previews. <_<

Må få tatt flere bilder, har kun tatt av den ytterste planten(C99) og det har forsåvidt holdt fordi den var så frosty! *sikle*

Kommer mer i løpet av de nærmeste dagene(kanskje tilogmed i kveld om man gidder...).

Cinderella 99 (Potte 1)

DSCF0680-2.jpg

DSCF0676-2.jpg

- Cosmo

Edited by Cosmo

Reynolds

stoppa der ja <_<

Det ser nydelig ut! Spennende å følge videre nå..

bing

Her blir det nok helt sikkert en hel del god røyk

Cosmo

Dag 79, 7.uke blomst

Skogen vokser seg stor og sterk. De fleste plantene forutenom Sage x Haze har sluttet å strekke seg for lenge siden. Buds dannes over hele leksa, og nå har også Blueberry x BigBud begynt å komme seg litt(lite trua på denne planten en stund). Det lukter fint og godt der inne, nesten som et gartneri, men likevel ingen tvil om at det er Cannabis som dyrkes her. Bl x BB lukter veldig sånn som jeg forbinder med god pot. Veldig krydder. De andre har fått litt mer sitrus-lukt i seg, og da spesielt Cindy og Sage x Haze. Blueberry x Haze lukter veldig søtt og frister veldig. På grunn av at jeg måtte klippe skogen drastisk rett før blomstring, ser det ut til at blomstringen er noe forsinket - kanskje opp mot én uke.

Helsen til plantene er generelt ganske bra. De mister litt blader i underkant, men ikke veldig mye. Men jeg ser klart noe mer sykdomstegn nå enn tidligere, litt prikker på blader og sånn, og enkelte blader som krøller tuppene opp. Jeg har ikke mulighet til justering av PH lengre på grunn av defekt PH-meter. Men i tillegg har plantene fått gjennomgå da dem først var uten vann i ca 1 døgn, for så å ende opp med vann i ca 2 timer i strekk bare et par dager etter. Gåen timer er årsaken, og dette er herved en advarsel til ALDRI å kjøpe noen ting som helst på Europris som i teorien kan gå i stykker(dette gjelder elektronikk og mekaniske deler). På tross av dette ser det ut til at plantene kommer sterkt tilbake på tross av gjentatte "mishandlinger", og de ser ganske fine ut nå. Ec har ligget på 1,2-1,4 i hele perioden, og det er nå litt over 1 uke siden jeg bytta vann på reservoarene. Vurderer vannbytte om et par dager for å starte ripen på White Widow og Cinderella 99. Er dette for tidlig?

Noen bilder:

Cinderella 99 (Potte 1)

cindy2.jpg

DSCF0691-BlxHz.jpg

DSCF0743-BlxHz.jpg

Sage x Haze (Potte 4+6)

DSCF0697-SxHz-2.jpg

DSCF0705-SxHz-1.jpg

White Widow (Potte 2)

ww-zoom.jpg

Blueberry x BigBud (Potte 5)

DSCF0748-BlxBB.jpg

DSCF0759-BlxBB.jpg

Det nærmer seg virkelig høstings for noen av disse plantene! :) Gleder meg som en unge nå...

- Cosmo

Edited by Cosmo