Gå til innhold

Recommended Posts

KOCMOHABT

ja, men mulig jeg tar feil

jeg synes de minste trikomene/oppsamlede gugga er mindre potent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cosmo

Jeg vet ikke helt hvor jeg har fått det fra, men jeg tror det var da jeg leste om Bubblebags ett eller annet sted, hvor det ble sagt at de minste trichromene som var i første posen var best, og så dårligere kvalitet i posene utover. Leser det Potteplante skriver, så jeg skal ikke si meg så skråsikker på kvaliteten av produktet fra gugga da. Kan nok godt stemme at trichromer på mellom 70 og 90 er best. Men vi ble ihvertfall enige til slutt da? :)

Endret av Cosmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
macca
Jeg vet ikke helt hvor jeg har fått det fra, men jeg tror det var da jeg leste om Bubblebags ett eller annet sted, hvor det ble sagt at de minste trichromene som var i første posen var best, og så dårligere kvalitet i posene utover.

Nå har jeg aldri gjort dette selv, men. Er det ikke sånn at hullene i den første posen er størst? Så blir hullene i posene mindre for hvert trinn?

Dvs at de minste trichromene ikke samles opp i den første posen men i den siste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cosmo

Det stemmer helt garantert! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
macca

Det var da fint. :)

Så i den første posten vil det være mest plantemateriale iblandet trichromene. Dette trekker ned kvaliteten. Men trichromene vil her også være av den største sorten. Dette trekker opp.

Grunnen til at de på diverse videoer mener at produktet i den siste posen er best er vel kun pga at det der ikke vil være noe særlig med plantemateriale men kun trichromer? Ergo kun "effekt stuff".

Så om man har en metode for å samle opp de største trichromene uten å få med plantemateriale er nok dette det som gir beste resultat. Dette klarer vel ikke bubblebags alene, men kanskje i kombinasjon med gumbo-glass?

Dvs kun bruke den bubblebags med de største hullene for så å benytte gumbo-glass metoden?

(Dette er synsing fra min side da...)

Endret av macca

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reynolds

Bør man spare på det filtrerte vannet fra bagen og kjøre en gumby prosess? Eller er det bare waste of time?

Endret av Reynolds

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

waste of time for dem som kan kaste bort grammere i ny og ne og tørke seg i ræva med tusenlapper f.eks

har brukt bubblebags før og bare tømt vannet i do etter silinga.. akk, men nå vet jeg bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Kjertelhår-hoder vareier fra 40 til 120um i størrelse....modne hoder er fra 70 til 120um....

Sativaer har som oftest mindre hoder enn indicaer, men dette kan variere veldig...

KOCMOHABT- det var ikke meningen å virke flossy og rakke ned på resultatet ditt, jeg har bare en tendens til å bli veldig alvorlig når det kommer til kjertelhårhøsting....:smokey:

Mitt poeng var bare at man ikke kan oppnå hasj som smelter med hjelp av gumby metoden....nothing more dewd...:)

Det viktigste momentet med all form for kjertelhårhøsting er at jo lengre man behandler råmaterialet, jo dårliger resultat vil man ende opp med, og omvendt....

Når det gjelder vannhasj- jo kortere og mere skånsom visping jo bedre kvalitet...

Dette kommer av at de mest modne hodene detter av stilkene først.....

Enda en fordel med bagger er at de også filtrerer bort annen forurensing som ikke er plantemateriale, som hår og navlelo...<_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

jaja, jeg er ikke sur eller noe <_<

men kan du utdype litt om den smeltinga?

hvordan smelter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dissi
men kan du utdype litt om den smeltinga?

hvordan smelter?

At hasjen smelter når du varmer den. <_<

Endret av dissident

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Dissi har det på kornet han...

For å oppnå fullsmelt, må bare de største og modneste kjertelhårene høstes uten noen form for forurensing....

Ekstraksjonsprosenten for fullsmelt ved hjelp av kaldtvannsekstraksjon ligger vel på 2% eller deromkring...<_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
E=Fb

Hvorfor er det ingen som har tenkt på dette:

Saltvann har lavere frysepunkt enn fersktvann. Derfor kan man bruke gørrsalt vann, og forhåpentligvis få et bedre resultat. Eller er jeg helt på jordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skin_Up

Når vannet fordamper blir saltet liggende igjen.

Tviler på at salt-hasj er no særlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Silent_Reaper

Hvorfor ikke bare skylle hasjen med ferskvann etterpå? Den er jo våt fra før?

Skal ikke mange skyllinger til for å fortynne saltet med flere millioner ganger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cosmo

Ser for meg forferdelig masse arbeid jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Hvordan blir kvaliteten på dette (sammelignet med standard maroc). Så noen i Danmark som frøs ned alle toppskudd og deretter kjørte de i en malingsblander (sånn ristemaskin de har i fargehandler), jeg vet ikke om jeg fikk med meg hele prosessen men etter ristingen så skrapte de ut hasjen som lignet pollenhasj av meget god kvalitet. Innbiller meg at dette er nesten samme framstillingsmetode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
NewToThis

Har ikke lest hele tråden, men poster denne linken:

Sikkert mange som har sett den, men den virker jo ganske grei den også. Slipper å bruke all tiden på blande, is, drenere, osv... Bare ta seg litt ekstra tid på å riste de.. Slenge på litt musikk og ta seg en jont eller noe under arbeidet.... ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

det fins andre tråder om den metoden, hvorfor blande det inn her når du ikke har erfaring med noen av dem?:lol:

det tar faktisk ikke lang tid å "blande, is, drenere, osv", eneste slitsomme i prosessen er vispinga i en halvtime

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
NewToThis

Hehe, beklager det :)

Will not happen again, promise... :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT
At hasjen smelter når du varmer den. :P

føler i grunn ikke at det var en utdypende forklaring

har merka at triks som er tatt etter under en time gjerne mykner og er lett å kna,

og hele overflaten rundt bobler og smelter når jeg varmer med lighter <- mente du det?

jeg ser ikke for meg at fullsmelt betyr at hele klumpen blir flytende og drypper ned

har derimot merka at det jeg har laget av de små trikomene, dvs det som synker sist, blir lett

hardt og når jeg varmer med lighter blir det nødvendigvis ikke mykt engang <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
jeg ser ikke for meg at fullsmelt betyr at hele klumpen blir flytende og drypper ned

Vel, fullsmelt betyr akkurat det....:smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

da er det snakk om feinschmekker-vare og ikke bare vanlig meget god hasj, som man får av gumbymetoden :smokey:

jeg har aldri røkt noe slikt

selvsagt blir det vanskelig å skille ut en bestemt trikomestørrelse vha gumby-metoden,

men det behøver ikke bli masse urenheter

enkleste jeg har kommet fram til er å sile først med et dørslag/melsikt, og så gjennom dobbelt bretta finmaska

myggnetting, da kommer det nok bittelitt urenheter av plantemateriale, men da er hår og rusk og slike andre urenheter borte

etter at bøtta har stå i ca en time, og jeg har drenert av, siler jeg bunnslammet gjennom den mest finmaska bubblebagen min.

vannet som kom gjennom bubblebagen inneholder trikomer, så det lar jeg stå i et lite glass og synke til bunns,

av dårligere kvalitet, men verdt å samle på

vannet som jeg drenerte av lar jeg også stå i noen timer til, før jeg drenerer av på nytt og har bunnslammet

over i et glass hvor det får synke til bunns, for å spe på klumpen med dårlige trikomer

for at ikke folk skal tro det må tørke og at det tar evigheter å få ut det som er i bunn av glasset:

når det har sunket til bunns suger du bare ut det rene vannet som ligger over med ei lita sprøyte,

akkurat som å drenere ut av bøtta, men i mindre skala :P så heller du bare grumset over i et kaffefilter

for å få ut det siste vannet, sånn at den får mer fast form, deretter blir den tørrere jo mer du gnir på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skin_Up

Har trim fra 5 planter som jeg vill lage gumby av. Men har ingen mixmaster, hva går ann å bruke istedet for den?

Eventuelt noen som vet en plass man kan kjøpe det trengte redskap for jobben billig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Hvis du er ute etter en mixmaster så dra på et loppemarked eller brukthandel. Der vil du få gammel en nesten gratis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JamesBond

Hvor mye må man betale for denne type hasj på gata??

Eller ikke på gata for der finnes det sikkert ikke, men dere skjønner sikkert hva jeg mener =)

Endret av JamesBond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå