Gå til innhold

Recommended Posts

Bob

om jeg skulle gidda å solgt det det. 1000kr grammet.

(man selger ikke disse ekstraktene)

bob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Northern RockStar

Når vi nå er inne på gumby, er det noen som vet om spinnmiddene flyter opp eller synker?

:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Odin
Etter 4-5 timer drenerte jeg 10litersbøtta for vann helt ned til det øverste laget der godsakene er...

Så du bruker hevert el.l.? Blir stæsjett liggende øverst i bøtta? Ikke nederst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Odin

Vil bare komme med et lite tips når dere driver med dette...

Ikke kjøp de avlange bøttene de har hos europris!!! :)

Etter at jeg hadde silt ut alt plantegugget, og skulle sette fra meg bøtta på gulvet, så sprakk drittbøtta. 7-8liter med canna-vann utover hele meg og kjøkkengulvet.

En narkohund ville blitt gal på kjøkkenet mitt. :D

Fikk "vaska" golvet iværtfall da... Dyrt vaskemiddel men. :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Ouch så kjipt =( Utrolig irriterende =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest Troy

Er det nødvendig å tørke trimmingsen først, eller bare å dytte det rett i bøtta etter høst og kjøre på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Teoretisk så skal det gå fint å lage på fersk trim...det vil gå litt utover avkastninga tho, men kvaliteten blir nok bedre...

Prøv, og post resultatet ditt her dude... :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
NewToThis

Hvor mye trimming vil man få av en gjennomsnittlig plante? Vet dette varierer veldig, men en sirka vekt hadde vært greit. :)

Eller, når det kommer til å kjøle ned, hvordan ville det vært om man:

1. Fryser bladene

2. Legger bladene i en bøtte med litt tørris

3. Rører og rister detta. Er jo godt og kaldt, så det meste av det gode burde vel brekke av av dette?

4. Evt. Helle på kaldt vann og tilsette isbiter/tørris for så å røre og utføre selve gumby metoden? (Eller sikte resultatet fra punkt 3 for å få bort plantene)

Om denne posten også var helt bak mål beklager jeg dette, men følte for å spørre. :)

Endret av NewToThis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nuclear

Er det slik at jo kaldere det er, jo bedre er det?

Isåfall så kan du ha en bolle/bøtte halvfull med isbiter, så tilsetter du en god del salt og blander dette med en stavmikser.

Saltet vil reagere med isbitene når de smelter, dette vil gjøre at temperaturen synker til ca. -4 grader c.

I denne bolen/bøtten/(...) som blandingen av halvieis knuste isbiter og salt setter man en ny beholder, denne beholderen burde være av et materiale som leder varme/kulde bra (feks. en metalbolle) Så har man bare isbitene og bladene i denne bollen og følger den vanlige oppskriften derfra.

Noen burde prøve dette, det tar ca. 10 min ekstra, men det vil senke temperaturen til under frysepunktet.

Jeg vet at denne metoden virker, siden jeg har laget iskrem bare uten isbiter og blader i metallbola.

Endret av nuclear

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

stavmikser kan du glemme, da får du grønn grøt i stedet for hasj

salt gjør neppe hasjen noe bedre :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
GanjaMorty
stavmikser kan du glemme, da får du grønn grøt i stedet for hasj

salt gjør neppe hasjen noe bedre :D

Har du personligt prøvd dette eller er det bare noe du tror?

Hengden salt du får i hasjen er helt ubetydeligt! Har selv brukt prøvd med salt, og det var ingen problem.

Bruk runde plast staver på miksern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El

Jeez, må man prøve alt for å skjønne at det ikke kommer til øke kvaliteten på hasjen eller dude...

Ikke ha salt i vannet folkens...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kharon

Saltvann brukes ofte i organiske ekstraksjoner for å dytte fettfaser ut av vann. Orker ikke å komme med detaljene - blir som regel beskylt for å være arrogant når jeg legger ut. I alle organiske labber bruker det å stå en kanne med saltvann som kan motvirke emulgasjoner mellom fettfase og vann. Snakker av erfaring.

Om hasjen skulle ende opp med å smake salt har du gjort noe veldig galt på en eller annen plass i ekstraksjonen.

Edit: men om smeltepunktdepresjonen i saltvannet som nuclear (flott nick, forresten!) nevner vil funke etter antatt virkning vet jeg ikke ettersom min erfaring med slik type ekstraksjon er ikke-eksisterende. Jeg har blitt trent i å ekstrahere med kjemikalier, ikke ved temperaturmanipulasjon.

Endret av kharon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

har du stavmikser som ikke kutter opp alt så går det vel greit

kan fortelle at jeg har testa i smoothie-mixer og det ble bare grøt :lol:

saltet gjør deg neppe noe skade, men det gjør ikke kvaliteten bedre...

ha god tilgang på is, og dropp saltet

ed.: skal være forsiktig med å være så påståelig, faktisk

blir det sikkert røykbar hasj selv om den blir litt salt

det jeg betviler er virkningsgraden, hvor mye ekstra man får ut av det,

og i hvilken grad hasjen blir dårlig - som jo er litt viktig

i denne konteksten mener jeg da hva slags guffe kommer hasjen til å bestå av,

foruten gullet (trikomene), og en liten andel bittesmå planterester

mengdene med is som jeg har i vannet gjør at termometeret viser minusgrader,

uten salt, som da ville forringet kvaliteten på hasjen i uviss grad

det forekommer meg slik at vann ikke er flytende når det holder minusgrader,

selv om det er litt salt i, og at målingen blir annerledes hvis du på et gitt tidspunkt

heller ut litt vann i en kopp eller glass du har hatt i fryseren, og måler på et vis

som liksom gjør at termometeret ikke er i direkte kontakt med is, slik som i bøtta

Kanskje det ikke skal så mye salt til for å få vannet til å holde minusgrader, men altså

hvis du orker å teste, så må du jo poste resultatet her :) har du så store mengder salt

oppi at selve vannet holder minusgrader uten å fryse, behøver man kanskje ikke

spekulere på hvorvidt det kan gjøre gjøre noe med hasjkvaliteten? prøvd å smelte

en halv grammer av den hasjen oppi en kopp kakao? fortell

Endret av KOCMOHABT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kamikaze

nå er jeg helt keeg ang. hasj, men at salt (NaCl) har et smeltepunkt på 800 grader celsius er fakta. så om du skal røyke hasjen har det ingenting å si, utenom at konsentrasjonen av thc blir noe lavere. forresten har jeg alltid litt salt i kakaoen når jeg lager det selv (uten hasj)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
El
utenom at konsentrasjonen av thc blir noe lavere.

Nettopp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
krikks

Dette ble meget bra:

Lage IceOlator først, gumby av vannet, ikke press det, men tørk det.

Tørke plantematerialet og lage en Honeybee-Extractor (lages enkelt av plastrør, teip, to bruskorker og kaffefilter)

Kjøp inn Lighterrefill på clasern, gjerne 4 bokser.

Putt det tørkede materialet i HBO extractoren, og gumby/iceolator i en ildfast form.

Gå utendørs!

Lag HBO av restmaterialet, la butanen renne ned i en avskåret 1 1/2 flaske, (pass på at det er plass til 800 ml i delen med bunn).

La mesteparten av butanen evaporere før du heller den over ice/gumby pulveret.

La resten av butanen fordampe og sett forma i en oppvaskkum med VELDIG varmt vann... bunnen ned....

Det gjør ikke noe om du får vnn oppi, men da blir det mer venting, etter at formen har stått i det varme vannet i 30-60 mins og

det har sluttet å boble i formen kjøler du ned formen, og Volia! du har nå en type hasj som spruter små flammer når du brenner på den.

Du har også fått ut nesten alt som er av virkestoff i bladene.

hbo: http://www.cannabisculture.com/articles/3083.html

Endret av krikks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kharon

Men vil det ikke bli ganske mye plantematerialer og annet drit igjen der, krikks?

Jeg ser jo at det er mye drit i gumbyen i bildeserien i starten - er det slik det bruker å være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
krikks
Men vil det ikke bli ganske mye plantematerialer og annet drit igjen der, krikks?

Jeg ser jo at det er mye drit i gumbyen i bildeserien i starten - er det slik det bruker å være?

hvis du er bekymret for planterester er netting med maske 25micron sikkert mulig å vaske krystaller i, eller så kan du jo alltids droppe gumbyen:)

sitter og røyker det nå, og det er SWEET! ice alene er tørrokk i forhold ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kharon
hvis du er bekymret for planterester er netting med maske 25micron sikkert mulig å vaske krystaller i, eller så kan du jo alltids droppe gumbyen:)

sitter og røyker det nå, og det er SWEET! ice alene er tørrokk i forhold :lol:

JEG er ikke bekymret - men som hobbyperfeksjonist ønsker jeg personlig ikke diverse rester i ekstraktene mine. Har ikke brukt denne gumby-ekstraksjonen eller HBO og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg bare lurte om det var noe med metoden eller utførelsen som førte til gugg i ekstraktet. Om metoden åpner for en gugge uten rester hadde jeg sikkert prøvd, men... jeg tror jeg heller bruker de teknikkene jeg allerede har lært.

ps - regner med at man kan "omkrystallisere" gumbyen/HBO, men det høres ut som jævli mye styr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
krikks

HBO metoden gir en helt ren ravfarvet gjennomsiktig olje i allefall, ikke no plantemateriale der ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kharon
HBO metoden gir en helt ren ravfarvet gjennomsiktig olje i allefall, ikke no plantemateriale der ..

ok. men er det ikke veldig lite produkt av den metoden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
krikks
ok. men er det ikke veldig lite produkt av den metoden?

Blir ikke så innmari mye, kansje 10% av søplebladene du bruker sin vekt, Du kan også bruke blader du har laget ice av... Jeg fikk veldig godt resultat av det.

Jeg ser ikke poenget i å bruke buds til dette til dette formålet her. :P

Endret av krikks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kharon

synes det hørtes relativt mye ut. mye thc i "søplebladene" dine. deler din ide ang blader vs pot på ekstraksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bjartmar
Saltvann brukes ofte i organiske ekstraksjoner for å dytte fettfaser ut av vann. Orker ikke å komme med detaljene - blir som regel beskylt for å være arrogant når jeg legger ut. I alle organiske labber bruker det å stå en kanne med saltvann som kan motvirke emulgasjoner mellom fettfase og vann. Snakker av erfaring.

Om hasjen skulle ende opp med å smake salt har du gjort noe veldig galt på en eller annen plass i ekstraksjonen.

Edit: men om smeltepunktdepresjonen i saltvannet som nuclear (flott nick, forresten!) nevner vil funke etter antatt virkning vet jeg ikke ettersom min erfaring med slik type ekstraksjon er ikke-eksisterende. Jeg har blitt trent i å ekstrahere med kjemikalier, ikke ved temperaturmanipulasjon.

Og saltvannet som brukes er i likevekt. Det vil si at saltet er fullstendig oppløst i vannet. Likevekten er også temperaturavhengig så når du kjøler ned blandebøtta vil det påvirke balansen så den muligens feller ut saltkrystaller. Bruker du derimot en ferdig løsning, eks. 2 liter vann med fullstendig oppløst salt, og blander dette i 8 liter rent vann går det nok bra.

Om det effektiviserer prosessen er lite sannsynlig. Jeg tviler på at tjall koaleserer med vann da partiklene som står i fare for å smeltes nok er så små at de går gjennom screenen uansett.

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå