Jump to content
Hestehov

Psychic

Recommended Posts

Hestehov

A

Jeg har røyket shit rundt 2 år jevlnig, dvs ca hver dag. Noe jeg har merket mens jeg har vært fjern er at jeg får slike små "tenkere".

"tenkere" er at jeg tenker på en ting,og det er akkurat som jeg ikke kan konntollere tanken, den tenker seg ut av seg selv.

Det er dessverre litt for komplisert til og forklare et eksempel :(

Og jeg glemmer den like fort, den forsvinner liksom gradvis helt til jeg ikke husker noen verdens ting av den.

Tidlig i vinter på en Lørdag var jeg en tur innom oslo for og kjøpe en 10'er, prisen var god ( 600 ) men shiten var helt på trynet. Jeg og en kompis røyka shiten samme dagen men ingen av oss merket noen dårlig effekt.

På mandagen var jeg ikke på skolen pga keefen, eneste var at alle buddisene mine enten var på skole eller jobb.

Sugen som jeg var, fyrte jeg en joint mens jeg satt og så på TV, noe som førte til et uhyggelig "tankevirrvarr" oppe i hodet mitt.

Deppresive tanker om livet mitt først og fremst !

Dagene derpå gikk med til tenking, tenking og atter tenking. Da jeg omsider innså at jeg klarte og huske disse "tenkerne" som frem til idag har tatt overhånd.

De første permanente tenkerne dreide seg om mitt forhold til andre mennesker, at jeg ikke var sosial nok, var venner og bekjente tenkte om meg osv.

Har også faktiskt trodd, helt og holdent at disse tenkerne var en slags egenskap, bar ejeg hadde. At jeg rett og slett var født forfatter, noe som forsvant fort etter at jeg begynte på min første bok :P

Jeg har tenkere døgne rundt men de har på en måte blitt endel av livet mitt ikke nødvendigvis deppresive eller negative tenkere men også positive.

Jeg ble akkurat fredig med en bok kalt "Hvite Niggere" ( som jeg anbefaler for alle hasjrøykere ) som handler om en forfatter på kjøret.

Mens jeg leste denne boka fikk jeg en opplyser, sitat : Det kreves en utvikling av hjernen for og kunne si at man er voksen. Første jeg tenkte var at jeg kanskje var blitt voksen ? Men iogmed at jeg bare er 16 år skjønte jeg at dette ikke var tilfellet, men kanskje et skritt på vei ?

Ett eller annet har hvertfall skjedd med måten jeg tenker på, men om det er positivt eller negativt vet jeg ikke. Dette er noe som jeg har bekymret meg mye over, men kun i hodet.

Har snakket litt med kameratene om dette, de kjenner igjen disse "tenkerne" men intet mer.

Jeg så på og skrive dette her, som er sjanse for og kanskje finne ut hva som skjer med hjernen min :P

Jeg føler meg faktisk lettet etter og har skrevet dette, her jeg sitter og svetter i sofaen med en glovarm laptop på fanget.

Håper så inderlig på svar !

Demonslayer

Tenkere? :P

Høres ut som du begynner å modes oppe i huet. Røyking kan til en viss grad stimulere dette, men for mye kan hemme det. Vi vokser i kontakt med andre mennesker, det er kanskje det ditt underbevisste prøver å fortelle deg. Uansett virker det som om du er klar over at du er for lite sosial, så gjør noe med det.

Isolasjon kan ofte føre til deprissive tanker og økt sosialangst.

Jeg har brukt utallige timer bare på å tenke og jeg angrer ikke på dem. Det handler om å være bevisst på livet sitt, de som ikke tenker bare flyter gjennom på autopilot.

laffen
At jeg rett og slett var født forfatter, noe som forsvant fort etter at jeg begynte på min første bok :P

Du skrev så mye at det er litt vanskelig å vite hva man skal svare på :( Det som er helt sikkert er at når du er 16 år har du fortsatt lang modning foran deg, derfor kan det godt hende at du skal bli forfatter :P Kommer mye god fin teknikk i åra som kommer.

Deretter vil eg si at: husk rus er til fest. ikke røyk bort hverdagene, du er ung og kan få mye mer ut av et aktivt sosialt liv :(

Til slutt: kjenner godt igjen tanke beskrivelsen din, skriv mens du tenker da blir det ikke glemt. :-j

Hestehov

Tror det kan ha noe med at da jeg sluttet på skolen, og begynte og jobbe mistet jeg så og si kontakten med skolevennene mine.

Nå har jeg kun 5-6 gode kompiser jeg henger med hver dag :P

Jobber som betongsager/lagerrydder til sommerferien begynner, gleder meg sykt til og starte på skolen igjen !

Tenker dette løser seg da :P Takk for svar

amadeus

Fyfaen så sprøtt. 4 gangen det samme blir tatt opp på en liten uke, jo. :red:

THC

Det er jo et aktuelt tema.

Man kan jo ikke bare sitte og enes om de gode sidene ved cannabis, man bør også diskutere det som kan være negativt.

tHeHerb

Helt enig med THC... Hvorfor bare diskutere det positive med denne planten når den også har negative sider? Men mest positivt da :P

Cannabis er jo sett på som ett alvorlig dop siden det blit kalt ett overgangs dop, men for sterke personer burde dette ikke være ett problem? Dersom du setter deg ett mål og vet hva som er farlig og at du burde holde deg til canna dersom du ikke har lyst å fucke opp deg selv..

Noen med samvittighet som har røyka i noen år som aldri har testa noe annet enn cannabis og aldri kommer til å gjøre det?

Selv så har jeg røyka i omtrent 4 år og testa noe annet enn bare hasj / canna, men det er noe med hånd på hjerte kan si at jeg aldri skal ta mer.. Vil heller ha gleden med å ruse meg på cannabis enn å risikere å bli ødelagt i kroppen og hode.

Noen enige? :P

Herbie-

EDIT: Vet ikke helt hvordan dette står skrevet, var så balle når det ble skrevet

Mazar
Noen med samvittighet som har røyka i noen år som aldri har testa noe annet enn cannabis og aldri kommer til å gjøre det?

Ja, jeg :-j

tHeHerb

Mazar så bra da :blink:

Superhaze

Alle kan og bør eksperimentere med det de vil, så lenge de bare eksperimenterer

og ikke (mis)bruker. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har brukt det meste

jeg har kommet over, men sjelden mer en en gang.. eller tre :blink:

Anarkisten

husk at THC-inntak ( finspråk.. heh ) ikke bør gjøres for ofte... Ta det når du er stressa, slapper av med kamerater, eller kansje sliter veldig med å sove.. Ikke missbruk THC, da kommer THC'en og tar deg.. ;)

Alle kan og bør eksperimentere med det de vil, så lenge de bare eksperimenterer

og ikke (mis)bruker. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har brukt det meste

jeg har kommet over, men sjelden mer en en gang.. eller tre

Ditto. Bla. amfetamin er ikke så farlig som folk skal ha det til. Medisinsk pepper gjør deg bare bra en ytterst sjelden gang.. ( hvis du da er frisk og rask. ) Den driten du får på gata = bad.

Spitshine
Ditto. Bla. amfetamin er ikke så farlig som folk skal ha det til. Medisinsk pepper gjør deg bare bra en ytterst sjelden gang.. ( hvis du da er frisk og rask. ) Den driten du får på gata = bad.

Amfetamin virker SYKT mye værre enn det jeg trodde det var, men nå vet jeg ikke hvordan andre tenker da.

Men det at du blir fysisk ødelagt av det gjør at jeg holder meg langt unna det, og så virker det ikke gøy engang. (ikke motsi meg, da prøver jeg det)

Og at hasj er et overgangs stoff synes jeg og er bullshit, jeg har en av de svakeste viljestyrkene i verden, men jeg holder meg unna det fordi jeg vil ikke ødelegge meg selv med vilje, men sopp og andre _Naturlige_ (ikke Lsd) hallucinogener skal\kan jeg prøve, uten problemer.

Btw; heter boka Hvite Niggere? tror jeg har den, Ingvar Ambjørnsen er forfatteren, stemmer det?

Mazar
Btw; heter boka Hvite Niggere? tror jeg har den, Ingvar Ambjørnsen er forfatteren, stemmer det?

Det stemmer.

:-j

Spitshine

Det stemmer.

:-j

kanskje jeg burde sette meg ned å lese denne boka.

Omhandler denne boka mye Cannabis osv? i så fall skal jeg spør mora mi hvorfor hun kjøpte den ;)

bøtteknott

Boka omhandler mye cannabis ja... og mye dop generelt... den handler stort sett om 3 freakere fra bibelbeltet som loker rundt i Oslo... Fet bok, ble akkurat ferdig med den... Den leses mye på skoler rundt omkring, så det er ikke så rart at den inngår i mange boksamlinger til "streitinger"...

Edit: Medlem! Yeah :-j ;)

Anarkisten
Amfetamin virker SYKT mye værre enn det jeg trodde det var, men nå vet jeg ikke hvordan andre tenker da.

Men det at du blir fysisk ødelagt av det gjør at jeg holder meg langt unna det, og så virker det ikke gøy engang. (ikke motsi meg, da prøver jeg det)

medisinsk pepper er helt anderledes enn den du får tak i på gata som sagt..

Greenthumb

Noe av det jeg syntes var spennende med hasj når jeg først begynnte å røyke var all denne evinnelige tenkingen :) Jeg kunne lett sitte i en time uten å si et ord og bare tenke på saker og ting. Det som var irriterende var at så snart jeg hadde kommet fram til en bra(?) konklusjon var jeg igang på neste tråd og glemte av det "smarte" jeg netopp hadde kommet frem til :( Er dog blitt mye flinkere til å kontrollere dette tankevirvarret med årene! Mere ballast osv tenker jeg...

Men at man setter seg ned og tenker skikkelig igjennom ting av og til mener jeg er veldig viktig at man gjør! Man kan ikke(som tidligere nevnt) rase igjennom livet på autopilot, er viktig at man tenker og reflekterer over ting ved seg selv, samfunnet osv...

Few people are capable of expressing with equanimity opinions which differ from the prejudices of their social environment. Most people are even incapable of forming such opinions.

-Albert Einstein

Tror kanskje Cannabis kan ha en god effekt på akkurat dette :(

Guest BK
Det er jo et aktuelt tema.

Man kan jo ikke bare sitte og enes om de gode sidene ved cannabis, man bør også diskutere det som kan være negativt.

Jeg finner "tenkere" som en positiv ting! Jeg elsker å sitte å filosofere over ting. Tenkerne mine kommer som regel når jeg er stein, og med litt god musikk på øret kan jeg løse de vanskeligste verdensproblem :unsure:

Negative tanker har jeg skjelden hatt, men det kan kanskje hjelpe å ha på "glad-musikk" som f.eks. Glenn Miller eller annen musikk som du assosierer med gladhet. Som Lennon (tror jeg) sa: It's all in your mind!

Hodet tror på det som man ser og hører. Et godt eksempel på dette er Houddini...! :(