Jump to content
Sign in to follow this  
long

Noen spørsmål i begynnelsesfasen

Recommended Posts

Bob

Nei. Tror ikke å toppe er så lurt i et slikt oppsett. De vil vokse inn i hverandre (noe så jævlig) og de vil alle sloss om å få lys. Ergo budproduksjonen vil bli konsentrert øverst. Du får masse unødvendig bladverk osvosv.. Om du vil ha store singelcolas la den vegge noen dager (ca 1 uke vil jeg tro) til, bytt vann og næringsforhold å start blomstring. :smokey:

btw. Det er aldri lurt å ha 2 planter i en potte. Luk bort den ene... Du tjener ingenting på det.

btw2.. De ser veldig sunne og fine ut de du har i aerofloen. :) sats på aerofloen og la de andre være morplanter f.eks eller skaff et skap til. for du har ikke plass til å blomstre alt du har der, med et godt resultat....

bob

Edited by BobOlsen

bing

Det som er kjipt her er at du kjører fra frø i aeroflo (noe som ikke er optimalt når det vil bli trangt å du etterhvert vil få gutter mellom jentene dine, m.m du har femi frø)

Ellers betyr det ALT når du kjører aeroflo å starte blomst tidligere, du kan ikke vegge så altfor lenge da det vil bli veldig folksomt der inne, ikke la dem vokse noe mer enn 2 uker til, max

long
Nei. Tror ikke å toppe er så lurt i et slikt oppsett. De vil vokse inn i hverandre (noe så jævlig) og de vil alle sloss om å få lys. Ergo budproduksjonen vil bli konsentrert øverst. Du får masse unødvendig bladverk osvosv.. Om du vil ha store singelcolas la den vegge noen dager (ca 1 uke vil jeg tro) til, bytt vann og næringsforhold å start blomstring. :)

btw. Det er aldri lurt å ha 2 planter i en potte. Luk bort den ene... Du tjener ingenting på det.

btw2.. De ser veldig sunne og fine ut de du har i aerofloen. :) sats på aerofloen og la de andre være morplanter f.eks eller skaff et skap til. for du har ikke plass til å blomstre alt du har der, med et godt resultat....

bob

Det som er kjipt her er at du kjører fra frø i aeroflo (noe som ikke er optimalt når det vil bli trangt å du etterhvert vil få gutter mellom jentene dine, m.m du har femi frø)

Ellers betyr det ALT når du kjører aeroflo å starte blomst tidligere, du kan ikke vegge så altfor lenge da det vil bli veldig folksomt der inne, ikke la dem vokse noe mer enn 2 uker til, max

Takk for innspill!

hmmm... dere bekrefter de tankene jeg har fra før :smokey: "start blomstring tidlig som mulig", "har egentlig for liten plass" :)

kjøper noen andre vekstlys i dag/morgen, starter blomst om mellom 7-14 dager.. setter de 18 som ikke er i systemet bort under videre vekst..

får sikkert da kjønnet dem i løpet av de neste 2-3 ukene, kaster mennene og fyller på med de andre og håper de blir damer :) høres ut som en plan?

kommer nok ikke til å bruke aerofloen til vekst en gang til...

Bob
Takk for innspill!

hmmm... dere bekrefter de tankene jeg har fra før :smokey: "start blomstring tidlig som mulig", "har egentlig for liten plass" :)

kjøper noen andre vekstlys i dag/morgen, starter blomst om mellom 7-14 dager.. setter de 18 som ikke er i systemet bort under videre vekst..

får sikkert da kjønnet dem i løpet av de neste 2-3 ukene, kaster mennene og fyller på med de andre og håper de blir damer :) høres ut som en plan?

Høres ut som en plan. Som bing nevner er det ikke så "kjekt" å starte frøplanter i et slikt system som dette da du må luke bort hanner... osv men det går sikkert greit. Vi får krysse fingrene..

kommer nok ikke til å bruke aerofloen til vekst en gang til...

Åjoda. Bare at du setter inn rota og kjønna stiklinger i den :)

bob

long
Høres ut som en plan. Som bing nevner er det ikke så "kjekt" å starte frøplanter i et slikt system som dette da du må luke bort hanner... osv men det går sikkert greit. Vi får krysse fingrene..

Det var heller ikke planen,men jeg spira alt for mange frø og måtte bare...

Åjoda. Bare at du setter inn rota og kjønna stiklinger i den :smokey:

blir kanskje det! må jo få brukt opp den mh lampa og! (30 000 timer den holdt var det ikke?)

jeg er overraska over hvor raskt de vokser! har satt dem i 18/6 nå.. hva slags forskjell gjør det annet enn strøm og varmebesparelse?

Bob

ingen forskjell. du sparer strøm. Gøy at det går bra. 30 000timer er noen grows det ja :D Det er sykt fasinerende å se hvor raskt de vokser i et hydrosystem. Bare vent til du skrur om på lyset og setter inn hps-pære. Da vil de vokse enda raskere og strekke seg noe sykt i en periode.

Edited by BobOlsen

long
ingen forskjell. du sparer strøm. Gøy at det går bra. 30 000timer er noen grows det ja :) Det er sykt fasinerende å se hvor raskt de vokser i et hydrosystem. Bare vent til du skrur om på lyset og setter inn hps-pære. Da vil de vokse enda raskere og strekke seg noe sykt i en periode.

i cant wait! :D

men det duger å sette inn hps til litt vekst og? den produserer vel en del mer varme og?

long

Okei.. på tide med litt mer bilder og sånn..

Har satt de på 12/12 og trappet opp næringen.. de vokser så mye, og en sa at om jeg begynte blomstringen med mh, så ville de ikke strekke seg så mye... så jeg gjorde det....

jeg har klippet og prøvd meg litt frem også.. håper jeg ikke har ødelagt noen der..

DSC00607.jpg

DSC00605.jpg

DSC00604.jpg

DSC00606.jpg

noen har litt misfarging på noen blader og sånn.. men det er forskjellige strains, så det er vel å forvente, såvid jeg har lest..

Bob

veldig bra long! Dette har jeg troa på at vi vil se en av de bedre aeroflo-growene her på norcan om du lykkes slik jeg setter pengene mine på... ;)

Ikke bry deg om misfargingen... dersom det ikke vises felles trekk over hele "fjøla"

Synes de ser veldig sunne ut!

Godt jobba. Tipset om MH i begynnelsen av blomstring er nok lurt for å hindre så stor strekking og for å få "tettest" mulig planter.

bob

Edited by BobOlsen

long
veldig bra long! Dette har jeg troa på at vi vil se en av de bedre aeroflo-growene her om du lykkes :)

Ikke bry deg om misfargingen... dersom det ikke vises felles trekk over hele "fjøla"

Synes de ser veldig sunne ut!

Godt jobba.

bob

shitt du er raskt ute bob..! haha..

godt jobba?! ;) disse gjør jobben selv.. er det pga aerosystemet? jeg fikk ikke sett innom en dag.. neste dag virka de dobbelt så store ;) .. jeg driver og klipper litt i fanleavesa for å prøve å gi lys til nederste skuddene..

hvor lang tid tar kjønning ca?

har en del å supplere med..

DSC00610.jpg

Bob

kjønninga kommer an på hvor MODEN planten er når du setter´n i 12/12. Men det skal normalt ikke ta mer enn 5-7dager max i hydro før man kan skimte pre-flowers.. Tipper du kan se hvem som er ho`er etter 5dager. Problemet kan kanskje være å skille ho fra hann når de enda ikke har gitt så sterke indikasjoner...

men du har vel sett litt bilder her av tidlige før-blomster så det burde ikke være no problem?

står supplemanget i 12/12 også ja?

ellers tror jeg ikke det har seg noe for seg å sette de inn i systemet når du har plukket ut hanner.. De blir rett og slett for små og blir dermed kvelt.. tror jeg iallefall. Vi får se :-)

bob

Edited by BobOlsen

long
ellers tror jeg ikke det har seg noe for seg å sette de inn i systemet når du har plukket ut hanner.. De blir rett og slett for små og blir dermed kvelt.. tror jeg iallefall. Vi får se :-)

haha sant det!

nei, de står i 24/7 under fluora lysrør fra osram.. de har strekt stilken litt til, og de blir ikke dulla like mye med som før, og de likte ikke det..!

men cheezer jo litt av å ha tredve planter i hus.. ! og vil bli kvitt noen vaffal ;) 5 dager er ikke verst.. får håpe det ikke kommer many men.. men er det lett å få hermies? alle disse er ikke behandlet med silkehanskene for å si det sånn..

Bob

Hermie-tendens er vel hovedsaklig genetisk betinget men kan fremskyndes ved massiv-stress.. lave temperaturer kan f.eks fremkalle hermie. planten tror at det da er på vei mot vinter og i sitt desperate forsøk pollinerer den seg selv for egen overlevelse.....

Jeg har aldri klart å få en plante til å bli hermie. Uansett hvor mye jeg har styrt og jokka med den. Mulig det er grønne fingrer. who knows ;)

bob

long
Hermie-tendens er vel hovedsaklig genetisk betinget men kan fremskyndes ved massiv-stress.. lave temperaturer kan f.eks fremkalle hermie. planten tror at det da er på vei mot vinter og i sitt desperate forsøk pollinerer den seg selv for egen overlevelse.....

Jeg har aldri klart å få en plante til å bli hermie. Uansett hvor mye jeg har styrt og jokka med den. Mulig det er grønne fingrer. who knows ;)

bob

jeg har 0 erfaring.. men ser at andre og tror det jeg tror.. at for tidlig blomstring lett kan føre til hermies.. lastet ned denne boken lenge før growen.. derfor har jeg trodd det:

The cannabis grow bible

Problems with 12/12

If you switch to 12/12 before pre-flowers have shown then you

may encounter the following problems.

- Stress related sex problems (Hermaphrodites).

- Abnormal bud growth.

Stress related sex problems MIGHT produce hermaphrodite

plants. The stress of what is sometimes called "early flowering" (it is

not really early flowering, there is no such thing as early flowering.

We will explain this in a moment) triggers the plant into a situation

where it thinks that its chances of reproduction are slim to none. That

situation is a condition called - 'self-pollination'. It does this by

producing both male and female flowers on the same plant. The male

flowers then pollinate the female flowers which will eventually

produce seeds.

The reason for this is that the plant notices that the

photoperiod is irregular and that it should no longer be in the

vegetative cycle but in flowering. This shocks the plant into a last

ditch effort to receive pollen because it feels that it has missed its

chance to receive pollen already (in the wild males release their pollen

just around the time that females begin to flower and sometimes even

before that).

Den sier vel det samme som deg, men at det ikke bare er temperatur, men også lys som kan påvirke.. men jeg tror på dere jeg ass..

hvis ikke hadde jeg jo ikke satt dem i 12/12 :)

Bob

Boksmart og hage-smart.... to forskjellige ting ;)

Har man litt av begge så klarer man seg :)

bob

Edited by BobOlsen

long

ca en uke etter og ting tetter seg til!

burde jeg se preflowers snart?

Setter inn hps istedet for mh i dag, så får se om det endrer ting litt :)

DSC00623.jpg

DSC00624.jpg

DSC00625.jpg

nå er det liksom ikke så mye som skjer med de.. men jeg klipper de en del, for å få mer lys til skuddene.. går bra det?!

Bob

Hva klipper du? nye skudd? :) ville roet litt ned med klipping til du i det minste ser at den er ferdig å strekke seg....

vanskelig å beregne hva som lønner seg og hva du faktisk kan tape på å klippe.... har lite erfaring med å trimme underveis...

og.. når du klipper og sånt kan du i værste fall stoppe veksten og det kan være svaret hvorfor det ikke skjer så mye ;)

Du burde kanskje kunne skimte preflowers nå ja. Se nøye etter små hvite hår som deler seg i to mellom bladparene.

bob

Edited by BobOlsen

long
Hva klipper du? nye skudd? :) ville roet litt ned med klipping til du i det minste ser at den er ferdig å strekke seg....

vanskelig å beregne hva som lønner seg og hva du faktisk kan tape på å klippe.... har lite erfaring med å trimme underveis...

og.. når du klipper og sånt kan du i værste fall stoppe veksten og det kan være svaret hvorfor det ikke skjer så mye :P

Du burde kanskje kunne skimte preflowers nå ja. Se nøye etter små hvite hår som deler seg i to mellom bladparene.

bob

klipper fanleaves bare.. de som er lengst nede og ikke får så mye lys, og de som tar lys fra andre potensielle buds ;)

DSC00619.jpg

før klipp

DSC00625.jpg

Etter klipp

Trodde preflowers viste seg innerst ved stilken jeg.. ;) syns jeg skimter en del hvite hår mellom bladpar.. Men ser ingen baller (eller ballelignende ting)....!

Til noe litt annet.. Fikk hps pære i dag.. men da jeg satt den i, virket den ikke.. når jeg skrur den på KAN den glimte i ett halvt sekund før den slokker..

Noe galt med pæra? Jeg lot den stå i i nesten en time uten at den tente... :( så da fikk de litt mindre lys i dag..

Bob

oi. litt heftig klipp :) går sikkert greit. blir spennende. Nå får du følge med etter hanner

skrudde du pæra hardt nok i? ;)

ser du den hvite prefloweren her da? har postet dette bildet en annen plass på foraet også

08281.jpg

Edited by BobOlsen

long
oi. litt heftig klipp :) går sikkert greit. blir spennende. Nå får du følge med etter hanner

skrudde du pæra hardt nok i? ;)

ser du den hvite prefloweren her da? har postet dette bildet en annen plass på foraet også

Skrudde i pæra mer enn hardt nok..!

hjelp.. klarte å brenne en i natt! den vokste opp i lampa! shitt ass

DSC00631.jpg

men.. Dette er mann eller?? for da har jeg noen sånne allerede ass ;) Inkludert den som ble verst brent ;)

DSC00629.jpg

DSC00630.jpg

Edited by long

long
Begge er hanner, ja

ikke hermie? skitt ass, skjedde fort ;)

Men da er det bare å kaste da! Men trodde jenter viste seg før menn jeg..? kanskje hukommelsen spiller meg ett puss.

Golli

Ingen hermie her. Bare reine hanner ut ifra bildene dine ihvertfall. Kan du ikke legge ut flere sånne bilder som du la ut sist bare av de andre plantene?

long
Ingen hermie her. Bare reine hanner ut ifra bildene dine ihvertfall. Kan du ikke legge ut flere sånne bilder som du la ut sist bare av de andre plantene?

bra de ikke er hermie..!

bilder av preflowers?

fordi de var bra, eller fordi du gjerne vil se hvordan de andre ser ut?! ;)

Golli

For å hjelpe deg å skille ut hann\ho kjønn. Også fordi det er morro med bilder :D