Jump to content
Sign in to follow this  
long

Noen spørsmål i begynnelsesfasen

Recommended Posts

long

lurer på hvordan det er å ta stiklinger av plantene mine slik de er nå..?

Jeg finner jo noen knopper som ikke har så stort potensiale... :smokey: så tenkte å klone ved hjelp av de...

Men hvordan er det å bruke en klon til morsplante?!

Ganjalf
lurer på hvordan det er å ta stiklinger av plantene mine slik de er nå..?

Jeg finner jo noen knopper som ikke har så stort potensiale... :smokey: så tenkte å klone ved hjelp av de...

Men hvordan er det å bruke en klon til morsplante?!

Det går bra, men drøy den til de har stått 2 uker i 12/12 for å unngå stress.

long
Det går bra, men drøy den til de har stått 2 uker i 12/12 for å unngå stress.

de har stått ca 3 uker i 12/12 nå..

tok to kloner av den eneste master kush x northern light jeg satte B) heldig at det ble dame! men hvordan blir det å eventuelt bruke en av de klonene til morsplante? :smokey:

Ganjalf
men hvordan blir det å eventuelt bruke en av de klonene til morsplante? :smokey:

Det skal mye til for at det ikke skal gå bra:)

long
Det skal mye til for at det ikke skal gå bra:)

så jævlig smud! haha! trodde nemlig det var for sent, og jeg måtte gjennom en lang prosess fra frø igjen for å lage mødre..

best å ha mor i jord ja?

Edited by long

Ganjalf
så jævlig smud! haha! trodde nemlig det var for sent, og jeg måtte gjennom en lang prosess fra frø igjen for å lage mødre..

best å ha mor i jord ja?

Jord eller coco. Om ikke du har behov for en veldig rasktvoksende mor, for å kunne ta mange cuts, så ser jeg ingen grunn til å kjøre dem i hydro.

Så lenge stiklingene roter greit, og begynner å vokse igjen(det kan ta ekstra tid når de er tatt fra blomstrende plante), skal du ikke ha noe problem:)

long
Jord eller coco. Om ikke du har behov for en veldig rasktvoksende mor, for å kunne ta mange cuts, så ser jeg ingen grunn til å kjøre dem i hydro.

Så lenge stiklingene roter greit, og begynner å vokse igjen(det kan ta ekstra tid når de er tatt fra blomstrende plante), skal du ikke ha noe problem:)

da så fremtiden plutselig mye mer fruktbar ut :smokey: sitte igjen med par - tre mødre!

takker og bukker

long

yosh!

tilbake etter en liten stund uten nett...

jeg har hatt litt problemer, bla. a. at vannpumpen hadde stoppet, noe som ga mye gule blader.. har også fått noen gule tupper.. men de ser deilige ut :)

DSC00704.jpg

DSC00705.jpg

DSC00706.jpg

Bob

lovely long. Litt guletupper og sånt er vel ikke det store å være bekymret, som førstegangsg gartner. pumpehavariet hadde sikkert sitt å si der.. :)

hva med oversiktsbilder? spent på å se hvordan skogen ser ut :lol:

long
lovely long. Litt guletupper og sånt er vel ikke det store å være bekymret, som førstegangsg gartner. pumpehavariet hadde sikkert sitt å si der.. :)

hva med oversiktsbilder? spent på å se hvordan skogen ser ut :)

DSC00712.jpg

DSC00710.jpg

DSC00709.jpg

tror en av dem tar høsten snart :P

jiffemann

Har du fjernet alt av fan-leaves du eller ? :S:S:S

Stakkars...

Jaja, noen fine buds ble det da =)

long
Har du fjernet alt av fan-leaves du eller ? :S:S:S

Stakkars...

Jaja, noen fine buds ble det da =)

hehe.. da de gulnet fikk de seg en omgang av meg ja.. men problemet var at en kamerat ikke visste det, og klipte litt han og.. men tok bare gule blader da...

de ser litt stusselige ut.. sant det :P

men budsa vokser, og håra begynner å brunes...

men noe jeg lurer på er hvordan man kan unngå ammoniak/fjøslukt på potten...? syns det lukter vagt litt fjøs rett og slett.. og har ofte kjøpt slik pot.

Mr.Nice

Ser ganske bra ut :)

1. Hvis alle plantene er ca. like høye (klippe?) så blir ingen svidde. Husk: 1 albuelengde fra lampa til toppskudd på 400w. Er lampa for langt unna, strekker de seg bare for å komme nærmere og det blir mer stamme og mindre buds ;)

2. At blader blir gule, er helt naturlig når høsten nærmer seg med stormskritt, det vet jo selv en 5-åring :) :wacko:

3. Jeg ser ingen betenkeligheter med å fjerne de aller største solbladene (ja de største bladene) en liten stund før høsting (2-7dager), da de inneholder mye shit. Dette kan med fordel gjøres litt etter litt, eller ikke i det hele tatt :) :P

Har du den 600w lampa ennå? Jeg bytter den lett mot en 400w, med ekstern ballast (5 meter ledning)

Bor du langt unna tigerstaden? Hvis det skulle være aktuelt ser jeg gjerne et bilde av lampa om du har :)

Onkel

La damene være i fred i blomst!!! ta av ting uten at de naturlig faller av er fyfy, dette er at planten bruker opp reservene den har lagret opp i bladene siden den ikke får så mye Nitrogen når den er i blomst. Og de siste 10-14 dagene skal du bruke kun vann, så da blir næringen vasket utav jorda og planten bruker opp sine lager. Om man plukker for mye kan man i værste fall havne opp med stangering i utvikling siden du påfører planten stress og den vil bruke tid på å leges.

men noe jeg lurer på er hvordan man kan unngå ammoniak/fjøslukt på potten...? syns det lukter vagt litt fjøs rett og slett.. og har ofte kjøpt slik pot.

Tørking og curing har alt og si, du kan lese mere om dette i dyrkeboka til Eirik... Se også avsnitt om vanncuring, det er en fableaktig måte om du skal ha alt til eget bruk

Lykke til... :wacko:

-Onkel

Edited by Onkel