Jump to content
Sign in to follow this  
advokathjelp

Fri rettshjelp

Recommended Posts

advokathjelp

Jeg vil bare komme med en oppklaring i ft fri rettshjelp (så en misforståelse i en annen tråd her).

Du får IKKE fri rettshjelp i alle mulige saker bare du tjener lite nok.

Fri rettshjelp gis i enkelte typer saker, f.eks oppsigelse (arbeidsrett), dersom du skal klage på et trygdevedtak eller NAV-vedtak, eller dersom du vurderer å søke om erstatning for uberettiget straffeforfølgning.

En større oversikt her: http://www.advokat-hjelp.com/kalkulator/re...irettshjelp.htm

I tillegg til å gjelde "riktig sakstype" må du ha lav nok inntekt (under kr 230.000 dersom du er singel, og under 350.000 til sammen dersom du er samboer/gift) + at formuen din må være under 100.000,-.

Dersom du skal klage på et trygdevedtak eller NAV-vedtak, eller dersom du vurderer å søke om erstatning for uberettiget straffeforfølgning eller andre "fri rettshjelp" saker er det bare å sende egenerklæring i posten til meg (adresse finnes på hjemmesiden min) så ordner jeg resten.

Cashback: Kjenner du noen som trenger fri rettshjelp (og som oppfyller vilkårene), kontakt meg.

Edited by advokathjelp
  • Like 3

dissi

Takk for nyttig info advokathjelp. :)

poffski

Jeg har blitt tatt nettopp for dyrking. Jeg hadde 13 planter en uke fra høsting (feite) 'Trainwreck'. Plus 24 mellomstore, 3 uker i blomst. PLus en haug stiklinger. De tørker og veier allt sammen? Det er jo ikke no thc i de små ! Håper de måler innholdet , og veier bare virkestoffet. For man må kunne vinkle det til at planter uten virkestoffer, IKKE er narkotika, men en ulovlig plante. Og burde ikke gå udner narkotikaloven?! Mens de som var i blomst selfølgelig blir det noe for. Jeg har holdt på en god stund , misslykkede forsøk, og til slutt klarte jeg det , det så helt UTROLIG bra ut, DWC grow.. Dette er så trist ! Hovedgrunnen til at jeg gjør dette er fordi jeg hater å kjøpe plastikk-hasj, og asfalt av kriminelle idioter. Og selve dyrkingen har gitt meg så mye tilbake. Jeg har ADHD og har alltid røyket for å dempe dette, og grønt funker helt perfekt! Nå er de små jentene mine borte ! Seriøst jeg er mer deppa enn når eksen min dumpa meg for mange år siden.. Pga jeg ELSKER å gro ! og kommer aldri til å slutte med det ! Men det blir jo kanskje en kilo minst dette her ! HJELP ! jeg kan ikke sitte inne for det ! Hva kan jeg forklare , jeg skal forberede meg no sinnsykt till rettsaken. Tenkte og samle underskrifter av flere folk som røyker cannabis av medisinske årsaker, og som ikke er redd for å si i en rettsak at de røyker hver dag om så. Jeg er hvertfall klar for det , og jeg sa det i avhøret. Jeg vil vinkle saken til en mere aktivist-sak, enn en kriminell vietnameser-sak (ikkeno rasistisk ment). For det er jo nettopp det dette er, jeg er da ingen kriminell !? Bruker null dop, drikker sjeldent. Jeg er desperat etter å finne noen gode råd.

For å dyrke noen blomster, og hjelpe til å forebygge mange folks sykdommer skal jeg sitte i et bur , sammen med mordere og voldteksmenn.

kaospilot

RIP

Edited by kaospilot

poffski

Utrolig bra med støtte, jeg skal forberede meg så godt som overhodet mulig til den rettsaken. Takk for omtanken folkens..

poffski

Jeg lurer på en sak. Når politiet har vært på besøk og tatt en grow. Når de er sikre på at man ikke skulle selge det, og ikke virker kriminell. Man hører jo om at de kan komme på 'kontrollsjekk' i ettertid .. Jeg har egentlig aldri hørt om noen som ha fått kontrollsjekk hos seg sånn. Men hvordan er reglene? Kan politiet komme når som helst å sjekke kjellern min i fremtiden ? Jeg vil dempe graden jeg dyrket i, ned til 5 planter. Jeg føler at jeg er nødt til å fortsette å gro cannabis til eget bruk. Jeg har lært meg så vannvittig mye om dette faget, og vil ikke at tiden jeg har brukt på dette skal være kastet bort. Jeg vil smelle opp et par planter, får og få tilbake livsgnisten .. Dumt, ja. Men det er jo tross allt eneste måten å få tak i bra nok urt. Men kjipt om de kommer å stresser dette huset mer. Jeg mener, om jeg flytter ut, og noen helt andre flytter inn , og det går noen mnd, må de vel glemme at det ble grodd der en gang ? Jeg fikk inntrykk om at de syntes det var flaut å ta meg for dette, og at de ikke ville stresse meg noe spesiellt mere. Jeg ble behandlet utrolig bra av de, i og med at jeg var veldig høflig/ærlig osv.. Så. min konklusjon er at de ikke gidder å pese meg noe mer, men jeg er kjent for å være lit naiv... Er jeg helt på jordet så stopp meg noen :)

poffski

Jeg har bestemt meg for at det nok ikke er så lurt å fortsette med det her. Jeg savnet de små så mye bare at jeg ville starte opp med en gang, for å føle gleden igjen. Om så bare 2 planter. Men men , det er ikke så lett gitt. Beste jeg kan gjøre nå er å få meg en jobb siden jeg ikke har det nå. Og heller se hva fremtidens lovverk kan bringe... Det er en for stor skuffelse når man ser hvordan man blir behandlet av myndighetene for sånne gjerninger. Så da kan man vel si at rettsystemet fungerer siden man blir skremt til å ikke gro mere ved å bli tatt fra hele livet sitt.

dfifmp

jeg blei tatt med 500+g hasj for noen år siden og da sa jeg alt var til eget bruk, satt i rettsaken og sa det var til eget bruk og atte jeg hadde bryti kontakt med det gamle miljøet osv, jeg brukte ikke advokat men jeg hadde med meg pappa i rettsaken som bekrefta atte jeg "virkelig hadde skjerpa meg" osv og fått noen sunne hobbier isteden, når de snakka om en bot på 20 000kr så sa pappa "jammen xxxxxxxxx jobber ikke nå så det er JEG som må betale den bota, det er vel ikke JEG som skal bli straffa"

det hele endte med en 8mnd betinga dom og 2års prøvetid siden jeg var en av de få som faktisk hadde skjerpa meg

mange av dere vil vel tenkte "pappa dalt blablabla" men vet dere hva, ingen er flinkere til og snakke for og beskytte dere enn deres egen far som gjør "ALT" for dere (det var faktisk www.elden.no som ga meg det tipset, etter og ha tatt 12000kr bare for og bruke 8min til lese gjennom saken min)

Edited by bjørk

poffski

Bra gjort ! Absolutt ikke pappa dalt :) Minner meg om en tidligere episode, når jeg var 17, krasjet jeg bilen til mamma, dvs en kompis krasjet den , jeg tok på meg skylden, for jeg ble tatt borti gata ( ingen vits at to blir tatt ). Uansett, jeg havnet i retten for erstatningskrav fra Vesta Forsikringer, skulle kreve 360 tusen av lille meg på 17 år. Så pappa stod der i retten og sa at 'nå har han blitt så mye bedre enn før' og gren og allting. Jeg hadde faktisk sjerpet meg no jævlig da og , så det var lett for dommerne å få medlidenhet. De senket kravet til 120 tusen. Som ble slettet etter 2 år uten at jeg klarte å betale en krone. Det var nok mest fordi pappa stilte opp og sånt. Men nettopp det at 'retten' har skjedd før , og at de er beyond 'leie' av dette 'livet' mitt nå. Så jeg vil ikke nevne dette for min familie. Håper jeg kan forberede meg bra med papirer om ADHD/cannabis bruk, og en god advokat. Har fått et par bra tips her av autopilot:)

Og jeg lurer på om jeg har rett på fri rettshjelp, jeg er på attføring for tiden. Og har ikke akkurat råd til noe fancy advokat. Og tror dere staff-kontoret , og/eller denne Advokat Benedicte de Vibe vil bry seg om sånt uten fet betaling ? Jeg har krav på fri rettshjelp , det vet jeg , men er det sånn at da kan jeg spørre hvem som helst advokat?

Life goes on :P

dfifmp

du får neppe en av de gode og dyre advokatene gratis, men det er gratis og ringe til de og fortelle om saken og høre på mulighetene

grulv

Jeg fikk vite for ett par dager siden at Politiet hadde ringt til en venn av meg og kjæresten min og fortalt at vi hadde fått bot for hasjbruk og siden noen hadde sett at jeg og hun hadde sittet på med han så ble han tatt inn til prøve. Men han røyker ikke og vet heller ikke at vi gjør det, så da lurer jeg på om det er lovlig? Å informere en person om andres privatliv og evt. narkotikabruk? Virker for meg som at dette er veldig ulovlig. Det blir jo nesten som å nevne navn i avisen. Er dette grunn nok til å gå til sak? takk for hjelp på forhånd =)

lastboss
Jeg fikk vite for ett par dager siden at Politiet hadde ringt til en venn av meg og kjæresten min og fortalt at vi hadde fått bot for hasjbruk og siden noen hadde sett at jeg og hun hadde sittet på med han så ble han tatt inn til prøve. Men han røyker ikke og vet heller ikke at vi gjør det, så da lurer jeg på om det er lovlig? Å informere en person om andres privatliv og evt. narkotikabruk? Virker for meg som at dette er veldig ulovlig. Det blir jo nesten som å nevne navn i avisen. Er dette grunn nok til å gå til sak? takk for hjelp på forhånd =)

Jeg hadde ringt advokat umiddelbart. Her lukter det penger og straffereaksjoner mot politiet lang vei.. Jeg vet ikke om du kan gå til sak, men det vil advokaten din informere deg om, og det er gratis å ringe for å spørre om du har klar sak eller om du bør la vær å gå til sak. Du har vel ikke rett på fri rettshjelp, men erstatningsbeløpet du evt. ville fått utbetalt blir større enn advokathonoraret. Ofte blir det ikke mange kronene igjen etter at advokaten er betalt, men da har iallefall den jævla idioten av en politimann fått straffen sin om ikke annet.

chuckanders

Du har ikke krav på fri rettshjelp i straffesaker men du har krav på dekket forsvarer av det offentlige,står det...er ikke det det samme??

Har da selv aldri betalt for advokat hjelp i rettsaker....eneste advokaten sa var at man ikke har krav på advokat hjelp hvis det dreide seg om en tilståelses dom...

Yusuf
Jeg har bestemt meg for at det nok ikke er så lurt å fortsette med det her. Jeg savnet de små så mye bare at jeg ville starte opp med en gang, for å føle gleden igjen. Om så bare 2 planter. Men men , det er ikke så lett gitt. Beste jeg kan gjøre nå er å få meg en jobb siden jeg ikke har det nå. Og heller se hva fremtidens lovverk kan bringe... Det er en for stor skuffelse når man ser hvordan man blir behandlet av myndighetene for sånne gjerninger. Så da kan man vel si at rettsystemet fungerer siden man blir skremt til å ikke gro mere ved å bli tatt fra hele livet sitt.

Ting forandrer seg fort om dagen så hvem vet kansje det snart blir lovelig og dyrke litt urt så smart og vente godt og se att du får bra hjelp på forum.

Vi i dyrkeklubben forbreder oss til media kjør om noen dager vi har mistet noen dyrkere i sommer/høst og mange lider PGA det.

Ved siden av straffen den enkelte dyrker får har du jobbene dems senere jobbing hvis dette kommer på rullebladet og det verste er att mange syke mennesker blei uten medisin og att denne medisinen ikke er lett og erstatte.

Så poletiet må tenke seg om før de stenger en grow mange mennesker kan vere avhengi av den growen og i verste fall kan liv gå tapt da folk med alvorlige lidelser kan stå uteen livsviktig medisin.

poffski

Det er så fint å se du har troen enda, etter mange år uten å bli hørt Yusuf ! :P Stå på ! Du har helt rett , og jeg og håper en dag at det blir lov, selvom jeg har fått mine tvil etterhvert :/

poffski

Faen de sure snutejævlene får lyst å bare skyte dem alle sammen , clean neckshot ! Ble stoppet pga et lys bak på bilen ikke virket helt som det skulle. Også begynte de bare å ransake bilen helt uten videre. Så fant de joint papirene mine, og begynte da å leite mere nøye så fant de weeden min, 30 gram.... Utroolig ! Har de LOV til å bare ransake bilen sånn uten videre ?`?

poffski

Hadde vært i oslo å shoppa påske røyken så ble jeg stoppa i drammen ca :) damn , skulle jo bare hjem til tønsberg å kose meg med musikken og røyken min .. men neida onkel politi synes sånt er farlig ! og sånt må tydligvis straffes hardt ;) FAEN JEG BLIR SÅ VANVITIG FORBANNET PÅ POLITIET , eller egentlig på loven. De følger jo bare den .... Det endte jo med at de ransaket hjemme hos meg, og fant de 7 bittesmå 1 uke gamle plantene mine :) Blir det vel ingen vår/sommer weed heller her gitt ;(

Edited by poffski

Kushahouse

tenkte på å begynne å gro selv :P men hvor mange planter bør jeg begynne med?? er ganske ny på dette, men mistenker meg selv for å ha grønne fingre.

• Like 1

Soopaman

Blir du tatt av politiet å trenger advokat så har du krav på fri rettshjelp :)

Jg ble tatt md en del hasj og valgte selv advokat som jeg ikke betalte ei krone for pga. at jg tjente under 180 tusen i året...

mitran

Blir du tatt av politiet å trenger advokat så har du krav på fri rettshjelp smile.gif

Jg ble tatt md en del hasj og valgte selv advokat som jeg ikke betalte ei krone for pga. at jg tjente under 180 tusen i året...

Ikke hør på dette ihvertfall, flere ting som spiller inn.

buska

Tjener du under 2 ganger grunn beløpet får man fri rettshjelp mener jeg! Å det er vel ca 180k,

CannaLeif

Så lenge du er sikta har du vel krav på forsvarer uansett?