Jump to content
Sign in to follow this  
Florian

Skal vi scroge sammen?

Recommended Posts

Florian

Uke 7. klar utvikling.

Har siden sist fjernet 2 hanner. de resterende 6 er jeg rimelig sikre på er hunnplanter. De har alle hvite tråder, ikke poser som de andre 2.

Utvikling.

Nettet er der fortsatt men siden de 2 hannene var rett ved siden av hverandre har jeg nå mye plass i ene kanten til venstre.

Den ene planten vokser noe enormt. Tror det er meget gode gener. Er det for sent å ta kloner fra denne nå? Vil jeg stresse mora?

Uke 7

oversiktuke6.jpg

Oversikt

bruneblader.jpg

Brune flekker. For mye næring?

2tilhyre.jpg

2 litt små og "svake" til høyre.

stjernami.jpg

Selve stjerna mi ;)

(Har superlyst til å klone denne. blueberry å greier vettu. Den er 30 % større enn den nest største... Men er det for sent nå?)

Går jo framover....

Vurderer sterkt å fjerne nettet for så å bøye plantene i retning av der hannplantene stod. Få mere lys på budsene...

Er det lurt?

OG!!! Dere sier man ikke skal trimme under blomstring. Men store blader dekker jo buden. Er det ikke buden som må ha lys da?

Sist gang fjernet j alle blader som dekket for buds... Denne gangen er de urørt.

Forklaring her?

Den som er med å bake god kake kan smake

:smokey:

Edited by Florian

Hazy
uke 6 er gått og litt har vel skjedd.

Har vært 2 uker med 12/12 lys og mener nå jeg kan se 1 stk hannplante ut av tot 8 frø av type regular.

Om det kun blir 1 stk hann er jeg superfornøyd :smokey:

Bilde over nettet.

Uke6Overnettet.jpg

Jeg har ikke nett av stål så nettet buler en del. Jeg drar de toppene som kommer gjennom maskene etter hvert.

PGa press fra blader under har netteten kraftig bul på midten.

Bilde under nettet.

Undernettet.jpg

Tett vekst og mye press oppover.

Bør noe fjernes?

Man skal jo for all del ikke trimme etter at de er satt til blomst.

Hannplante?

Hannplantesporsmalstegn.jpg

Dette er mistenkt nr 1. Synes j ser runde kuler inne ved stilken der hvor det kommer skudd.

Har jeg rett?

Hunnplante?

Hunnplantesporsmalstegn.jpg

Ikke samme type vekst (knopper) inne ved stilken.

Flere bilder;

Overnettet2.jpg

Hva er viktig å tenke på nå?

Scroge med 8 planter er kanskje litt mye men gjort er gjort...

(Men noen vil jo forsvinne da(hanner)...)

;)

Det første bildet du misstenker er hanne.Bilde under ser jeg hun blomst,men det er jo ingen garranti for at det kan bli hermie.Fjern hannen fort.Du bør også tynne ut veksten der den er tett,hvis du da ikke har kraftige vifter.Bedre og stagnere og muligens trekke ut blomstringen 4-5 dager enn og ruinere allt.Bare min mening :smokey:

kotton_mouth
a friend with weed is a friend indeed ;)

Den som er med å bake god kake kan smake

:smokey:

Onkel

God morgen Florian!. Du kan trygt ta kloner av de du måtte ønske, å ta av en klone blir ikke å sette for mye stress på mora. Er ingenting i veien med å klone en plante som er i blomst heller, det kan bare ta lengre tid før den slår rot siden den må revegges. Men ta det du trenger av kloner, intet mere. :)

Men dette med å fjærne blader er fyfy, grunnen til dette er at bladene virker som "reservelager" for næring. Når du begynner å blomstre så vil du gå over til blomsternæring, blomsternæringa har ikke noe mye Nitrogen ( N ) i seg og da får du planten til og ta fra de bladene ( starter med de gamle store (fan leaves) ) , de vil begynne å bli gule og etterhvert dø ut. Min regel om dette er at: Hvis jeg kan stikke fingeren min borti bladet og det detter av uten makt, så er det greit, men å ta av ting som sitter fast, vel det er vel en grunn til at det enda sitter fast. ;) Men å ta av et eller 2 blader er ikke store stresset, men som sagt la heller henne gå sin naturlige gang. Men behandler du henne godt, så vil hun være god tilbake... ;)

-Onkel

Onkel

Og ja, det er nok baller på den fyr'n der ja... :) Ut med han!

-Onkel

Florian

Takk for svar.

Kloner i morra.

Ang næring mener j å ha kontroll. Har kjøpt Flora-serien (3 flasker) og følger oppskriften der. Siste 10 dager blir det kun Ripen.

Men. På flaskene står et at ph skal justerer til 5,5 FØR jeg tilsetter næringsblandingen. Og etter at den er tilsatt faller PH til under 5,5.

Bør jeg justere opp etter at næringsløsningen er tilsatt?

Edited by Florian

Onkel

Jeg sjekker bastandig etter tilsatt næring og justerer deretter. Vet ikke hvorfor de sier at du skal sjekke før, men uansett er det sluttresultatet som telle, dvs hva du gir planten ... :)

-Onkel