Jump to content
arnt

Den store Amsterdamtråden

Recommended Posts

arnt

dette er den store amsterdam tråden der, man kan dele erfaringer om coffeshops, hotell, husbåter turistattraksjoner, klubber, linker, tips og andre serverdigheter i denne fantastiske liberale hovedstaden.

håper noen følger opp

god tur

:P

bing

tulip in Amsterdam art, billig, 3 min med buss utenfor SENTRUM (dag/ukespass er kjekt) eller koster vel bussen 1€ or so.

ellers hotellet på niva med scnadic hotellene vi kjenner fra norge, røykerom har dem også :P

Hotels.com gir deg en god pris ;)

Edit:Bodd der flere ganger

Edited by bing

norsmurf

Vil anbefale Greenhouse Effect om du vil ha en feit leilighet til god pris! Må være tidlig ute med å booke, men det er absolutt verdt det å sende de en mail.

Har bodd i den ene leiligheten dems på niuwmarkt, og den rocka. to soverom med to senger hver, svær stue, kjøkken og konge bad for 160€ natta. fire stykk, pluss to på sofaen, så blei ikke det så ille pris :P

Eller så kan jeg anbefale Old Quarter i Warmoestraat.. midt i smørøyet, billig, og relativt reint.

Edited by norsmurf

jarhead

Jeg anbefaler på det høyeste AmsterdamEscape hvor man kan leie leiligheter. Er ikke akkuratt det billigste men man finner ikke fetere leiligheter og bedre service....!!!

bing
Vil anbefale Greenhouse Effect om du vil ha en feit leilighet til god pris! Må være tidlig ute med å booke, men det er absolutt verdt det å sende de en mail.

Har bodd i den ene leiligheten dems på niuwmarkt, og den rocka. to soverom med to senger hver, svær stue, kjøkken og konge bad for 160€ natta. fire stykk, pluss to på sofaen, så blei ikke det så ille pris :)

Eller så kan jeg anbefale Old Quarter i Warmoestraat.. midt i smørøyet, billig, og relativt reint.

Word Norsmurf!

Har ikke bodd på stedet selv, men har flere ganger sjekket (som regel i siste liten) å det er alltid fullt, neste gang jeg reiser skal jeg planlegge etter ledighet på greenhouse effect, så hypp er jeg faktisk..

Chill med stereo, tv, kjøkken, flere soverom etc..

Ikke minst er leilighetene DRITFETE

jiffemann

Steike,

det så jo bare fett ut :)

Blir nok noe slikt når jeg tar meg en tur ja :)

jonasboj

bing! Jeg håper ikke du mener hostelet white tullip *grøss* ALDRI IGJEN!

skal nedover nå om noen dager.. skal på the globe center, noen som har erfaring?

blir meg og en kompis denne gangen, var med dama(eksen nå ja) forrige gang. så blir feeett :)

anbefale shrooms anyone ? hvor ? type ?

norsmurf

Jeg veit ikke om jeg vil anbefale shrooms til noen, men kan jo anbefale conscious dreams kokopeli øverst i warmoestraat. FET shop, og fete folk med mye peil som jobber der. hypp på å gi deg en god opplevelse istedenfor å selge en pakke sopp ekstra. I tillegg har dem internettcafe, en del kule bøker til salgs, og et chillout-område du kan sette deg å ta en joint, eller spise det du har handlet. fett dekorert, og gir en god start på trippen. believe me :)

Amsterdam Escape som jarhead nevner har jeg også sjekka ut noen ganger. hakke fått bodd der sjøl, for alle turene mine bortsett fra den første (når jeg bodde på greenhouse) har vært planlagt en ukes tid i forveien, og dermed dårlig med fete leiligheter ledig. Kunne nok tenkt meg å bo på amsterdam escape, men etter hva jeg husker ligger vel prisene såpass mye over greenhouse at jeg nok ville sjekka der først...

bing
bing! Jeg håper ikke du mener hostelet white tullip *grøss* ALDRI IGJEN!

skal nedover nå om noen dager.. skal på the globe center, noen som har erfaring?

blir meg og en kompis denne gangen, var med dama(eksen nå ja) forrige gang. så blir feeett :wacko:

anbefale shrooms anyone ? hvor ? type ?

Tulip in AMSTERDAM ART! :)

Snabel
Amsterdam Escape som jarhead nevner har jeg også sjekka ut noen ganger. hakke fått bodd der sjøl, for alle turene mine bortsett fra den første (når jeg bodde på greenhouse) har vært planlagt en ukes tid i forveien, og dermed dårlig med fete leiligheter ledig. Kunne nok tenkt meg å bo på amsterdam escape, men etter hva jeg husker ligger vel prisene såpass mye over greenhouse at jeg nok ville sjekka der først...

Jeg tok kontaktet Amsterdam Escape og fikk 40% avslag i forhold til annonserte pris. Tror nok dette er noe de fleste kan ordne seg sålenge leiligheten du ønsker ikke er utleid. Gleder meg til desember... ^_^

jiffemann

Hvordan spurte du og snakket da ? :D

Vil gjerne ha litt tips :P

Snabel

http://www.amsterdamescape.com/Contact_Us.html

Trykk på firkanten "live chat with amsterdam escape"

Så er det vanlig pruting som gjelder. Ikke gi noen inntrykk av at du kommer til å kjøpe/godta tilbudet hvis ikke du får en god prisreduksjon. Be de komme med nytt tilbud. Normalt sett er en 50% prisreduksjon på første forsøk et godt tegn på at det første prisforslaget er overpriset, evt. varen ikke lever opp til forventningene. Jeg har enda ikke bodd her så jeg vet ikke hvordan det er enda, men sidene virker jo lovende. Kunne sikkert pruta enda men godtok jo prisen etter jeg selvfølgelig hadde spurt bekreftende om vi snakket dollar. :D Husk 5% byskatt, som du selvfølgelig prøver å få pruta bort. Husk å ta screenshot av pristilbudet du får.

jonasboj

Amsterdam er saa nydelig :( sitter paa bulldog coffeeshopp paa leidsplein naa!

hahahahaha skulle egentlig ut og kjQpe appelsin juice for meg og kompisen

min som ligger paa rommet enda (ved central station) men naa sitter jeg her

med n.y.c diesel og rundstykker :lol: kom igaar :) hatt det bra! men maa ta trammen naa. peace

norsmurf

Enjoy yourself, jonasboj.. lucky fucker.

Du burde teste baguettene eller pannekakene på Cafe Luna i Kalverstraat (Handlegata som går ned fra dam), og en skikkelig god inrefilet på La Pampa i Paleisstraat (bort paleisstraat fra dam, ligger på venstre side før du kommer til singel) Cafe Luna er et bra sted å spise frokost, og La Pampa har seriøst de BESTE biffene jeg har spist i mitt liv.

edit: leif.

nyedit: enda mer leif

Edited by norsmurf

Masterttt

Blues Brother midt i handlegata var den jeg var mest på. Likte både utvalget og atmosphæren selvom det var ganske slitt der. Var vel innom 50 andre coffeshops også men var enkelte jeg ikke var helt med når jeg var innom

Skal forsåvidt dit i jan 08 :)

Men blir aleine da, passer ikke for de jeg kjenner som liker sånt :(

norsmurf

Jeg klarte ikke å spare den et sekund. Konge lesing!!

Tretten tusen takk, Stein!

Peter Pan

www.smokersguide.com kan være nytti å sjekke ut når man ska t amster, smokersguide sir sitt hehe.. peace & blessed love

arnt

hvordaner mulighetene for og ta tog? tid? pris??? har lyst til og ta med meg sykkelen

Bodøgrønn
har lyst til og ta med meg sykkelen

er du en av dem som tar med seg Fisk til Lofoten ?? :P :P

Sykkel leier du enkelt !!

Klm selger biletter t/r for 1100 kroner , tror ikke toget blir mye billigere

steinh
er du en av dem som tar med seg Fisk til Lofoten ?? :P :P

Sykkel leier du enkelt !!

Klm selger biletter t/r for 1100 kroner , tror ikke toget blir mye billigere

Ta for all del ikke med sykkel! I Amsterdam stjeles en sykkel i løpet av en brøkdel av et ubevoktet sekund av svært profesjonelle og aktive typer! Leier du sykkel, så sørg for at du ikke er erstatningsansvarlig ved tyveri. Amsterdam er ikke så stort. Bruk beina.

Stein H.

arnt

ville ha med min egen fordi jeg er forelsket i den(en sånn svindyr carbon sak), men ser jo poenget ditt Stein, så jeg lar den nok bli hjemme.

men hvordan funker det med tog? hvor må jeg bytte? Oslo-Gøteborg-Kjøben-Hamburg-Amsterdam?

Edited by arnt

iggy

Tror nok du skal la den stå hjemme. Tar du den med blir den GARANTERT stjålet. Utvilsomt.

Vil forøvrig høre hvilke hoteltips dere har, hvilke dere har bodd på osv., ser bing anbefaler tulip inn Amsterdam art, hvor langt er det i gåavstand til sentrum ca.?

Da jeg var i amsterdam i sommer bodde vi på Quentin England Hotel to min å gå fra leidesplein. Anbefales ikke! Penger ble stjålet av oss av de som vaska rommet, og generell dårlig service.

(jadajada, jeg kan google, er mer ute etter personlige erfaringer)