Gå til innhold
arnt

Den store Amsterdamtråden

Recommended Posts

Masterttt
ville ha med min egen fordi jeg er forelsket i den(en sånn svindyr carbon sak), men ser jo poenget ditt Stein, så jeg lar den nok bli hjemme.

men hvordan funker det med tog? hvor må jeg bytte? Oslo-Gøteborg-Kjøben-Hamburg-Amsterdam?

hvorfor ikke fly egentlig? Koster 24kr +avgifter 1 vei :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MrBlue
hvorfor ikke fly egentlig? Koster 24kr +avgifter 1 vei :P

så vi snakker en 2-300 spenn? legg ut link da vel;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

En bumping av bings creampie tråd minnet meg på at mitt neste Amsterdam-eventyr snart er på trappene.

Mange forbinder påsken med fjell og bortoverski, noen foran skjermen i et vikingskip snudd på hodet, og et fåtall, vi som virkelig vet å nyte livet drar til Amsterdam. For meg er turen inne for en tur til det flate landet, og noen forum/IRC-gjengere har slengt seg på. Reynolds, Blahzay og Chinky er vel de noen av dere kan kjenne til, og i tillegg en del andre folk. Totalt blir vi 9stk, og 7 av oss skal bo under samme tak. Vi har leid leilighet hos Amsterdam Cribs, nærmere bestemt denne. Enkel standard til en grei pris, og god belligenhet i en sidegate til Warmoestraat.

Det skal bli godt å komme seg ned til friheten igjen :ninja: De siste to turene har vært mainly med ikkerøykere, så det skal gjøre godt å komme ned på en røykesafari igjen :P

edit: noia?

Endret av norsmurf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chinky

smørf sa at jeg måtte skrive no, så da skriver jeg no, fordi han skremmer meg :D

hahaha, neida, det blir flott! GLEDER MEG :ninja:

skal prøve å ta bilder, om jeg klarer å se noe! -__- closed eyes :P

pz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reynolds

Det blir dritbra, og en rapport må til! :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Texel

Stikker til amsterdam 29 april. Tenkte jeg skulle bo på Rookies hotel i leidsewaardstraat ved leidseplein. Coffieshopen Rookies som driver hotel. Noen som har erfaringer derfra?

Forøvrig...hvor får jeg tak i amsterdams beste haze? Er coffieshoppene åpen 1 mai?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Jokke

Nå reiser jeg til amster om bare 19 dager!

Dvs 24 Mars for min første gang, sammen med en kompis av meg.

skal være der en heeeeeeeeeeeel uke :D

Skal bo på White Tulip Hostel i Warmoestraat :)

Tar med cam så blir vell å legge ut en del fete bilder som dere kan sitte å sikle etter:)

Tips om shops med god hasjis og sopp hadde vært flott fra erfaringsdyktige folk :).

også plasser og opplevelser som bare må oppleves hadde vært flott:)

Om det er noen flere der ute på NorCan som skal i denne perioden så si ifra, vært kult å møte andre stonere med samme intresse der nede fra Norge:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf
Nå reiser jeg til amster om bare 19 dager!

Dvs 24 Mars for min første gang, sammen med en kompis av meg.

skal være der en heeeeeeeeeeeel uke :D

Skal bo på White Tulip Hostel i Warmoestraat :)

Tar med cam så blir vell å legge ut en del fete bilder som dere kan sitte å sikle etter:)

Tips om shops med god hasjis og sopp hadde vært flott fra erfaringsdyktige folk :).

også plasser og opplevelser som bare må oppleves hadde vært flott:)

Om det er noen flere der ute på NorCan som skal i denne perioden så si ifra, vært kult å møte andre stonere med samme intresse der nede fra Norge:)

damn, vi stikker hjemover dagen før du kommer, det var kjipt :/

Om du skal bo i warmoestraat, bor du vel i den gata med flest coffeeshops tror jeg. ganske stive priser, men et par av shopsa har bra kvalitet. Du kan sjekke ut the coin, hunters bar, coffeeshop36, greenhouse effect og hill street blues. Har vel igrunn fått ganske god røykings alle de stedene, men servicen er ganske laber, alt for stressa steder for min del om man skal sette seg ned.

Beste stedet å slappe av er vindusbordet ved Basjoe når det er sommer og sol ute. Ligger på hjørnet av Klowenierburgwal (sp?) og Rusland, og det er helt utrolig digg å sitte å se verden vandre forbi. De har også skikkelig gode sofaer, type "diner-botths". Du kommer til å merke at det er alt for mange av coffeeshopene som har dårlig sittekomfort. derfor er denne verdt å merke seg ;) De har også bordservering når det ikke er for mye å gjøre, som eneste coffeeshop jeg har sett. Om noen vet om fler, si ifra!

Det finnes en million ting å oppleve i Amsterdam. Røyk deg stein, og gå deg vill i gatene. ha et kart i lomma, men ikke ta det opp før du må ;) Man ser utrolig mye spennende om man tar seg tid til å titte litt rundt seg. Ikke-målvbevisst gange er noe av det beste jeg vet å gjøre når jeg er høy i Amsterdam.

Texel: Jeg har ikke erfaring med rookies, men hørt at de har god kvalitet. Jeg vet at "The Dolphins" ligger rett oppi gata, og der har de god weed, god service, gode sitteplasser og gratis wifi ;) Test ut White Dolphin.

For haze burde du sjekke ut Dampkrings cup-entry, Mexican Haze. Jeg er ikke fan av cup-hypen, men denne er god!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Jokke

Hørtes bra ut :D

får håpe det ikke blir så altfor kaldt i den tiden vi skal være der nede til å kunne gå ute endel :)

kjipt at dere drar hjem dagen før vi skal ned dit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

Været kan tippe begge veier egenltig. Det kan være sol og 15grader, eller 3 grader og vinden fra helvete.. Sånt vet man aldri med Amsterdam :)

Men, jeg har ihvertfall vært der i mars tidligere, og kunnet sykle rundt å nyte sola i bare genser.. så det er jo bare å krysse fingrene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

stakkars, det er jo lenge å vente..

En uke igjen i morgen! WOOHOO!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bodøgrønn

Ædda bædda, reiser på Torsdag!!

Skal varme opp en booth på Basjoe til dere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

Sounds nice! Hvor lenge blir du/dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reynolds

Invasjonsbølge av nordmenn denne påsken, helt klart ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bodøgrønn
Sounds nice! Hvor lenge blir du/dere?

Madammen og jeg reiser hjem på Mandag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Northern RockStar

Reiser dere fra Bodø eller Oslo.

Heldigriser... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bodøgrønn
Reiser dere fra Bodø eller Oslo.

Heldigriser... ;)

BodøcityBodøby

Endret av dissident
Skjerpings...you know what I'm talkin' about. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

;) :D Kom til verden i denne silde byen,,,,,,,,,, har 'u det bra. eller..... :lol: :lol:

Lukter jevli fra den fabrikken,,,,,,, lurer paa om De har skikkelige kull filter som fungerer,,,,,

Polar sirkelen lenge leve... ha, ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
norsmurf

En liten hilsen hjem fra Amsterdam. Hadde ikke nett i leiligheten, og vaert saa masse folk, saa ikke blitt noen blogging underveis. Men, vent dere en saftig rapport naar vi er hjemme og kjeder oss igjen.

Til dere som snart reiser kan jeg jo anbefale litt godis.

John Sinclair fra Dampkring er en NYDELIG sativa med god smak.

Cream Special fra Basjoe er tung og god, med smak paa hoeyde med rifman

Fant en shop jeg ikke husker navnet paa i farta, som hadde gode deals paa skuff, skal finne ut naar jeg kommer hjem i kveld :)

Og, om du ser "Terminator" paa menyen noe sted, er den absolutt aa anbefale;) Butanolje, som egentlig er ulovlig, saa morro naar man faar tak i det.

Ha en fortsatt flott paaske, folk!

edit: Shopen heter "Good Times" og ligger helt øverst i Oudezijds Voorburgwal, på samme side som kirken.

Endret av norsmurf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KH

Jeg besøker ofte Borneo, Sporenburg og Zeeburg øst i byen (Spør etter Amsterdam Eastern Docklands). Det tar ca 45 minutter å gå til disse stedene fra jernbanestasjonen i sentrum. Sykkel anbefales og de fleste hoteller låner ut. Neste besøk blir antakeligvis 3. mai på marihuanamarsjen :)

1104_l.jpg

Sykkelbru ved Sporenburg

west8-bridge-2.jpg

Gangbru, Sporenburg.

borneo-sporenburg-9.jpg

Typisk Amsterdam.

borneo-sporenburg-6.jpg

amsterdam_building_aw200407_749.jpg

bridges-glanerbeek.jpg

Om noen år blir det et rikt dyre- og fiskeliv her...

Les mer.

Endret av Knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå