Jump to content
arnt

Den store Amsterdamtråden

Recommended Posts

gekko

stikker til amster ikveld jeg (roadtrip) så jeg kan få med litt cannabis cup, noen andre norcan'ere som skal nedover i løpet av helgen eller ??

Torepr0
Jeg og madamen stikker nedover 30 desember! vi blir bare i 3 netter, men får med oss nyttår der. Det må jo bli bra! :unsure:

Skal bo på blue tower hotel. Blir spennende å se hvordan det er:D 5500 tilsammen. Noen andre som planlegger turen nedover

i den tida?

Reiser ned 26 desember, og skal bli der en uke :D Tror dette blir en fin romjuls/nyttårs-feiring ;)

norsmurf

Nå er det alt for lenge siden sist.. KLM har billige billetter, så jeg stikker om en to ukers tid :)

dauhau

må bare nevne at norwegian starter flyvninger til amsterdam i april.

betale ca 900kr tur/retur :smokey:

tourguide

Jeg og kompis bestillte femte pilgrimsreise til tulipanbyen bestillt for et par uker siden. Flyr med KLM fra Gardermoen på torsdag 19. Februar, og tilbake til torp på mandag 23. for 1300 t/r pr pers.

4 netter på Hotel Hortus, 2-mannsrom med eget bad(Røyking tilatt!!) til 100€ pr snute(inkl frokost). altså rundt regna 2200,- for hele sulambitten:D

Vi skal såklart innom obligatoriske cannabis college og Hash Hemp Marijuana museum.

Er det noen som kan anbefale andre gode plasser man kan dra om man vil se fine hager? og kansje lære litt ekstra om vår alles favoritt vekst og nytelsesmiddel? Kansje grow shops som er ekstra hjelpsomme med info, eller seedbanks som yter litt ekstra hjelp for å sikfre kundene en god investering? :)

Ellers er ikke min favoritt aktivitet i amsterdam canalbiking en mulighet om vinteren, så jeg tar imot alle anbefalinger om passelige aktiviteter i byen i februar med stor takk. Av ikke stoner relaterte aktiviteter har vi tenkt The heineken experience, ice skating rinken på leidseplein(kompis har aldri gått på skøyter før:), Artis Zoo og kansje et gjensyn med van gogh museet. Basert på tidligere erfaringer blir vel lite av dette gjennomført, men halve reisen kan ofte være å sitte med en god spliff og planlegge den:p

Skal prøve å ta neon bilder og skrive en liten reiserapport hvis vi gjør noe kult. Evt andre norcanere som skal samme retning den helga er velkomne til å sende en pm:)

-Tourguide

Edited by tourguide

norsmurf

Kom hjem etter noen dager i godbyen i går, og sliter litt med å takle snøen enda..

Vi hadde en leilighet rett på andre siden av artis, og fant ut at "De overkant hortus" er en overlegent god coffeeshop. Den ligger knappe kvartalet fra hotellet deres, på andre siden av hortus. (ved niuwe herengracht.)

Ellers vil jeg anbefale dere å leie sykkel. Været var gull å sykle i for en nordmann nå, så det funker nok for dere også, om det ikke regner :)

tourguide

takk for tipset norsmurf:) overkant skal sjekkes ut, alltid fint med en god base-shop nært hotellet. vet du hvordan artis er om vinteren, ettersom du hadde bodd like ved? er vel ike alle dyra som er like glad i kulde osv, og hvordan er akvariumet der?

Tar også gjerne imot erfaringer fra botanisk hage, har de cannabis der? isåfall er det informativt?

Og er det noen med sopp erfaringer derifra etter de banna?

norsmurf

Jeg kom meg aldri i hverken zoologisk eller botanisk hage når jeg var der nede nå.. Utrolig slapt, ettersom det var rett utafor døra, menmen <_<

Ang. sopp er visst ikke "Philosophers Stones" berørt av den nye loven, så de skal fortsatt være tilgjengelige på smartshops.

buska

Funker den loven om at utlendinger på besøk i landet ikke får røke på coffe shappene??

norsmurf
Funker den loven om at utlendinger på besøk i landet ikke får røke på coffe shappene??

Det har såvidt jeg vet aldri vært mer enn et rykte.. heldigvis. <_<

buska
Det har såvidt jeg vet aldri vært mer enn et rykte.. heldigvis. <_<

phuuu gått å høre, blir en tur snart se :)

arctic

Halla folkens! fett å lese om reiseopplevelser og tips fra the bluntsmoke-mecca. ;)

jeg var her for første gang for to uker siden, dro sammen med 5 andre kompiser på en 4 dagers rølpetur. hel gjeng med amsterdam-dummies haha! :D

vi er nordlendinger hele gjengen så levra fikk kjørt seg hardt disse dagene.

ble mest en fyllatur på forskj. house-steder, bl.a club Escape som var dritfett. det var ikke alle av gutta som var helt down med å røyke på denne turen, litt synd men likevell, det ble en knallbra tripp.

fikk likevell nytt noen gode stunder på die dampkring, grasshopper og ett par andre store coffeshops jeg ikke husker navnet på.

sjekket ut ak47, blue cheese og white widdow. :D må si jeg og ene kompisen ble slått ut av cheese'n!! dum som jeg var lot jeg munchies'n min gå utover det de solgte av space cookies på grasshopper coffeshop. haha!! :)

ble steinalder-fjern og holdt meg unna disse resten av turen.

vi prøvde også shrooms, har hørt at det er innført forbud mot dette, men vi fikk kjøpt noe shrooms på boks i en butikk som visst var spesialisert på området.

har glemt navnet på sjappa men dere som har vært der kjenner sikkert til denne, hadde en stor sopp som logo og lå ikke langt fra rembrandtsplein, hvor vi bodde.

dette var dumt planlagt, neste gang skal jeg ikke gjøre samma feilen.

fikk ikke noe særlig tripp, noe som skyldes at vi alle var kanon drita og fjern fra før av da vi spiste dette. :)

hadde en fet tripp, møtte noen damer også;) og nei, ikke de skjønnhetene fra kabinettene i redlight'n, hooket up med noen søte jenter fra sør i nederland som også var på helgetur.

jeg går for en tur til i midten av april. klarer ikke vente! hadde det fet som juling, selv om det ikke ble som jeg forventet. men denne gangen er planen å bare få med smokers. :D

har tenkt mye på å leie hos greenhouse effect, selv om mann kanskje må ut med litt mer enn vanlig hotell.

dette tror jeg ville gjort mye for "feelingen" når man er keen på å chille i byen. ;)

siden budsjettet ikke er allverdens så skipper jeg amsterdam escape-leiligheter og div andre freshe leiemuligheter.

noen som har andre forslag til billige og greie boalternativer i amsterdam? gjerne noe lignende greenhouse effect og i samme prisklasse.

noen flere som har tenkt seg ned i april?

peace ;)

DubBud
vi prøvde også shrooms, har hørt at det er innført forbud mot dette, men vi fikk kjøpt noe shrooms på boks i en butikk som visst var spesialisert på området.

har glemt navnet på sjappa men dere som har vært der kjenner sikkert til denne, hadde en stor sopp som logo og lå ikke langt fra rembrandtsplein, hvor vi bodde.

dette var dumt planlagt, neste gang skal jeg ikke gjøre samma feilen.

fikk ikke noe særlig tripp, noe som skyldes at vi alle var kanon drita og fjern fra før av da vi spiste dette. :lol:

Jess, og det er nettopp pga. idioti som dette at sopp har blitt forbudt i Nederland. Klart, man kan diskutere hvor forbudt det egentlig er, men uansett.

Personlig har jeg aldri skjønt greia med å trippe i Amster. Jeg har aldri trippa der nede, og jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Det skyldes kanskje at jeg både plukker og dyrker min egen sopp, og kan følgelig trippe når jeg vil. Homegrown ftw :)

rolig

ja, da var dagen snart kommet for turen :smokey: reiser til amsterdam 2 april og blir til den 9`ende. skal møte 5 kompiser der nede så dette ser ut til å kunne bli en svært bra tur, vi har alle litt forskjellige fly. Jeg for min del reiser fra nordland.

:wacko:

Noen flere som har tenkt seg nedover i denne perioden?

Noah

Jeg drar nedover den 27. mai og skal være der til 1 juli. Første gang jeg drar og jeg reiser alene for å møte en gjeng finske særinger jeg aldri har møtt!

Vet så og si ingenting om Amsterdam men regner med at dette forrandrer seg fort!

rolig

ja, da var jeg vell hjemme fra Amsterdam. Turen fikk ett par uventede svinger og enden på visa ble at jeg dro alene på coffeeshops. Dette gjorde egentlig ingenting, det er utrolig lett å bli kjent med folk på disse plassene :smokey:

egentlig ganske forståelig med tanke på at det er flere enn oss som drømmer om å dra dit, og når man først er der blir det en veldig spesiell opplevelse som man ikke glemmer :lol: :)

Kvaliteten på weed er forresten MYE bedre om man reiser litt av sentrum :smokey:

Noah

5 uker igjen! Fy faen har aldri gledet meg så mye til en ferie noensinne! ;)

Nå har vi bestilt rom på Stayokay Amsterdam Zeeburg

Litt utenfor sentrum, men det gjør lite da vi kan leie sykler. Ser ut som at nærmeste coffeeshop er Hortus. Greier fremdeles ikke å titte rundt på coffeeshops etc da hjernen min bare imploderer av glede så fort jeg skal være "flink", også koker det bare bort i en eneste stor lykkerus! :)

norsmurf

Høres bra ut, Noah :)

Skal sjøl bo en uke på camping zeeburg i sommer, så du får si ifra om du finner noe spennende i området :)

Hortus er en NICE shop, var der en del sist gang jeg var i Amster. myye god hasj ;)

Hazy

Da stikker jeg til amster,om noen timer.Blir digg det.Tror ihvertfall jeg går for noe deilig leban denne gangen.Gleder meg :)

Tony

Zeeburg camping kan absolutt anbefales. Har vært der to ganger og har storkost meg begge gangene.

GreenRooibos

Skal til Amster til sommern. Gleder meg som en unge!

Er det vanlig at det er lov å røyke inne på rommet på hoteller der?

bjartmar

Nei :) Ytterst sjelden.

norsmurf

Årn en leilighet, og pass på at den er smokerfriendly så er du all good :)

Masse gode tips om du leser igjennom tråden ;)

canna-trollet

Aldri fått klager.

Tony

Det er noen år siden jeg var der, men jeg mener å huske at de spurte om jeg ville ha røykerom eller ikke på hotellene jeg har vært. Ellers er det vel bare å røyke ut av vinduet og lufte godt. De kan jo egentlig ikke gjøre noe annet enn å bli sure hvis de oppdager røyklukt på rommet.