Jump to content
arnt

Den store Amsterdamtråden

Recommended Posts

norsmurf
Det er noen år siden jeg var der, men jeg mener å huske at de spurte om jeg ville ha røykerom eller ikke på hotellene jeg har vært. Ellers er det vel bare å røyke ut av vinduet og lufte godt. De kan jo egentlig ikke gjøre noe annet enn å bli sure hvis de oppdager røyklukt på rommet.

Vi blei trua med bot på 100 euro en gang. Heldigvis fikk vi bytta rom til et som ikke var så nær resepsjonen, så da årna det seg :D

Tony
Vi blei trua med bot på 100 euro en gang. Heldigvis fikk vi bytta rom til et som ikke var så nær resepsjonen, så da årna det seg :P

Hvordan fant de ut at dere røyka på rommet? Fyra dere så tett at de lukta det utenfor døra, eller var det stuepikene som sladra? :D

norsmurf

Tja, nå skal det ikke fyres så tett for at det lukter utafor døra etter min erfaring :P

Grunnen var nok at vi fikk et kjipt rom som lå rett ved resepsjonen, så det skulle lite til. Så fort vi flytta opp et par etasjer, var det slutt på stresset :D

Rotten

Jeg har funnet meg en koselig liten loftsleilighet der jeg kan gå ut på taket fra et av vinduene. Litt skummelt, men også ganske digg å sitte der oppe og fyre. Null avslørende lukt, også kan jeg bare tippe meg tilbake inn vinduet og ned i senga innafor. :D

EDIT: Mindre enn to måneder igjen nå. Gleder meg!

Edited by Rotten

bj0rn0ne

golden tulip au :D stinka i korridoren vår

ca 3 min med buss til sentrum, gode ti min gnome labbing ;P

Edited by bj0rn0ne

eljardo

feilpost

Edited by eljardo

norsmurf

Hotellet jeg fikk pes på var Rembrandt Centrum elns, mener å huske det var fire stjerner. Prøvde hardt å være finere enn det var, så har nok noe med det å gjøre.

Andre steder har det igrunn vært lite pes, men bor somregel i leilighet :P

Mus på rommet var forøvrig grunnen til at vi fikk bytta rom :D

Edited by norsmurf

Tony
Mus på rommet var forøvrig grunnen til at vi fikk bytta rom :lol:

Selv prøver jeg febrilsk å lokke med meg litt mus til hotellrommet når jeg er på ferie.....

El

LOL, nice one Tony... :lol:

norsmurf

Hahah :lol: :)

Det burde du da klare å få til i Amster, Tony :)

Edited by norsmurf

Weedar^^

skal muligens kjøre vogntog til nederland nå på torsdag:). er det vanskelig å finne coffeshops? er det spredt utover hele landet eller bare i hovedstaden eller? håper jeg ikke får returlass på en uke (noe som fort kan skje) og jeg må vente et par dager ^^. I'm looking forward to it!

Hazy

Var en tur innom cannabis college nå nylig.Han duden nede i kjelleren,som dreiv hagen, var ikke opptimistisk med tanke på coffeeshopens fremtid i landet.Han mente myndighetene kjempet så hardt mot cannabis culturen, at innen 5år trodde han de alle var stengt.Han mente det ville bli ca.10000 raid mot dyrkere i amsterdam regionen i år.Det var 5-7000 i fjor.Altså en dobling i innsatsen mot dyrkere og cafeer.De kjørte små helikoptere med varmesøkende kameraer hele tiden.Han mente det var muligheter og isolere så det ikke ville bli mulig og oppdage,men det ville lett koste 25000 euro for et ikke altfor stort lokale.I Holland var det også tilgjengelig teknologi for og analysere rom hvor det var pågåt dyrking,basert på lukt.De var ennå ikke prøvd i en rettsal,men det ville nok skje på sikt,kanskje.Myndighetene hadde også strammet inn på driften hannes,så han fikk ha maks 5planter i lokalet.Derfor hadde han 2i veg+3han blomstra.Kunne ikke sette inn flere fra vegge rommet før en av de blomstrende var ferdige.Ikke som i gamle dager hvor han gjorde ganske mye som han ville selv.Før hadde han jo gjerne en fet plante stående utenfor sjappa på gateplan.Var litt trist den utviklinga.Var friere der før.Husker første gangen jeg var i amster.Da kunne man kjøpe 11g av gangen.Nå har de kun lov til og selge 5g til den samme kunden pr.døgn.Får håpe culturen holder seg der i mange år til.Tross alt.

http://www.cannabiscollege.com/thegarden.html

Edited by Hazy

dissi

Orwellianske tilstander i Nederland for tiden...

Rotten

En liten tankevekker til dem som mener Nederland er prydeksempelet på hvordan "legalisering" skal gjøres.

DubBud

Nettopp. Mye av problemene skyldes vel at cannabis ikke er legalisert, men tolerert. Har aldri helt skjønt den tankegangen der. Skarreværrasåskarreværra spør du meg.

Tony

Mye av cannabismotstanden i holland hadde forsvunnet som dugg for solen dersom det var tolerert/legalisert i resten av europa. Politikerne er redd for forholdet til nabolandene da noen av dem murrer litt pga all smuglingen. Befolkningen er litt lei av alle stonerturistene som ikke kjenner sine begrensninger og soser rundt i gatene i haståka. Jeg er selv blitt skjelt ut flere ganger der for relativt uskyldige ting som å stå midt i sykkelstien og måpe, fyre opp på feil sted eller bruke litt for lang tid på å finne lommeboka i kassakøen.

Rotten

ALDRI gå i sykkelstien! :chris:

Noah

Da er det to dager til jeg tar min første pilgrimstur, og jeg gleder meg så mye til dette at det begynner nesten å gjøre vondt! ;)

Har selvfølgelig ingen planer om å ta med meg noe på flyturen hjem, men jeg har litt noia allikevel. Hunder greier lett å plukke opp en svak cannabislukt fra klær man har hatt på seg mens man har røyka, en kompis av meg ble faktisk tatt for røyking i militæret på grunn av lukt i klær. Dersom det er hunder på flyplassen i Amsterdam (noe jeg antar det er) så vil de nok kunne lukte restene i klærene mine, er dette nok til å bli tatt til side for en grundigere sjekk? Er dette en god grunn til å dra tidlig til flyet slik man har tid til overs hvis noe slik tull skjer?

Dette er nok mesteparten noia, men jeg greier samtidig og ikke legge dette helt fra meg. :)

Hazy
Da er det to dager til jeg tar min første pilgrimstur, og jeg gleder meg så mye til dette at det begynner nesten å gjøre vondt! :D

Har selvfølgelig ingen planer om å ta med meg noe på flyturen hjem, men jeg har litt noia allikevel. Hunder greier lett å plukke opp en svak cannabislukt fra klær man har hatt på seg mens man har røyka, en kompis av meg ble faktisk tatt for røyking i militæret på grunn av lukt i klær. Dersom det er hunder på flyplassen i Amsterdam (noe jeg antar det er) så vil de nok kunne lukte restene i klærene mine, er dette nok til å bli tatt til side for en grundigere sjekk? Er dette en god grunn til å dra tidlig til flyet slik man har tid til overs hvis noe slik tull skjer?

Dette er nok mesteparten noia, men jeg greier samtidig og ikke legge dette helt fra meg. :)

Tviler på at det blir noe problem,men man kan jo aldri garantere.Var der nylig+at jeg har vært der en haug med ganger før.Aldri blitt markert på.Rart med disse bikkjene.Gikk forbi dem på flyplassen i Singapore,rett etter avslutta prosjekt en gang.Ingen tegn til reaksjon der.Slepp noiaen,og kos deg på tur du ;)

Noah

Takk for svar! Godt å spørre noen som har vært der før.

Tror ikke det blir noe stort problem å kose seg på tur som dette! :)

Tony

Så lenge du ikke har forbuden frukt i bagasjen kan du stinke så mye canna du vil. Juridisk kan du bli tiltalt i Norge for å ha røyka i Holland, siden du har brutt norsk lov, men jeg har aldri hørt at det har skjedd. Jeg har blitt stoppet flere ganger på vei hjem fra Aster, og jeg har alltid vært ærlig og sagt at jeg røyka de siste slantene rett før jeg satte meg på flyet, og da drar som regel tullbetjenten litt på smilebåndet og sier at det var lurt å røyke det opp i stedet for å ta det med meg.

Noah

Jeg har tittet gjennom forumet etter en slags guide over noe av amsterdam hasjen som ble skrevet/postet på en annen side av en av våre forum medlemmer. Kan såvidt huske at det var skrevet noe om noe helt sinnsykt bra hasj på slutten av guiden.

Hvis noen vet hva jeg snakker om og hvor den tråden er så hadde jeg satt pris på litt hjelp, siden det var en link så hjelper det ikke å søke etter ord jeg tror var i guiden. ;)