Jump to content
Trond

NYTTEVEKSTER I HEIMEN.

Recommended Posts

Trond

Nå for tiden så er det jo endel forskjellige typer med med Cannabis å ale frem.

Hadde kanskje vært en idè, hvis folk/pasienter kom med navn og diverse data på vekster de visste virket veldig bra for dems del.

Gjerne med en god beskrivelse av hvilken type smerter den spesielle Cannabisen hjelper mot..

Som det er blitt nevnt tidligere så er det jo masse nye folk som melder sin innteresse for Norcan, og mange er nok sikkert usikre på hvilken Cannabis de skal prøve å ale frem i kjellere og på loft.

-----------------------------------------------

Ikke kom med fjase forslag, prøv å hold denne linken seriøs- så kan vi kanskje bruke den som en motvekt til det oppgulpet som UMN&Co kommer med i tide&utide.

anarkisten_83

Whiteshark x NL og NL alene er veldig bra mot AD\HD, man holder kjeft, men reflekterer samtidig..For første gang opplevde jeg å tenke før jeg snakket, og jeg følte et slags velbehag i å sitte i ro, akkurat passe, ikke sånn at jeg sovnet og gikk med oslo-s-knekk i knærne..De som har ad\hd vet hva jeg snakker om, sjelefred uten å kvele kreativiteten........Sjelden vare, ikke opplevd det med noen medisin før heller, mornings før skole\jobb er plutselig en skjerpende og gunstig mulighet. (Samt et faktum.)

Yusuf

a

Edited by Yusuf

Forconin

Velkommen til forumet Johnny. :P

Bra arbeid du driver med.

Noen som har noe erfaring/kunnskap når det gjelder canna vs epilepsi?

Lest at det var et par i USA som fikk medisinsk marihuana mot det. Men har ikke funnet mye info på nett.

Yusuf

a

Edited by Yusuf

mats

jeg har hørt at generelt hjelper tunge Indicaer mot angst.

lastemperor

vil anbefale Angel Dust fra Growdoc for alle kreftpasienter blir i hverfall sinnsykt sulten av den og ruseffekten er ikke så voldsom, noe som jo passer godt for noen.

GanjaMan

jeg har hørt at generelt hjelper tunge Indicaer mot angst.

Jeg har nesten førstehåndskunnskap om det faktisk ikke er sånn.Hvis målet med tung indica er å bli søple stein for at tankene skal slippe taket,kan jeg kanskje forstå det. De sativa/sativa dominerte strainsene er etter min erfaring de beste både til psykiske og fysiske plager.

GanjaMan

Ganjalf

De sativa/sativa dominerte strainsene er etter min erfaring de beste både til psykiske og fysiske plager.

GanjaMan

Da har du enten 1) ikke angst, eller 2) ikke røyka nok sativa til å uttale deg.

Yusuf

a

Edited by Yusuf

Yusuf

a

Edited by Yusuf

GanjaMan

White Rhino har jeg opplevd som veldig smertedempende ved betennelses smerter mellom skuldrene.

GM

stikling

Ikke mye til tråd å ha "pinned" ;)

Noen som har link til noe liste?

Edited by stikling

El

Hva skjer med a\'ene å Yusuf...?

bing

Var et lite opprør som i sammenheng med at han ble beskyldt for alskens dealing osv..

kom snakk om et nytt forum der han å "andre" kunne nåes, å da kunne ikke hans visdom bli liggende her..

Som stonere generelt ble vel dette forumet med tanken ;)

Han poster nå hvertfall her til stadighet

taedium

Nei dette var en sørgelig tråd.

Får bidra med blueberry/blackberry og grandaddy purple kush som selges mye av på caregiver foretakene i California for deres smertelindrende egenskaper.

Herr Statsminister

Jack Herer - mot smerter rygg/nakke og hodepine. Fantastisk deilig! Jeg har problemer med rygg/nakke som igjen gir hodepine/migrene blant annet. Fikk JH her forleden og følte meg fantastisk bra! Ble smertefri, våken og i godt humør!

Så nå håper jeg jeg kommer over JH-frø :rolleyes:

tag129
Jack Herer - mot smerter rygg/nakke og hodepine. Fantastisk deilig! Jeg har problemer med rygg/nakke som igjen gir hodepine/migrene blant annet. Fikk JH her forleden og følte meg fantastisk bra! Ble smertefri, våken og i godt humør!

Så nå håper jeg jeg kommer over JH-frø :)

helt enig med at JH er rått når det kommer til muskel og skjelett,evt migrene..

Derav jeg har hatt kronisk migrene i 24 år,så kjenner til problemene..

Derav en annen sort som jeg oppmerksom på er Himmalaya Gold..prøvde den i amster,høy thc verdi,har en "delay" effekt før den kicker,og den gir ingen hangover for meg i allefall..

fantastisk strain..og snart er den ferdig :P

Herr Statsminister
helt enig med at JH er rått når det kommer til muskel og skjelett,evt migrene..

Derav jeg har hatt kronisk migrene i 24 år,så kjenner til problemene..

Derav en annen sort som jeg oppmerksom på er Himmalaya Gold..prøvde den i amster,høy thc verdi,har en "delay" effekt før den kicker,og den gir ingen hangover for meg i allefall..

fantastisk strain..og snart er den ferdig :D

Lucky bastard! :)

soulhunter

Sativa strains funker fint mot angst, og depresjoner.

Min favoritt er Arjan ultra haze, den tar vekk alle angst symptomer, og gjør deg ikke stein og sløv. (i små mengder)

Den varer lenge, samtidig som den gjør deg energisk.

0,1 gram om dagen gjør at jeg føler meg helt fin. Enten tidlig om morgenen, eller rett før jeg legger meg.

Super Silver Haze har også god efekt på min tillstand, men den gjør meg litt mer sløv, noe jeg ikke liker.

Så om jeg har SSH, så velger jeg ofte å innta den på kvelden, siden den gjør meg steinere og sløvere.

EDIT: Jeg bruker ikke cannabis som medisin for tiden, siden det er ulovlig, og det ikke er sosialt akseptert. Noe som gjør at jeg ikke er i jobb om dagen, og sliter mye med sykdommen min.

Edited by soulhunter
  • Like 1

lastboss
EDIT: Jeg bruker ikke cannabis som medisin for tiden, siden det er ulovlig, og det ikke er sosialt akseptert. Noe som gjør at jeg ikke er i jobb om dagen, og sliter mye med sykdommen min.

Skjønner greia, men hva har du å miste? Et forelegg går bra hvis du er i jobb og dette med "sosial aksept" er overvurdert - det er mer sosialt akseptert enn du kanskje skulle tro, og hvis dine venner / familie finner det ut, forandrer det egentlig noe? Unner de deg ikke et bedre liv selv om du må bruke cannabis for å få det? Da er de ekstremt egoistiske og respektløse, på grensen til ren ondskap. Å konstant gå rundt i frykt for å ikke leve opp til andres idealer kan være en av årsakene til angsten din. Jeg tror du kan ha godt av å gi litt faen og å være deg selv, det vil nok ha svært positiv effekt for deg i lengden (jeg har vært omtrent der du er nå, og å ta mer hensyn til meg selv og mindre hensyn til andre har faktisk gjort at jeg har fått mer respekt fra de personene som var hovedproblemet). Jeg vet det er vanskelig å gjennomføre i praksis og veldig lett å skrive om på et internettfora, men tenk iallefall litt på det og kjenn etter om du har baller til å gjennomføre det.

• Like 1

soulhunter

Jeg har barn, det er hovedgrunnen. Vill ikke risikere aa blande inn barnevern.

For aa faa tak i medisin maa jeg oppsöke “kriminelle” miljöer, og da kan man vœre uheldig aa möte paa politi.

Dyrke selv er heller ikke en mulighet, siden barna mine etter hvert vill skjönne at jeg gör noe ulovlig. Jeg skal jo liksom vœre ett godt forbilde.

Jeg kan tilföye at jeg har prövd det meste av “lykkepiller” og beroligende medisiner, og samtlige har forverret tilstanden min. Det eneste som har hatt noe som helst positiv efekt er cannabis sativa.

Sluttet med selvmedisinering for bare 6mnd. siden, og har vert sykemeldt siden.

lastboss

Da skjønner jeg :clown: Jeg ville gjort det samme om jeg hadde barn. Vi får krysse fingrene og håpe Storberget & co gjør slik at du kan røyke cannabis uten frykt for å bli fratatt barna dine eller barna dine blir fratatt deg nå i nær fremtid.

Brillesmurfen
Et forelegg går bra hvis du er i jobb og dette med "sosial aksept" er overvurdert - det er mer sosialt akseptert enn du kanskje skulle tro, og hvis dine venner / familie finner det ut, forandrer det egentlig noe? Unner de deg ikke et bedre liv selv om du må bruke cannabis for å få det? Da er de ekstremt egoistiske og respektløse, på grensen til ren ondskap.

Jeg er ikke uenig i det du skriver, men for mange vil et forelegg for cannabis (Omgz narkotikamisbruker!!) bety at man mister jobben. Bor man på et lite sted betyr det fort at man både mister jobben og sliter med å få en ny jobb.

Mange kjenner bare cannabis fra det de lærte på skolen og det det har lest i avisen gjennom noen tiår, jeg tror det er mer kunnskapsløshet enn egoisme og respektløshet. Husk at en stor del av norges befolkning tror at hasj er like farlig som heroin pga dette. Klart at dersom venner og famile tror at man sitter med hasjsprøyta og er på full fart til helvete som en viljelammet misbruker sliter du verre enn en lesbisk muslim på landsmøtet til Demokratene.

Northernlight

Har ikke unger men skiter med noe det samme som deg solhunter,har også merket at Sativa virker bedre for angst en hva Indica og hasj gjør.

Liker og røyke det har eg altid gjort!Lykkepiller og div b-preparater har virket mot sin hensikt,har faktisk forverret det,iallefall lykkepiller,går ikke på noe medisin no,ikke skal eg begynne på det heller!!

Men som sagt,så liker eg og røyke, nettopp flyttet til en ny by,dårlig med kontakter = 0 pot!

Hasj virker noen ganger bra for meg,mens andre ganger til skikkelig angst,men tar sjansen allikevel,sikkert ikke så lurt,men faen med tryggere for meg det en noe jævlade lykkepiller!!

For en god stund siden,fant eg ut at White widow funket bra mot min angst :) men men både folk og strains er jo forskjellige så for og finne en skikkelig god match så må du sikkert teste en del strains ;) Amsterdam er jo genialt til dette her,er garanter sikkert at man finner noe der ;)