Jump to content
Trond

NYTTEVEKSTER I HEIMEN.

Recommended Posts

Leperacon
helt enig med at JH er rått når det kommer til muskel og skjelett,evt migrene..

Derav jeg har hatt kronisk migrene i 24 år,så kjenner til problemene..

Derav en annen sort som jeg oppmerksom på er Himmalaya Gold..prøvde den i amster,høy thc verdi,har en "delay" effekt før den kicker,og den gir ingen hangover for meg i allefall..

fantastisk strain..og snart er den ferdig :D

har en god prolaps som ligger å gnikker i ryggen nå om dagen etter en uheldig ulykke xD

dro en tur til Amster med noen kammerater, og jeg må få si at JH og Himmalaya Gold er Utrolig bra!

flotte produkter :P

tomdebong

Apollo 13 = mot smerter i rygg.

Alien Train Wreck = mot asthma

Auntie Em = vistnok en fin medhjelper til de som har MS.

Krinkle x Kush x Freezeland = denne er vist veldig fin i nødstilfeller for de som har MS, da den er veldig fin til redusere muskel spasmer og faktisk kan roe det helt.

Fig Widow = mot psykoser.

G13 = mot depresjoner, ADD, ADHD, og smerter.

bozzy

Har en god kamerat som er veldig plaget med Chrons Så da lurte jeg på om noen her har noen bra strains jeg kan anbefale til han?

x_1001

Apollo 13 = mot smerter i rygg.

Alien Train Wreck = mot asthma

Auntie Em = vistnok en fin medhjelper til de som har MS.

Krinkle x Kush x Freezeland = denne er vist veldig fin i nødstilfeller for de som har MS, da den er veldig fin til redusere muskel spasmer og faktisk kan roe det helt.

Fig Widow = mot psykoser.

G13 = mot depresjoner, ADD, ADHD, og smerter.

Mot astma? Hvordan funker det? :P

Forøvrig, er det basert på egne erfaringer?

mrblondi

jeg har fått ett helt annet syn på hasjish etter jeg fikk smake på top noch white widow, jeg digger den max!

jeg får syke munchies, jeg kan pass'e ut flere ganger bre på noen få trækk. kan brukes til festbruk, blir veldig høy liker å kombinere med tuborg glassflaker! :)

Potreaux

Jeg eier Pocket Guide to Cannabis Strains som har en lang liste med indika, hybrid, og sativa strains og deres medisinske bruk. Dessverre er de fleste stammer oppført som bra for angst og smerte. Dette er bred og upresis i min mening. Men, kan det være et godt sted å starte med ideer basert på erfaring.

Medical marijuana strain guide er også en god ressurs med flere detaljer og gratis!

Edited by Potreaux

LegalizeMarijuana

Whiteshark x NL og NL alene er veldig bra mot AD\HD

Du snakker om Northern Lights da?

Jeg har ADHD og er på jakt etter en strain som demper hyperaktivitet og uro, men som samtidig ikke gjør meg for fjern. Noen tips...? Ut i fra det jeg har lest så er det Blueberry, Northern Lights og div. kush strains som er best for de med ADHD. Er jeg helt på jordet?

Lurer på om jeg skal satse på Northern Lights i en utegrow neste år. Slik jeg forstår det er det en av de enkleste strainsa å dyrke.

jeg har fått ett helt annet syn på hasjish etter jeg fikk smake på top noch white widow, jeg digger den max!

jeg får syke munchies, jeg kan pass'e ut flere ganger bre på noen få trækk. kan brukes til festbruk, blir veldig høy liker å kombinere med tuborg glassflaker! :)

Det har ikke noe med medisink cannabis og gjøre...

Edited by LegalizeMarijuana

Tantor

Hva i huleste får folk til å tro at NL gjør seg som uteplante. Navnet henspiller ikke på at man kan dyrke denne i arktiske strøk altså :rolleyes: . Finn en annen sort som er ment for utendørsdyrking du legalizemj ;) Autoer er jo simplest da du er garantert at de når blomst :smokey:

LegalizeMarijuana

Hva i huleste får folk til å tro at NL gjør seg som uteplante. Navnet henspiller ikke på at man kan dyrke denne i arktiske strøk altså :rolleyes: . Finn en annen sort som er ment for utendørsdyrking du legalizemj ;) Autoer er jo simplest da du er garantert at de når blomst :smokey:

Haha, jeg tror ikke at navnet har noe å si. :lol:

Jeg har bare lest mange steder at NL er en strain som "trives" ute i Norge. :P

LegalizeMarijuana

Har dere noen tips om medisinske strains som kan dyrkes utendørs i Norge da? Vil ha en strain som slapper av kroppen men som ikke gjør meg helt fjern, noen tips?

Edit: Er ikke vits å ramse opp strains som kun kan dyrkes inne. Bor fortsatt hjemme hos min mor så innendørs dyrking er uaktuelt. ;P

Edited by LegalizeMarijuana

Markens

Er det noen som har tips om medisinske strains som kan hjelpe mot ME (eller MS)?

bully

Har dere noen tips om medisinske strains som kan dyrkes utendørs i Norge da? Vil ha en strain som slapper av kroppen men som ikke gjør meg helt fjern, noen tips?

Edit: Er ikke vits å ramse opp strains som kun kan dyrkes inne. Bor fortsatt hjemme hos min mor så innendørs dyrking er uaktuelt. ;P

Hvis du vil ha NL kan du jo prøve deg på auto NL :smokey:

Rikemannsgetto

Er det noen som har tips om medisinske strains som kan hjelpe mot ME (eller MS)?

Dette lurer jeg også på. Mange vil kanskje si at marihuana ikke er den beste medisinen mot en sykdom der hovedsymptomet er energimangel, men.. manko på energi er bare et aspekt av denne sykdommen. I tillegg er det blant annet mye smerter, plagsomme hodepiner, søvnproblemer, kvalme (nå for tiden i så stor grad at jeg ikke får i meg frokost før ut mot kvelden), ledd- og muskelverk, samt en slags uprovosert stressfølelse (sistnevnte er litt vanskelig å sette fingeren på/forklare).

Forslag på strains mottas med takk. (Ikke alle er så heldig at de har tilgang på cannabis, men det kan jo i allefall noteres ned til en senere anledning.)

smile.gif

Edited by Rikemannsgetto

Hightower

Her er noen strains, ikke alle som er lette å få tak i.

Sour Tsunami, Harlequin, Omrita Rx3, Jamaican Lion, Cannatonic, Juanita la Lagrimosa, Misty, Good Medicine, Maz's Cheese.

Sour Tsunami har 1 av 4 sjangse for å produsere phenos med 10-11% CBD og 6-7% THC, Cannatonic (CBD-Queen) fikk prisen for høyeste CBD strain på Cannabiscup 2010 Amsterdam (25% sjangs for å få CBD rik pheno) Synd de ikke hadde den da jeg var på Resin coffeshop, ante ikke hva jeg snakka om engang..

Disse finner jeg ikke noe info på ennå, men kommer nok etterhvert.

TB x OGK, OG Afghani, Jamaican Skunk, Atomic Jam, Downtown Diesel, Cotton Candy x Diesel, Sugaree x Blue Diesel, SFV, R-4, Bubblegum Kush, Intensive Care OG Kush, Kushage, Soma A+, Stinky Purple, Poison OG, Granny Durkel, Wu#1, Phenom Phen, Purple Diesel, Silver Dragon, Monkey Balls, F5 Manawell, Sweet SF x OG, Black Queen

Mer å lese på: http://www.projectcbd.org/Availability.html#Marketing

http://www.mrnice.nl/forum/cbd-crew/8098-cbd-crew-article-weed-world.html

http://www.freedomisgreen.com/cbd-in-marijuana-treats-ms-alters-cholesterol-metabolism/

Analyser av noen strains: www.budgenius.com

www.leafly.com

http://www.resinseeds.net/strains,Cannatonic,en.html

http://www.juanatrade.net/index.php?route=product/product&keyword=juanita&category_id=47&product_id=368 <-- har også Cannatonic.

Jamaican Lion fra The Real Seed Company bør gå ann å få tak i via Attitude Seeds, ettersom de fører TRSC.

• Like 1

Humle

Her er noen strains, ikke alle som er lette å få tak i.

Sour Tsunami, Harlequin, Omrita Rx3, Jamaican Lion, Cannatonic, Juanita la Lagrimosa, Misty, Good Medicine, Maz's Cheese.

Sour Tsunami har 1 av 4 sjangse for å produsere phenos med 10-11% CBD og 6-7% THC, Cannatonic (CBD-Queen) fikk prisen for høyeste CBD strain på Cannabiscup 2010 Amsterdam (25% sjangs for å få CBD rik pheno) Synd de ikke hadde den da jeg var på Resin coffeshop, ante ikke hva jeg snakka om engang..

Vet du noe om hvor stabilisert Harlequin er, om den også ligger på 25% sjanse for høy cbd, eller om den er stabilisert til nærmere 100%?

Noen som har prøvd å stabilisere Cannatonic ytterligere?

mas

Jeg har nesten førstehåndskunnskap om det faktisk ikke er sånn.Hvis målet med tung indica er å bli søple stein for at tankene skal slippe taket,kan jeg kanskje forstå det. De sativa/sativa dominerte strainsene er etter min erfaring de beste både til psykiske og fysiske plager.

GanjaMan

For så vidt enig, vis man skal ta seg en bitteliten blås.

Edited by mas
  • Like 1

marlon_murray

For så vidt enig, vis man skal ta seg en bitteliten blås.

ehm..

GanjaMan skrev 24 september 2006

Det nerrmer seg seks år siden det..

Edited by marlon_murray

Hightower

Vet du noe om hvor stabilisert Harlequin er, om den også ligger på 25% sjanse for høy cbd, eller om den er stabilisert til nærmere 100%?

Noen som har prøvd å stabilisere Cannatonic ytterligere?

Iflg Project CBD vil 1 av 4 frø av cbd rike strainer gi cbd rike planter.

http://www.projectcbd.com/CBDiary.html (se 14 desember)

På neste generasjon Omrita rx3 vil man visst få 64% sjangse til å få CBD rik plante.

(se 21 oktober i samme link som over, + under.

http://www.projectcbd.com/images/Omrita-Cal-Bot-test.fullsiz.jpg

Arbeidet med å stabilisere CBD strains fortsetter, litt om det her:

http://www.mrnice.nl/forum/cbd-crew/8098-cbd-crew-article-weed-world.html

Cannatonic vil bli mer stabil ettersom de jobber med det (Resin Seeds)

Regner med at Harlequin også vil gi 1 av 4.

http://www.projectcbd.org/StrainNotes/Harlequin/Harlequin.html

Det anbefales å sette alle frø i jorda og teste for cbd/thc etter 4 uker i vegetativ fase, test kit får man blandt annet kjøpt her: http://www.canna-test.com/ aldri prøvd selv.

:smokey:

http://projectcbd.org/Availability.html

mas

ehm..

Ok, for å forklare meg litt bedre. Det med angst kommer helt ann fra person til person. Indica eller Sativa.

Jeg har opplevd store forskjeller med ulike indicatyper men tanke på angst (da mener jeg at en plante er mer indica enn sativa). Med sativa er mine erfaringer litt mer begrenset, men ikke at de er bedre for angst (for meg) enn enkelte indicadominert typer.

Cannatonic (en 50-50 type) er for øyeblikket min favoritt som medisinsk cannabis fordi jeg ikke blir så sykt fjern av den.

Maroc synes jeg også er bra til smerter. Papaya hadde ikke for meg noen spesiel smertelindring. AK-48 er så sykt potent, klarer nesten ikke komme på hva jeg heter etter et par puff, men bra smertelindring. Alle bør vel prøve afgan eller hinhu kush også.

Men som medisinsk cannabis er det verdt å prøve flere strains til man finner den eller de man føler fungere best på enn.

Hulken

Xanturus, "kriminelle miljøer" er ikke veien å gå.. Grow safe and easy at home!

Hvis du sliter med nervesmerter, så er det ikke alt som er like bra (for deg) på markedet. Gror du hjemme så vet du akkurat hvilke egenskaper du kan forvente når du røyker det, da det finnes mye info til de fleste strains. Med litt research her på forumet og diverse google / youtube klipp, kan man fint klare å sette opp et lite skap som kan holde deg selvforsynt året rundt.

Søk etter indica-dominerte kryssninger med medisinske virkninger.

Det er forresten ikke lov å fiske etter kontakter her på NorCan ;)

hwunreal

Xanturus: du vil antageligvis få bedre effekt ved å spise fremfor å røyke.

Wictor

Hei ny på forumet. Har ikke røyka på. 17 år siden barna kom

Siden da så har det vært 17 med smetrer pga migrene og en nakke som er knust

Vanlig lege medesin fungerer ikke.

Er det noen her på nettet som kan hjelpe meg med det jeg trenger

xyzzy

Hei ny på forumet. Har ikke røyka på. 17 år siden barna kom

Siden da så har det vært 17 med smetrer pga migrene og en nakke som er knust

Vanlig lege medesin fungerer ikke.

Er det noen her på nettet som kan hjelpe meg med det jeg trenger

Velkommen til Norcan! Cannabis trenger jo ikke nødvendigvis å røykes, men gjerne spises eller ekstraheres til cannabisolje for oralt inntak.

Jeg har ikke erfaring med migrene selv, men her finner du en hel haug av forskjellige strains: http://www.leafly.com/explore/conditions-migraines

Ellers er handel med cannabis eller cannabisfrø ulovlig på dette forumet.

Vi kan mer enn gjerne hjelpe deg med dyrketips og hvor du får tak i hva av utstyr, men cannabis kan du bare glemme å få tak i her.

Edited by xyzzy