Jump to content
Guest kkt1986

Hjelp til flyers...

Recommended Posts

Tias

Det hadde jo ikke vært helt på tryne å mobilisere små lokallag som tok seg av dette. Det kunne jo blitt en hyggelig liten sammenkomst, men hvorfor gjør vi dette nå og ikke før marijuanamarsjen?

eRk

For å få cannabis diskjusjonen i live året rundt, som det fortjener.

Å ikke bare 1 gang i året før mai....

eRk.

laffen
men hvorfor gjør vi dette nå og ikke før marijuanamarsjen?

Marsjen er jo nettop ferdig! man vinner ikke politiske kamsaker med å være aktive tre timer i året. nå er tiden for nye grep, først en periode nå med stunt-planting så mediakjør og flyers. så får vi se om vi kan bevege myndighetene eller om også vi må bruke selvmordsbomber for å bli hørt :ph34r:

( med dette magiske ordet introdusert i debatten regner eg med at pot har full gransking på sidene fra i morgen) hadde vært bedre om pot roet seg med litt pott ;)

Guest kkt1986
Det hadde jo ikke vært helt på tryne å mobilisere små lokallag som tok seg av dette. Det kunne jo blitt en hyggelig liten sammenkomst, men hvorfor gjør vi dette nå og ikke før marijuanamarsjen?

Fordi jeg ikke fant på dette i all min kjedsommelighet uten venner før en solskinnsdag ETTERPÅ ;)

(se åpningsinnlegget)

Men som det er sagt: Det er bra å holde på året rundt.

Hvis vi nå satser på å verve flere medlemmer her, kan det senere bli mye lettere å danne lokallag. Jeg, for eksempel, har ikke knyttet særlig mange stoner-kontakter i mitt nærmiljø. De sjeldne gangene jeg handler, går jeg gjennom en kamerat på allmennavdelingen som kjenner litt flere. Og ellers røyker jeg stort sett sammen med gamle venner som jeg har kjent lenge før noen av oss begynte med cannabis. "Kontakten" min stikker også gjerne av med en evt. bonus på innkjøpet, som takk for hjelpen - jeg har aldri handlet mer enn 4 gram om gangen.

Det finnes ingen andre her inne fra Haugalandet heller, gjør det vel...?

Som jeg har sagt tidligere, har jeg omvendt en håndfull venner til å støtte legaliseringskampen, men tviler på at noen er interesserte i å aktivisere seg "for alvor" ved å registrere seg her. Deres engasjement stopper ved at de har endret sitt syn på cannabis.

Hva syns dere? Burde vi rette kampanjen mot passive medstonere også?

Forconin

Kan sikkert slenge opp noen plakater i hamar og omegn. :ph34r:

proVista

Når Peter eller andre fra NORMAL har rotet seg til å lese denne (og kanskje andre) tråder her i forumet får vi kanskje dem også med på en landsdekkende kampanje. I første omgang stuntdyrking nå på forsommeren etterfulgt av flyers, løpesedler, annonser i aviser og reportasjer om mulig.. Høres flott ut ;) Flere flyers og effekter kommer opp seinere. Men denne uka har jeg tre eksamener dessverre. Andre ikke vær redd for å leke designere dere også ;) Stuntdyrkingen har jeg selv ikke brydd meg noe særlig om, men en startdato og evt info for lettere å få kjøpt industrifrø må postes. Even? Jeg vet hvor man skal henvende seg, men er et åpens forum som dette riktige plassen å poste? De som føler kallet til å stuntdyrke og trenger frø får sende en PM til even kanskje?

Med hensyn til norsk lov...alt jeg har skrevet over og på dette forumet ellers (for all del..)er ren ironi. Jeg hater nark og oppfordrer INGEN til å gjøre noe som helst ulovlig. I ALLE FALL ikke dyrke :P Uff der følte jeg meg litt fjortiss. Dere forstår. Jeg er paranoid.

Asmund

Dette er avhengig av en felles akjson, som må vare over en viss tid. At alle henger opp noen flyere på samme dag er ett bra tiltak, men som med maruanamasjen, er det desverre alt for lett å overse.. :P

Desuten blir slike flyers rivd ned fortere en f.. i hønefoss hvor jeg er fra ihvertfall.

Bruk lim, ta en titt på flyere 2-3 dager etter de var hengt opp, og heng opp nye.

Hvis vi hadde klart å sette i gang en felles landsdekkende aksjon, som varer over sommeren, DA tror jeg vi kansje endelig ville få litt oppmerksomhet.

Det gjelder å skrike høyt, og foreløpig har motstanden -med statlig støtte- skriket høyest. ;)

Jeg vet at man får tak i hampfrø som spirer og gror i forsjellige headshops i oslo, og dette kan antakelighvis bestilles pr post fra de. Jeg har vært ute å sådd og venter nå på go'været, så får vi se om hønefoss blir en grønn by i sommer!

Flyere er effektivt, men må ses! Lim de opp over alt, og etterse!

Klarer vi dette tror jeg vi kan være på god vei til en oppmykning i lovene, men det er en lang vei å gå til legalisering. Jeg tror den veien ligger gjennom medesinsk cannabis, og avkriminalisering av cannabisbrukere. Det er der fokuset burde ligge først, for de sakene er rett og slett mer realistiske.

Noen som føler for å skrike litt i sommer?

mlt

hva med leserinnlegg, med saklige fakta, i lokalavisene? selv om dette ikke har noe med flyers å gjøre så kan det hjelpe kampen for legalisering.

proVista

Allerede diskutert og ja ;) Gjør det!

Karsten
Oppdaterte flyers og løpesedler fra min side:

Flyer 1

Løpeseddel 1

Løpeseddel 2

Må rette på stavingen i "Løpeseddel 2", samt gjøre cannabisbladet i bakgrunnen lysere for å skape større kontrast til teksten( = enklere å lese).

Stavefeil:

Misoppfatning, ikke "missoppfatning"

Konkludere, ikke "konkuldere"

Verste, ikke "værste"

Avhengighetsskapende, ikke "avhengighetskapende"

Ressurser, ikke "resurser"

Foreslår også å rette på:

Bytte ut "faktumet", som virker overdrevent liksomvitenskapelig, med "fakta"

Kalle alkohol "vårt vanligste rusmiddel", ikke "vårt eneste lovlige rusmiddel", da koffein, nikotin, sukker m.m. også er lovlig i Norge

Bytte ut "over 17%" med "nesten hver femte". Litt propaganda-teknikk her.

I "Løpeseddel 1" bør du også bytte ut "multiple sclerosis" med multippel sklerose, eller MS.

I "Flyer 1" synes jeg du burde bytte ut George W. Bush, som er en ganske forhatt person, med en mer sympatisk personlighet fra http://frankdiscussion.netfirms.com/who_celebtokers.html.

Det er veldig viktig å uttrykke seg korrekt i slike situasjoner, ellers risikerer man å virke useriøs.

proVista

Hehe takk blir nesten flau over alle slurvefeilene ;) Skal fikses. Bytte ut Bush? Njaaa. Greit at han er en forhatt person spesielt blant "sånne som oss", men det er en person alle veit hvem er og om noen liker han eller ikke er ikke vesentlig. Det vesentlige er at han har røyket.

Pål Bong Hansen
Oppdaterte flyers og løpesedler fra min side:

Flyer 1

Løpeseddel 1

Løpeseddel 2

flyer1 var bra, flyer2 var det noen ting jeg lurer på..

Hvor kommer det fra at 30% av legemidler kan erstattes med cannabis? Hvis det kan dokumenteres så burde det være en referanse der, hvis ikke vil folk bare blåse av det

"lindrer symptomene til stær" ?? Ser for meg en gjeng stær sitte og puffe på fuglebrettet.. hva med "lindrer symptomene på grønn stær"

og det lindrer ikke symptomene på aids, men det lindrer bi-effektene av AIDS-medisinene. det samme gjelder med kreft-eksempelet.

flyer3 synes jeg var litt rar, jeg skjønte ikke argumentet. det virker som et litt løst angrep på avholdsbevegelsen og på alkohol uten å nevne noen konkret sammenheng. det blir sikkert ikke så troverdig hos "ola nordmann" som ikke vet bedre.. Dessuten har jeg aldri hørt noen si "ett trekk og du er avhengig". "et skudd" kanskje, men ikke trekk.. selv ikke av de verste profesjonelle avholdsmisjonærene.

Hva med noe slikt isteden:

"Vi trenger ikke innføre et nytt rusmiddel

Dette er en vanlig misoppfatning og hyppig brukt argument av cannabismotstandere for å forsvare videre kriminalisering av planten og dens frukter. Faktum er at vi allerede har over en million mennesker i Norge som har røkt eller spist cannabis, og de aller fleste steder er det lett å få tak i. Det er også lett å dyrke selv til eget forbruk. Vi har altså allerede hasj og marijuana som vanlige rusmidler i norge, men man risikerer strenge straffer for å omgås det. Sett i forhold til alkohol er cannabis et svært mildt rusmiddel som har få hvis noen skadevirkninger ved ansvarlig bruk. Man blir ikke mer avhengig av cannabis enn man kan bli av brus, og alle kjente bieffekter opphører etter noen ukers avhold selv etter lang tids inntak.

Er det da rimelig at cannabis er totalforbudt?"

proVista

Hentet info fra normal.no, men ellers enig med deg.

Guest kkt1986

Normal kan også ha små "skrivefeil", selv om informasjonen er korrekt. Syns du bør ta til etterretning alle kommentarer på flyerne så langt. Du har fått mye bra konstruktiv kritikk.

Nå er jeg spent på om ikke Even vil si noe om NÅR vi legger inn storoffensiven...!?

Det begynner for meg å føles som om dette er noe som aldri kommer ut av dette forumet og at det bare ligger og dveler hele tiden. Har du ikke en dato eller omtrentlig tidsrom å gi oss, Even? Så har vi noe å se fram til og jobbe mot!

Even Ganja

Fint om alle er storgiret og VIL dette, håper gnisten fortsetter å gnistre.

Selv er jeg kjempeklar for alt, har vært dette siden -97. Må dessverre avvente svar på mailer, og la meg pongtere:

Dette kan ALLE gjøre.

Hvemsomhelst kan skrive til hvilkensomhelst reporter og si at vi vil frem, vi vil vise et ansikt som sier Loven imot.

Jeg stiller til alle positive svar, så om noen av dere får napp i media: Videreformidle beskjeder, så stiller jeg til intervju/forhør/obligatorisk helgefyrings.

Om du har NOE som kan bidra til Cannabis' relegalisering, vær sikker: Jeg stiller!

Ingen dato, jeg stresser litt med en stabil "partner". Noen som føler kallet til å stå åpent frem?

Og, som speisalbestilt til kkt1986: Man bør vel aldri oppgi en storoffensiv?

Alle feil er hittil gjort, stå bare videre på.

Ingen flere feil KAN gjøres, annet enn at de er rett tilslutt.

Alt hittil er feil. En list legges.

Cannabis er et mangfoldig tusen år gammelt remedi, vi vet dette.

Vis en klar og tydelig vei til de som IKKE har denne visdom.

Aldri si at de tok feil, si at de KAN oppdage hva som er rett.

Som 'esus sa: La de små komme til meg.

-ganja-

Agntneo

Jeg kan dele ut flyers osv i Trondheim..

Viss ikke det er noen i Trondheim som gjør det allerede?

Vi trenger å presse på med legalisering og avkrimialiserings propagandaen vår nå.

Nå for tiden er Canada radikale og har godkjent Cannabis som medisin.

Dette er stort folkens.. Husk at Canada ligger rett ved USA og USA vil merke noe av presset Canada legger på de.

Andy

BHicks - hvist det dukker opp en form for felles dato, hjelper jeg lett med å henge flyers i Tromsø. :-j

psyp

Hicksville
BHicks - hvist det dukker opp en form for felles dato, hjelper jeg lett med å henge flyers i Tromsø. :-j

psyp

Supert! Tar det over PM når det nærmer seg.

Velkommen til norges hyggeligste forum btw :-j

proVista

Hvordan skal jeg tolke deg Even? Slik jeg har fortstått er du og andre gira på en aksjonsdato. Men _alle_ kan være med å gjøre noe. Even bør ikke stå med ansvaret aleine. Jeg forelår følgende:

Aksjonen starter 25. juli. Uke 30.

Det gir oss litt over en måned. Personlig passer datoen veldig godt fordi jeg får fri fra jobben fra den datoen.

Dekning

Her er en oversikt over "dekningen" slik jeg har klart å sett foreløpig. Oslo, Ålesund, Bergen, Bodø og nord for Tromsø noen?

Jeg har tatt all konstruktiv kritikk i ettertanke og fikset på materialet. Folk burde allerede nå klargjøre og prøv så godt dere kan å få løpesedlene på farge og gjerne så stort som mulig.

Even trenger som sagt ennå noen å stå frem med. Har du snakket med NORMAL Even? Intervjuer og lignende burde vært trykket i samme uka som aksjonstart.

En slags søknad eller mal til intervju av cannabislegalistene bør lages. Noen?

Jeg foreslår også at dette blir en årlig aksjonsuke med Folkeaksjonen For Cannabis som bakmenn. Altså dere :D For de som lurer har FMN sin aksjonsuke i oktober.

Dessuten trenger Folkeaksjonen For Cannabis en nettside. Design noen? Nettplass noen?

Forconin

Tja, kan alltids stille med nettplass. :D Design er det verre med. Spør Anti-S. ;)

coolt

Får komme med litt feeback jeg og da:

Løpeseddel 2 trenger nok litt annen layout, veldig vanskelig å lese teksten og. Det hadde kanskje vært en ide å bruke en serif font.

På flyeren skal det vel være hver tredje normann ikke normenn?

Har du de forskjellige i bedre oppløsning, tror man kunne fått ett litt mer profesjonelt utseende hvis du har det tilgjengelig da.

Guest kkt1986

Datoen passer ikke meg ypperlig, da jeg reiser på ferie fra den 26. :D

Men skal se hva jeg kan få hengt opp. Jeg vil desverre ikke tilbringe tid med å dele ut noe personlig, da Haugesund (ikke Bergen, som du har skrevet i din dekningsliste - ser ingen navn enn mitt i nærheten av Bergen, men jeg holder altså til i Haugesund og på Karmøy) er en ganske liten plass der alle kjenner alle. Jeg er ærlig om bruken mot mine venner, og omvender dem gjerne, men da de av vennene mine som jeg vet ikke vil bli sjokket og fanatiske om de finner ut at jeg røyker. Men jeg tør ikke gå ut fullstendig offentlig.

Uansett: Skal henge litt opp på busser og litt i byene om kveldene, kanskje. Kanskje blir jeg nødt til å begynne litt tidligere enn dere andre, da den 25. sikkert går med til pakking. Skal til Danmark en ukes tid med dama og to venner ;) Men det gjør vel ingenting om jeg begynner litt før. Noe stuntdyrking blir det desverre heller ikke fra min side.

I går sendte jeg en mail til Haugaland Natur og Ungdom. Den lyder som følger:

Hei

Lurte bare på om Natur og Ungdom er for legalisering av cannabis. Jeg

leste at moderpartiet deres er for legalisering, men bare som ledd i

en internasjonal legaliseringsprosess. Ungdomspartier pleier som regel

å være mer radikale enn moderpartiene, men jeg finner ingen

informasjon om saken i sakslister hverken her eller der.

Selv er jeg en ung cannabislegalist fra Kopervik og medlem i NorCan

(Norges Cannabisforum, som holder til på http://www.norcan.org) som

tenker kanskje å aktivisere meg mer for saken det kommende skoleåret,

nå da jeg er ferdig med videregående skole og tar et chilleår i

siviltjenesten. Nå er jeg ikke medlem av NU, og vet egentlig ikke så

mye om dere, men har fått med meg at dere er sinnssykt kreative

aktivist-mennesker!

Så om vi er enige på det området, hadde det vært artig å få igang en

demonstrasjon med dere i sommer. Vi på NorCan planlegger en

storoffensiv det kommende året med informasjon gjennom leserinnlegg og

diverse i media og posting av flyers osv... Noen planlegger endog

"stuntdyrking" av industrielle hampplanter i byene våre. Det blir en

grønn sommer, med andre ord ;)

Mer informasjon om hva som foregår på aktivistfronten på norcan.org,

kan du finne under "aktivist"-bolken på forumet, spesielt i tråden

"hjelp til flyers".

Mvh. *******

Nå blir det vanskelig for meg å samkjøre meg med disse hvis det skulle bli aktuelt med aksjon i slutten av juli, men det kunne jo gå an for noen av dere å kommunisere med dem om jeg skulle få positivt svar. Poster i hvert fall evt. svar her på forumet.

Håper de takker ja og at det lar seg gjøre at noen andre her på forumet evt. samkjører og planlegger noe med dem hvis aksjonen kommer ubeleilig på meg.

Mazar
På flyeren skal det vel være hver tredje normann ikke normenn?

Jeg ville skrevet "hver tredje nordmann"

:-j

Ellers er det et meget godt initiativ!

Andy

Det som hadde vært stilig var om vi bare hadde aldri så lite med kapital, så kunne vi ha kjørt en rimelig tv reklame på lokal-tv. Da hadde vi tatt folket der dem er mest avslappet, nemlig fremfor skjermen, 2-3ooo her oppe hadde dekket en 10 sekunder tre ganger dagelig i en uke. Og bare tenk på alle de vannvittige avisoppslagene, hele landsdelen hadde blitt engasjert, på den ene eller andre måten.

Makta hos folket, og folket sitter dessverre på sofaen.

BHicks : Takker for velkomsten, det var flott å komme hit til dette voksende forumet. Ser også frem til PM når tiden er inne. :-j

psyp

Hicksville

Er det prisene til TVTromsø det her er snakk om? :(

Ikke så mye det, nei.