Jump to content
Guest kkt1986

Hjelp til flyers...

Recommended Posts

eRk

Tau fra hamp blir enda brukt. :)

eRk.

Guest kkt1986

Greit, men den har jeg ennå ikke brukt. (Legg merke til at jeg har laget 3 ferdige flyere! De ligger på gmailen vår, men jeg ser at ingen har kikket innom ennå!)

Jeg visste ikke hvor ellers jeg skulle ha lagt ut filene - men noen andre (som har passord og brukernavn til gmailen vår) må gjerne legge dem ut til fri nedlasting. Og om jeg kan få et par godkjenninger (eller forslag til endringer) kan vi kanskje få lagt dem ut sammen med alt det andre materiellet!

...og join(t) meg gjerne i arbeidet, ildsjeler!

Gjør noe, da! Purre, purre, purre, purr, purr, purr...

tHeHerb

Fikk aldri denne Gmail greia til å funke ... :s

EDIT: Bruker Gmail selv så burde ikke være noe problem.. eller var det FPT område jeg ikke fikk tilgang til? hmm.. Nei samma fa*n.. Husker ikke saken uansett..

Guest kkt1986

Vel... beklager, men dette er det eneste stedet jeg (som den amatøren jeg er) kunne finne på å legge ut filer til nedlasting. Men jeg ser at minst én person har kikket på sakene nå (mailene er ikke lenger markert som uleste), så vi får håpe vedkommende legger dem ut et annet sted og linker hittil.

Hvis det er passord eller brukernavn du ikke husker, PM ;)

proVista

Flott kkt :D Joda vi må prøve å holde koken selv om godværet har kommet ;) Lastet ned flyersene, lagt dem på på home-kontoen og lagt dem ut på stickyen. Men så litt konstruktiv kritikk: I mindreskadelig.doc ville jeg ha skrevet "overdose _av_ cannabis" ikke med og "gjør deg ikke voldelig" ville jeg heller ha flyttet etter hvor du skriver at cannabis gjør deg rolig. Dessuten mener jeg du må skrive det litt om. Man kán bli voldelig selv om at det er et faktum at det nærmest aldri skjer.

På apotek.doc så kanskje du burde slenge på en "hvorfor?"? Og cannabis lindrer vel bare symptomene ved grønn stær? Og hvorfor gåsetegn der?

Har ikke noe å si på nestmest.doc. De skulle vært i pdf eller psd eller lignende da. Dessuten skader det ikke med et annet bilde enn mannen. Kanskje et bilde som reflekterer innholdet? Men bra jobba kkt ;)

Guest kkt1986

Takk for kritikk :D

Dette var altså noe jeg rasket sammen på sikkert tjue minutter tilsammen - for å vise hvor enkelt det er - vi trenger litt mer variert materiell.

Skal endre på dem etter hvert - men feel free to do it yourself ;)

Akkurat i dag har jeg ikke så god tid.

Jeg syns ikke det gjør noe at vi bruker samme malen med den samme mannen, cannabisbladet og spørsmålstegnet. Men variasjon er selvsagt fint. Jeg har ikke peiling, som sagt, men fint om noen andre tar seg av å lage flere brukbare tegninger.

Det er heller ikke noe i veien for å reklamere for NorCan på flyerne, og ikke bare NORMaL.

proVista

Dét har vi snakket om før. Ikke reklamer for NorCan, men derimot Folkeaksjonen for Cannabis :lol: Vi holder på med å få opp en nettside, bare Forconin kommer seg vekk fra den deilige sommersola og fikser et domene :)

Forconin

Hehe. er midt i registreringen nå. 10 min ca så er kontoen klar. :)

Lerrhillo

Bare å sende meg eller pm'e meg noen ferdige tekster som jeg kan lage et simpelt plakatdesign ut av. Jeg vil være bortreist i en uke nå, men jeg kan mekke istand noe når jeg da kommer hjem igjen. Har ikke tid til å jobbe så mye mer med idéer og innhold, så jeg kan heller være en som fikser det rent typografiske ved å få det på en lesbar flyer.

Guest Prof. Baltazar

De plakatene kan jo legges på Norcans server. Send det dere vil ha ut til hightower alfakrøll norcan dot org, hvis dere vil det.

proVista

Takker for forslaget high :P men jeg foreslår vi legger dem på folkeaksjonens server. Så blir alt samlet på et sted. Jeg legger det ut i morra.

Guest kkt1986

proVista: Jeg har nå tatt til etterretning de tipsene jeg fikk til forbedring på to av flyerne mine, og har sendt dem i en ny mail til gmail-kontoen vår.

Vennligst erstatt de vi allerede har på folkeaksjonstråden med disse nye. Takk :D

Guest kkt1986

Nei til "fri hasj"!

Cannabismarkedet kan ikke bli friere enn det er i dag. Det er veldig lett å skaffe seg hasj og/eller marihuana i de fleste byene og tettstedene i Norge. Ingen spør etter legitimasjon, prisen er lavere enn på alkohol og nært sagt alle inntektene fra salget går til forbryterligaer som ikke nødvendigvis bare omsetter cannabis, men også tung narkotika. Det betales ikke skatt av disse pengene.

Ved å legalisere cannabis kan staten endelig overta kontrollen over cannabis-markedet og regulere det med avgifter og aldersgrenser. Den ulovlige import-industrien blir fratatt en stor inntektskilde, og endelig kan cannabisbrukere stå fram uten frykt for å bli stigmatisert og stemplet som forbrytere bare fordi de nyter en alternativ rus.

Noe sånt? En så fri tekst som dette krever kanskje en nokså innbydende plakat. Noen som tar på seg det? Eventuelt kan man sette opp ting punktvis, men vi vil vel ha litt større variasjon?

edit: Jeg har mailet et forslag til gmail-adressen vår. Bruk den som dere ønsker. Kommenter og kritiser her, og omsider håper jeg den også kan brukes og blir klistret i folkeaksjon-tråden.

Mazar

Kkt1986: Nei til "fri hasj"-teksten ser meget bra ut.

Det eneste jeg er litt usikker på om bør være med er ordet/begrepet "narkotika".

Du fortjener ros for ditt engasjement. Hadde bare alle her vært halvparten så engasjert som du er så kunne vi flyttet fjell sammen. Stå på videre!

:-j

Guest kkt1986

Takk for det :D

Selv syns jeg ikke det er noen big deal om jeg bruker ordet narkotika. Men skal vi la neste mann som svarer på denne tråden få den avgjørende stemmen...? :)

To ting til, som jeg holdt på å glemme! Viktig!

Det materialet som ligger på folkeaksjonstråden - sørg for å få navn på dem, så klarer å skille dem fra hverandre :) Det er ikke lett å si noe om innholdet på hver av dem slik det er nå....

Og en påminnelse: På plakaten med overskriften "Fordeler og ulemper med cannabis", har vi glemt å fylle ut den siste "fæle" tingen man risikerer ved cannabis! Jeg foreslår, ganske enkelt (selv om plakaten er ment å være humoristisk): "bot eller fengsel for besittelse, bruk eller omsetting (av små mengder)".

Mazar

Du har nok rett kkt1986. Bare bruk "Nei til fri hasj"- teksten som den står.

Og forslaget ditt om den siste "fæle" tingen kan også brukes. Bra jobba!

:-j

Guest kkt1986

Du er en gledesspreder og motivator, du, Mazar :D

Fint å ha deg her.

Hvis du kjeder deg, lag noen flere plakater eller løpesedler. Det er ENKELT!

Det hadde faktisk også gjort seg hvis løpeseddelen med navn på kjente (eks)hasjrøykere hadde blitt produsert i flere eksemplarer - man bytter ut navnene :)

To personer på bussen der en av oss har lagt løpesedler:

pers.1: "Jennifer anniston?? Hasj? Det visste jeg ikke. Hvilke navn fikk du, Petter?"

pers.2: "Jeg fikk George W. Bush og Jens Stoltenberg"

pers.3: "What?? Så kult! Hva står det på lappene i setene bak oss, mon tro?"

:)

Ante

Hvor finner jeg de flyers'ene??

Jeg har ikke fått en eneste link til å funke :D

Jeg liker forslagene deres og hjelper gjerne til hvis det er noe jeg kan gjøre,

bra arbeid!

Guest kkt1986

Sjekk tråden på Aktivist-forumet som heter "Folkeaksjonen for Cannabis (...)"

Ett eller annet sånt...

Der finner du alt materialet (nesten) i første innlegget.

Har du andre bidrag, kom med dem :P Alt er velkomment. Denne tråden brukes til å diskutere bidragene og evt. forbedre dem.

Guest kkt1986

Vet noen når proVista er tilbake? Lengter etter en oppdatering av førsteinnlegget på Folkeaksjonstråden. Hvor mye penger har vi på den kontoen nå? Og jeg vil gjerne se "nei til fri hasj"-plakaten der, og jeg vil se navn på alle lenkene, så vi klarer å skille dem fra hverandre.

Og jeg vil se "Hjelp til flyers"-tråden min blusse opp igjen med masse gode forslag <_<

Guest kkt1986

Sjekk gmailen vår nå! Jeg har laget fem nye varianter av lappen med kjente personer som har prøvd cannabis. Bare for å få nyanse ;)

Jeg har tenkt å vie litt tid til denne tråden og prøve å lage et STORT utvalg plakater og flyere - fortrinnsvis med hjelp fra DEG!

Så foreslår jeg at vi planlegger nok en storaksjon rundt neste års hasjmarsj ;)

Hicksville

"Unable to load graphics conversion filter". ;)

Noe jeg mangler for å kunne se filene?

Guest kkt1986

Rart... aldri sett en slik melding før. Jeg klarer fint å komme meg inn. Det er bare .doc-filer. Har du ikke microsoft office?